Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

TomTom december 2024

451 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 23 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 hvasd2 24 december 2024 10:00
    quote:

    DYEX schreef op 24 december 2024 09:24:

    Voorzichtig weer terug naar € 5,60. Netjes binnen de lijnen...
    Aan het volume tnt te zien lijkt de verkoop golf voorbij.
    Qua netjes tussen de lijnen; niks is voor eeuwig
  2. forum rang 6 hvasd2 24 december 2024 11:55
    quote:

    vreemdvermogen schreef op 24 december 2024 11:43:

    Had gehoopt het oude jaar richting de 6 euro af te sluiten. Nou ben ik al blij als we boven de 5 afsluiten.
    Na de kerst volgens mij nog 2,5 dag handel. In theorie is die 6 nog mogelijk.
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 24 december 2024 12:16
    De noodklok wordt geluid.

    Autofabrikanten in geweer tegen dreiging miljardenboetes

    De Europese fabrikanten van auto’s en bestelauto’s zien de miljardenboetes op zich afkomen als ze niet tijdig voldoen aan CO2-doelstellingen en roepen de EU-besluitvormers op om voor het einde van het jaar duidelijkheid te scheppen voor banen en investeringen, om de groene transitie te ondersteunen in plaats van te belemmeren en om onnodige schade aan het concurrentievermogen van Europa te voorkomen.

    De Europese industrie blijft zich inzetten voor de doelstelling van de EU om in 2050 klimaatneutraal te zijn en voor de overgang naar emissievrije mobiliteit. Maar omdat de nieuwe CO2-emissiegrenswaarden voor auto’s en bestelwagens in 2025 van kracht worden, zijn alleen de autofabrikanten verantwoordelijk voor de schadelijke gevolgen als de doelstellingen niet worden gehaald.

    Luca de Meo, voorzitter van de Europese vereniging van autofabrikanten (ACEA) en CEO van Renault Group: “Zonder een duidelijke politieke verklaring van de Europese Commissie tegen het einde van 2024, zoals ook aangedrongen door de Duitse, Franse, Italiaanse en andere Europese regeringen, loopt de auto-industrie het risico om tot 16 miljard euro aan investeringscapaciteit te verliezen door boetes te betalen, de productie te verminderen, te poolen met buitenlandse concurrenten of elektrische voertuigen met verlies te verkopen. Wachten op de start van de Strategische Dialoog van de Commissie over de toekomst van de auto-industrie of op de herziening van de CO2-wetgeving in 2026 is geen optie, hoe welkom en noodzakelijk beide ook zijn. Fabrikanten hebben nu duidelijkheid nodig om de laatste hand te leggen aan nalevingsstrategieën, het maken van poolingregelingen en andere bepalingen voor 2025.”

    In tegenstelling tot vier jaar geleden vereist het halen van de strengere CO2-reductiedoelstellingen dit keer een naadloos samenspel van factoren binnen en buiten de directe invloed van fabrikanten. Regelgevende doelen en het aanbod van auto’s alleen zijn niet genoeg; de overgang moet ook door de markt worden gestuurd. De verkoop van elektrische auto’s stagneert momenteel echter op een marktaandeel van ongeveer 13 procent, oftewel 10 procentpunten onder het niveau waar het moet zijn, en deze kloof is te groot om op tijd te dichten. Een tijdige en ondubbelzinnige steunverklaring op dit cruciale moment van de overgang is van cruciaal belang om het concurrentievermogen en de werkgelegenheid in de hele waardeketen veilig te stellen.

    www.bestelauto.nl/nieuws/autofabrikan...
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 24 december 2024 12:22
    Honda klant van TT? Ik weet het niet....Here? Google?
    Nissan klant van TT


    Autofabrikanten Honda en Nissan willen fuseren in 2026

    Honda en Nissan zijn in gesprek om in 2026 te fuseren. Dat hebben de autofabrikanten vandaag bekendgemaakt. Door de fusie ontstaat de op twee na grootste autogroep ter wereld qua autoverkoop, na Toyota en Volkswagen.

    Door een fusie kunnen Honda en Nissan beter concurreren met Chinese fabrikanten, is het idee. Die blijken beter en sneller in staat om elektrische auto's te ontwikkelen.

    "De opkomst van Chinese autofabrikanten en nieuwe spelers op de markt heeft de auto-industrie flink veranderd", aldus Honda-CEO Toshihiro Mibe vandaag over de beoogde fusie. "We moeten de capaciteit opbouwen om tegen 2030 tegen hen te kunnen vechten, anders worden we verslagen."

    Ook Mitsubishi?
    Als de fusie van Honda, de op één na grootste autofabrikant van Japan, met Nissan, de nummer 3, doorgaat, dan betekent dat de grootste herstructurering in de wereldwijde auto-industrie sinds 2021. In dat jaar fuseerden Fiat-Chrysler en PSA Peugeot tot het bedrijf Stellantis.

    Mogelijk gaat ook het kleinere Mitsubishi Motors, waarvan Nissan de grootste aandeelhouder is, mee in de fusie. Hierover neemt het autobedrijf eind januari een besluit.

    De topbestuurders van de drie autofabrikanten hielden een gezamenlijke persconferentie in Tokio. Honda en Nissan mikken met de mogelijke fusie op een gezamenlijke omzet van 30 biljoen yen (183 miljard euro).

    nos.nl/artikel/2549415-autofabrikante...
  5. forum rang 6 pwijsneus 24 december 2024 13:38
    built-in.google/cars/

    Mitsubishi, Honda & Nissan zitten alle 3 in het Google kamp.
    automobiles.honda.com/google-built-in
    global.honda/en/Googlebuilt-in/austra...

    Honda lijkt me globaal.

    Nissan in ieder geval in Noord-Amerika;

    www.nissanusa.com/connect/features-ap...

    Mitsubishi rolt ook eerste modellen uit met Google: www.mitsubishi-motors.nl/modellen/nie...
  6. forum rang 4 vreemdvermogen 24 december 2024 14:36
    quote:

    Klammetosti schreef op 24 december 2024 14:03:

    Maar liefst 12000 stukken verhandeld in de eindveiling. Heb ze toch maar gehouden met het oog op de CES.
    Broertje/zuje van Natte krant? Volgende nickname zal dan wel 'Droogsneetje"' worden ( lol)
  7. Klammetosti 24 december 2024 14:44
    quote:

    vreemdvermogen schreef op 24 december 2024 14:36:

    [...]

    Broertje/zuje van Natte krant? Volgende nickname zal dan wel 'Droogsneetje"' worden ( lol)
    Kijk, dat is nou mooi. Zolang je hier zelf om kunt lachen, is er niks aan de hand.
  8. forum rang 4 vreemdvermogen 24 december 2024 16:09
    Van Kempen gooit er zomaar een advies van €4,50 uit.Geen onderbouwing of toelichting. Koren op de molen voor degenen die het aandeel lager willen zetten ( shorters dus). Dat betekent dat het bedrijfje Tomtom niet meer waard is dan een goede 300M euro. Daar koop je tegenwoordig een supermarkt voor. Investering T2 Teleatlas+ R&D minstens 4 miljard. Rest 3,7 miljard verbrand. Tís maar hoe je er naar kijkt. Maar de bonussen en salarissen in RvB en RvC worden er niet minder door. Lichtpuntje is wel dat de grootaandeelhouders hun kapitaal zien kelderen. Vermindering zal in de buurt van de 200M liggen voor Harold (en co). Daar kan een fors salaris en bonus niet tegenop.
  9. Klammetosti 24 december 2024 17:49
    quote:

    vreemdvermogen schreef op 24 december 2024 16:09:

    Van Kempen gooit er zomaar een advies van €4,50 uit.Geen onderbouwing of toelichting. Koren op de molen voor degenen die het aandeel lager willen zetten ( shorters dus). Dat betekent dat het bedrijfje Tomtom niet meer waard is dan een goede 300M euro. Daar koop je tegenwoordig een supermarkt voor. Investering T2 Teleatlas+ R&D minstens 4 miljard. Rest 3,7 miljard verbrand. Tís maar hoe je er naar kijkt. Maar de bonussen en salarissen in RvB en RvC worden er niet minder door. Lichtpuntje is wel dat de grootaandeelhouders hun kapitaal zien kelderen. Vermindering zal in de buurt van de 200M liggen voor Harold (en co). Daar kan een fors salaris en bonus niet tegenop.
    Laatste advies op deze site is:

    SnapshotKoersHistorischAgendaColumnsProfielResearchAdviezenForumOptiesHefboomproducten
    Datum Guru Advies Koersdoel Rendement
    14 okt UBS kopen 9,60

    Denk dat die wat reëler is.
  10. forum rang 8 Wereldbelegger 25 december 2024 08:01
    Citadel Advisors herhaalt wat het op 9 dec ook deed: met 0,49% onder de meldingsplicht

    TomTom
    Totale netto shortpositie op Dec. 25, 2024: 3.27%
    ( van 3,78% naar 3,27% )

    Shortsellpositie: Citadel Advisors van 0,51% naar 0,49%

    Ter info: (met dank aan VeniVidiMerui)
    In de 'netto short' berekening van de AFM moeten derivaten "worden verantwoord op voor delta gecorrigeerde basis.
    Bovenstaand percentage zegt feitelijk helemaal niets. je ziet alleen het resultaat van de netto short berekening.
    omdat je de onderliggende posities niet kent; weet je niet of de shortposities worden uitgebreid of dat netto shortwaarde is verhoogd door koersdaling.
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 25 december 2024 08:06
    quote:

    vreemdvermogen schreef op 24 december 2024 16:09:

    Van Kempen gooit er zomaar een advies van €4,50 uit.Geen onderbouwing of toelichting. Koren op de molen voor degenen die het aandeel lager willen zetten ( shorters dus). Dat betekent dat het bedrijfje Tomtom niet meer waard is dan een goede 300M euro. Daar koop je tegenwoordig een supermarkt voor. Investering T2 Teleatlas+ R&D minstens 4 miljard. Rest 3,7 miljard verbrand. Tís maar hoe je er naar kijkt. Maar de bonussen en salarissen in RvB en RvC worden er niet minder door. Lichtpuntje is wel dat de grootaandeelhouders hun kapitaal zien kelderen. Vermindering zal in de buurt van de 200M liggen voor Harold (en co). Daar kan een fors salaris en bonus niet tegenop.
    Lijkt me hét argument om er van uit te gaan dat de founders niet gebaat zijn met een lagere koers. Ook niet als je, zoals ik, een overname tot de mogelijkheden ziet.

    Een hogere koers is voor de founders, de inner circle, de medewerkers en particuliere Buy & Hold beleggers van belang.

    De komende maand de CES om naar uit te kijken.
    4 febr de Q4/FY 24 cijfers - spannend!
  12. Moustache 25 december 2024 13:16
    2025 wordt het jaar dat de backlog flink wordt verlaagd met bijbehorende koersdaling en dan weer een jaar frustratie.
  13. Henk86 25 december 2024 14:36
    Er zijn ook verwachtingen dat automotive aardig kan gaan aantrekken. We zullen het zien.
  14. forum rang 6 hvasd2 26 december 2024 08:44
    quote:

    vreemdvermogen schreef op 24 december 2024 16:09:

    Van Kempen gooit er zomaar een advies van €4,50 uit.Geen onderbouwing of toelichting. Koren op de molen voor degenen die het aandeel lager willen zetten ( shorters dus). Dat betekent dat het bedrijfje Tomtom niet meer waard is dan een goede 300M euro. Daar koop je tegenwoordig een supermarkt voor. Investering T2 Teleatlas+ R&D minstens 4 miljard. Rest 3,7 miljard verbrand. Tís maar hoe je er naar kijkt. Maar de bonussen en salarissen in RvB en RvC worden er niet minder door. Lichtpuntje is wel dat de grootaandeelhouders hun kapitaal zien kelderen. Vermindering zal in de buurt van de 200M liggen voor Harold (en co). Daar kan een fors salaris en bonus niet tegenop.
    Het blijft toch raadselachtig: de hele wereld gebruikt elke dag wel een vorm van navigatie maar voor TT is het sprokkelen inkomsten te genereren. Rara hoe kan dat nou?
  15. forum rang 8 Wereldbelegger 26 december 2024 11:24
    Een andere concurrent voor TT?

    Google Maps en Waze?
    Andere navigatie-app steeds populairder en biedt groot voordeel voor chauffeurs

    Heel veel bestuurders maken gebruik van Google Maps en Waze om op hun bestemming te geraken. Maar er is nog een uitstekend alternatief voor deze twee populaire navigatie-apps.

    Sygic werpt zich op als een serieuze concurrent voor Google Maps en Waze, met een focus op offline kaarten en uitgebreide functies. Sygic is een GPS-navigatie-app die zowel online als offline werkt.

    Het bedrijf is bekend om zijn uitgebreide offline kaarten, die je kunt downloaden voor gebruik in gebieden zonder internetverbinding. Naast standaard navigatie biedt Sygic ook tal van extra functies. Eén daarvan is head-up display om navigatie-instructies te projecteren op je voorruit voor een nog veiligere rij-ervaring.

    Daarnaast biedt de app ook real-time verkeersinformatie waarmee je updates ontvangt over files, ongelukken en andere zaken op je route. Er is ook een duidelijke rijstrookbegeleiding die aangeeft welke rijstrook je moet kiezen bij moeilijke kruispunten.

    Het grote voordeel dat Sygic biedt in vergelijking met Waze en Google Maps is de offline navigatie. Als je veel reist naar gebieden zonder internetverbinding en waarde hecht aan een uitgebreide set functies, is het zeker het overwegen waard. Het nadeel van Sygic is dat het iets minder intuïtief werkt.

    www.redactie24.be/technologie/google-...
  16. Klammetosti 26 december 2024 11:37
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 26 december 2024 11:24:

    Een andere concurrent voor TT?

    . Het nadeel van Sygic is dat het iets minder intuïtief werkt.

    Heb Sygic geprobeerd te gebruiken in de USA. Werkte voor geen meter. Daarentegen kon ik in Australië prima uit de voeten met een oude TomTom.
  17. gvanmaarsum 26 december 2024 12:03
    Sygic draait op de kaarten van TomTom:

    Hoe verhoudt Sygic zich tot Google Maps of Waze?

    Sygic is de meest gedownloade navigatie-app met offline kaarten op de markt, met meer dan 200 miljoen downloads. Onze Sygic GPS Navigatie-app biedt kaarten van hoge kwaliteit die u downloadt naar uw apparaat, en deze kaarten zijn gemaakt met gegevens van TomTom en OpenStreetMaps. De app wordt geleverd met dezelfde functies als andere concurrenten, bijvoorbeeld turn-by-turn navigatie, spraakgestuurde aanwijzingen met gesproken straatnamen, alternatieve routes, maximumsnelheden en nog veel meer.

    help-sygic-com.translate.goog/en/sygi...

    www.tomtom.com/customers/sygic-and-to...
451 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 23 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.017
AB InBev 2 5.495
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.620
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 264
Accsys Technologies 23 10.618
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 188
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.747
Aedifica 3 912
Aegon 3.258 322.711
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.296
ageas 5.844 109.891
Agfa-Gevaert 14 2.049
Ahold 3.538 74.333
Air France - KLM 1.025 35.034
AIRBUS 1 11
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.036
Alfen 16 24.775
Allfunds Group 4 1.470
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.836 243.019
AMG 971 133.258
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.689
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 14.994
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 381
Arcadis 252 8.772
Arcelor Mittal 2.033 320.693
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.300
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.731
Ascencio 1 26
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.093
ASML 1.766 106.844
ASR Nederland 21 4.478
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 486
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.661
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.392

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 februari

    1. Handelsbalans januari (Jap)
    2. Ontex Q4-cijfers
    3. ASR Q4-cijfers
    4. Philips Q4-cijfers
    5. Vopak Q4-cijfers
    6. Consumenten- en producentenprijzen januari (VK)
    7. HSBC Q4-cijfers (VK)
    8. Hypotheekaanvragen wekelijks (VS)
    9. Woningbouw en bouwvergunningen januari (VS)
    10. Aedifica Q4-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht