Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,115
  • Verschil

    -0,105 -2,01%
  • Volume

    1.459.832 Gem. (3M) 204,5K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

januari 2025 de speld.

554 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 28 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. DYEX 2 januari 2025 09:43
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 2 januari 2025 09:40:

    Twee weken geleden een nieuwe elektrische Audi Q4 Quatro aangeschaft en Tesla ingeruild. Wat een geweldige auto en rijplezier!
    Ah, dat verklaart de daling!

    En jij maar complottheorieën hier rondstrooien terwijl je zelf aan het verkopen was!
  2. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 2 januari 2025 10:09
    quote:

    DYEX schreef op 2 januari 2025 09:43:

    [...]

    Ah, dat verklaart de daling!

    En jij maar complottheorieën hier rondstrooien terwijl je zelf aan het verkopen was!
    ????????!
    Verkopen?!
    Oude auto ingeruild en nieuwe gekocht!
    Extra aandelen TomTom gekocht dus niets verkopen.
  3. DYEX 2 januari 2025 10:23
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 2 januari 2025 10:09:

    [...]

    ????????!
    Verkopen?!
    Oude auto ingeruild en nieuwe gekocht!
    Extra aandelen TomTom gekocht dus niets verkopen.
    Audi-rijders en humor...
    Is dat zoiets als BMW-rijders en richting aangeven?
  4. forum rang 6 hvasd2 2 januari 2025 10:37
    quote:

    visje schreef op 2 januari 2025 09:45:

    "As goes January, so goes the year"
    Inderdaad de stemming stijgt hier ten kosten van het niveau.
  5. RRPP 2 januari 2025 10:48
    Vandaag een inspirerende en vloeiende nieuwjaarstoespraak van HG tegen zijn personeel "dit jaar gaan we oogsten" en "alles anders doen". En toen schrok ik wakker.
  6. forum rang 6 tatje 2 januari 2025 12:06
    Nu weet ik ook wel dat Nederland maar een klein landje is.

    WB gaf de cijfers over 2024 van Nederland.

    Hybride: 159.705 registraties, 41,9 procent marktaandeel - was 37,1 procent in 2023
    Full EV: 132.166 registraties, 34,7 procent marktaandeel - 30,8 procent in 2023
    Benzine: 83.408 registraties, 21,9 procent marktaandeel - 30,4 procent in 2023
    Diesel: 3.763 registraties, 1,0 procent marktaandeel - 1,1 procent in 2023
    lpg: 2.185 registraties, 0,6 procent marktaandeel - 0,6 procent in 2023

    Ik blijf erbij dat Hybride een noodzakelijk kwaad is.

    Kan een EV meer dan 11 a 1200 km rijden met 1 laadbeurt, dan zou die 41,9% van Hybride voor het grootste deel naar EV gaan, momenteel.

    Zover is het nog niet.

    Want er zijn veel bedrijven, die dat niet willen, denk aan shell.

    Niks alles thuis opladen.

    Ik ga toch voor een kleine batterij ( thuis laden )en de rest waterstof, alleen bij de tankstations.

    Dus batterij maximaal voor 100 KM en de rest waterstof, dus een hybride alleen waterstof ipv benzine.

    Heel Afrika vol met zonnepanelen, om groene waterstof goedkoper te maken.

    Ik zie geen route du soleil met duizenden laadpalen voor EV.

    Wel op ten duur waterstof ( 2 min en weer weg )

    Mijn zoon lacht me uit.

    Wil nog geen EV met max 600 km, heeft een hybride.
    Op vakantie naar het zuiden en dan na 600 km , elektrisch snel laden 100 km in 10 min en na 100 km weer snel laden

    Mensen zijn ongeduldig en gemak mag iets kosten.

    Nu Hybride benzine en een kleine batterij ( 60 tot 100 km )

    In de toekomst , geen 1200 EV, dat wil shell en vrienden niet, want dan kunnen alle tankstations dicht.

    Waterstof en een kleine batterij ( 60 tot 100 km ), ik blijf erbij.

    Maar momenteel staat alles nog in de kinderschoenen
  7. forum rang 7 Wereldbelegger 2 januari 2025 14:30
    quote:

    vreemdvermogen schreef op 2 januari 2025 13:30:

    Nou als ze gaan/kunnen exploiteren zit Tatje de komende eeuwen goed
    www.bright.nl/nieuws/1245306/wetensch...
    Ik had het ook gelezen, alleen dit is wel belangrijk.

    Uitdaging
    De grootste uitdaging is nu om te bepalen waar deze waterstofvoorraden zich precies bevinden en of er überhaupt wel zo veel is. Veel reserves liggen waarschijnlijk te diep of te ver op zee om bij te kunnen komen. Onderzoekers werken aan een onderzoek dat de voorwaarden voor waterstofophoping in kaart brengt.

    'In kaart brengen'. Iets voor TT? ((-;
  8. forum rang 7 Wereldbelegger 2 januari 2025 14:33
    Elektrische auto is op tweedehandsmarkt nog ondergeschoven kindje

    Waar nieuwe elektrische auto's steeds populairder worden, spelen ze op de tweedehandsmarkt nog een marginale rol. Afgelopen jaar reed slechts 4 procent van de verkochte occasions volledig elektrisch.

    Dat blijkt uit cijfers van BOVAG. Die zag dat er vorig jaar ruim twee miljoen tweedehands auto's van eigenaar zijn gewisseld. Dat was 9 procent meer dan het jaar ervoor.

    Volgens de brancheorganisatie komt dit onder meer doordat nieuwe auto's steeds duurder worden. Automobilisten kiezen daarom vaker voor jonge occasions die iets goedkoper zijn.

    In ruim 80 procent van de gevallen liet de tweedehandskoper zijn oog vallen op fossiele varianten. Met name benzineauto's zijn nog altijd populair, getuige de ruim anderhalf miljoen verkochte exemplaren. Daarmee hebben ze een marktaandeel van 75,3 procent.

    Elektrische rijders zijn dus op de tweedehandsmarkt vooralsnog in de minderheid. Slechts 1 op de 25 verkochte occasions rijdt volledig op stroom. Hybrides zijn iets gewilder, met een marktaandeel van 12,8 procent.
    Groot verschil met nieuwe auto's

    De tweedehandsverkopen laten daarmee een heel ander beeld zien dan de verkoop van nieuwe auto's. Daar zijn elektrisch en hybride juist dominant. Samen waren ze goed voor ruim 76 procent van de nieuwverkopen. Vooral leaserijders en hun werkgevers zijn vaak tuk op nieuwe auto's met elektrische aandrijving.

    Dat verklaart ook voor een deel het verschil met occasions, waar leaserijders een kleinere rol spelen. Ook is het aanbod van elektrische auto's op de tweedehandsmarkt minder groot en is de prijs vaak wat hoger, zeker in vergelijking met de goedkopere benzinemodellen.

    Zo komt in de top tien van populairste occasions geen Tesla-model voor. Bij nieuwe auto's staan twee modellen van dat merk juist op de eerste en derde plaats.

    www.nu.nl/economie/6341026/elektrisch...
  9. forum rang 6 tatje 2 januari 2025 15:04
    Nu we het toch over waterstof hebben.

    Op het volgende filmpje zie al de machtsstrijd tussen overheid en bv shell.

    Volgens mij maakt het al duidelijk , wat shell en vrienden gaan verkopen bij de tankstations.

    Geen dure en grote batterijen meer.

    www.youtube.com/watch?v=kLmDKNB-EeI

    groene waterstof thuis ipv gas

    Het gaat alleen om de kosten, lossen we dat op, dan wordt het groene waterstof.
  10. forum rang 6 JustRevisited 2 januari 2025 16:16
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 2 januari 2025 09:40:

    Twee weken geleden een nieuwe elektrische Audi Q4 Quatro aangeschaft en Tesla ingeruild. Wat een geweldige auto en rijplezier!
    En geen fascisten badge op de voorkant. Dat scheelt ook
  11. forum rang 7 Wereldbelegger 2 januari 2025 17:08
    Er gloort hoop voor oems en autokopers!

    EU voorzitter maakt auto industrie speerpunt van tweede termijn

    In de afgelopen jaren heeft de EU de auto industrie vooral aan de speer geregen. Maar in haar tweede termijn wil EU voorzitter Ursula van der Leyen de auto industrie persoonlijk gaan redden.

    Het zou kunnen dat het je ontgaan is, maar het gaat heel erg slecht met de Europese auto industrie. Hoewel de industriereuzen de afgelopen jaren mooie cijfers hebben geboekt, is het sentiment inmiddels volledig omgeslagen. Met name in buurland Duitsland, verdwijnen er duizenden banen bij zowel de fabrikanten als hun toeleveranciers. En dat er op kosten beknibbeld wordt zien we ook terug in de nieuwste producten.

    Multifactorieel
    Zo’n terugval heeft meestal meerdere redenen. En ook hier lijkt dat het geval. Concurrentie uit China, tanende vraag naar EV’s en een veranderend sentiment van mensen jegens auto’s zijn daar allemaal factoren in. Maar het helpt natuurlijk niet dat de EU daarbij ook aan alle kanten de eigen industrie cement om de voeten giet en daarna in het diepe gooit.

    Door EU wil je geen nieuwe auto meer
    Om te beginnen wil je geen nieuwe auto meer, omdat je eerst alle waarschuwingsgeluidjes moet afzetten elke keer als je wegrijdt. Ten tweede wil je geen nieuwe auto meer omdat er een zwarte doos inzit die de EU vertelt waar jouw huis woont (en hoe hard je reed vlak voor de crash). Ten derde wil je geen nieuwe auto meer omdat er een veel minder fijne motor inzit dan in je vorige auto, laat staan degene daarvoor. En tenslotte wil je geen nieuwe auto meer omdat ze door belastingen kneiterduur zijn…En daar om dat laatste een beetje te counteren, de fabrikant het nieuwe model kwalitatief minder hoogwaardig gemaakt heeft, omdat wanhopig kosten bespaard worden, teneinde nog een beetje een acceptabele prijs te kunnen bieden.

    Kortom, waar de Chinese overheid nieuwe fabrikanten bakken vol met geld geeft om onze markt over te nemen, doet de Europese overheid er alles aan om de eigen industrie te nekken. Wat op zich niet gek is. Immers zijn de meeste politieke partijen dezer dagen er helemaal niet rouwig om als het gepeupel geen auto meer kan betalen.

    Wal keert schip
    De wal keert echter altijd het schip, uiteindelijk. Onder druk van massa-ontslagen en een iets andere politieke wind die stroomt, gaat Ursula van der Leyen de auto nu redden. De voorzitter van de Europese Commissie heeft er volgens haar landgenoten een ‘Chefsache‘ van gemaakt.

    Uitstootboetes op de schop
    Als we het sentiment zo proeven, gaan de verscherping van uitstootnormen en de bijbehorende boetebedragen voor fabrikanten, op de schop. Een concern als VAG zou voor 25 procent EV’s moeten verkopen om in de buurt te komen van de norm. In werkelijkheid is ongeveer 10 procent van de verkochte VAG-bolides een EV. Alle fabrikanten is dit een doorn in het oog. Renault-baas Luca de Meo, becijfert dat als er geen wijziging komt, de fabrikanten samen 15 miljard Euro moeten ophoesten. Dat is een zesde deel van hun gezamenlijke winst. Let wel; de winst in 2023 toen het allemaal nog wat meer crescendo ging.
    Tegenstanders

    Natuurlijk zijn er tegenstanders, om te beginnen milieuclubs. Lobby-organisatie Transport and Environment staat op de achterste poten en claimt dat de fabrikanten genoeg tijd hebben gehad om zich aan te passen. Sommige economen claimen dat als je de Europese industrie nu niet met harde hand in het gareel duwt, dit op de lange termijn alleen betekent dat China betere techniek ontwikkelt en de hele tent over zal nemen.

    Als alles failliet gaat komen er nooit Europese EV’s
    Het tegenargument voor het laatste argument, is dat als de Europese industrie nu zo hard getroffen wordt, er helemaal geen geld meer is om competitieve auto’s, laat staan EV’s te ontwikkelen. Wij schatten zo in dat eindelijk dit laatste argument iets meer gewicht krijgt. De groene lobby zal natuurlijk kortzichtig juichen als autofabrikanten omvallen. Maar gezond denkende mensen en politici die zich gesteund weten door de autobranche, zullen daar geen fan van zijn.

    Een aantal EU-bonzen van de grote partijen sorteert dan ook al voort op een aanpassing van het beleid. Onze geliefde Duitse premiums hebben dus nog een beetje hoop. Waarvan akte.

    www.autoblog.nl/nieuws/eu-voorzitter-...
  12. Klammetosti 2 januari 2025 17:12
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 2 januari 2025 09:40:

    Twee weken geleden een nieuwe elektrische Audi Q4 Quatro aangeschaft en Tesla ingeruild. Wat een geweldige auto en rijplezier!
    Ik vind de Tesla S ook geweldig rijden, maar ben wel klaar met Musk. Er zal geen Tesla meer komen bij ons.
  13. Kuiken 2 januari 2025 17:12
    Ik ben optimistisch wat betreft het koersverloop van TomTom. Overigens nog een gelukkig nieuwjaar.
    Met nieuwe/deels langdurige contracten met TT’s Orbis-partners ( Microsoft, Amazon, Bolt, PTV Group, East View Geospatail) is bij Enterprise de omzetstijging wel vastgezet en zijn de groeimogelijkheden aanzienlijk.
    En bij automotiv moet de weg omhoog er hoe dan ook komen..
    Ik spiegel deze opmerking aan mijn eigen gedrag: uitstellen van nieuwkoop vanwege de snelheid van ontwikkelingen in die sector. “Koop nog maar geen nieuwe XC90, de volgende generatie ( reeds over een jaar) heeft een veel zwaardere accu, die tevens werkzaam zal zijn als opvang van electriciteitsnet-pieken”
    Met Tatje als afwachter qua stikstof, zullen er meer particulieren de kat uit de boom kijken. Eens echter…..

    Dus negatief koersverloop niet waarschijnlijk.
    Faillissement niet waarschijnlijk.
    Weg omhoog voor de hand liggend.
  14. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 2 januari 2025 17:41
    quote:

    Klammetosti schreef op 2 januari 2025 17:12:

    [...]

    Ik vind de Tesla S ook geweldig rijden, maar ben wel klaar met Musk. Er zal geen Tesla meer komen bij ons.
    Klopt Tesla is goede auto doch sober, en ik vind Elon Musk ook een engerd die veel teveel geld cq macht heeft!
554 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 28 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 februari

    1. Beurs Shanghai gesloten (Chinees nieuwjaar)
    2. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Jap)
    3. Omzet detailhandel december (NL)
    4. Inflatie januari vlpg. (NL)
    5. Inkoopmanagersindex industrie januari (NL)
    6. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Spa)
    7. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Ita)
    8. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Fra)
    9. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Dld)
    10. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (eur)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht