Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

4,022
  • Verschil

    -0,106 -2,57%
  • Volume

    566.861 Gem. (3M) 268,1K
  • Bied

    3,972  
  • Laat

    4,030  
+ Toevoegen aan watchlist

Februari 2025 . Stelt Tom Tom nooit teleur in het teleurstellen ?

451 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 23 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Alrob2 5 februari 2025 15:04
    Gisteren kooporders geplaatst op 4.02 en 3.98.
    De koers komt aardig dichtbij. En Amerika moet nog openen. Spannend.
    Ronde cijfers zijn magneten voor de koers. Apart trouwens.
  2. forum rang 6 Trx7 5 februari 2025 15:32
    quote:

    Barbar schreef op 5 februari 2025 12:50:

    is dit een instapmoment? ken heel TOMTOM niet.
    Zou er mee wachten. Straks komt Trump er nog overheen met importarieven voor o.a. auto's en is het einde helemaal zoek.
  3. forum rang 6 win some... 5 februari 2025 15:39
    quote:

    Benjamin G. schreef op 5 februari 2025 14:38:

    [...]

    Terecht punt. Er wordt al wat meer geschreven of bestuur überhaupt wel in control is. Het is te gek voor woorden wat er nu gebeurt. Maar goed. We staan erbij en kijken er naar.

    Qua asset waarde. Daar hebben we eerder van geconcludeerd dat het bouwen van een HD maps fabriek enkele miljarden kost. Wil je dus from scratch beginnen dan is dat de waardering. Andere maatstaaf is de waardering van Here.

    Nu waar ik vermoed dat jouw punt zit, is hoe verdien je al die investeringen terug en waar zit het businessmodel. Dus waar Mobileye met nagenoeg geen omzet op miljarden werd gewaardeerd is dat voor TomTom nooit het geval geweest. Blijkbaar is de combinatie van ADAS systemen met software intressant.

    TomTom zelf levert ondanks haar digitale cockpit idee. Vooral diensten op een systeem. Tsja zeg het maar.
    Het ontsluiten van assetwaarde kan volgens mij alleen op het juiste moment. Toen de Duitse autobouwers Here overnamen was misschien zo'n moment. En toen het contract met Apple afliep misschien ook. Maar Goddijn heeft zeer duidelijk de route gekozen van het ontsluiten van operationele waarde. Dit door de proprietary map weg te geven aan Overture en ook door voor de resterende maplagen, traffic etc een langdurige overeenkomst met Microsoft aan te gaan. Hierdoor is het qua assets voor eventuele andere grote partijen een stuk minder interessant.

    We zien Microsoft de afgelopen jaren hard groeien, maar TT profiteert hier qua omzet nauwelijks van. Wat de vraag doet rijzen wat voor contractvoorwaarden zijn afgesproken. Mogelijk dacht Goddijn vooral te gaan groeien met partijen buiten Microsoft en zag hij de Microsoftdeal als een goede constante basis. Maar ik denk dat het voor veel partijen veel voordeliger is om van de TT diensten en tools gebruik te maken via Microsoft Azure ipv rechtstreeks zaken te doen met TT. Waardoor er van het hele groeiscenario qua omzet in ieder geval weinig terecht komt. Goddijn zijn ego lijkt me een stuk groter dan zijn strategisch inzicht
  4. Barbar 5 februari 2025 15:40
    quote:

    Trx7 schreef op 5 februari 2025 15:32:

    [...]

    Zou er mee wachten. Straks komt Trump er nog overheen met importarieven voor o.a. auto's en is het einde helemaal zoek.
    Ja twijfel kleine gok is altijd leuk maar misschien een hele hele strakke sl.
  5. forum rang 7 Nakennis 5 februari 2025 15:47

    Bevroed dat Tomtom de komende weken afglijdt naar een knaak (2,50 voor degenen die niet weten wat een ouderwetse knaak is)
  6. JP61V 5 februari 2025 15:58
    Rond 1300 AD had je hier in Nederland ook roofridders die uiteraard roofden, maar ook soms ook steden in brand staken. Daarvan zijn de meeste nu van adel. Ik denk dat Harold (van) Goddijn daar door geinspireerd is geworden, en hoopt op een betere toekomst.
  7. forum rang 7 Nakennis 5 februari 2025 16:04
    quote:

    Leo5354 schreef op 5 februari 2025 15:40:

    Het bloed stroomt door de straten.
    Hier niet, zie alleen maar dure bakken rijden
  8. forum rang 6 hvasd2 5 februari 2025 16:09
    quote:

    pwijsneus schreef op 5 februari 2025 10:36:

    Market Cap EUR 516 miljoen
    Waarde free float ~ EUR 260 miljoen
    Aanwezige cash ~ EUR >260 miljoen
    Uitgekeerd superdividend Telmatics sale 2019 founders ~ EUR 330 miljoen

    Founders kunnen de free float uitkopen, en houden ze nog wat over ook. Maar blijkbaar hebben ze er zelf ook geen vetrouwen in dat ze zelfs op een all time low niet durven handelen. Besluiteloosheid.
    Wachten loont met deze neerwaartse spiraal.
  9. forum rang 4 marathon 11 5 februari 2025 16:17
    quote:

    hvasd2 schreef op 5 februari 2025 16:09:

    [...]
    Wachten loont met deze neerwaartse spiraal.
    Maar free float kopen tegen deze koers gaat natuurlijk niet lukken.
  10. DYEX 5 februari 2025 16:22
    quote:

    win some... schreef op 5 februari 2025 15:39:

    [...]

    Het ontsluiten van assetwaarde kan volgens mij alleen op het juiste moment. Toen de Duitse autobouwers Here overnamen was misschien zo'n moment. En toen het contract met Apple afliep misschien ook. Maar Goddijn heeft zeer duidelijk de route gekozen van het ontsluiten van operationele waarde. Dit door de proprietary map weg te geven aan Overture en ook door voor de resterende maplagen, traffic etc een langdurige overeenkomst met Microsoft aan te gaan. Hierdoor is het qua assets voor eventuele andere grote partijen een stuk minder interessant.

    We zien Microsoft de afgelopen jaren hard groeien, maar TT profiteert hier qua omzet nauwelijks van. Wat de vraag doet rijzen wat voor contractvoorwaarden zijn afgesproken. Mogelijk dacht Goddijn vooral te gaan groeien met partijen buiten Microsoft en zag hij de Microsoftdeal als een goede constante basis. Maar ik denk dat het voor veel partijen veel voordeliger is om van de TT diensten en tools gebruik te maken via Microsoft Azure ipv rechtstreeks zaken te doen met TT. Waardoor er van het hele groeiscenario qua omzet in ieder geval weinig terecht komt. Goddijn zijn ego lijkt me een stuk groter dan zijn strategisch inzicht
    Als die Duitse autobouwers denken dat het handig is om TT en Here samen te voegen, dan kunnen ze TT er nu bij kopen voor wisselgeld en betaalt de aankoop zichzelf ook nog een keer terug uit de synergie. De synergie direct en ook nog op termijn omdat TT en Here dan niet meer hoeven te concurreren bij elke nieuwe tender.

    Als dat soort ondernemingen zich gaan roeren dan is ook het dubbele van de huidige koers zomaar in beeld.
  11. forum rang 4 marathon 11 5 februari 2025 16:25
    quote:

    JP61V schreef op 5 februari 2025 15:58:

    Rond 1300 AD had je hier in Nederland ook roofridders die uiteraard roofden, maar ook soms ook steden in brand staken. Daarvan zijn de meeste nu van adel. Ik denk dat Harold (van) Goddijn daar door geinspireerd is geworden, en hoopt op een betere toekomst.
    Hahaha. Misschien de reïncarnatie van????
451 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 23 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 10 februari

    1. Industriële productie december (NL)
    2. UniCredit Q4-cijfers (Ita)
    3. NX Filtration Q4-cijfers
  2. 11 februari

    1. Kering Q4-cijfers (Fra)
    2. Wereldhave Q4-cijfers
    3. Barco Q4-cijfers
    4. Wereldhave Belgium Q4-cijfers
    5. BP Q4-cijfers (VK)
    6. Ondernemersvertrouwen mkb januari (VS)
    7. Coca-Cola Q4-cijfers (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht