Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Maart 2025, weinig veranderd.

30 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 28 februari 2025 08:28
    De koers is de laatste maand wat opgelopen. Waarom eigenlijk? De jaarcijfers op 4 feb waren desastreus, zoals kenners al verwachtten.

    Ik heb er maanden geen acht op geslagen. Brak begin december mijn heup, verbleef vele weken in ziekenhuis en revalidatie-oord, begin nu pas weer normaal te functioneren. Niet echt een ernstige kwaal, maar had dus wat anders aan mijn hoofd. Bovendien was ik wegens een futiliteit - ik schreef in november dat ik de melodie van het Russische volkslied mooi vond - belachelijk lang (> 3 maanden!) geschorst door de iex-moderator. Ik kon dus niet eens reageren op alles wat hier voorbij kwam, als ik al de puf had gehad. Kon daardoor ook niet meedoen aan het koersspelletje van GLMF, mijn gewaardeerde opvolger als spelleider. Alsnog gefeliciteerd Lipton (of was nu RESEARCH de winnaar?).

    Enfin, ter zake, een nieuwe maand. Er is in de drie maanden dat ik 'buiten bedrijf' ben geweest, weinig veranderd. In de auto-industrie zit het tegen, de automotive omzet bij TT parasiteert nu op de eigen eerder opgebouwde defrev (operational omzet lager dan de IFRS omzet). De orderportefeuille is gedaald, niet alleen maar 'verlengd' zoals de beste Justin hier bleef beweren. I told him so, months before.

    Er is weinig veranderd. Tatje blijft zijn optimistische en vaak onbegrijpelijke verhalen schrijven. Poster WB en Vive blijven elkaar stalken, zonder veel nieuwe inzichten. Ze vormen een 'entangled pair', net zo als Martin ("Boem!") en ik vroeger.
    Pwijsneus blijft overal een aanleiding in te vinden om over te schrijven, al schrijft hij geen onzin. Win some en visje beperken zich meestal tot korte maar rake commentaren. Wel mis ik mijn vrind uit Grunn, Winsum als ik me goed herinner. 

    De Enterprise omzet zou gaan stijgen. Nog weinig van te zien. O ja, men noemde een nieuw contract met ESRI. Dat zouden potentieel duizenden nieuwe klanten zijn.
    Kom nou, Ja, ESRI vertegenwoordigt landelijke koepelorganisaties op Europees niveau. Dus bijvoorbeeld een VNG, met daaronder zeg 500 verkeersambtenaren en wethouders in NL. Maar betekent dat direct een paar honderd potentiële klanten in NL voor TT? Ik geloof er niets van. 
    Ten eerste zijn er onder die ambtenaren etc. velen die het zelf beter lijken te weten. Die fröbelen liever zelf met een 2e rangs verkeersburootje dan TT in te schakelen. Ten tweede zijn er vele commerciële consultants (sommigen, toen ze jong waren, mede door mij als stagebegeleider opgeleid, ik geef het toe) die tussen TT en een opdrachtgever van overheidswege gaan staan. In het buitenland nog meer dan hier. 
    TT is hier merkwaardig lankmoedig in. Zij vinden het best, dat anderen hun map- en traffic-services gebruiken om goede sier te maken bij o.a, overheidsklanten. Ik denk dat TT hier wat ambitieuzer zou kunnen zijn. Zelf zou ik in mijn vroegere rol als opdrachtgever bij een offerte van zo'n tussenclubje gedacht hebben: sodemieter op, geef mij de ware stuff!  

    Wel leefde ik op bij dit verhaal van TT:
    www.tomtom.com/newsroom/explainers-an...

    Good old J.-P. Schaeffer, still going strong, geeft zijn unieke inzichten in het verkeer. Ik zal niet zeggen dat ik hem persoonlijk goed ken, maar ik heb 10-20 jaar geleden meerdere mailcontacten met hem gehad, en kende hem als vakgenoot al eerder. (Ik werkte toen bij een verkeersdienst van RWS).
    Er is echt niemand ter wereld die er meer verstand van heeft. Hij is binnen TT zwaar ondergewaardeerd, al denk ik dat hij het zelf wel best vindt. TT's traffic is gewoon de beste ter wereld, beter dan Google, al kunnen die er ook wat van.

    TT blijft een leuk aandeel, al zal ik het niemand echt ter belegging aanbevelen. En daar moeten jullie het deze maand mee doen...
  2. forum rang 7 Wereldbelegger 28 februari 2025 14:20
    Bdb,
    Ik hoop voor je dat je na ziekenhuis en revalidatie-oord inderdaad weer normaal kan functioneren.

    blij dat je weer terug bent.
    Ik mistte o.a. je deskundig commentaar op de overtrokken en te positieve reacties op de Esri deal die bekend werd gemaakt op 6 januari. “Megadeal”. Hoe komt men daarop?

    Dat een minimaal persbericht zonder enige inhoudelijke informatie een dergelijke koerssprong kan veroorzaken bij TT verbaast me hogelijk. Van een slotkoers op vrijdag 3 jan € 5,16 naar een (voorlopig) Yearhigh € 5,99 op woensdag 7 jan.

    En kijk waar de koers nu staat. Na de Q4/FY jaarcijfers die de koers onder de € 4,- bracht en een 15% koersup in twee weken tijd door ‘een mooi signaal’ van twee founders.
  3. forum rang 6 win some... 28 februari 2025 15:29
    Goed dat je weer op het forum aanwezig bent, BdB.

    Mooi om het woord 'lankmoedig' in je openingsbijdrage van dit maanddraadje te lezen. Wordt niet veel meer gebruikt. Waarbij ik wel moet opmerken dat het een redelijk 'mild' woord is in deze context. Te weinig scherpte en gebrek aan ondernemerskwaliteiten zou ook een aanduiding kunnen zijn.

    Iets dergelijks speelt ook op andere terreinen. Maps en traffic leveren voor de Sygic-navigatieapp, terwijl TT ook zelf een navigatieapp exploiteert. API's en SDK's via Microsoft Azure, terwijl TT zelf ook een developersportal heeft.

    Dit kan op zich wel, maar dan moeten de inkomsten die TT hier aan overhoudt evenredig meegroeien met de omzet die deze bedrijven op basis van de TT-produkten en diensten halen. Ik vraag me sterk af of dit het geval is. En of ook niet de groei van de eigen produkten en diensten negatief wordt beinvloedt door de levering aan derden tegen all-in bedragen. Daarbij zou de afweging moeten worden gemaakt in hoeverre zelfstandig bepaalde produkten en diensten leveren nog verstandig is gezien de kosten die er mee gepaard gaan.

    Ik heb bij TT teveel het idee dat men maar wat aan het fröbelen is (we vinden het vooral leuk) in plaats van te sturen op resultaat.
  4. JP61V 28 februari 2025 16:47
    @ win some...

    Ja een product dat de tijd zal doorstaan, waar ze hun naam aan verbinden, de founders, en waarbij de giften van alle liefdadige kleine beleggers terzijde geschoven gaan worden.
  5. forum rang 6 pwijsneus 28 februari 2025 17:40
    @BDB, glad you're back! En doet me deugd te lezen dat mijn post iig nog iets toevoegen. Get strong & stay strong!

    Technisch plaatje: Nikserig. Maar gezien huidig sentiment niet ontevreden. Zal eerlijk zijn, met een beetje mazzel door voor de cijfers bijna alles van de hand te doen en voor nagenoeg ATL terug te kopen sta ik in de plus met dit hok. Maar dat mag geen naam hebben, is geen skill, koersperformance van TomTom is exceptioneel ondermaats. Zal gezellig worden op de AVA....

    Sentiment gaat niet meezitten vrees ik beursbreed. Ook vraag ik me af of de tarieven impact gaan hebben op TomTom, ze verwachten een beetje hetzelfde als '24 qua omzet. Autoverkopen dit jaar liggen in lijn met vorig jaar toch? Aandeel EV is zelfs hoger als ik me niet vergis. Maar op de beurs kan daar scherp op gereageerd worden, pas in april bij Q1 cijfers weten we of de zorgen terecht zijn.

    We gaan zien of TomTom meebeweegd met de trend beursbreed, of dat het juist nu op ATL contrair reageert gesteund door inkoop. We shall see....

    Kijken of dit jaar na kostenbesparing de FCF wat kan opveren, of dat anders door Orbis er additionele kostenbesparingen aangekondigd kunnen worden. In memoriam voor BOEM, we verschilde vaak van mening, maar ik geloof heilig in these, anti-these en dan krijg je uiteindelijk synthese. Schuring geeft glans, en daarmee, fijn (carnavals) weekend!! Alaaf!

    (plaatje)
  6. forum rang 7 Wereldbelegger 28 februari 2025 17:49
    quote:

    win some... schreef op 28 februari 2025 15:29:

    Goed dat je weer op het forum aanwezig bent, BdB.

    Mooi om het woord 'lankmoedig' in je openingsbijdrage van dit maanddraadje te lezen. Wordt niet veel meer gebruikt. Waarbij ik wel moet opmerken dat het een redelijk 'mild' woord is in deze context. Te weinig scherpte en gebrek aan ondernemerskwaliteiten zou ook een aanduiding kunnen zijn.

    Iets dergelijks speelt ook op andere terreinen. Maps en traffic leveren voor de Sygic-navigatieapp, terwijl TT ook zelf een navigatieapp exploiteert. API's en SDK's via Microsoft Azure, terwijl TT zelf ook een developersportal heeft.

    Dit kan op zich wel, maar dan moeten de inkomsten die TT hier aan overhoudt evenredig meegroeien met de omzet die deze bedrijven op basis van de TT-produkten en diensten halen. Ik vraag me sterk af of dit het geval is. En of ook niet de groei van de eigen produkten en diensten negatief wordt beinvloedt door de levering aan derden tegen all-in bedragen. Daarbij zou de afweging moeten worden gemaakt in hoeverre zelfstandig bepaalde produkten en diensten leveren nog verstandig is gezien de kosten die er mee gepaard gaan.

    Ik heb bij TT teveel het idee dat men maar wat aan het fröbelen is (we vinden het vooral leuk) in plaats van te sturen op resultaat.
    Het lijkt erop dat er, binnen het bedrijf, gewed wordt op een aantal paarden. Maar wel met vertrouwen in de uitslag. Dat wordt door twee van de vier founders onderstreept middels een privé-inkoopprogramma van 10 miljoen.

    Dat is een mooi signaal maar mij lijkt het feit dat de vier founders forse verliezen accepteren op hun TT aandelen – vele miljoenen! - (1-Year Change -37.82%) meer een signaal dat ze vertrouwen blijven houden in de toekomstige ontwikkeling van producten en winstgevendheid van het bedrijf.
    Linksom of rechtsom (lees: stevige koersontwikkeling of een profijtelijke exit) moet toch hét doel zijn van de founders.

    Maar dat is mijn gedachte.
  7. forum rang 7 Wereldbelegger 28 februari 2025 17:53
    quote:

    pwijsneus schreef op 28 februari 2025 17:40:

    @BDB, glad you're back! En doet me deugd te lezen dat mijn post iig nog iets toevoegen. Get strong & stay strong!

    Technisch plaatje: Nikserig. Maar gezien huidig sentiment niet ontevreden. Zal eerlijk zijn, met een beetje mazzel door voor de cijfers bijna alles van de hand te doen en voor nagenoeg ATL terug te kopen sta ik in de plus met dit hok. Maar dat mag geen naam hebben, is geen skill, koersperformance van TomTom is exceptioneel ondermaats. Zal gezellig worden op de AVA....

    Sentiment gaat niet meezitten vrees ik beursbreed. Ook vraag ik me af of de tarieven impact gaan hebben op TomTom, ze verwachten een beetje hetzelfde als '24 qua omzet. Autoverkopen dit jaar liggen in lijn met vorig jaar toch? Aandeel EV is zelfs hoger als ik me niet vergis. Maar op de beurs kan daar scherp op gereageerd worden, pas in april bij Q1 cijfers weten we of de zorgen terecht zijn.

    We gaan zien of TomTom meebeweegd met de trend beursbreed, of dat het juist nu op ATL contrair reageert gesteund door inkoop. We shall see....

    Kijken of dit jaar na kostenbesparing de FCF wat kan opveren, of dat anders door Orbis er additionele kostenbesparingen aangekondigd kunnen worden. In memoriam voor BOEM, we verschilde vaak van mening, maar ik geloof heilig in these, anti-these en dan krijg je uiteindelijk synthese. Schuring geeft glans, en daarmee, fijn (carnavals) weekend!! Alaaf!

    (plaatje)
    Complimenten! Dat heb je goed gedaan.
    Ik heb teveel getwijfeld en daardoor niks gedaan met mijn aandelen.
    Alleen met mijn optieconstructies wat centen binnen geharkt.
  8. forum rang 7 Wereldbelegger 1 maart 2025 07:23
    Nieuw overzicht privé-aandeleninkoop

    Meneer Goddijn:
    * 26 febr (nog) niet in AFM register
    * 27 febr (nog) niet in AFM register
    * 28 febr (nog) niet in AFM register

    Mevrouw Vigreux
    * 26 febr (nog) niet in AFM register
    * 27 febr (nog) niet in AFM register
    * 28 febr (nog) niet in AFM register

    Resumé
    Volgens AFM registers
    Inkoop 11 febr t/m 25 febr
    Aantal handelsdagen: 11
    *11 febr 1ste dag inkoop door Goddijn
    *26-27-28 febr wel/geen inkoop door G&V: nog niet bekend

    Overzicht
    privé-inkoop aantal totaal
    Goddijn 359.816 € 1.545.817,93
    Vigreux 270.452 € 1.172.805,05

    totaal: 630.268 € 2.718.622,98
    gemiddelde daginkoop: 63.027
    gemiddelde aankoopprijs: € 4,31
    (voor beiden)

    budget: € 10.000.000
    aangekocht: € 2.718.622,98
    in % : 27,19%
  9. forum rang 6 tatje 1 maart 2025 11:51
    Tja !

    Harold is één van de oprichters van TomTom en is CEO van TomTom sinds 2001

    Gaat Harold voor een nieuwe termijn .

    Zo was het in 2021 :

    Agendapunt 8: Herbenoeming van Harold Goddijn als lid van de Raad van Bestuur
    Ik stel vast dat dit stempunt met 100% is aangenomen.

    Gaat Harold voor een nieuwe CEO termijn , volgens mij dan de 7e
    100% lijkt me gezien alle gebeurtenissen heel moeilijk !

    Wordt Harold in de 2025 weer CEO voor 4 jaar, volgens mij meer een woordvoerder namens de founders of krijgen we een hele nieuwe ceo .

    Ik tip op een nieuwe ceo , wel van binnen uit.

    Als geaarde canavalsvierder heb ik brabant het met de kieltjes zien proberen.

    Jammer, het echte carnaval is in het echte zuiden en in Germany.

    tot over een weekje dan maar :-)
  10. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 2 maart 2025 03:41
    quote:

    win some... schreef op 28 februari 2025 15:29:

    ...
    Iets dergelijks speelt ook op andere terreinen. Maps en traffic leveren voor de Sygic-navigatieapp, terwijl TT ook zelf een navigatieapp exploiteert. API's en SDK's via Microsoft Azure, terwijl TT zelf ook een developersportal heeft.

    Dit kan op zich wel, maar dan moeten de inkomsten die TT hier aan overhoudt evenredig meegroeien met de omzet die deze bedrijven op basis van de TT-produkten en diensten halen. Ik vraag me sterk af of dit het geval is. En of ook niet de groei van de eigen produkten en diensten negatief wordt beinvloedt door de levering aan derden tegen all-in bedragen. Daarbij zou de afweging moeten worden gemaakt in hoeverre zelfstandig bepaalde produkten en diensten leveren nog verstandig is gezien de kosten die er mee gepaard gaan.
    ...
    6 jaar geleden bestond dezelfde situatie bij navigatieservices aan bv. koeriersdiensten. TT bezat TT-Telematics, maar leverde ook live services aan andere soortgelijke clubs. Toen trok men de door jou bepleitte conclusie: verkopen dat TTT. Via de services verdient men nog steeds aan de nieuwe TTT-eigenaar Bridgestone, althans dat mag ik hopen.

    Bij levering aan andere meer logistiek (incl. navigatie) gerichte bedrijven speelt een rol wat die nog meer bieden en hoe ze dat prijzen. Als die duidelijk meerwaarde aanbieden en dus ook hogere tarieven hanteren zie ik er geen bezwaar in dat TT hen maps en traffic levert. Maar bij 'navigatie-discounters' zou TT dat niet moeten doen. Zo ondergraaft men de eigen pricing power. Die is gering, zoals Pwijsneus al vaker en terecht opmerkte.

    Wat Microsoft Azure betreft, ik begrijp ook niet waarom TT daar niet meer aan over houdt, en waarom TT daarnaast zelf ook API's en SDK's blijft ontwikkelen en aanbieden. Ik kan slechts twee redenen bedenken: 1. TT vertrouwt MS op termijn niet helemaal, en/of 2. de kosten daarvoor zijn heel laag.
  11. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 2 maart 2025 04:02
    quote:

    pwijsneus schreef op 28 februari 2025 17:40:

    ...
    Sentiment gaat niet meezitten vrees ik beursbreed. Ook vraag ik me af of de tarieven impact gaan hebben op TomTom, ze verwachten een beetje hetzelfde als '24 qua omzet. Autoverkopen dit jaar liggen in lijn met vorig jaar toch? Aandeel EV is zelfs hoger als ik me niet vergis. Maar op de beurs kan daar scherp op gereageerd worden, pas in april bij Q1 cijfers weten we of de zorgen terecht zijn.

    We gaan zien of TomTom meebeweegd met de trend beursbreed, of dat het juist nu op ATL contrair reageert gesteund door inkoop. We shall see....

    Kijken of dit jaar na kostenbesparing de FCF wat kan opveren, of dat anders door Orbis er additionele kostenbesparingen aangekondigd kunnen worden. In memoriam voor BOEM, we verschilde vaak van mening, maar ik geloof heilig in these, anti-these en dan krijg je uiteindelijk synthese. Schuring geeft glans, en daarmee, fijn (carnavals) weekend!! Alaaf!

    (plaatje)
    De tarievenoorlog speelt voor TT nauwelijks een rol. Wil Trump ook content-services extra gaan belasten? De TT-omzet in de VS is sowieso peanuts.

    Als de winstgevendheid of zelfs de toekomst van TT uitsluitend afhangen van kostenbesparingen zie ik het somber in, sterker nog, dan is het einde verhaal.

    Tja, BOEM... We discussieerde vaak iets voor of rond deze tijd, voor hem in zijn Thaise morgen. Hij kon in officiële cijfers dingen ontdekken die anderen nog niet in de smiezen hadden. Ik mis hem.
  12. forum rang 6 pwijsneus 2 maart 2025 05:57
    LBS gaat dit jaar niet groeien geeft TomTom aan. Ook heeft het Overture voor de base layer en Orbis, wat eigenlijk gewoon outsourcen en digitaliseren betekend. Als dat geen kostenbesparing oplevert, dan wordt het inderdaad meer van hetzelfde, en dat was niet best.
  13. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 2 maart 2025 07:07
    quote:

    pwijsneus schreef op 2 maart 2025 05:57:

    LBS gaat dit jaar niet groeien geeft TomTom aan. Ook heeft het Overture voor de base layer en Orbis, wat eigenlijk gewoon outsourcen en digitaliseren betekend. Als dat geen kostenbesparing oplevert, dan wordt het inderdaad meer van hetzelfde, en dat was niet best.
    Ja, Overture levert kostenbesparing op. Maar dat is niet genoeg.

    Nogmaals: een bedrijf dat het alleen door kostenbesparingen nog even volhoudt, heeft een wonder nodig om te overleven. Nu zijn in het navigatie-wereldje wonderen niet ongewoon. Neem alleen maar de manier waarop de Goddijntjes, ene Pauwels en Geelen rijk werden. Maar das war einmal...

    Of Mobil-Eye, een Israëlisch clubje, voor 10 miljard naar Intel. Ik kon het niet geloven en vroeg me af: welke kans heeft TT samen met Bosch of zo gemist?

    Vanuit beleggersoogpunt is TT nauwelijks te begrijpen. Ik geloof dat ik het met win some eens moet zijn. De TT-top houdt zich alleen nog bezig met fröbelen.
    De grootaandeelhouders in TT hebben privé vermogen zat. Geld interesseert hen niet meer. Wel hun image als zakenman (Harold), PR-dame en jongerenhelper (Corinne), slimme vos (Pauwels) en culturele mecenas (Geelen).

    Ik fröbel lustig mee. Niet of nauwelijks met aandelen, maar met opties. Verdienen aan het verlopen van verwachtingswaarden. En in dat verlopen blinkt TT uit, haha!

    TT gaat nog niet dood, de grote jongens (MS, Google, Apple, ...) laten TT om hun moverende redenen nog even spartelen. Zoals ik ooit een visje als levend aas aan mijn haak liet spartelen (sorry, dierenvrienden, ik zou het nu niet meer doen).
  14. forum rang 7 Wereldbelegger 2 maart 2025 08:29
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 2 maart 2025 07:07:

    [...]

    Deel post weggelaten zie hierboven.

    Ik fröbel lustig mee. Niet of nauwelijks met aandelen, maar met opties. Verdienen aan het verlopen van verwachtingswaarden. En in dat verlopen blinkt TT uit, haha!

    Ik blijf me verbazen dat TT zoveel optieseries kent en zo breed in range.
    Het is puzzelen en/of gokken i.v.m. cijferdagen maar het is leuk spelen.
    Zonder al te grote investeringen.

    Niet geheel risicoloos i.v.m. mogelijk goed ontvangen persberichten, denk aan Esri deal bericht op 6 januari, of een mogelijk exitbod.
30 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.070
AB InBev 2 5.521
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.739
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.753
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 191
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 917
Aegon 3.258 322.877
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.894
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.340
Air France - KLM 1.025 35.079
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.042
Alfen 16 24.922
Allfunds Group 4 1.478
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.822
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.357
AMG 971 133.688
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.017
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 383
Arcadis 252 8.785
Arcelor Mittal 2.034 320.765
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.326
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.249
ASML 1.766 108.008
ASR Nederland 21 4.501
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 507
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.684
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.403

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 maart

    1. Ekopak Q4-cijfers
    2. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Jap)
    3. Inkoopmanagersindex industrie Caixin februari (Chi)
    4. Omzet detailhandel januari (NL)
    5. Inflatie februari vlpg (NL)
    6. Inkoopmanagersindex industrie februari (NL)
    7. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Fra)
    8. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (Dld)
    9. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (eur)
    10. Inkoopmanagersindex industrie februari def. (VK)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht