boothram 16 januari 2025 10:00 auteur info boothram Lid sinds: 12 mrt 2005 Laatste bezoek: 30 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 224 Gegeven: 14 Aantal posts: 1.076 kijk eens naar de app van tankers international... tot 135 000 per dqg.Doorgaans wijn de tarieven reeds gestegen van 40000 tot 55000 voor een eco vlcc. maar op sommige routes is het potentieel veel hoger...Dit jaar is naast de FSO nog zowat 15000 dagen de dagrate te incasseren. +10000 per dag is zowat 75 cent per aandeel bijkomende winst. Belangrijk ook voor cmbt dat we ook niet absoluut boten moeten verkopen om hun leenkosten laag te houden. Potentieel zijn koersen die 50 000 usd per dag hoger liggen niet uit te sluiten...Dat wit absoluut nog niet in de koers. Aanbevelingen 1 ” Quote Reageren Niet oké
dokker_DN 16 januari 2025 16:20 auteur info dokker_DN Lid sinds: 20 mrt 2012 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 11 Gegeven: 38 Aantal posts: 108 dank u ,weer iets bij geleerd Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
moeilijk 23 januari 2025 17:54 auteur info moeilijk Lid sinds: 06 mei 2018 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 3 Gegeven: 0 Aantal posts: 19 Als ze toch een dividend zouden uitkeren zal het waarschijnlijk wel weer afgehouden worden van een latere inkoopprijs. Ik vind dat niet eerlijk. Ik ,als aandeelhouder, heb recht op een dividend, dat uit de werking van het bedrijf komt, maar ook op een faire aandelenkoers die de waarde en het potentieel van het bedrijf vertegenwoordigt.Hoe kan ik mij daartegen verdedigen? Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
boothram 24 januari 2025 11:53 auteur info boothram Lid sinds: 12 mrt 2005 Laatste bezoek: 30 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 224 Gegeven: 14 Aantal posts: 1.076 Een faire waarde is niet voor iedereen dezelfde... De onafhankelijke bestuurders moeten voor een evenwicht zorgen. Dat gebeurde niet bij de beslissingen rong de vlcc=verkoop+bod op aandelen. Er komt nog een rechtszaak daarrond in 2026. De markten zijn grotendeels onvoorstelbaarm maar de aankoopprijs en financiering moet doorgaan. Dat garandeert dat er geld moet verdiend worden en de onafhankelijke bestuurders moeten ervoor zorgen dat alle aandeelhouders rechtvaardig behandeld worden. Aan de aandeelhouders duidelijkheid te verkrijgen over capex en dividenden. meerwaarden bij vervanging van schepen zijn uitkeerbare winst zonder voorheffing. Er was ook een vaste gewoonte om een tiende van de winst niet uit te keren... Duidelijkheid over de intensies van het bestuur is wenselijk... Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
moeilijk 25 januari 2025 00:04 auteur info moeilijk Lid sinds: 06 mei 2018 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 3 Gegeven: 0 Aantal posts: 19 Duidelijkheid over de intenties van het bestuur is zeker wenselijk, maar niet realistisch, vrees ik.Wat de onafhankelijke bestuurders toen gedaan hebben is een voorbode op wat zal komen.Ik had veel vertrouwen in Mr De Stoop, weinig tot geen in het huidige bestuur.Ik hoop dat een eerlijke ,correcte wet voor de bescherming van minderheidsaandeelhouders er doorkomt. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
maci 28 januari 2025 08:05 auteur info maci Lid sinds: 21 feb 2000 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 688 Gegeven: 0 Aantal posts: 4.448 VLOOTUPDATEANTWERPEN, België, 28 januari 2025 – CMB.TECH NV (NYSE: CMBT & Euronext: CMBT) (“CMBT”, “CMB.TECH” of “de Vennootschap”) heeft een aantal schepen verkocht, wat in totaal een meerwaarde zal opleveren van 46,52 miljoen USD.EuronavCMB.TECH heeft de Suezmax Cap Lara (2007, 158,826 dwt) verkocht. De verkoop zal een meerwaarde opleveren van 18,77 miljoen USD. Het schip zal in de loop van het eerste kwartaal van 2025 geleverd worden aan haar nieuwe eigenaar.De VLCC Alsace (2012 – 299,999 DWT) werd succesvol geleverd aan haar nieuwe eigenaar. Een meerwaarde van 27,5 miljoen USD zal geboekt worden in Q1 2025.WindcatDe Windcat 6 werd ook verkocht, na 18 jaar dienst. De verkoop zal een meerwaarde opleveren van 0,22 miljoen USD. Het schip zal eind januari 2025 geleverd worden aan haar nieuwe eigenaar.Publicatie resultaten Q4 2024 – 27 februari 2025 Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
maci 28 januari 2025 08:36 auteur info maci Lid sinds: 21 feb 2000 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 688 Gegeven: 0 Aantal posts: 4.448 Meerwaarde betekent winst. Ik vraag me af of dit klopt gezien de bouwdata van de schepen. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
moeilijk 28 januari 2025 16:49 auteur info moeilijk Lid sinds: 06 mei 2018 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 3 Gegeven: 0 Aantal posts: 19 De markt is goed ,zoals gezegd op 16 januari.En dan verkopen ze tankers? Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
aossa 28 januari 2025 17:48 auteur info aossa Lid sinds: 23 mei 2003 Laatste bezoek: 30 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 4053 Gegeven: 3339 Aantal posts: 17.621 quote:moeilijk schreef op 28 januari 2025 16:49:De markt is goed ,zoals gezegd op 16 januari.En dan verkopen ze tankers?Goeie prijs gekregen waarschijnlijk...Ik heb ooit iets gelezen hoe een markt werkt door vraag en aanbod, jij niet of was dat te moeilijk? Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Abramis 28 januari 2025 18:12 auteur info Abramis Lid sinds: 09 aug 2024 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 3 Gegeven: 2 Aantal posts: 6 Andere olietransporteurs zoals Frontline en Teekay staan vandaag in het groen. CMB.T daarentegen staat stevig in het rood. Blijkbaar is dan toch niet iedereen overtuigd van de meerwaarde van die goeie prijs. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
boothram 29 januari 2025 12:48 auteur info boothram Lid sinds: 12 mrt 2005 Laatste bezoek: 30 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 224 Gegeven: 14 Aantal posts: 1.076 De verkoop van 8 olietankers zal op korte termijn wel wegen op de resultaten 2025. In 2026 komt dan weer vervanging. Er is nu wel ruimte voor nieuwe investeringen voor 2027...aan gunstige kredietvorwaarden. Er zouden termijncontracten op komst zijn voor een 7tal newcastlemax. 2025 lijkt nog erg afhankelijk van olie spotmarkt maar de olie lobby zal er zel voor zorgen dat de vloot niet te snel kri;mpt... De sancties beletten niet het gebruik van die grijze vloot blijkbaar. Ik verwacht weliswaar nog tarieven die in de buurt blijven van vorig jaar. en dat maakt het mogelijk om jaarlijks nog wel een mooi dividend uit te betalen deels net van voorheffing. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
moeilijk 29 januari 2025 19:24 auteur info moeilijk Lid sinds: 06 mei 2018 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 3 Gegeven: 0 Aantal posts: 19 Pas in 2026 zijn er nieuwe schepen? Dus willen ze niks verdienen in 2025 ?? Welke maatschappij doet dat nog? Er is ook een tanker verkocht met een meerwaarde van 0.22 m USD ,of 5 dagen vaaropbrengst???Wat is de bedoeling hiervan? Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
GiGa 30 januari 2025 10:32 auteur info GiGa Lid sinds: 16 feb 2020 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 39 Gegeven: 37 Aantal posts: 181 Er zijn ook boten die stil liggen. Dus niet varen. Dan ook geen inkomsten genereren. Alleen maar geld kosten. Dan is het misschien wel beter om ze te verkopen.. Bij CMB.T zullen ze echt wel weten wat te doen... Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
moeilijk 30 januari 2025 11:14 auteur info moeilijk Lid sinds: 06 mei 2018 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 3 Gegeven: 0 Aantal posts: 19 Zijn er schepen die stil liggen? En ze hebben er al 25 verkocht? Dan liggen er nog stil?In een normale markt, hoeveel percent ligt dan stil? Ik dacht dat ze allemaal op zee waren, ook met verlies. Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
moeilijk 31 januari 2025 22:08 auteur info moeilijk Lid sinds: 06 mei 2018 Laatste bezoek: 31 jan 2025 Aanbevelingen Ontvangen: 3 Gegeven: 0 Aantal posts: 19 Hebben ze met de boten vorig jaar ook hun klantencontracten verkocht? Aanbevelingen 0 ” Quote Reageren Niet oké
Benieuwd naar onze analyses en kooptips? Word nu abonnee van BeursDuivel en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 55% korting! Word abonnee
Beurscodes, betekenis en hulp bij zoeken Europa AEX Euronext Amsterdam BRU Euronext Brussels PSE Euronext Paris LIS Euronext Lissabon CHX CBOE Europe, grote(re) EU aandelen NAV Investment Funds (NAV) Noord-Amerika NYS New York Stock Exchange OTC CBOE BZX Exchange (US) TSE Toronto Stock Exchange Kunt u een instrument niet vinden? Zoek dan via de zogenaamde ISIN code. Elk instrument, aandeel etc. heeft een unieke code. Kies vervolgens - wanneer er meerdere resultaten zijn - de notering op de beurs van uw keuze. Waar vind ik die ISIN code? Google de naam van het instrument, aandeel etc. met de toevoeging 'ISIN'. Als zoeken op ISIN code geen resultaten oplevert hebben wij het instrument of aandeel niet in onze koersendatabase.