Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Proost!

5.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 271 272 273 274 275 276 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Leefloon 12 februari 2025 12:25
    quote:

    JdeFL schreef op 12 februari 2025 11:27:

    Dat 'hopen' was daarvoor wel een voorwaarde.
    Yep; IIRC was het oorspronkelijk een reactie op "aandeelhouders", die zo zelf uitgaan van recuperatie van een koersverlies. Dan had je via het defensievere AB InBev het geluk van een meevallende daling binnen dranken, en zorgt de swap voor een fermer herstel. Een voordeel van zo'n schuldenberg, mits het probleem niet in de schuld is gaan zitten. De dalingen zijn/waren echter sectorbreed, en eigen cijfers van AB InBev kunnen ook nog voor een kleine impuls zorgen. Een swap van bieren naar andere dranken, en je had verkeerd kunnen zitten, maar zo'n aandeelhouder zal specifiek van mening zijn geweest dat AB InBev laag stond, en niet volkomen terecht was afgestraft. Elders wél double-digit dalingen in de verkochte hoeveelheid. Dat speelt niet bij AB InBev.
  2. forum rang 4 Schuinsmarcheerder 12 februari 2025 13:11
    quote:

    Berten schreef op 9 februari 2025 22:10:

    intussen in de USA - te lezen op yahoo

    Mensen kopen geen "binnenlandse" auto's of groeten de "binnenlandse" vlag, dus ze mogen geen "binnenlands" bier drinken. Althans, dat vindt de CEO van Anheuser-Busch.
    Brendan Whitworth, de CEO van de biermaker, zegt dat hij de term die zijn in de VS gemaakte bieren beschrijft, waaronder Budweiser, Michelob Ultra en Busch Light, wil veranderen in 'Amerikaans'.
    In een brief aan distributeurs en partners die door CNN werd verkregen, klonk Whitworth patriottisch meer dan een taalkundige of praktische noot.
    "De trots die we op dit geweldige land hebben, moet ook correct en nauwkeurig worden toegepast op onze geweldige Amerikaanse bieren", schreef Whitworth. "Ze worden gebrouwen door Amerikaanse arbeiders die Amerikaanse lonen ontvangen. Ze zijn afhankelijk van Amerikaanse boeren en van Amerikaanse grondstoffenleveranciers. Ze steunen Amerikaanse doelen zoals het leger en eerstehulpverleners. Ze betalen Amerikaanse belastingen."
    Het is niet duidelijk welk effect de verklaring zal hebben. Op sommige Budweiser-etiketten staat al "great American lager" en ze merken op dat ze "gebrouwen en gebotteld zijn in de VS".
    Whitworth, een voormalige marinier, roept op tot de verandering te midden van een populistische heropleving na de herverkiezing van president Donald Trump, die ook zijn patriottische stempel drukt op oude normen, waaronder de hernoeming van de Golf van Mexico naar de Golf van Amerika. Whitworth verwees daar niet naar in zijn brief, maar hij herhaalde Trump in zijn uitbundigheid voor het woord 'Amerikaan', dat 25 keer in het bericht wordt genoemd.
    "Het wordt tijd dat de hele industrie eenzijdig een van de sterkste bijvoeglijke naamwoorden gaat gebruiken die ons ter beschikking staan: Amerikaans. Laat 'huiselijk' achter voor andere, minder glamoureuze toepassingen," zei Whitworth.
    Een bekende bron zei dat de terminologiewijziging van Anheuser Busch vóór de verkiezingen werd besproken en verband houdt met de Super Bowl, een populair bierdrinkweekend en een televisie-evenement waarvoor AB de grootste adverteerder is.

    Naar beneden op 'binnenlands'
    Daarentegen zei Whitworth dat het beschrijven van in Amerika gemaakte bieren als "binnenlands" hem een "negatieve reactie" geeft. Ondanks dat "USA" en "American" op Budweiser verschijnen, zei Whitworth dat de term "binnenlands" te vaak voorkomt op plaatsen waar bier wordt verkocht, waaronder bij concessiestands, retailers en brancherapporten. Hij vraagt hen om de terminologie te veranderen.
    "'Binnenlands' is niet per se een onjuist bijvoeglijk naamwoord om te gebruiken", schreef hij. "Het geeft gewoon niet volledig de geest en passie weer die intrinsiek is aan de Amerikaanse bierindustrie en haar merken. Het geeft ook niet helemaal de trots weer die we allemaal zouden moeten hebben op producten die hier in dit geweldige land worden gemaakt."
    Rechtse media bekritiseerden Anheuser-Busch tijdens het Dylan Mulvaney-schandaal, en de reactie van het bedrijf maakte velen aan de linkerkant boos. Dat incident blijft de verkoop van Bud Light schaden, die in de Verenigde Staten van de eerste plaats is gevallen.

    Maar Trump zelf heeft het bedrijf verdedigd en plaatste vorig jaar op Truth Social voor een inzamelingsactie met een AB-lobbyist dat het bedrijf "misschien een tweede kans verdient".

    Whitworth heeft ook de marketinginspanningen van het bedrijf naar rechts verschoven na de controverse, waaronder het maken van Bud Light de officiële sponsor van de UFC, het inhuren van komiek Shane Gillis voor een advertentiecampagne en meest recentelijk een samenwerking met Dana White voor een aankomende energiedrank.

    Het is ook onduidelijk of iemand de verandering daadwerkelijk zal doorvoeren.

    NIQ en Circana, die verkooprapporten verspreiden, reageerden niet onmiddellijk op het verzoek van CNN om commentaar, en ook niet op de vraag of ze het ermee eens waren. Maar Beer Business Daily zei dat het verwacht "verschillende locaties en on-premise accounts te zien waar AB de scepter zwaait" om de aanpassing te maken.
    Voor meer CNN nieuws en nieuwsbrieven maak een account aan op CNN.com
    Met zo'n 'dronken (ex-marine) kapitein' als Brendan Whitworth op het roerloze Anheuser-Busch-schip gaan we nog veel lol beleven. Eerst transgender Mulvaney zowat doodknuffelen en nu de superstoere Amerikaanse homofoob en xenofoob uithangen. Nog even en we moeten bij het opentrekken van een flesje bier het éénarmige gebaar van Musk imiteren. Ik ben zo klaar met AB-Inbev ........ Voor mij voortaan gewoon een stoer en oprecht Tukkers biertje .......... Een dikke FY voor Whitworth!!
  3. forum rang 8 Leefloon 13 februari 2025 09:27
    Een lichtrood Haacht miste gisteren het bierfeest, maar dat zegt door de dunne handel daarin niet zoveel. In mindere mate geldt dat ook voor AB InBev, dat op jaarbasis opvallenderwijs is ingehaald door een Heineken (Holding):
  4. forum rang 7 JdeFL 25 februari 2025 09:17
    Zie toch meer berichten, als zou de consument via zijn koopgedrag stemmen. En dat dus niet enkel bij Tesla.
  5. forum rang 7 JdeFL 25 februari 2025 13:24
    quote:

    Superdude schreef op 25 februari 2025 12:50:

    Het gaat erom om vandaag te kopen, morgen dikke winst!
    Denk je dat dat werkt? Bij een internationaal aandeel als inbev? Heb geschreven calls 51. Denk dat ik nog redelijk safe zit.
  6. forum rang 8 Leefloon 27 februari 2025 06:43
    De recente Heineken-stijging, maar dan gedempt bij AB InBev. Op jaarbasis is Heineken (maar niet Holding) opnieuw ingehaald, wat je bij een daling mag verwachten door een eveneens gedempte daling (Heineken -5,43%, AB InBev -2,52%, Heineken Holding -2,47%). Qua demping kleine onderlinge verschillen met Heineken, maar dat past rond de nullijn.
  7. MQ666 27 februari 2025 08:35
    INTERVIEUW CEO

    “Koersstijging laat zien dat AB InBev een goed jaar achter de rug heeft”

    Het aandeel van AB InBev steeg woensdag met ruim 8 procent na positieve jaarresultaten. Ceo Michel Doukeris licht de resultaten toe.
    Ruben Mooijman
    Gisteren om 16:30
    Was u verrast over de spectaculaire koersreactie?
    “De reactie laat zien dat we een goed jaar achter de rug hebben. Onze omzet bereikte het hoogste peil ooit, maar vooral de stijging van de winst verraste beleggers. We haalden een cashflow van 11 miljard dollar, onze business groeit en we vallen in de smaak bij de consumenten. Maar een belangrijke mijlpaal die we afgelopen jaar bereikten, betreft onze schuld. Voor het eerst sinds 2015 zakt de schuldgraad onder de grens van 3 maal de kernwinst.”

    De wereld is in de ban van geopolitieke ontwikkelingen. Zullen die uw activiteiten beïnvloeden?
    “De geopolitiek beïnvloedt heel veel dingen. Maar wij nemen de houding aan van echte brouwers: we bekommeren ons om dingen die we zelf onder controle hebben. De kwaliteit van het bier, de kosten, de investeringen in merken, de relatie me onze klanten.”

    Er is sprake van importtarieven op aluminium. Zullen die bierblikjes duurder maken?
    “Dat houden we nauwkeurig in de gaten. Maar bier is in essentie een lokaal product, waarbij 95 procent van de grondstoffen ook van lokale oorsprong zijn. Die importtarieven hebben voor de lokale markten maar een beperkte impact. Bovendien hebben we prijsschommelingen op de aluminiummarkt ingedekt via hedging-contracten, we hebben voorraden, en er zullen misschien ook nog uitzonderingen komen. Dus het is te vroeg om met zekerheid te zeggen dat de prijs van bierblikjes zal stijgen.”

    Niet-alcoholisch bier wint in België snel in populariteit. Is dat elders ook zo?
    “Mag ik even reclame maken voor België? Het is in ons onderzoekscentrum in Leuven dat het procedé voor alcoholvrij bier ontwikkeld is. Daar mag België gerust wat trotser op zijn, want het is niet algemeen geweten dat Belgische wetenschappers aan de grondslag liggen van deze trend. En ja, alcoholvrij bier is overal populair. We winnen er nieuwe klanten mee, die voorheen geen bier dronken. En voor de mensen die dat wel deden, biedt het nieuwe consumptiemomenten. Alcoholvrij bier kan je ook eens bij de lunch drinken, of na het werk, als je liever geen alcohol drinkt. Wat mensen aanspreekt, is dat het een natuurlijke drank is met maar een beperkt aantal ingrediënten: mout, gerst, hop, gist en water.”

    Bier wint ook terrein op andere alcoholische dranken. Hoe komt dat?
    “Klopt, op de markt voor alcoholische drank heeft bier meer dan 2 procentpunt terrein gewonnen. Dat zal ook de komende jaren nog doorgaan. We winnen vooral terrein op wijn en op goedkope sterkedrank. Dat heeft te maken met de keuze voor een gezondere levensstijl: wijn bevat meer calorieën en suiker dan een light biertje. Vooral in Frankrijk zit wijn in de verdrukking ten opzichte van bier. In landen waar mensen meer koopkracht krijgen, kiezen ze vaker voor een biertje van een goed merk, in plaats van merkloze sterkedrank.”

    AB InBev verkoopt meer bieren uit de hogere prijscategorie. Hoeveel ruimte is er om dat proces voort te zetten?
    “Heel veel ruimte. Volgens de projecties groeit de markt voor premium-bier dubbel zo snel als de totale biermarkt. Stella Artois is een van onze best verkochte premium-merken, in alle landen waar we actief zijn wordt Stella verkocht. Mensen drinken het graag omdat ze dan België proeven.”

    Is er een verschil tussen premium-merken en super-premium-merken?
    “Super-premium is vooral een Europees fenomeen. Het gaat dan om bieren zoals Leffe of Tripel Karmeliet. Maar ook in de Verenigde Staten zijn er zulke ambachtelijk gebrouwen bieren.”

    AB InBev heeft het dividend in drie jaar tijd verdubbeld. Wat kunnen beleggers op dat vlak nog verwachten?
    “Inderdaad, in 2021 bedroeg het dividend 50 cent. Nu is het 1 euro. Een hoger dividend is mogelijk naarmate we meer cashflow genereren en het schuldniveau afbouwen. Die cash kunnen we uitkeren aan de aandeelhouders. Onze ambitie is om het dividend verder te laten toenemen.
  8. forum rang 10 voda 27 februari 2025 09:34
    Sanford Bernstein verhoogt koersdoel AB InBev
    Gepubliceerd door Trivano.com op 27 februari 2025 om 07:57
    Sanford Bernstein heeft de aandelen van AB InBev donderdag opnieuw positief beoordeeld. De analisten van Sanford Bernstein herhaalden het advies market outperform voor de aandelen van AB InBev.

    Het koersdoel werd verhoogd van 71,00 naar 74,00 EUR.

    www.trivano.com/aandeel/ab-inbev.131-...
5.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 271 272 273 274 275 276 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.070
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.740
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 917
Aegon 3.258 322.877
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.894
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.340
Air France - KLM 1.025 35.079
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.923
Allfunds Group 4 1.479
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.358
AMG 971 133.688
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.766
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.251
ASML 1.766 108.013
ASR Nederland 21 4.501
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 507
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.684
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.403

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 maart

    1. Ekopak Q4-cijfers
    2. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Jap)
    3. Inkoopmanagersindex industrie Caixin februari (Chi)
    4. Omzet detailhandel januari (NL)
    5. Inflatie februari vlpg (NL)
    6. Inkoopmanagersindex industrie februari (NL)
    7. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Fra)
    8. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Dld)
    9. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (eur)
    10. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (VK)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht