Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen Terug naar discussie overzicht

Hoegh Autoliners ASA (HAUTO)

356 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 18 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Altijd prijs 25 februari 2025 12:17
    Questions, vanmorgen aan IR Hoegh:
    Is it correct that Hoegh's ships will also be subject to these restrictions or are RoRo ships excluded?
    What, if any, does this mean for Hoegh's trade routes?
    Who pays these taxes? The automaker or Hoegh?
    Will this affect the number of Aurora class ships to be delivered? What will be the consequences, if any, for Hoegh in volume and financial terms?

    Antwoord van IR: "We continuously assess the potential impact from all regulations, restrictions and sanctions into our trade and business. We will update the market should there be any material changes."

    Snel antwoord, zonder info...maar dan weet men wel dat we meekijken.
  2. forum rang 6 Fox WIld 25 februari 2025 12:49
    Bedankt voor de info!

    We kunnen er dus vanuit gaan dat zolang we niets horen van Hoegh er geen materiële impact op de cijfers en outlook zal zijn. Wel jammer dat ze met een standaard reply kwamen en niet enkele van je vragen beantwoord hebben.
  3. forum rang 6 de schaatser 25 februari 2025 12:55
    Dit soort maatregelen van Trump, leidt uiteindelijk naar een crisis zoals in de jaren 30 van de vorige eeuw. Ook toen werd er uit Amerika handels overeenkomsten eenzijdig opgezegd. We weten allemaal waar dit toe heeft geleid.
  4. forum rang 6 Fox WIld 25 februari 2025 14:29
    www.linkedin.com/pulse/ro-ro-vehicle-...

    Market Overview and Growth Trends

    The global Ro-Ro Vehicle Shipping market was valued at $20.18 billion in 2023 and is projected to reach $31.6 billion by 2032, growing at a CAGR of 5.1% from 2024 to 2032.

    The increasing production of vehicles, expansion of international trade, and demand for reliable transportation solutions are key drivers of this market's growth. Historical data from 2018 to 2023 indicates a steady rise in Ro-Ro shipping services, largely driven by the surge in global automobile demand and industrial equipment exports.
  5. forum rang 6 Fox WIld 25 februari 2025 14:34
    Ik zat nog even wat te googlen en vond de link hierboven met een recente analyse van de RoRo markt waar nog voldoende vertrouwen uit blijkt met een gemiddelde groei van de markt van 5,1% tot aan 2032.

    Ik blijf daarom rustig zitten tot de rust wedergekeerd is en ga bij deze lage koersen het netto dividend ook nog herbeleggen en dan over een jaar of vijf de balans maar eens opmaken... :-)
  6. forum rang 6 Fox WIld 25 februari 2025 16:04
    quote:

    Altijd prijs schreef op 25 februari 2025 12:17:

    Questions, vanmorgen aan IR Hoegh:
    Is it correct that Hoegh's ships will also be subject to these restrictions or are RoRo ships excluded?
    What, if any, does this mean for Hoegh's trade routes?
    Who pays these taxes? The automaker or Hoegh?
    Will this affect the number of Aurora class ships to be delivered? What will be the consequences, if any, for Hoegh in volume and financial terms?

    Antwoord van IR: "We continuously assess the potential impact from all regulations, restrictions and sanctions into our trade and business. We will update the market should there be any material changes."

    Snel antwoord, zonder info...maar dan weet men wel dat we meekijken.
    De Amerikaanse regering is van plan om Chinese schepen te belasten tot wel $1,5 mln per keer dat een schip een Amerikaanse haven aandoet. Het voorstel is in scheepvaartkringen met ongeloof ontvangen. ‘Dit is een waanzinnig plan’, zegt haveneconoom Bart Kuipers. ‘Is hier een bommetje gedropt? Ja, dat kun je wel stellen’, zegt ook Nathan Habers van redersvereniging KVNR.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/politiek/1546792/amerikaans-pla...
  7. forum rang 6 Altijd prijs 25 februari 2025 16:05
    quote:

    Fox WIld schreef op 25 februari 2025 14:34:

    Ik zat nog even wat te googlen en vond de link hierboven met een recente analyse van de RoRo markt waar nog voldoende vertrouwen uit blijkt met een gemiddelde groei van de markt van 5,1% tot aan 2032.

    Ik blijf daarom rustig zitten tot de rust wedergekeerd is en ga bij deze lage koersen het netto dividend ook nog herbeleggen en dan over een jaar of vijf de balans maar eens opmaken... :-)
    Ik vrees dat Google verouderde informatie voorschotelt. De handel is er (nog) wel maar hoe alles gaat verschuiven is echt onnavolgbaar.

    Ik begrijp overigens niets van dat VS-beleid: ALS rederijen nieuwe schepen willen bestellen in de VS, wie gaan al die schepen dan bouwen? Is daar capaciteit voor na alle saneringen? Wat kost dat met sancties op metalen? Wat wordt de wachttijd om je schip te laten bouwen? Ik vrees dat de im-en export volledig op slot gaat.
  8. forum rang 6 Altijd prijs 25 februari 2025 16:07
    Overigens blijf ik ook zitten. Dit hele plan is (ik citeer) krankzinnig en onuitvoerbaar. Ik vrees / hoop dat geen rederij nog de VS aandoet.
  9. forum rang 6 Fox WIld 25 februari 2025 16:14
    Ja, ik ga er vanuit dat dit hele plan afgeschoten wordt. Trump zal door zijn adviseurs toch echt wel ingefluisterd krijgen dat dit plan desastreus is voor o.a. exporterende Amerikaanse bedrijven. De Amerikaanse consument moet uiteindelijk de rekening betalen en samen met de andere importheffingen zal de Amerikaanse economie tot stilstand komen en dat wil toch niemand?
  10. forum rang 6 Fox WIld 25 februari 2025 16:18
    De koers was vanmiddag toch in de -5% regionen beland terwijl de daling vanmorgen rond -2% bleef hangen. Inmiddels een licht herstel tot -4% maar er zijn toch veel aandeelhouders die het zinkend schip verlaten...
  11. forum rang 6 Altijd prijs 25 februari 2025 17:01
    quote:

    Fox WIld schreef op 25 februari 2025 16:18:

    De koers was vanmiddag toch in de -5% regionen beland terwijl de daling vanmorgen rond -2% bleef hangen. Inmiddels een licht herstel tot -4% maar er zijn toch veel aandeelhouders die het zinkend schip verlaten...
    Ik had ook gepost op het Duitse forum, om te vragen wat zij denken. Maar daar komt weinig zinnigs uit. Zoals altijd. Enige vragen daar: wanneer wordt er dividend betaald, hoe krijg ik mijn belastingen terug. Het gaat omhoog, het gaat omlaag;-), maar misschien hebben ze het ook gelezen.

    Ik heb overigens wel wat Amerikaanse aandelen verkocht. Wil er he-le-maal niets meer mee te maken hebben.
  12. forum rang 6 Altijd prijs 25 februari 2025 17:32
    quote:

    Fox WIld schreef op 25 februari 2025 16:04:

    [...]

    De Amerikaanse regering is van plan om Chinese schepen te belasten tot wel $1,5 mln per keer dat een schip een Amerikaanse haven aandoet. Het voorstel is in scheepvaartkringen met ongeloof ontvangen. ‘Dit is een waanzinnig plan’, zegt haveneconoom Bart Kuipers. ‘Is hier een bommetje gedropt? Ja, dat kun je wel stellen’, zegt ook Nathan Habers van redersvereniging KVNR.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/politiek/1546792/amerikaans-pla...
    Mooi artikel in het FD. Citaat:

    "Maar Amerikaanse exporteurs zullen nog veel grotere klappen oplopen, aldus Jens Larsen van het Deense maritieme adviesbureau Vespucci Maritime. Hij wijst erop dat Amerika vooral relatief hoogwaardige producten invoert, maar juist veel laagwaardige bulk uitvoert. De extra kosten van de heffingen zullen daarom proportioneel harder aankomen voor bedrijven die bijvoorbeeld sojabonen exporteren.

    Geen benul
    ‘De exporteurs van agrarische producten zullen grote klappen krijgen’, aldus Larsen, die veel van de grootste containerrederijen tot zijn klanten rekent. ‘Degene die dit plan heeft geschreven, heeft er werkelijk geen benul van hoe toeleveringsketens werken.’"
  13. forum rang 6 Altijd prijs 25 februari 2025 18:27
    Zeer interessant. Totaal onuitvoerbaar plan. Er bestaan wereldwijde allianties van rederijen die gebruik maken van elkaars faciliteiten en schepen. Schepen doen in één ronde meerdere havens aan.
    Daarnaast moeten schepen voor de export meer onder Amerikaanse vlag gaan varen en gebouwd zijn in de VS. Commentaar: Amerikaanse werven hebben sinds 2017 geen nieuwe tanker meer gebouwd. Ze hebben sinds 1980 geen vloeibaar aardgastanker meer gebouwd.
    www.lloydslist.com/LL1152667/Sweeping...
  14. forum rang 6 Altijd prijs 25 februari 2025 18:33
    Samenvatting van Perplexity.ai
    Het voorgestelde plan van de Amerikaanse handelsvertegenwoordiger (USTR) om hoge vergoedingen op te leggen aan in China gebouwde schepen, Chinese scheepsexploitanten en bedrijven met in China gebouwde schepen in hun vloot heeft aanzienlijke controverse en bezorgdheid gewekt in de maritieme industrie. Hier zijn de belangrijkste opmerkingen en reacties:

    De vergoedingen kunnen de verzendkosten op gerelateerde routes verhogen, de binnenlandse inflatie in de VS verergeren, de mondiale concurrentiekracht van Amerikaanse goederen verminderen en de belangen van Amerikaanse havenexploitanten en havenarbeiders schaden.

    Amerikaanse importeurs, exporteurs en consumenten zullen waarschijnlijk de zwaarste lasten dragen van deze nieuwe vergoedingen, aangezien ze zouden worden doorberekend via toeslagen of hogere vrachtprijzen.

    Het voorstel brengt chaos en onzekerheid in de toeleveringsketen van containervervoer, volgens John McCown, een analist bij het Center for Maritime Strategy.

    Het kan leiden tot grote inefficiënties voor de scheepvaartindustrie en de vrachtprijzen en kosten voor verladers verhogen.

    Implicaties voor de wereldhandel
    Het plan zou de tweedeling van de mondiale scheepvaart kunnen versnellen, wat leidt tot de opkomst van "parallelle" vloten. Het brengt mondiale toeleveringsketens en het vertrouwen van investeerders in gevaar.

    Effectiviteit in twijfel getrokken
    Een woordvoerder van het Chinese ministerie van Handel verklaarde dat de Amerikaanse maatregelen er niet in zullen slagen de scheepsbouwindustrie nieuw leven in te blazen.

    Sommige waarnemers zien de vergoedingen als een andere vorm van tarieven, maar met een grofheid die ze nog zinlozer maakt.

    Reikwijdte en impact
    De verstrekkende aard van het voorstel zou veel niet-Chinese exploitanten treffen en een aanzienlijk deel van de mondiale scheepvaart beïnvloeden.

    Lars Jensen, CEO van Vespucci Maritime, noemde het voorstel "waanzin" en merkte op dat de kosten voor containerschepen minstens 10 keer hoger zouden kunnen zijn dan bestaande kosten.

    Reactie van de industrie
    Onzekerheid en analyse
    Scheepseigenaren en analisten proberen nog steeds de volledige implicaties van het voorstel te verwerken.

    Grote scheepvaartbedrijven zoals Cosco, Maersk en MSC hebben nog niet gereageerd op verzoeken om commentaar.

    Er is hoop dat het publieke debat de implementatie van deze vergoedingen zal voorkomen.
    De USTR accepteert openbare reacties tot 24 maart 2025, wanneer er een openbare hoorzitting zal plaatsvinden.

    Concluderend is het voorstel voor de vergoedingen met aanzienlijke bezorgdheid ontvangen door industrie-experts en analisten, die waarschuwen voor mogelijke verstoringen van de wereldhandel, verhoogde kosten voor Amerikaanse bedrijven en consumenten, en beperkte effectiviteit in het bereiken van de gestelde doelen om de Amerikaanse scheepsbouw en maritieme industrieën nieuw leven in te blazen.
  15. forum rang 6 Altijd prijs 25 februari 2025 18:38
    Hoewel de zoekresultaten geen directe informatie bevatten over hoe Chinese scheepswerven zullen reageren op de voorgestelde tarieven, kunnen we op basis van de beschikbare informatie enkele mogelijke reacties afleiden:

    Protest en kritiek
    Chinese scheepsbouworganisaties zullen waarschijnlijk fel protesteren tegen de tarieven. De China Association of the National Shipbuilding Industry (CANSI) heeft het USTR-onderzoek al bekritiseerd als "vol leugens en verdraaiing van feiten"

    Diplomatieke druk
    China zal vermoedelijk diplomatieke kanalen gebruiken om druk uit te oefenen op de VS. Het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken heeft de VS al opgeroepen om "onmiddellijk te stoppen met zijn wangedrag"

    Tegenmaatregelen
    China zou vergeldingsmaatregelen kunnen nemen, zoals het uitbreiden van exportcontroles op kritieke mineralen of het plaatsen van meer Amerikaanse bedrijven op zijn "Onbetrouwbare Entiteitenlijst"
356 Posts
Pagina: «« 1 ... 13 14 15 16 17 18 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.072
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.741
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 917
Aegon 3.258 322.878
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.341
Air France - KLM 1.025 35.080
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.925
Allfunds Group 4 1.481
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.376
AMG 971 133.696
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.768
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.265
ASML 1.766 108.066
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 508
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.687
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 maart

    1. Ekopak Q4-cijfers
    2. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Jap)
    3. Inkoopmanagersindex industrie Caixin februari (Chi)
    4. Omzet detailhandel januari (NL)
    5. Inflatie februari vlpg (NL)
    6. Inkoopmanagersindex industrie februari (NL)
    7. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Fra)
    8. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Dld)
    9. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (eur)
    10. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (VK)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht