Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Just Eat Takeaway 2025

6.969 Posts
Pagina: «« 1 ... 179 180 181 182 183 ... 349 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 februari 2025 16:52
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 5 februari 2025 16:48:

    Googel :Uber boekt tegenvallende winst door "juridische kwesties". Nu denk ik aan volgende week hoop niet dat Dher hetzelfde overkomt. Maar goed, afwachten maar weer.
    Daar heeft JET geen last van toch?
  2. forum rang 5 Henkie 1960 5 februari 2025 16:55
    Beste JVR01, nee dat denk ik ook niet.Maar enkelen van ons hebben ook Dher aandelen en dan is dat vooruitzicht niet zo leuk.
  3. [verwijderd] 5 februari 2025 17:03
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 5 februari 2025 16:55:

    Beste JVR01, nee dat denk ik ook niet.Maar enkelen van ons hebben ook Dher aandelen en dan is dat vooruitzicht niet zo leuk.
    Ja Henkie, je hebt gelijk.
    Ik denk dat jij ze hebt
  4. Alex Future 5 februari 2025 17:15
    Wederom rood. Ik begrijp niet dat hier over overnamen wordt gesproken terwijl het aandeel door grote partijen dagelijks word geshort. En dat is de reden waarom de koers niet hersteld.
  5. forum rang 4 Brimily 5 februari 2025 17:25
    quote:

    Alex Future schreef op 5 februari 2025 17:15:

    Wederom rood. Ik begrijp niet dat hier over overnamen wordt gesproken terwijl het aandeel door grote partijen dagelijks word geshort. En dat is de reden waarom de koers niet hersteld.
    zal toch weleens ophouden?
  6. sonic319 5 februari 2025 17:43
    Of 1 keer 3 procent
    Moet zeggen deze zou iets leuker zijn
    Maar ja heb geen glazen bol zoals sommige hier
    Dus kan u niet vertellen wat het morgen gaat worden
  7. MJGA 5 februari 2025 17:52
    quote:

    optiejunky schreef op 5 februari 2025 08:39:

    laagste koers was bijna 10. Nu met 10% aandelen minder 11.20 ; dus eigenlijk 0.9*11.20=10.08;

    Correct me if i'm wrong.

    Dubbele virtuele bodem ?
    Rekenkundig correct, aantal aandelen keer koersprijs nog steeds dezelfde bodem. De vraag is waaraan jij waarde hecht. Zo doorgaan met aandelen kopen, wat wordt de bodemkoers: X*0,5 = 10,08?
  8. mijn gedacht 5 februari 2025 18:10
    quote:

    MJGA schreef op 5 februari 2025 17:52:

    [...]
    Rekenkundig correct, aantal aandelen keer koersprijs nog steeds dezelfde bodem. De vraag is waaraan jij waarde hecht. Zo doorgaan met aandelen kopen, wat wordt de bodemkoers: X*0,5 = 10,08?
    Het was weerom een hangmatdag voor de shorters: voor de eindveiling waren slechts ca 600k aandelen verhandeld, ca 40% van een gemideeld dagvolume. Na de eindveiling van zo'n 362000 stuks staan we op 60% van een dagvolume.
    Ik heb hier al eens gemeend dat de shorters de koers niet veel verder naar beneden willen: hun indekking wordt daarbij steeds meer risicovol. Dus is de zogenaamde bodemvorming er bij de gratie van de shortersgilde. Kijk trouwens naar het verloop tijdens de eindveiling: al een paar dagen bouwen zij niet langer uit om de koers naar beneden te krijgen, ondanks de lagere volumes. Ook vandaag waren ze tijdens die laatste 4 à 5 minuten afwachtend en reageerden pas als de kopers dreigden in overtal te raken. Mijn persoonlijke conclusie is dat de 'uitbodeming' niet gedragen wordt door toenemende kooplust (zie het volume..) maar door ingehouden adem van de shorts.
  9. Corcorrectie 5 februari 2025 19:20
    quote:

    JVR01 schreef op 5 februari 2025 16:52:

    [...]

    Daar heeft JET geen last van toch?
    Jet is daar niet transparant over, kosten zitten verborgen, maar denk je dat de juridische kosten meevallen wanneer je GH verkoopt, je terugtrekt uit Frankrijk en een rechtszaak tegen Glovo start, nog los van de kosten ivm de feecaps?
  10. MJGA 5 februari 2025 19:32
    quote:

    mijn gedacht schreef op 5 februari 2025 18:10:

    [...]

    Het was weerom een hangmatdag voor de shorters: voor de eindveiling waren slechts ca 600k aandelen verhandeld, ca 40% van een gemideeld dagvolume. Na de eindveiling van zo'n 362000 stuks staan we op 60% van een dagvolume.
    Ik heb hier al eens gemeend dat de shorters de koers niet veel verder naar beneden willen: hun indekking wordt daarbij steeds meer risicovol. Dus is de zogenaamde bodemvorming er bij de gratie van de shortersgilde. Kijk trouwens naar het verloop tijdens de eindveiling: al een paar dagen bouwen zij niet langer uit om de koers naar beneden te krijgen, ondanks de lagere volumes. Ook vandaag waren ze tijdens die laatste 4 à 5 minuten afwachtend en reageerden pas als de kopers dreigden in overtal te raken. Mijn persoonlijke conclusie is dat de 'uitbodeming' niet gedragen wordt door toenemende kooplust (zie het volume..) maar door ingehouden adem van de shorts.
    Misschien kan dan het roepen stoppen van koersdoelen van 10, 8, 6 of zelfs 5 Euro. Zelf de hedgies geloven hierin niet. Na volledige stilte sinds de GH verkoop, wordt goed geluisterd wat eraan komt. JET - the floor is yours!
  11. Corcorrectie 5 februari 2025 20:53
    Aan het volume en de reacties hier te lezen is er steeds minder geloof in het sprookje van Jitse.

    Ook de radiostilte vanuit Jet zelf zegt genoeg.
  12. Tuurlijk 5 februari 2025 21:01
    Aan het volume en de reacties hier te lezen is er steeds minder geloof in een nog lagere koers.

    Ook de radiostilte vanuit obligatiehouders zegt genoeg.
  13. MJGA 5 februari 2025 21:02
    quote:

    Tuurlijk schreef op 5 februari 2025 13:44:

    [...]

    Het idee dat grote shortpartijen actief forums manipuleren om de koers van JET te beïnvloeden, is echt onwaarschijnlijk. JET is geen meme stock maar een midcap met voldoende liquiditeit, waarvan de koers grotendeels de sector volgt (zie Delivery Hero, dat nauwelijks geshort wordt maar dezelfde beweging maakt). Hedgefunds handelen op fundamentele data, volatiliteit en kwantitatieve modellen, niet op wat een paar mensen op een forum typen. De koersdruk komt door sectorbreed sentiment en macro-economische factoren en niet door forumbeïnvloeding.

    O.a. Corcorrectie en Pakman zijn niet in dienst van de Shaw maar gewoon zelfverklaarde experts met een pessimistische blik op JET. Dat is prima, maar laten we niet doen alsof hun berichten deel uitmaken van een groot hedgefondscomplot. De markt beweegt op veel grotere krachten dan een paar forumreacties.
    @ Tuurlijk. Je geeft aan dat vooral sectorbreed sentiment de koers van JET beïnvloedt. Kijk eens naar de VS broeders Ueber en DD, dan zie je dat je onzin hebt verteld. Dat beide uit de VS komen lijkt me een betere verklaring, plus dat (VS) hedgefondsen ook short op competitie zitten. Dat DH daar minder last van heeft, is mogelijk het gevolg van het GH verhaal. In iedere geval voldoende potentiaal op kort termijn om dat weer recht te trekken.
  14. Tuurlijk 5 februari 2025 21:17
    quote:

    MJGA schreef op 5 februari 2025 21:02:

    [...]
    @ Tuurlijk. Je geeft aan dat vooral sectorbreed sentiment de koers van JET beïnvloedt. Kijk eens naar de VS broeders Ueber en DD, dan zie je dat je onzin hebt verteld. Dat beide uit de VS komen lijkt me een betere verklaring, plus dat (VS) hedgefondsen ook short op competitie zitten. Dat DH daar minder last van heeft, is mogelijk het gevolg van het GH verhaal. In iedere geval voldoende potentiaal op kort termijn om dat weer recht te trekken.
    Sectorbreed sentiment speelt zeker een rol, maar de markt maakt daarbij wel een duidelijk onderscheid tussen de VS en Europa. Uber en DoorDash profiteren van een sterker beleggerssentiment rond Amerikaanse tech en groei-aandelen, terwijl Europese spelers zoals JET en Delivery Hero veel minder in trek zijn. Kijk naar DHER, dat nauwelijks wordt geshort maar toch de afgelopen maanden vrijwel dezelfde koersbeweging maakt als JET—dat is een duidelijk teken dat de Europese markt als geheel onder druk staat.

    Dus nee, wat ik zei is geen onzin, maar de volgende keer zal ik Europa expliciet benoemen om misverstanden te voorkomen
  15. MJGA 5 februari 2025 21:35
    quote:

    Tuurlijk schreef op 5 februari 2025 21:17:

    [...]

    Sectorbreed sentiment speelt zeker een rol, maar de markt maakt daarbij wel een duidelijk onderscheid tussen de VS en Europa. Uber en DoorDash profiteren van een sterker beleggerssentiment rond Amerikaanse tech en groei-aandelen, terwijl Europese spelers zoals JET en Delivery Hero veel minder in trek zijn. Kijk naar DHER, dat nauwelijks wordt geshort maar toch de afgelopen maanden vrijwel dezelfde koersbeweging maakt als JET—dat is een duidelijk teken dat de Europese markt als geheel onder druk staat.

    Dus nee, wat ik zei is geen onzin, maar de volgende keer zal ik Europa expliciet benoemen om misverstanden te voorkomen
    @ Tuurlijk. Top! De focus op een deel van de markt wordt op een gegeven moment weer gelijk getrokken, gelijk aan de werkelijke waarde. Het geeft wel tijdelijk een vertekend beeld.
6.969 Posts
Pagina: «« 1 ... 179 180 181 182 183 ... 349 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.102
AB InBev 2 5.529
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.942
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.807
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.781
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.005
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.301
ageas 5.844 109.897
Agfa-Gevaert 14 2.061
Ahold 3.538 74.345
Air France - KLM 1.025 35.249
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.047
Alfen 16 25.092
Allfunds Group 4 1.513
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 409
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.599
AMG 971 134.094
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.740
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.030
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.789
Arcelor Mittal 2.034 320.889
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.342
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.563
ASML 1.766 109.512
ASR Nederland 21 4.505
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.732
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.437

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 14 maart

    1. BMW Q4-cijfers
    2. OCI Q4-cijfers
    3. Inflatie februari def. (Dld)
    4. Industriële productie januari (VK)
    5. Inflatie februari def. (Fra)
    6. Inflatie februari (Spa)
    7. Consumentenvertrouwen (Universiteit v Michigan), maart vlpg (VS) 63,4 (versus 64,7 maand ervoor) volitaliteit verwacht
  2. 17 maart

    1. Detailhandelsverkopen januari/februari (Chi)
    2. Industriële productie januari/februari (Chi)
    3. Internationale handel januari (NL)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht