Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Ebusco 2025

3.190 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 160 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 mercurius-adept 3 januari 2025 21:44
    dilemma nog korter samengevat: je denkt dat deze turn-around succesvol gaat zijn, of niet....wordt hoe dan ook knokken om te overleven, time will tell

    --
    Zag hier nog wat foto's van Ebusco-busjes in Regenburg , kennelijk naar tevredenheid??
    www.urban-transport-magazine.com/en/a...
  2. forum rang 6 Opwegnaar 3 januari 2025 21:44
    quote:

    Bye schreef op 3 januari 2025 21:11:

    [...]

    Een bedrijf met de omvang en doelstelling (van leidinggevenden) van Ebusco
    met een historie van slechts 3 jaar kun je niet in 12 maanden compleet saneren.
    In het voorbije jaar is het complete management vervangen, tot en met de grondlegger,
    tevens CEO Peter Bijvelds.

    Verleden? Op 24.10.2024 (2 maanden geleden) werd de handel in het aandeel Ebusco
    op last van de AFM stilgelegd.
    Het voortbestaan van het bedrijf was in het geding.
    Het conservatoir beslag op verzoek van Qbuzz op de bankrekeningen werd
    op die dag opgeheven.
    Toen kreeg het bedrijf een beetje lucht. Vervolgens claimemissie,
    en gedeeltelijke betaling van schulden.

    Ebusco is een beursgenoteerd bedrijf en is verplicht openheid te geven
    over hun handel en wandel. Wat heeft het bedrijf gemeld?
    In het laatste half jaar heeft Ebusco geen nieuwe orders meer gemeld,
    een tiental bussen is geleverd en annuleringen zijn gemeld.
    Qbuzz heeft een annulering en toegekende claim van 1 miljoen.
    Mogelijk zouden nog claims door andere bedrijven worden ingediend
    vanwege niet uitgevoerde leveringsopdrachten.

    Wat heeft het bedrijf concreet over hun voortgang in de laatste 2 maanden gemeld?
    "Het bedrijf kondigt de intentie aan................". Niets concreets dus.

    En goud in handen? De gerenommeerde bussenbouwer VanHool in Belgie
    ging failliet. VDL heeft met het bedrijf een doorstart gemaakt.
    Doorstart heeft betrekking op enkele onderdelen. Fabricage/assemblage
    van e-bussen is definitief gestopt.
    Benodigde investering meer dan 100 miljoen Euro.

    De jaarcijfers 2024 worden door Ebusco in april gepresenteerd.
    100% zeker verlies.
    En in 2023 werd een verlies geleden van 1 miljard Euro.
    In 2021 ging Ebusco naar de beurs en werd kapitaal opgehaald.
    In 3 jaar tijd werd het gehele kapitaal opgesoupeerd.

    En nu komen enkele nieuwe beleggers melden dat er is gestart met
    een nieuwe strategie. Dit bedrijf kan zelfstandig niet blijven bestaan.
    De vroegere CEO Peter Bijvelds heeft Heights Capital in huis gehaald.
    Die organisatie heeft de touwtjes in handen bij Ebusco.
    HC kijkt naar eigen belang en niet naar aandeelhouders.
    Elke vorm van winst komt bij HC terecht.
    Aandeelhouders kunnen nog lange tijd op een houtje bijten.

    Veel van de huidige beleggers zijn pas ingestapt toen het bedrijf op omvallen
    stond en hebben meteen alle wijsheid in pacht.
    Zonder enige (historische) kennis en omvang van dit bedrijf.

    Succes gewenst met jouw belegging in Ebusco.
    Bye bye met je Stoploss histerische kennis.
  3. forum rang 6 Opwegnaar 3 januari 2025 21:54
    quote:

    StoplossBurner schreef op 3 januari 2025 21:26:

    [...]

    Je kan elke fundamentele rationele het beste naar het 'womanese' vertalen. Laat daarbij alle ratio en feiten van de huidige status van dit bedrijf vieren en richt je puur op het gevoel wat je er van krijgt, dan zit je meer op een lijn met de lieden waar tegen je communiceert en komt het mogelijk aan. Al pen je nog 100 feitelijkheden neer; het gaat dus om het gevoel; vertrouwen, de verliefdheid, de belofte, het geloof etc. etc.. Ebusco is hun ogen dan ook verworden tot een pure sentimentsindex of religie waar koers-winst verhoudingen, cashflows, marktpositie, orderportefeuilles en dergelijke geheel niet relevant zijn; de realiteit moet omgebogen worden zodat dit het gevoel, de verliefdheid, ondersteund en alles wat niet in dat gevoel past dient van worden weggekeken of met de mantel der liefde bedekt worden.

    Overigens zitten er in je verhaal wel wat feitelijke onjuistheden (zoals een verlies van een miljard in 2023), dat heb je dan al wel onder knie.
    Mooi verhaal , met een miljard verlies op zak. Natuurlijk zitten er risico's aan , maar er zijn lichtpunten. Het nieuwe en goede management moet een goed product , de Ebusco kwaliteits bussen , gemaakt en verkocht kunnen krijgen.
  4. baantjer 4 januari 2025 11:22
    quote:

    Goedekans schreef op 3 januari 2025 21:54:

    [...]

    Mooi verhaal , met een miljard verlies op zak. Natuurlijk zitten er risico's aan , maar er zijn lichtpunten. Het nieuwe en goede management moet een goed product , de Ebusco kwaliteits bussen , gemaakt en verkocht kunnen krijgen.
    Ho ho, geen spatie voor de komma hè :)
  5. forum rang 6 Opwegnaar 4 januari 2025 13:19
    quote:

    baantjer schreef op 4 januari 2025 11:22:

    [...]
    Ho ho, geen spatie voor de komma hè :)
    Het is zo fijn om wat ruimte te creëren , vandaar deze komma met een ruime punt .
  6. forum rang 5 silverbullet 4 januari 2025 13:57
    quote:

    Goedekans schreef op 3 januari 2025 21:54:

    [...]

    Mooi verhaal , met een miljard verlies op zak. Natuurlijk zitten er risico's aan , maar er zijn lichtpunten. Het nieuwe en goede management moet een goed product , de Ebusco kwaliteits bussen , gemaakt en verkocht kunnen krijgen.
    Risico's ?

    Als je nu naar de ING bank stapt en je komt met zo'n business plan aan dan waren ze je achteraf dankbaar geweest om er geen euro in te steken

    Helaas voor ING zitten ze nu wel in de ..bus omdat er een mooi business plan was en niets van te recht is gekomen.
    Maar geen zorgen ING werkt er hard aan om het spel mee te spelen... tenslotte zijn sponsors altijd welkom
  7. forum rang 6 Opwegnaar 4 januari 2025 15:43
    quote:

    silverbullet schreef op 4 januari 2025 13:57:

    [...]

    Risico's ?

    Als je nu naar de ING bank stapt en je komt met zo'n business plan aan dan waren ze je achteraf dankbaar geweest om er geen euro in te steken

    Helaas voor ING zitten ze nu wel in de ..bus omdat er een mooi business plan was en niets van te recht is gekomen.
    Maar geen zorgen ING werkt er hard aan om het spel mee te spelen... tenslotte zijn sponsors altijd welkom
    Achteraf , ja achteraf kun je een koe etc , maar klaarblijkelijk hebben ze er weer wat vertrouwen in .
  8. forum rang 7 Bye 4 januari 2025 17:04
    quote:

    Goedekans schreef op 4 januari 2025 15:43:

    [...]

    Achteraf , ja achteraf kun je een koe etc , maar klaarblijkelijk hebben ze er weer wat vertrouwen in .
    Omdat je het bericht van ‘silverbullet’ niet begrijpt sla je
    met een jouw interpretatie de plank volledig mis.
  9. forum rang 6 Opwegnaar 4 januari 2025 17:19
    quote:

    Bye schreef op 4 januari 2025 17:04:

    [...]

    Omdat je het bericht van ‘silverbullet’ niet begrijpt sla je
    met een jouw interpretatie de plank volledig mis.
    Het bericht van Silverbullet was meer dan duidelijk.
    En die plank zit blijkbaar bij een ander voor zijn hoofd.
  10. forum rang 7 Bye 4 januari 2025 19:14
    quote:

    Goedekans schreef op 4 januari 2025 17:19:

    [...]

    Het bericht van Silverbullet was meer dan duidelijk.
    En die plank zit blijkbaar bij een ander voor zijn hoofd.
    Het ging over risico’s en de wijze waarop ING-bank daarmee
    omgaat bij de bussenbouwer.
    ING roept juist op om zo veel mogelijk aandelen te kopen
    ter ondersteuning.
    Dat beoogde Meulman ook. Het effect was meteen zichtbaar.
  11. Frans Haan 4 januari 2025 22:13
    quote:

    Daarom schreef op 3 januari 2025 13:51:

    Tot nu toe heb ik alleen maar lof voor de CEO en CFO. Ga zo door!!
    Jurjen was echt goed Ja, hij is de reden dat Ebusco nog bestaat.
  12. Frans Haan 4 januari 2025 22:17
    quote:

    StoplossBurner schreef op 3 januari 2025 16:58:

    [...]

    Ben benieuwd welk gedeelte uit het duimpje is gezogen. Ik hoor graag van je.
    Zijn wij collegas geweest??
  13. forum rang 7 Bye 5 januari 2025 10:09
    quote:

    Frans Haan schreef op 4 januari 2025 22:13:

    [...]

    Jurjen was echt goed Ja, hij is de reden dat Ebusco nog bestaat.
    De bedoeling was dat J. Jongma tenminste 3.5 jaar zou blijven.
    Binnen 1 jaar vertrok hij.
    Reden: Doelstelling niet te realiseren, onmogelijke opgave.
    De managementzoektocht bij Ebusco ging verder.
  14. forum rang 6 Opwegnaar 5 januari 2025 11:35
    quote:

    Bye schreef op 5 januari 2025 10:09:

    [...]

    De bedoeling was dat J. Jongma tenminste 3.5 jaar zou blijven.
    Binnen 1 jaar vertrok hij.
    Reden: Doelstelling niet te realiseren, onmogelijke opgave.
    De managementzoektocht bij Ebusco ging verder.
    Het punt was dat Peter Bijvelds nog steeds geloofde in zijn
    aanpak en dat Jongsma niet de noodzakelijke veranderingen
    kon doorvoeren. Vertrek was de enige mogelijkheid.
    Uiteindelijk keerde de wal het schip en kan de nieuwe CEO ,
    die naar voren werd geschoven door o.a. de ING , de noodzakelijke
    veranderingen realiseren. Bijvelds is een topper maar is blijkbaar niet
    geschikt op de plaats van de huidige CEO Christian Schreyer,
    die nu de bezem door de organisatie haalt en doorlopend
    in contact staat met de ING en de grootaandeelhouders.
    We gaan het zien de komende maanden. Ebusco moet behouden blijven.
    Nederland (Europa) , de overheden , moeten dit soort Startups veel
    meer ondersteunen.
    Als we zo doorgaan hebben we straks helemaal geen indusrie meer.
  15. forum rang 5 silverbullet 5 januari 2025 12:09
    quote:

    Goedekans schreef op 5 januari 2025 11:35:

    [...]

    Het punt was dat Peter Bijvelds nog steeds geloofde in zijn
    aanpak en dat Jongsma niet de noodzakelijke veranderingen
    kon doorvoeren. Vertrek was de enige mogelijkheid.
    Uiteindelijk keerde de wal het schip en kan de nieuwe CEO ,
    die naar voren werd geschoven door o.a. de ING , de noodzakelijke
    veranderingen realiseren. Bijvelds is een topper maar is blijkbaar niet
    geschikt op de plaats van de huidige CEO Christian Schreyer,
    die nu de bezem door de organisatie haalt en doorlopend
    in contact staat met de ING en de grootaandeelhouders.
    We gaan het zien de komende maanden. Ebusco moet behouden blijven.
    Nederland (Europa) , de overheden , moeten dit soort Startups veel
    meer ondersteunen.
    Als we zo doorgaan hebben we straks helemaal geen indusrie meer.
    Moet behouden blijven door overheid?

    Je bent zeer naïef en ondeskundig met deze stelling.

    Wel eens van Fokker gehoord?

    Daar is Ebusco mee vergeleken totaal verwaarloosbaar bij in economisch belang maar het ging ten onder.

    Ebusco is een veel te dure EV bus waar de concurrentie wel raad mee weet.
    De naam heeft een smet opgelopen zonder ook maar enige faam gehad te hebben dus ten dode opgeschreven.
    En kom dan niet met dat carbon vezel constructie verhaal want ook dat stelt weinig tot nix voor in een patent rechten.

    Waarom zal een andere bussen bouwer zijn handen daar aan branden?
    Als enige blijft dan over het bedrijf laten springen en als doorstart verder.

    Conclusie de beleggers zijn hun geld kwijt en grootaandeelhouders gaan een onderhandse deal aan.
  16. forum rang 5 StoplossBurner 5 januari 2025 12:19
    quote:

    Frans Haan schreef op 4 januari 2025 22:17:

    [...]

    Zijn wij collegas geweest??
    Wie weet, maar de naam Frans Haan doet mij geen lichtje branden in ieder geval. Verder wens ik overigens wel anonimiteit te behouden, geen idee wie hier allemaal mee leest namelijk.
  17. forum rang 6 Opwegnaar 5 januari 2025 12:20
    quote:

    silverbullet schreef op 5 januari 2025 12:09:

    [...]

    Moet behouden blijven door overheid?

    Je bent zeer naïef en ondeskundig met deze stelling.

    Wel eens van Fokker gehoord?

    Daar is Ebusco mee vergeleken totaal verwaarloosbaar bij in economisch belang maar het ging ten onder.

    Ebusco is een veel te dure EV bus waar de concurrentie wel raad mee weet.
    De naam heeft een smet opgelopen zonder ook maar enige faam gehad te hebben dus ten dode opgeschreven.
    En kom dan niet met dat carbon vezel constructie verhaal want ook dat stelt weinig tot nix voor in een patent rechten.

    Waarom zal een andere bussen bouwer zijn handen daar aan branden?
    Als enige blijft dan over het bedrijf laten springen en als doorstart verder.

    Conclusie de beleggers zijn hun geld kwijt en grootaandeelhouders gaan een onderhandse deal aan.
    Eerste leren lezen en vervolgens kom je met een emmer vol
    wijsneuzerigheid , vol quasi kennis.
  18. forum rang 5 silverbullet 5 januari 2025 12:41
    quote:

    Goedekans schreef op 5 januari 2025 12:20:

    [...]

    Eerste leren lezen en vervolgens kom je met een emmer vol
    wijsneuzerigheid , vol quasi kennis.
    Alleen eerste lezen?
    En de rest van je verhaal wat jou niet uitkomt dan ?

    Alleen dat zegt genoeg over hoe je naïef je bent en niet in staat bent om rationeel te beredeneren.

    Jij bent het ultieme voorbeeld van alleen goed nieuws wil horen, en doof bent voor kritiek en niet de feiten onder ogen wil zien.

    Let wel ik heb geen baat bij Ebusco.
    Jij komt zelf met een overheid ondersteun discussie
  19. forum rang 5 silverbullet 5 januari 2025 13:03
    quote:

    Goedekans schreef op 5 januari 2025 12:52:

    [...]

    Eerst goed leren lezen , omdat je nergens baat bij hebt , blaat je constant .
    Je bent klaarblijkelijk erg blij met jezelf.
    De enige?
    Ja ik heb er geen baat bij of Ebusco het nu wel of niet overleeft dus financieel onpartijdig in de uitkomst.
    Dat kan ik uit jou berichten niet opmaken.

    Overigens wijk je steeds verder af van je standpunt die je innam en geef je geen antwoord hierop.
    In plaats daarvan ga je het persoonlijk stellen en mij vertellen waar ik wel of niet op mag reageren.
3.190 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 ... 160 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 918
Aegon 3.258 322.881
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.082
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.931
Allfunds Group 4 1.482
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.384
AMG 971 133.699
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.770
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.268
ASML 1.766 108.095
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 509
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 maart

    1. Ekopak Q4-cijfers
    2. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Jap)
    3. Inkoopmanagersindex industrie Caixin februari (Chi)
    4. Omzet detailhandel januari (NL)
    5. Inflatie februari vlpg (NL)
    6. Inkoopmanagersindex industrie februari (NL)
    7. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Fra)
    8. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Dld)
    9. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (eur)
    10. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (VK)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht