Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Just Eat Takeaway 2025

4.681 Posts
Pagina: «« 1 ... 71 72 73 74 75 ... 235 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Pietje Bell 14 januari 2025 13:05
    Al lang bekend natuurlijk maar toen ik aantal orders 2024 t/m q3 bekeek blijft het wel confronterend dat er ivm 2023 een krimp was van 6% voor JET. Vooral N en Z-Amerika. In Europa lichte krimp.

    Geen groei dus itt de eerder gedeelde statistiek. Weet niet of er bij Uber-NL wel groei was.
  2. LT90 14 januari 2025 13:05
    Hoewel onderzoek op t forum niet representatief is, is dit dat wellicht wel:

    fd.nl/bedrijfsleven/1542331/zelfs-gem...

    Opvallend genoeg wordt op goedkopere alternatieven voor uit eten gaan, zoals bezorgmaaltijden en de broodjeszaak of fastfoodrestaurant, harder bezuinigd dan op duurdere horeca. De fastservicemarkt profiteert er normaliter van als de consument meer op de centjes let. Volgens Blokker zijn nu in deze markt dusdanige prijsverhogingen doorgevoerd dat de consument afhaakt.

    ‘Het prijsverschil met iets duurdere restaurantvormen is te klein geworden, waardoor de consument loyaal blijft aan duurdere restaurants.’ Ook bezorgmaaltijden vinden mensen te duur. Het aantal bestellingen lag afgelopen jaar volgens onderzoeksbureau YouGov zo’n 10% lager dan in 2023. Consumenten kiezen er nu liever voor om iets lekkers te halen bij supermarkten en gemakswinkels.
  3. forum rang 6 Jimnotaris 14 januari 2025 13:10
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 14 januari 2025 12:50:

    [...]

    Exact, we zijn allemaal representatief voor een grotere groep. Ik schat dat als we straks de balans opmaken van de poll op dit forum zal blijken hoe weinig mensen van JET gebruik maken.
    Het aantal bestellingen is vrij stabiel (lichte afname in NE en ZE iets meer), maar groeit ook niet. "New verticals" komen er ook nauwelijks, want die zijn praktisch niet rendabel te bezorgen. "Winstgevendheid" opvoeren zal moeten komen van uitstappen/verkopen aantal landen en/of sanering "kantoorkosten".
  4. Pietje Bell 14 januari 2025 13:12
    Sorry @HendrikRoo. Ik ga ervan uit dat ieder die op JET 'post' aandeelhouder is of interesse heeft in het aandeel. Maar het gaat mij niet aan. Excuus.

    N=1, N=omgeving, abtjes-onderzoek. Tsja.... Ik schets de ongeloofwaardigheid daarvan. Stemming maken. Zie gepubliceerde cijfers van JET. In 9 maanden 211 miljoen orders en krimp. Dat zijn de feiten. En of jij gebruik maakt van JET. Tsja..
  5. forum rang 6 kassa! 14 januari 2025 13:12
    quote:

    Hendrik Roo schreef op 14 januari 2025 12:50:

    [...]

    Exact, we zijn allemaal representatief voor een grotere groep. Ik schat dat als we straks de balans opmaken van de poll op dit forum zal blijken hoe weinig mensen van JET gebruik maken.
    Persoonlijk laatste jaar 0x, mijn zoon laatste jaar ongeveer 20x

    Dus wat heb je liever 1 miljoen mensen met 0x of 1 persoon met 20x

    Is natuurlijk kolder dat als je in TKWY belegt ook gebruik moet maken van hun diensten. Zelf zit ik oa ook in BFIT maar ga er nooit naar toe. Zo zijn er ook mensen die graag Heineken drinken maar er geen aandelen van hebben.
  6. forum rang 8 GakGak 14 januari 2025 13:16
    quote:

    Rai444,44 schreef op 13 januari 2025 13:15:

    Laagste koers vandaag 11.96. Gelukkig is mijn turbo nog alive, sl 11.9581. Vanaf nu omhoog :)
    .
    Zoals al gevreesd heeft 11,96 gisteren geen standgehouden.
    Laagste koers ongeveer 11.86 (´ze´ zijn dol op elimineren van TL´s vooral als de markt
    er zwak bijligt).
    Maar daarna mocht de koers weer als een speer naar dik boven de 12.

    Waarom ik dat denk en dat het nu even zo blijft ?

    Helaas is het JET forum 2024 gesloten en niet meer toegankelijk, zodat ik mijn theorie
    daar niet meer kwijt kan en zonder er hier iemand mee te storen.
    En het overgrote deel is er toch al niet in geinteresseerd als het te maken heeft met
    turbojagen, dus laat ik die theorie zich eerst maar in de praktijk bewijzen, denk ik.
  7. Pietje Bell 14 januari 2025 13:19
    Marge JET zal moeten komen door harde kostenreductie. Hoofdkantoor, niet normaal. Contract UEFA champions Leaque, ea pas verlengd. Extreme kostenpost. Aandelen schenken aan werknemers...
    Daar gaat CEO over. Dus Jitse...Ik heb hogere dunk van vz RVC.
    Voorts lezen we afgelopen weken dat het beroerd gaat met horeca.
    Kijk met veel belangstelling uit naar 2024-cijfers.

    En oh ja, ik heb niet veel maar wel wat skin in the game. €1k verlies helaas. Daar is het forum voor bedoeld toch? Skin in the game? Of instappen dit jaar en skin in the game krijgen?
  8. forum rang 8 GakGak 14 januari 2025 13:21
    tip (en Jet als bedrijf interesseert mij nul....):

    mede shortkandidaten AF/KLM en Post/NL toen het na historische dip nu beter dan
    TKWY en vaak gaat zoiets simultaan...
  9. forum rang 6 pakman 14 januari 2025 13:22
    quote:

    VanDam75 schreef op 14 januari 2025 11:33:

    [...]

    Als t restaurant failliet gaat is dat vervelend voor de eigenaar en personeel, en (even) voorde vaste klanten, maar niet voor jet. Dat bestelt de klant bij een ander restaurant.

    Daarnaast zullen er steeds meer ‘restaurants ‘ komen op een bedrijventerrein waar men van alles kan bestellen. Eén soort sporthal vol met wereld keukens die Italiaans , Thai, Etc. koken en waar de scooters en fietsen het ophalen. T ziet er gelikt uit op de site maar er zijn geen klanten/gasten; enkel koks met een eigen hoekje in de sporthal.

    Heb t gevoel dat je zelf in de horeca zit …..
    ...bestelt dan bij een ander resto...VanDam75 , we hebben het hier over een "branche" die naar de klote aan het gaan is ff niet vergeten , en dan "bedrijventerrein da worden dus zowiezo dan concurenten vd resto's dus.. maar ik heb ze nog niet gezien op de bedrijventerreinen en daarbij , wat voor een prijskaartje hangt er op hun kaart , heb je miss een voorbeeld ?
  10. Pietje Bell 14 januari 2025 13:25
    En afscheid nemen van structureel verlieslatende landen zonder perspectief op.
    Tot slot: Verder de communicatie met aandeelhouders... +|+

    Hoe moeilijk kan het zijn
  11. forum rang 5 Henkie 1960 14 januari 2025 13:26
    Voor de nieuwelingen :Jet heeft sinds de overeenkomst met Menzis in februari na een langdurige verbouwing ongeveer 2 mnd geleden een nieuw kantoor geopend in Enschede ,wat niet onderdoet met het hoofdkantoor.
  12. forum rang 4 The Munger Games 14 januari 2025 13:32
    quote:

    Franky G schreef op 14 januari 2025 11:51:

    [...]

    tja, veel meer dan hopen op een overname is er niet meer.

    Met kan het niet meer hebben over de verkoop van Grubhub die de koers als een raket zou doen stijgen, de feec caps, de superdeals van Grubhub met Amazon, Albertsons en Starbucks,......
    Overname hoeft niet. Bewijzen dat ze winst kunnen maken is ruimschoots genoeg om de weg omhoog te vinden.
  13. Pietje Bell 14 januari 2025 13:38
    JET is geen groei-bedrijf meer. Er moet idd winst gemaakt worden nu. En stoppen met adjusted EBITDA... Gewoon zwarte, groene mag ook bij JET, EBITDA
  14. forum rang 6 Jimnotaris 14 januari 2025 13:39
    quote:

    The Munger Games schreef op 14 januari 2025 13:32:

    [...]

    Overname hoeft niet. Bewijzen dat ze winst kunnen maken is ruimschoots genoeg om de weg omhoog te vinden.
    Dat bewijs (behalve Pakman en zijn kornuiten) willen we graag zien.
  15. forum rang 6 pakman 14 januari 2025 13:44
    quote:

    Jimnotaris schreef op 14 januari 2025 13:39:

    [...]

    Dat bewijs (behalve Pakman en zijn kornuiten) willen we graag zien.
    in goede tijden werd er al geen winst behaald , wat moet het nu dan wel niet worden...m.i gaat er een grote reo komen en dat is zekers nodig , punt
  16. forum rang 4 VanDam75 14 januari 2025 13:45
    quote:

    pakman schreef op 14 januari 2025 13:22:

    [...]

    ...bestelt dan bij een ander resto...VanDam75 , we hebben het hier over een "branche" die naar de klote aan het gaan is ff niet vergeten , en dan "bedrijventerrein da worden dus zowiezo dan concurenten vd resto's dus.. maar ik heb ze nog niet gezien op de bedrijventerreinen en daarbij , wat voor een prijskaartje hangt er op hun kaart , heb je miss een voorbeeld ?
    Nee geen vb maar lijkt me duidelijk waar t heen gaat (bestaan al wel volgens mij). Klant merkt er niets van behalve goedkopere prijs, jet kan t helemaal zelf regel maar er kan ook een hoekje worden gehuurd door een ‘restaurant’eigenaar tegen lagere kosten dan een echt restaurant. Win klant, win JET, win evt. Restauranthouder.

    Persoonlijk bestel ik via jet en als mijn favoriete Thai er niet meer is zoek een andere en bestel ik daar.
    Meer zaken voor die nieuwe Thai en zo blijft de branche bestaan.
  17. MJGA 14 januari 2025 13:50
    quote:

    Pietje Bell schreef op 14 januari 2025 13:35:

    Wat verder de ellende is: de beurzen staan sky-high.
    Bedoel je met beurzen ook AEX, AMX?
  18. forum rang 6 pakman 14 januari 2025 13:52
    bestel nooit via platformen, gewoon rechtstreeks bij plaatselijke Pizzaboer cq zelf afhalen geen gezeik als het fout gaat wat nog nooit is gebeurd.
  19. Pietje Bell 14 januari 2025 14:01
    AMX niet zo zeer. Wel AEX. Maar nog meer de S&P en in het bijzonder magnificent seven. De Buffet-indicator staat op veel hoger niveaus ivm eerdere crashes...

    De small-caps (in NL AMX) blijven wereldwijd wat achter. Als er echter ellende komt (verdere inflatie, verder stijgende rentes, onrust na start Trump) zullen de small-caps, en dus ook JET, een enorme dreun krijgen.

    Vandaar dat vooral 'winst' een must is voor JET. Er is krimp, geen groei. Moet zich gaan bewijzen als 'waarde-aandeel'. Of overgenomen worden. En zo niet dan daalt en daalt koers verder.
4.681 Posts
Pagina: «« 1 ... 71 72 73 74 75 ... 235 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.016
AB InBev 2 5.495
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.618
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 264
Accsys Technologies 23 10.618
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 188
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.747
Aedifica 3 912
Aegon 3.258 322.711
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.296
ageas 5.844 109.891
Agfa-Gevaert 14 2.049
Ahold 3.538 74.333
Air France - KLM 1.025 35.034
AIRBUS 1 11
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.036
Alfen 16 24.775
Allfunds Group 4 1.470
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.836 243.015
AMG 971 133.257
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.689
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 14.994
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 381
Arcadis 252 8.772
Arcelor Mittal 2.033 320.693
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.300
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.731
Ascencio 1 26
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.093
ASML 1.766 106.837
ASR Nederland 21 4.478
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 486
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.661
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.392

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 19 februari

    1. Handelsbalans januari (Jap)
    2. Ontex Q4-cijfers
    3. ASR Q4-cijfers
    4. Philips Q4-cijfers
    5. Vopak Q4-cijfers
    6. Consumenten- en producentenprijzen januari (VK)
    7. HSBC Q4-cijfers (VK)
    8. Hypotheekaanvragen wekelijks (VS)
    9. Woningbouw en bouwvergunningen januari (VS)
    10. Aedifica Q4-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht