Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Maart 2025, weinig veranderd.

104 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Wereldbelegger 4 maart 2025 17:59
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 3 maart 2025 21:04:

    [...]
    1) Beursbreed heb ik niet zo'n goed gevoel over maart, niet in Europa en niet in de VS. De beurzen staan vrij hoog, de spanningen in de wereld lopen op, ik verwacht een mini-crashje van zeg 8-12%, al hoeft dat nog niet in maart te zijn.

    2) Onder € 4,70 kan je TT kopen voor een ritje tot boven € 5, of om bijvoorbeeld i.c.m. opties wat te fröbelen, maar voor buy and hold is eigenlijk geen enkel niveau geschikt.
    Eindveiling met 65.000 stukken op 4,50
    Inkooporder van Goddijn en Vigreux daarmee verwerkt?
    Gaat de koers verder omlaag?

    Morgen grote dag. voor de Europese oems.
    Ik weet niet hoe laat het gezamenlijke actieplan wordt gepresenteerd.
    Als we pech hebben dan overschaduwt de toespraak tot het congres door Trump, met misschien wel, het benoemen van importheffingen voor de EU, de presentatie.
  2. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 5 maart 2025 06:17
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 3 maart 2025 14:51:

    Brussel geeft auto-industrie meer tijd om CO2-normen te halen

    Autofabrikanten krijgen twee jaar extra tijd om ervoor te zorgen dat hun wagens voldoen aan de CO2-uitstooteisen voor 2025. Daarmee zijn dreigende boetes dit jaar voor de fabrikanten van de baan.

    www.volkskrant.nl/politiek/brussel-ge...
    Ja, dat werd tijd. Je moet niet altijd het beste jongetje in een zeer grote wereldwijde klas willen zijn.

    Ja, CO2 is een broeikasgas, dat ia al meer dan 100 jaar bekend. En ja, er is iets als een broeikaseffect, al wordt het verhaal dan al wat ingewikkelder. Omdat ook zonnecycli en El Nino effecten een rol spelen.

    Maar zolang China en India en nog zo wat kolencentrales blijven openen, doen onze inspanningen weinig terzake. Zijn ze op wereldschaal meer van psychologisch belang, if any.

    Voor TT is dit overigens niet per definitie gunstig nieuws.
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 5 maart 2025 07:34
    Geen veranderingen in de AFM registers deze ochtend.
    Het lijkt er op dat G&V op 26-27-28 febr niet hebben ingekocht en daarmee een pauze hebben ingelast.
    Of er op 3 maart en 4 maart - is ingekocht, is (nog) niet te zien in de registers.

    Resumé
    Volgens AFM registers
    Inkoop 11 febr t/m 25 febr
    Aantal handelsdagen: 11
    *11 febr 1ste dag inkoop door Goddijn
    *26-27-28 febr wel/geen inkoop door G&V: nog niet bekend

    Overzicht
    privé-inkoop aantal totaal
    Goddijn 359.816 € 1.545.817,93
    Vigreux 270.452 € 1.172.805,05

    totaal: 630.268 € 2.718.622,98
    gemiddelde daginkoop: 63.027
    gemiddelde aankoopprijs: € 4,31
    (voor beiden)

    budget: € 10.000.000
    aangekocht: € 2.718.622,98
    in % : 27,19%
  4. forum rang 7 Wereldbelegger 5 maart 2025 07:36
    Van de TT site

    Data as of 31 January 2025
    Major shareholders structure
    Founder - Harold Goddijn 15,540,868 12.4%
    Founder - Corinne Vigreux 15,001,371 12.0%

    Data as of 4 March 2025
    Major shareholders structure
    Founder - Harold Goddijn 15,900,684 12.7%
    Founder - Corinne Vigreux 15,271,823 12.2%

    4-3-2025 31-1-2025 verschil
    15.900.684 15.540.868 359.816
    15.271.823 15.001.371 270.452
    verschil 630.268
    Wat overeenkomt met de registratie bij AFM
  5. forum rang 7 Wereldbelegger 5 maart 2025 07:48
    Bij de Treasury Shares een stevige afname.
    Dat roept (opnieuw) de vraag op of er wel voldoende Treasury Shares aangehouden worden of dat er een (mini) aankoopronde door TT volgt.

    Treasury Shares
    31-12-2024 1.943.228 1.6%
    4-3-2025 1.725.093 1.4%
    afname -218.135

    De Free Float is kleiner geworden
    Free Float
    31-12-2024 63.671.973 50.9%
    4-3-2025 63.259.840 50.6%
    afname -412.133

    De rekenaars onder ons, zien wat er gebeurd is bij de inkoop door G&V.
  6. forum rang 6 hvasd2 5 maart 2025 08:31
    “ De Free Float is kleiner geworden
    Free Float
    31-12-2024 63.671.973 50.9%
    4-3-2025 63.259.840 50.6%
    afname -412.133”

    Free Float bij deGiro momenteel 49 miljoen op een totaal uitstaand van 123 miljoen.
    FF dus ruim onder de 50% bij deGiro en een enorm verschil met de 63 miljoen FF hierboven.
  7. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 5 maart 2025 08:43
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 4 maart 2025 17:59:

    [...]
    ...
    Morgen grote dag. voor de Europese oems.
    Ik weet niet hoe laat het gezamenlijke actieplan wordt gepresenteerd.
    Als we pech hebben dan overschaduwt de toespraak tot het congres door Trump, met misschien wel, het benoemen van importheffingen voor de EU, de presentatie.
    Dat weet ik wel zeker. Hun 'actieplan' zal ondersneeuwen.
    Voor de (Europese) OEMS is het een perfect storm. Voor hun toeleveranciers, Forvia, Conti, ZF, ..., nog meer. Bosch is niet beursgenoteerd, anders zouden die ook een forse winstwaarschuwing afgeven.

    Het na-oorlogse Duitsland was autoland. Marshall-hulp, goede techniek, ijverige bevolking, steeds betere autobanen, grote steden op onderling goed bereikbare auto-afstand. Als puber zag ik vanuit mijn ouderlijk huis in Arnhem-Presikhaaf op 2e Paasdag de files voor Velperbroek van nach dem Heimat terug rijdende Duitsers. Men zegt dat in NL het knooppunt Oudenrijn de eerste files liet zien. ik betwijfel dat. Ik zag ze ook op die A12, in 1962. En verbaasde me.
    Al die Duitse auto's? Mijn vader was net aan zijn eerste autootje toe, een Renault 6. M'n jongste broertje opgevouwen in de open 'kofferbak'.

    Enfin, ik ging studeren. Als student natuurlijk geen auto, alleen 2ehands fietsen. Later bij mijn eerste baan een 2CV6 (nee, geen CV4, die kon niet tegen de wind op). Een keer aan de dood ontsnapt toen in een natte-sneeuwstorm ineens de ruitenwissers ermee ophielden. Dat was op de meest linkse rijstrook op de A2 bij Abcoude, toen nog de 3e rijstrook van rechts. Ik zag niks meer, en zat naast allerlei vrachtwagens. Op de een of andere manier toch de vluchtstrook bereikt.

    Daarna een Simca (later wegens roest in de steunbalken door overijverige politie in Emmeloord in beslag genomen, mijn buurman die politieagent in A'dam was vond het belachelijk), gevolgd door een Golf die ik zelf in een 'eenzijdig' ongeluk total loss reed. Daarna zo'n Citroen met veerbollen, heerlijk verend maar altijd kapot. Sindsdien Toyota Carina's, maar de laatste reed ik op een zeer stormachtige avond met veel water en bladeren op de weg ook weer total loss. Met 4 mensen aan boord sloegen we over de kop. Binnen 2 min waren we bevrijd door een hondenbrigade die achter ons reed en het zagen gebeuren. Geluk gehad, ik had een klein scheurtje in m'n schouderblad, iemand anders slechts een gekneusde vinger.
    Moest later nog wel de schade aan een verkeersbordje betalen aan RWS, toen al mijn werkgever....

    Want inmiddels zat ik qua werk weer middenin de files. Reed ooit met Rob van Rees (wie kent die naam nog?) van de Rijkspolitie in Driebergen achterwaarts mee met de staart van zo'n file, in een open witte Porsche over de vluchtstrook. Dat ging best snel, zeg 15 km/h, als het druk op de weg is.
    Als een file bij de kop oplost gaat dat met een iets lager tempo. Zo ontstaan de 'schokgolven' die berucht waren op de A28 tussen Utrecht en Amersfoort.

    Zo werd ik dus de file-guru van RWS. Ontwierp de software voor de eerste DRIPS, en voor de 'digitale' verkeersinformatie vanuit de eerste landelijke 'verkeerscentrale'. Dit alles op basis van meetlusgegevens en de reeds aanwezige detectielussen voor de bekende matrixborden. Het werkte verdomde goed, was heel nauwkeurig.
    Daarbij werd ohgv verkeersinformatie goed samengewerkt met de omroepen (NOS, ook ivm RDS-TMC) en de ANWB.

    Maar we waren in het neo-liberale tijdperk aangekomen. Was het verspreiden van verkeersinformatie nog wel een taak van de overheid? Diezelfde discussie zie je nu weer, nu diverse weerclubjes zich beklagen over de 'concurrentie' door het KNMI.

    Tegelijk kwam er GPS, en zagen slimmerds als de Goddijntjes en Geelen de potentie (nee, Pauwels noem ik bewust niet).
    Enfin, ik niet, ik was een trouwe collectief denkende filebewaker....

    Veel hebben ze van mij en mijn Europese collega's gepikt, codes en definities en zo. Van ons, en dan heb ik het over Renault, Volvo, Bosch-Blaupunkt in Hildesheim, Mercedes, en vele 'omroepen' cq telecom-bedrijven zoals EDF in Frankrijk, de BCC en onze eigen NOS/NOB. Ik was er, in Rambouillet, Gotenburg, Hildesheim, Londen, München... En Hilversum, bij de beste audiofiel aller tijden, ene Harry die FM-stereo ooit in NL invoerde. Later was hij bezig met DAB en nog meer. Als hij je een koptelefoon opzette, kon je je geen beter plaatsje in het Concertgebouw voorstellen. Je wist precies waar je zat, 12 m voor de sopraan.

    Het geeft niet van die Goddijntjes, of het geeft niet meer. Zij zijn rijk. Ik niet, al lijd ik geen armoei.
    Ik ben gelukkig met mijn kinderen en drie kleinzonen. Ik hoef niet te lijden onder de terechte kritiek dat het bedrijf TT maar niet winstgevend is te krijgen, en dat het eigen vermogen alleen maar afneemt. Zie ook het commentaar van marique.
    Ze hebben zoveel mogelijkheden onbenut gelaten, dat denk ik wel eens.
  8. forum rang 7 Wereldbelegger 5 maart 2025 08:49
    quote:

    hvasd2 schreef op 5 maart 2025 08:31:

    “ De Free Float is kleiner geworden
    Free Float
    31-12-2024 63.671.973 50.9%
    4-3-2025 63.259.840 50.6%
    afname -412.133”

    Free Float bij deGiro momenteel 49 miljoen op een totaal uitstaand van 123 miljoen.
    FF dus ruim onder de 50% bij deGiro en een enorm verschil met de 63 miljoen FF hierboven.
    We hebben het er al eerder over gehad.
    Het blijft vreemd dat tussen de cijfers bij de Giro en de cijfers op de TT site zo een groot verschil bestaat.
  9. forum rang 7 Wereldbelegger 5 maart 2025 09:08
    uitgelekt conceptversie van de plannen

    Brussel presenteert reddingsplan Europese auto-industrie, maakt accuproductie troef

    Om de belangrijke, maar kwakkelende Europese auto-industrie er weer bovenop te krijgen, presenteert de Europese Commissie woensdag haar actieplan. Een stimuleringsprogramma van honderden miljoenen euro’s en tal van maatregelen moeten de autosector weer concurrerend maken in het elektrische tijdperk.

    In een uitgelekte conceptversie van de plannen staat hoe Brussel denkt de zo belangrijke auto-industrie haar leidende positie te helpen terugveroveren. Een comeback is hard nodig, omdat de sector verantwoordelijk is voor dertien miljoen directe en indirecte banen. Door felle concurrentie vanuit onder meer China, maar ook door dreigende handelsoorlogen, verkeren Europese autofabrikanten in zwaar weer en dreigen massa-ontslagen.

    www.volkskrant.nl/economie/brussel-pr...
  10. forum rang 6 hvasd2 5 maart 2025 09:48
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 5 maart 2025 08:49:

    [...]

    We hebben het er al eerder over gehad.
    Het blijft vreemd dat tussen de cijfers bij de Giro en de cijfers op de TT site zo een groot verschil bestaat.
    Inderdaad vreemd. Eens kijken waar andere bronnen mee komen ?
  11. forum rang 6 hvasd2 5 maart 2025 10:05
    Aandelenklasse: TomTom NV
    Stemming Aantal Vrij verhandelbaar Bedrijfseigen aandelen Totaal verhandelbaar
    Aandeel A
    1
    125 000 000 totaal
    48 996 411 ( 39,2 %). Vrij verhandelbaar
    7 824 821 ( 6,26 %)bedrijfs eigen aandelen
    39,2 % totaal verhandelbaar

    nl.marketscreener.com/koers/aandeel/T...
  12. forum rang 7 Wereldbelegger 5 maart 2025 12:37
    quote:

    hvasd2 schreef op 5 maart 2025 10:05:

    Aandelenklasse: TomTom NV
    Stemming Aantal Vrij verhandelbaar Bedrijfseigen aandelen Totaal verhandelbaar
    Aandeel A
    1
    125 000 000 totaal
    48 996 411 ( 39,2 %). Vrij verhandelbaar
    7 824 821 ( 6,26 %)bedrijfs eigen aandelen
    39,2 % totaal verhandelbaar

    nl.marketscreener.com/koers/aandeel/T...
    Wat een verschil; onderstaand op de TTsite

    Major shareholders structure
    Founder - Harold Goddijn 15,900,684 12.7%
    Founder - Corinne Vigreux 15,271,823 12.2%
    Founder - Peter-Frans Pauwels 14,702,530 11.8%
    Founder - Pieter Geelen 14,140,030 11.3%
    60,015,067 48.0%
    Free float 63,259,840 50.6%
    Treasury shares* 1,725,093 1.4%
    Total shares 125,000,000 100.0%

    Data as of 4 March 2025

    Daarbij denk ik dan even terug aan de discussie(s) met boem!
    - Behoren de Treasury shares tot de Free Float?
    - Kan je zeggen dat aandelen bij Teslin en JvdM, beide boven de 5 procent tot de Free Float horen of mag je zeggen dat deze niet vrij verhandelbaar zijn.
  13. forum rang 6 hvasd2 5 maart 2025 13:19
    Ik vind het een vreemde ontwikkeling dat het onduidelijk is wat nou precies de free flow is!
  14. forum rang 7 Wereldbelegger 5 maart 2025 13:58
    dit is een artikel op 22-1-2025

    Grote vraag of in het actieplan wat vandaag wordt gepresenteerd het voorstel van Olaf Scholz is overnomen. Zoja; dan is dat een stap in de goede richting om op korte termijn de aankoop te stimuleren. Maar daar zal dan eerst over gepraat moeten worden binnen het Europees parlement.

    Steunmaatregelen voor iedereen?
    De Duitse bondskanselier Olaf Scholz is verheugd dat de voorzitter van de Commissie zijn voorstel voor “geharmoniseerde Europese aankooppremies voor elektrische auto's” aanvaardt, zei hij op het Wereld Economisch Forum van Davos in Zwitserland. “Wat we nodig hebben, zijn pragmatische in plaats van ideologische oplossingen”, gaf hij aan.

    Het valt nog te bezien hoe de Europese Commissie dit idee van Olaf Scholtz, die zoals iedereen weet binnenkort voor vervroegde verkiezingen staat, al dan niet overneemt. In zijn programma promootte hij een tijdelijke belastingaftrek om elektrische auto’s te stimuleren. Dit zou eerder een belastingvoordeel zijn dan een premie.

    Mogen we daarom hopen dat er, net als in de Verenigde Staten (belastingkrediet van 7.500 dollar dat de regering-Trump nog niet heeft ingetrokken), een universeel belastingkrediet komt voor alle Europese burgers die een elektrische auto kopen? Dat is moeilijk te zeggen, vooral omdat de invoering van deze maatregel niet evident lijkt. De fiscaliteit is immers een bevoegdheid van elk land en niet voor de Europese autoriteiten. Tenzij Europa elk land een envelop met geld geeft om deze maatregel te ondersteunen, zoals het deed met het herstelplan na de Covid-19-crisis.

    gocar.be/nl/autonieuws/economie/binne...
  15. forum rang 7 Wereldbelegger 5 maart 2025 15:05
    Voorpagina IEX:

    Brussel springt in de bres voor Europese autosector

    (ABM FN-Dow Jones) De Europese Commissie schiet de Europese autosector te hulp.

    "Om een sterke Europese productiebasis te behouden en strategische afhankelijk te voorkomen, stellen we 1,8 miljard euro beschikbaar om een veilige en concurrerende aanvoerketen voor grondstoffen voor batterijen te creëren. Dit zal de groei van de Europese auto-industrie ondersteunen", aldus de Commissie.

    “"We houden vast aan de afgesproken [CO2] uitsstootdoelstellingen, maar met een meer pragmatische en flexibele benadering", voegde voorzitter Ursula von der Leyen van de EC toe.

    Het doel van de EC is een duurzame, concurrerende en innovatieve auto-industrie in Europa.

    De vandaag gepresenteerde plannen zijn een uitwerking van de januari gelanceerde 'Strategic Dialogue on the Future of the European Automotive Industry'.

    Het aandeel Stellantis steeg woensdag met 5,5 procent en Volkswagen met 5,3 procent. BMW won zelfs 6,3 procent en Mercedes werd 5,0 procent duurder. Renault boekte een winst van 3,8 procent.

    www.iex.nl/Nieuws/814843/Brussel-spri...
  16. forum rang 7 Wereldbelegger 5 maart 2025 15:06
    Eerste commentaar:

    Robust action essential to put transition back on track and turn focus to long-term decarbonisation strategy

    The European automotive industry recognises the pragmatic turn in the Commission’s Action Plan amid global market turmoil but cautions that key elements are still missing.

    European vehicle manufacturers are committed to zero-emission mobility, having already invested hundreds of billions of euro into the transition. However, as market data demonstrates, manufacturers alone cannot make the transition happen at the pace required by EU law. Ambitious actions to boost infrastructure, demand incentives, and measures to reduce manufacturing costs are needed for cars, vans, trucks, and buses.

    “The Action Plan identifies many key fields where immediate work is needed. The proposed flexibility to meet CO2 targets in the coming years is a welcome first step towards a more pragmatic approach to decarbonisation dictated by market and geopolitical realities. It holds the promise of some breathing space for car and van makers, provided the much-needed demand and charging infrastructure measures now also actually kick-in,” stated Sigrid de Vries, Director General of the European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA).

    “Nonetheless, despite outlining several promising measures to boost the rollout of infrastructure and uptake of zero-emission heavy-duty vehicles, this vehicle segment is still missing explicit commitment to launch the review of CO2 standards in 2025, including an urgent assessment of enabling conditions,” added de Vries.

    ACEA welcomes the Action Plan’s recognition of the need to streamline regulation, work on regulatory simplification, and take steps to enhance Europe’s competitive edge in other fields, such as autonomous driving.

    ACEA stands ready to continue the dialogue with the European Commission to shape a comprehensive long-term decarbonisation strategy and ensure a more resilient, competitive, sustainable European automotive industry.

    www.acea.auto/press-release/robust-ac...
  17. forum rang 6 hvasd2 6 maart 2025 04:38
    Event Details

    Evenement Jaarlijkse algemene vergadering
    Effect TomTom
    Ex-datum 18-3-2025
    Datum van de AVA 15-04-2025 09:00 CET
    CA ID 9353346
  18. forum rang 7 Wereldbelegger 6 maart 2025 07:38
    TomTom
    Totale netto shortpositie op March 6, 2025: 3.68%
    ( van 3,17% naar 3,68% )

    Shortsellpositie: Citadel Advisors van 0,00% naar 0,51%

    *Bovenstaand zegt helaas niet zoveel.
    Citadel Advisors heeft vanaf 20-12-24 (laatste melding boven de 0,50%
    op elk gewenst percentage kunnen zitten onder de 0,50% zonder verplichte melding.
104 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.098
AB InBev 2 5.525
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.871
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.773
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.765
Aedifica 3 924
Aegon 3.258 322.966
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.896
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.224
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.046
Alfen 16 25.027
Allfunds Group 4 1.511
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.506
AMG 971 134.016
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.738
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.027
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.787
Arcelor Mittal 2.034 320.851
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.333
Aroundtown SA 1 220
Arrowhead Research 5 9.747
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.455
ASML 1.766 108.804
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 521
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.691
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.412

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 10 maart

    1. Industriële productie januari (NL)
    2. Handelsbalans januari (Dld)
    3. Oracle Q3-cijfers
  2. 11 maart

    1. Economische groei Q4 (Jap)
    2. Inflatie februari (NL)
    3. E.ON Q4-cijfers
    4. Henkel Q4-cijfers
    5. Volkswagen Q4-cijfers
    6. Zalando Q4-cijfers
    7. Ondernemersvertrouwen mkb februari (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht