Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

OpenTV Terug naar discussie overzicht

Open TV dicht

11 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 5 januari 2006 19:58
    Niemand gelooft die vent gezien zijn eerdere mening over OPTV.In de periode dat het echt slecht ging schreef hij deze stuk.Je zou op zijn mening aandelen gekocht hebben.Lekker dan!!

    OpenTV profiteert van echec van Microsoft
    Jacques Potuijt - 8 juni 2001, 16:15

    OpenTV behoort op deze door technische storing geteisterde beursdag tot de betere performers. Wellicht staat het fonds aan de vooravond van een tweede fase van koersherstel. Het aandeel heeft dit jaar al een herstel laten zien van 33% maar de 15 dollar-grens bleek tot nog toe moeilijk te nemen. Wellicht kan het recente nieuws dat AT&T afziet van het gebruik van de door Microsoft ontwikkelde ITV-software daar iets aan veranderen.

    Microsoft investeerde vele miljarden dollars in de ontwikkeling van Ultimate TV. Daarnaast investeerde het nog eens 5 miljard dollar door een belang te nemen in AT&T om deze gunstig te stemmen voor haar interactieve software solution. Tevergeefs, zoals nu blijkt. Het motief van AT&T om niet te kiezen voor Ultimate TV is dat deze software met teveel toeters en bellen ver voor de muziek uitloopt.

    De markt zou nog niet rijp zijn voor alle geavanceerde functies die Ultimate TV biedt. AT&T wil in eerste instantie minder geavanceerde software toepassen en lijkt te kiezen voor het pakket van Liberate Technologies. Microsoft is eveneens formeel uitgenodigd om te komen met eenvoudiger versie. De kans dat het arrogante Microsoft zijn eigen product gaat downgraden lijkt echter niet groot. We verwachten dat de kleinere ontwikkelaars van ITV-software zullen profiteren van de tegenslag voor Microsoft. Veelzeggend is al dat TV Cabo Portugal, de eerste kabelmaatschappij die gebruik gaat maken van Microsofts's Ultimate TV tegelijkertijd de keuze heeft laten vallen op OpenTV om een minder geavanceerde versie van zijn kabeldiensten te ondersteunen.

    Satelliettelevisiezenders blijven een groter voorkeur houden voor de software van OpenTV. In het eerste kwartaal werd het aantal settop-boxen waarin de software van OpenTV wordt toegepast, uitgebreid met 2,1 miljoen. Daarmee is het totaal uitgekomen op 16 miljoen, een ruime verdubbeling ten opzichte van eind maart vorig jaar. In het lopende tweede kwartaal wordt op z'n minst wederom een toevoeging van twee miljoen verwacht. Belangrijke klanten zijn momenteel DirecTV Latin America, EchoStar en BskyB.

    Pikant is dat deze drie bedrijven momenteel in een overnamestrijd zijn gewikkeld. BSkyB, de satellietzender van de Australische televisietycoon Rupert Murdoch en het Amerikaanse EchoStar Communications Corp. vechten om de overname van Hughes Electronics, de exploitant van DirecTV, de grootste satellietzender in de VS met 12 miljoen abonnees. Murdoch lijkt in de onderhandelingen met Hughes en haar moedermaatschappij General Motors een voorsprong te hebben. EchoStar beschikt echter over een ruime oorlogskas, kan daarom een contant bedrag op tafel leggen en is daardoor niet op voorhand kansloos. Wie er met Hughes aan de haal gaat, maakt voor OpenTV ook niet zo veel uit. Zowel EchoStar als BSkyB zijn bestaande grote afnemers van haar interactieve televisie software. Hoe de uitkomst ook zal zijn, de kans is groot OpenTV via DirecTV haar toch al hoge marktpenetratie nog aanzienlijk kan uitbreiden.

    In deze ontwikkelingsfase van de markt is het punt van winstgevendheid nog ver verwijderd en zijn alleen de penetratiegraad en de voorsprong die kan worden genomen op de concurrentie van belang. Na een wat moeizame start begint interactieve televisie in de wereld snel aan belang te winnen. In het Verenigd Koninkrijk is digitale televisie, dankzij gratis verspreiding van settop-boxen door BskyB, het verst gepenetreerd. Momenteel beschikt 27% van de Britse huishoudens al over het nieuwe medium en verwacht wordt dat dit percentage in 2005 zal zijn opgelopen tot 72%. In Frankrijk en Duitsland ligt de penetratiegraad op 14% respectievelijke 5%. In de VS beschikt 21% van de huishoudens over digitale televisie. In 2005 zal de penetratie in deze landen naar verwachting gemiddeld op 50% liggen en in 2010 op 95%.

    De commerciële mogelijkheden zijn veelbelovend. Onderzoeksbureau Jupiter Media Metrix schat dat de omzet van t-commerce in Europa in 2004 een omvang zal hebben van 8,1 miljard dollar. De Amerikaanse markt wordt voor dat jaar getaxeerd op 5 miljard dollar. Over enkele jaren moet OpenTV daarom in staat zijn de revenuen te incasseren uit de installed base die in 2004 wellicht rond 40 miljoen zal liggen. Via royalty-overeenkomsten deelt OpenTV mee in de opbrengst van e-commerce.

    Voorlopig is het echter nog niet zo ver en zullen beleggers nog geruime tijd genoegen moeten nemen met verliezen. Over het eerste kwartaal van dit jaar steeg de negatieve EBITDA (bedrijfsresultaat voor rente, afschrijving en goodwillamortisatie) met 142% tot $ 15,7 miljoen op een ruim verdubbelde omzet van 22,4 miljoen dollar. De relatief sterke toename van het negatieve EBITDA-resultaat werd vertekend door eenmalig marketing-uitgaven van 8,4 miljoen voor de promotie van BSkyB's nieuwe settop-box. Dit apparaat, uitgerust met een 40 Gigabyte harddisk voor de opslag van opgenomen programma's, kan een killer-applicatie worden en er is Open TV daarom veel aangelegen om bij deze ontwikkeling betrokken te zijn.

    Zonder deze bijdrage aan de promotiekosten zou de EBITDA zijn uitgekomen op 7,3 miljoen dollar negatief, iets meer dan de 6,5 miljoen dollar die gemiddeld in elk van de vier kwartalen van 2000 moest worden geaccepteerd. Het verlies is dus alleszins te overzien. OpenTV is geheel schuldenvrij en beschikte op 31 maart nog over een liquiditeitspositie van 226 miljoen dollar. De venture heeft voldoende financiële armslag om de periode tot volwassenwording van de ITV markt te overbruggen. OpenTV beoordelen we al geruime tijd als een interessante venture en de recente ontwikkeling rondom UltimateTV van Microsoft maakt de propositie nog wat aantrekkelijker. Het aandeel beschikt over een ruim opwaarts potentieel en als het even meezit kan de koers in de rest van dit jaar verdubbelen.
  2. [verwijderd] 5 januari 2006 20:00
    Het aandeel heeft dit jaar al een herstel laten zien van 33% maar de 15 dollar-grens bleek tot nog toe moeilijk te nemen.

    Het aandeel beschikt over een ruim opwaarts potentieel en als het even meezit kan de koers in de rest van dit jaar verdubbelen.

  3. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 6 januari 2006 11:58
    in amerika, in europa, in japan, in australie, in india en zelfs in china gelooft men in OPENTV. Slechts een handje vol lieden, die begrijpelijk gezien de koersontwikkeling, verliezen hebben geleden zullen er uit frustratie niet meer in geloven. Er zijn diehards genoeg die nog steeds een rotsvast vertrouwen hebben in Opentv.
    Ik ga niet uit van wat er op forum/ bulletinboards etc. wordt georeerd. Ook daar wemelt het van de frusties die een vastgeroeste haat koesteren tegen alles wat met Opentv te maken heeft. Wel accepteren zij de settopboxen van UPC, Casema, Multikabel etc om een graantje mee te pikken van de mogelijkheden, al was het alleen al om een tijdje hijgend gratis naar HustlerTV, PlayboyTV enz.te kijken.
    Ik geef toe, dat je niet interactief naar Hustler kunt kijken maar dat je wel actief mee kunt doen als de behoefte opkomt. De wereld zal langzaam gaan wennen aan ITV/IPTV en de mogelijkheden, of J Potuijt dit nu wil of niet. Ook hij zal binnenkort zijn boxie plaatsen.
  4. vince66 6 januari 2006 13:19
    Ik ben het ook niet met hem eens, maar de tijd dringt wel voor optv ze hebben immers niet meer zo veel geld in kas dus er moet dringen geld verdient worden. Of er moeten een paar grote deals komen ik denk hier bij aan een deal met comcast en andere grote deal dat zal de financien flink doen toenemen. Maar ben wel heel voorzichtig omdat het hard kan gaan. Ik las in dat artikel dat malone een aandeel in optv heeft van 31 procent maar volgens mij is dat boven de 50 procent of heb ik het fout ?
  5. [verwijderd] 6 januari 2006 16:19
    Ik ben te moe om er al te diep op in te gaan.
    Potuit heeft zich wederom maar deels verdiept in OpenTV. Dit kwartaal moet het gaan gebeuren. Er staan nog veel zaken op de rol.

    - 13-1-2006 uitsluitsel settlement
    - SpotOn deal met Comcast
    - NTL deal (Liberate verdrongen als hofleverancier)
    - NTL heeft Telewest overgenomen dus Telewest zal vroeg of laat ook switchen naar OpenTV.
    - Japen komt eindelijk eens van de grond
    - UPC is agressief aan het uitrollen en Nederland en binnenkort in de rest van Europa. Dan zullen ook de applicaties van OpenTV hun weg vinden bij UGC/UPC.
    - Foxtel en Sky Italia zitten ook nog midden in de uitrol. Deze inkomsten zullen we zeker in 2006 nog zien. Bij Foxtel is zelfs sprake van rec.rev.
    - Time Warner schijnt plannen te hebben met OpenTV volgens geruchten (die ik eerst bevestigd moet zien).
    - OCAP patent-inkomsten komen ook opgang nu Comcast massaal aan de OCAP gaat. Gisteren kunnen lezen dat Comcast met panasonic en samsung nieuwe boxen gaat uitrollen. Zie www.eurobench.com guru voor meer info in opentv disc.

    Jim (CEO OpenTV) heeft mij gisteren persoonlijk via een mail antwoord gegeven op m'n vragen. Dit ga ik niet plaatsen omdat het anders over het hele internet gaat zweven.

    The Ron

  6. [verwijderd] 6 januari 2006 19:22
    Gehouden mijn positionering merk ik vriendelijk op, dat de gedachten fixatie op 'het grote' slechts een der mogelijkheden is.

    Open TV en de mogelijkheid om een tv, sterker een tv ontvangst installatie te benutten, ook voor internet, voor mensen die in bijvoorbeeld China, India, enz wonen, best weleens aantrekkelijk kan zijn. Deze aardbewoners, zijn blij indien ze een TV kunnen financieren, laat staan een TV en computer.

    Wie ooit te maken heeft gehad met 3 dimensionale beelden weet dat een groot beeld, slechts relatief is. Om het beeld te overzien is het noodzakelijk om de kijkafstand te vergroten. Het resultaat is vrijwel eender met een kleiner scherm op kortere afstand.

    Een bril met daarin beeldschermpjes, die de 3d effect voortbrengen een ervaring is, welke onevenaarbaard is, door de plattebeeldscherm.

    Dit koppelen aan 'surround-sound' en men is in een 'prive-wereld'.
    Ook de energie benodigd om dit allemaal aan te drijven is een kwestie om in gedachten te houden.

    Voorts laten we niet vergeten dat de gemiddelde nederlandse woning, allerlei staande golven op het gebied van geluid veroorzaken waardoor veel van de effecten verloren gaat.

    Met hoofdtelefoons hiervoor ontworpen zijn resultaten, betrekkelijk eenvoudig te realiseren. Daarbij ook de buren ontlastend.

    Mvg.

  7. [verwijderd] 7 januari 2006 03:54
    Integratie van allerlei apparaten is de volgende stap.

    Ter informatie.

    Bron: today.reuters.co.uk/news/NewsArticle....

    "......LAS VEGAS (Reuters) - Yahoo Inc., the world's largest Internet media company, on Friday unveiled a new service that will make using its Web, media and personal services as easy to use on mobile phones and TVs as on computers.

    Chief Executive Terry Semel said products marketed under the newly established Yahoo Go brand reflected consumer demands to easily access information wherever they like and to customise the way in which they view the Web and the world.

    "We think the Internet isn't just a Web page," Semel told the Consumer Electronics Show in Las Vegas, the largest U.S. electronics convention. "Connecting the Internet to any device you might imagine" is the next stage of the Web, he added.

    CES embraced the Web as never before this year and Semel pleaded with hardware makers to work with Yahoo to make its services available everywhere. Announcements during the week showed Web connectivity is becoming standard on many communications devices well beyond the PC.

    The Web media company's new products include Yahoo Go Mobile and Yahoo Go TV. A third product, Yahoo Go Desktop, will tie the phone and TV services to the personal computer, the most common way of using Yahoo services.

    But there are nearly 2 billion cell phones worldwide, roughly double last year's Web use, Semel noted as an indication of where the Web would grow.

    Wall Street applauded, sending shares of Yahoo up 4 percent to $43.21. Rival Google Inc.'s stock rose 3.2 percent to $465.66 ahead of its presentation on Friday afternoon. Google is expected to introduce an online video service and an industry effort to improve PC ease of use.

    The phone service is a logical extension of Yahoo's efforts to become a standard channel on mobile phone screens instead of being available only on special phones via Web browsers.

    The television plan, which represents a far more ambitious and early-stage effort, will target consumers buying PC-linked TVs with fast Internet connections.

    Semel and other Yahoo executives said the Internet media company's recent push to encourage users to create more information, reviews, Web logs and other shared information could now extend to other devices.

    "For many, many years, we grew up where somewhere else was the programmer. That dynamic has completely changed," Semel said.

    The Yahoo Go service will be embedded on millions of Nokia phones sold worldwide. Yahoo is also working with U.S. phone partners AT&T Inc. and Cingular Wireless.

    Yahoo Go Mobile will be available in the United States in coming weeks. Consumers buying certain Nokia 6630, 6680, 6681 and N70 devices -- all so-called Series 60 smartphones -- will receive the Yahoo Go Mobile service preinstalled.

    Roughly 10 countries, including Britain, Germany, France, Singapore, India, Malaysia, the Philippines and Australia, are to follow in the first quarter, a spokeswoman said.

    REGIONALLY, THEN IN 10 COUNTRIES

    Yahoo will launch Yahoo Go Mobile with AT&T and Cingular in the traditional 13-state local phone service region of AT&T in the southern and western United States. It will also be available in a handful of other unspecified markets, they said.

    Cingular is the largest U.S. wireless carrier. It is jointly owned by AT&T and BellSouth Corp., the No. 3 U.S. provider of local phone service.

    Yahoo Go marks the latest step in a four-year program through which Yahoo has formed broadband marketing partnerships with major communications carriers in the United States, Canada and Britain, executives said.

    Within the 13-state AT&T core service region, the partners will offer a co-branded Go Mobile service for existing AT&T- Yahoo broadband customers to link their home Internet access with their mobile phones.

    Yahoo Go TV will allow consumers to link their existing base of Yahoo contacts and resources directly into their televisions, allowing them to watch digital photos and to check news, sports or other Yahoo services from the same account they use on their computer or mobile phone.

    Yahoo demonstrated the new products on machines using Intel Corp.'s new Viiv chips and a demonstration computer stopped working at one point in the presentation.

    "I think it's a Windows problem," Intel Chief Executive Paul Otellini quipped, laughing at his long term partner Microsoft Corp.'s possible role.

    "I would tend to agree," Semel quickly added....."

11 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.104
AB InBev 2 5.531
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.047
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.825
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.797
Aedifica 3 925
Aegon 3.258 323.033
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.305
ageas 5.844 109.901
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.348
Air France - KLM 1.025 35.260
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.049
Alfen 16 25.152
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 418
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.722
AMG 971 134.210
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.743
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 494
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.044
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.798
Arcelor Mittal 2.034 320.931
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.350
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.586
ASML 1.766 109.761
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.825
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 66
Azerion 7 3.442

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 21 maart

    1. Inflatie februari (Jap)
    2. Consumentenvertrouwen maart (NL)
    3. Investeringen januari (NL)
    4. Prijzen bestaande koopwoningen februari (NL)
    5. Ondernemersvertrouwen maart (Fra)
    6. Consumentenvertrouwen maart vlpg (eur)
  2. 24 maart

    1. Samengestelde inkoopmanagersindex maart (Jap)
    2. Samengestelde inkoopmanagersindex maart (Fra)
    3. Samengestelde inkoopmanagersindex maart (Dld)
    4. Samengestelde inkoopmanagersindex maart (eur)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht