Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

AMG Critical Materials N.V. NL0000888691

Laatste koers (eur)

14,060
  • Verschil

    +0,100 +0,72%
  • Volume

    144.299 Gem. (3M) 255,5K
  • Bied

    13,900  
  • Laat

    14,080  
+ Toevoegen aan watchlist

AMG Critical Materials 2025

713 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 36 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. foexie 24 januari 2025 18:43
    quote:

    foexie schreef op 24 januari 2025 10:12:

    Party is over, terug naar de 13,18
    Niet slecht 0,02 ernaast. Goed weekend allen, ik ga naar het casino alles op 0,02.
  2. forum rang 4 Daann 24 januari 2025 19:44
    quote:

    Bart Meerdink schreef op 23 januari 2025 20:20:

    [...]
    Het ligt wat minder extreem denk ik. Het zijn bekende namen in het register voor AMG:

    Capital Fund Management 0,44% -> 0,54%
    Citadel Advisors 0,46% -> 0,63%
    D.E. Shaw + Co. 0,69% -> 0,84%
    PDT Partners 0,49% -> 0,95%

    Samen +0,88% of iets meer want je weet niet of ze net onder de meldingsgrens intussen nog wat meer afgebouwd hadden.

    Maar inderdaad, zoals verwacht hebben de shorters van de gelegenheid gebruik gemaakt.
    Het grote geld, maakt meer geld en goedgelovige particulieren zijn weer de sjaak. Zoals zo vaak.
  3. forum rang 5 Betweter 25 januari 2025 07:41
    quote:

    Daann schreef op 24 januari 2025 19:44:

    [...]

    Het grote geld, maakt meer geld en goedgelovige particulieren zijn weer de sjaak. Zoals zo vaak.
    Tja, waar groot geld te verdienen valt is het moreel van ondergeschikt belang.
  4. forum rang 6 T. Edison 25 januari 2025 08:11
    quote:

    Daann schreef op 24 januari 2025 19:44:

    [...]

    Het grote geld, maakt meer geld en goedgelovige particulieren zijn weer de sjaak. Zoals zo vaak.
    Don't fight big money.
    Ik had mee moeten doen....maar ik durfde niet
  5. forum rang 4 HaBe 25 januari 2025 10:38
    quote:

    Mrs. Smith schreef op 25 januari 2025 09:27:

    news.metal.com/newscontent/103153981/...
    Conclusion: A Bright Future for Lithium Prices
    That means lithium prices continued to rise in 2025 within the electric vehicle and energy storage sectors, which have demanded massively under strains in a supply chain entangled with the rise of geopolitics. The long term might be bright, since technological innovation has gone ahead considerably to handle extraction and recycling.
  6. forum rang 8 Lepre Chaun 25 januari 2025 11:14
    quote:

    T. Edison schreef op 25 januari 2025 08:11:

    [...]Don't fight big money.
    Ik had mee moeten doen....maar ik durfde niet
    geen schande hoor .
    if you can't stand the heat get out of the kitchen
  7. forum rang 6 T. Edison 25 januari 2025 19:28
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 25 januari 2025 11:14:

    [...]

    geen schande hoor .
    if you can't stand the heat get out of the kitchen
    klopt, ik had toen ik zag dat het hard omlaag ging in de ochtend moeten verkopen om ze dan, eigenlijk altijd, om half zes dan voordeliger weer in te slaan.
    Maar ik deed het niet. Mijn horizon met AMG is 2030.
  8. forum rang 8 Lepre Chaun 25 januari 2025 19:47
    Lithium Miners News For The Month Of January 2025

    AMG Critical Materials N.V. [NA:AMG] [GR:ADG] (OTCPK:AMVMF) (Formerly AMG Advanced Metallurgical Group NV)

    No news for the month.

    Upcoming catalysts:

    2025-2028 - German LiOH facility expansion plan with Modules 2-5 (100,00tpa LiOH).

    seekingalpha.com/article/4752000-lith...
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 januari 2025 09:14
    After a tumultuous 2024 that saw lithium carbonate prices tumble 22 percent amid a global supply glut, analysts are predicting another year of volatility for the important battery metal.

    Even so, some balance is expected to return — according to S&P Global, the lithium surplus is projected to narrow to 33,000 metric tons in 2025, down from 84,000 metric tons in 2024, as production cuts begin to temper excess supply.

    Demand from the electric vehicle (EV) market remains a key driver, with China maintaining its dominance after record-breaking sales in late 2024. In North America, the EV sector will face uncertainty under the Trump administration.

    As 2025 unfolds, the lithium sector will also have to navigate geopolitical tensions, including rising tariffs on Chinese EVs and escalating trade disputes that are reshaping global supply chains.

    “The name of the game in lithium (in 2025) is oversupply. Excess production in places like Africa and China, coupled with softer EV sales, has absolutely hammered the lithium price both in 2023 and 2024. I wouldn't think we can dig ourselves out of this hole in 2025 despite reliably strong EV sales,” said Chris Berry, president of House Mountain Partners.

    IN his view, the next 12 months could be unpredictable in terms of lithium price activity.
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 januari 2025 09:16
    Unpredictable geopolitical situation to impact sector

    Geopolitics is likely to play a key role in the lithium market this year, both directly and indirectly.

    In 2024, the Biden administration raised tariffs on Chinese EVs to over 100 percent to counter alleged unfair trade practices, aiming to boost domestic production, but drawing criticism over potential supply chain disruptions.

    Canada followed suit with similar 100 percent tariffs on Chinese EVs, as well as a 25 percent surcharge on Chinese steel and aluminum, citing the need to protect local industries. China has responded with World Trade Organization complaints against Canada and the US, along with the EU, labeling the measures protectionist.

    Whether these tariffs against China will be enough to bolster the domestic North American EV market remains to be seen; however, the issue could become even more complicated if US President-elect Donald Trump makes good on his threats to levy tariffs on America's continental trade partners, Canada and Mexico.

    Del Real doesn't expect US tariffs on critical minerals like lithium, but expressed concerns about a trade war.

    “The bottom line is getting into a tit-for-tat with China is a dangerous proposition because of the leverage they have, especially in the commodity space, and so the tariffs are going to be passed down to consumers," he said. In his view, Trump's tariff threats could be more of a negotiating tactic than a sustained strategy.

    More broadly, the experts INN heard from expect resource nationalism, near shoring and supply chain security to play prevalent roles in the lithium market and the critical minerals space as a whole.

    “There's no doubt that lithium in particular has become politicized as policy makers across the globe have awoken from their slumber and realized that dependence on critical materials and supply chains in a single country is a bad idea for both economic and national security,” said Berry, noting that China had this realization decades ago.

    “There is no easy fix, and you're looking at roughly a decade before any western countries have any sort of a regionalized or 'friend-shored' supply chain. Accelerating this would involve massive capital investment, patience and most importantly, political will. North America in particular has made great strides in recent years, but we have a long way to go. I'm not sure if fully decoupling from China is even a good idea," the battery metals expert added.

    For Benchmark’s Megginson, 2025 could be a year of increased domestic development.

    “We have seen several countries attempting to adopt some form of 'resource nationalism.' In some cases, this has been driven by wanting to onshore the production of critical minerals that are necessary for defense and nuclear applications. In others, it stems from a desire to be more self-sufficient so they can be more resilient to supply shocks.”

    Proposed tariffs from Trump could also serve as a catalyst for US lithium output.

    “With the incoming Trump administration, everyone has their eyes on how promises of increased tariffs will be implemented. Ultimately, heavier tariffs would accelerate efforts to onshore capacity in the US,” Megginson said.

    “We may see the EU following suit with tariffs. There has been much said of the diversification of the lithium market away from China, but many of those efforts stalled in 2024 as the downswing in prices and a shifting geopolitical landscape made these endeavors more challenging," added the Benchmark senior analyst.

    This nationalistic focus is also projected to impact refinement capacity and jurisdiction.

    “While extracting the lithium from the ground has been successfully done in non-incumbent countries, such as in Brazil, Central Africa and Canada, with others expected to follow, the building of refining capacity has proved more difficult from a know-how and cost point of view, with a number of companies announcing that they are reining in some expansion plans, canceling some building projects or delaying decisions,” Adams of Fastmarkets said.

    He went on to note that South Korea is an area to watch.

    “Outside of China, South Korea has successfully ramped up new refining capacity, while Australia has had mixed results. The general issue is it’s hard to get the process right, and the CAPEX and OPEX outside of China means it is hard to be competitive. It will be interesting to see how Tesla’s (NASDAQ:TSLA) new Texas plant ramps up,” Adams noted.

    Elsewhere, Adams pointed to the desire to secure supply chains. “Resource nationalism has also been an issue in some jurisdictions, with more countries now wanting processing capacity to be built in the country, and in order to force that they have banned the export of lithium-bearing ores. Zimbabwe a case in point,” he told INN.

    Adams also pointed to Chile’s efforts to partially nationalize lithium producers, with the government mining company having controlling stakes in producers. “This could deter international investment in developing these mines,” he said. “In other metals, Indonesia has been very successful in playing the resource nationalism card.”
  11. forum rang 8 Lepre Chaun 26 januari 2025 13:18
    Autofabrikanten vechten EU-tarieven op Chinese auto’s aan

    Een aantal vooraanstaande autofabrikanten – Tesla, BMW, BYD, Geely en SAIC – hebben zich verenigd in het verzet tegen het recente besluit van de Europese Unie om tarieven te heffen op Chinese auto’s die de regio binnenkomen.

    businessam.be/autofabrikanten-vechten...
  12. forum rang 6 christo1 26 januari 2025 17:14
    quote:

    Fox WIld schreef op 25 januari 2025 23:53:

    Die modules 2-5 gaan er bij de huidige prijzen nooit komen.
    Hier ben ik akkoord met je bewering, de fix zit bij de EU.

    - EU subsidie voor aankoop EV wagen zoals in China gebeurd om de hele EV keten in het begin te ondersteunen dat daarna op eigen benen kan staan na verloop van tijd.

    - EU subsidies verlenen aan lithium bedrijven zoals AMG zodat hun lithium raffinage bedrijf winst kan maken met het produceren van lithium hydroxide.

    - R&D nog versnellen om de heilige graal SOLID-STATE batterijen op eigen bodem te lanceren, iedereen zal dan overstag gaan als een EV wagen een range bereik krijgt van minimaal 800-1000 Km tov huidig range bereik tussen 250-600 Km minus 10 à 15% voor werkelijk rijbereik.

    - Dus hopelijk doet AMG andere takken de pil wat verzachten, want AMG is er nog niet, ik voorzie wel een verbetering van de VANADIUM markt in 2025 en daarna door de infrastructuurwerken die gepland staan in de US en SAOUDI-ARABIÄ, vraag naar sterk staal zal toenemen.

    - CRITICAL MATERIALS kunnen ook een positieve bijdrage leveren.

    De antimoonprijzen zijn inderdaad sterk gestegen in 2025. Dit komt voornamelijk door het recente exportverbod van China op antimoon, gallium en germanium naar de Verenigde Staten. Hierdoor zijn de prijzen van antimoon, dat wordt gebruikt in halfgeleiders en militaire toepassingen, naar recordhoogtes gestegen. In Rotterdam worden de prijzen momenteel verhandeld tussen $39.500 en $40.000 per metrische ton1.

    De prijzen zijn in 2024 met ongeveer 250% gestegen en handelaren verwachten dat de prijzen verder zullen stijgen boven de $40.000 per ton. China produceerde vorig jaar bijna 50% van de wereldwijde antimoonvoorraad, wat de impact van het exportverbod nog groter maakt1.

    - Dividend schrappen lijkt met momenteel een goed besluit en zoveel mogelijk van hun huidige CASH conserveren totdat de lithium markt weer het momentum te pakken heeft.
  13. forum rang 5 Betweter 26 januari 2025 17:50
    quote:

    christo1 schreef op 26 januari 2025 17:14:

    [...]

    - Dividend schrappen lijkt met momenteel een goed besluit en zoveel mogelijk van hun huidige CASH conserveren totdat de lithium markt weer het momentum te pakken heeft.
    Van mij mogen ze dat dividend ook wel stoppen voorlopig. Beter om in kas te houden of innoveren.
  14. forum rang 4 Aandachtige lezer 26 januari 2025 20:36
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 26 januari 2025 13:18:

    Autofabrikanten vechten EU-tarieven op Chinese auto’s aan

    Een aantal vooraanstaande autofabrikanten – Tesla, BMW, BYD, Geely en SAIC – hebben zich verenigd in het verzet tegen het recente besluit van de Europese Unie om tarieven te heffen op Chinese auto’s die de regio binnenkomen.

    businessam.be/autofabrikanten-vechten...
    Die Musk toch.
713 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 36 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 februari

    1. Beurs Shanghai gesloten (Chinees nieuwjaar)
    2. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Jap)
    3. Omzet detailhandel december (NL)
    4. Inflatie januari vlpg. (NL)
    5. Inkoopmanagersindex industrie januari (NL)
    6. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Spa)
    7. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Ita)
    8. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Fra)
    9. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Dld)
    10. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (eur)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht