Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

8,202
  • Verschil

    -0,028 -0,34%
  • Volume

    1.717.652 Gem. (3M) 1,5M
  • Bied

    8,200  
  • Laat

    8,290  
+ Toevoegen aan watchlist

Blijft toch een beetje hollands trots!

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 november 2006 08:51
    Blijft een fantastisch aandeel! Wat worden de vervoerscijfers morgen? waarschijnlijk gewoon goed.

    KLM en Delta Air Lines breiden codeshare-samenwerking uit
    27-10-2006 12:11:27
    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - KLM en Delta Air Lines gaan met ingang van de winterdienst op 29 oktober 2006 hun bestaande codeshare-samenwerking uitbreiden, zo heeft KLM vrijdag bekendgemaakt. Daardoor neemt het aantal bestemmingen toe.

    Beide vliegtuigmaatschappijen behoren tot de SkyTeam-alliantie. Codesharing houdt in dat beide maatschappijen elkaars passagiers gaan vervoeren. De codeshare-samenwerking tussen KLM en Delta ging in juli dit jaar van start.

    Voor KLM betekent de nieuwe overeenkomst de toevoeging van 29 bestemmingen in het Delta-netwerk, die onder KLM-vluchtnummer kunnen worden aangeboden, met een overstap op de Delta-hubs Atlanta of New York JFK.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
    -----------------------------------------------
    Beoordeling van het technisch beeld:
    De stabiele en sterk stijgende trend maakt hogere koersen in de nabije toekomst waarschijnlijk.

    Positieve technische kenmerken zijn o.a.:

    Het rendement over de afgelopen 20 handelsdagen was 14.71%.
    Met een slot op 28.39 noteert het aandeel de hoogste koers sinds een jaar
    De MACD noteert boven nul en stijgt.
    Het 20 daags voortschrijdend gemiddelde stijgt sinds 98 dagen, sindsdien is het rendement 66.8%.
    Het 40 daags voortschrijdend gemiddelde stijgt sinds 85 dagen, sindsdien is het rendement 53.05%.
    Negatieve technische kenmerken zijn o.a.:
  2. [verwijderd] 7 november 2006 08:19
    Persbericht Air France-KLM - vervoerscijfers oktober
    07-11-2006 08:07:50

    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Hier volgt een persbericht uitgegeven door Air France-KLM:

    OCTOBER 2006 TRAFFIC
    Passenger activity
    ƒ¤ƒn 5.6% growth in traffic with load factor maintained at the high level of 81.4%
    ƒ¤ƒn Further increase in unit revenue
    Passenger operations
    Air France-KLM¡¦s activity remained strong during October, with traffic rising 5.6% on 6.0% higher capacity. The
    load factor remained at the high level of 81.4% (-0.3 points). The Group carried over 6.4 million passengers,
    up 5.9%.
    As in previous months, the Group posted a further sustained increase in yield in October, thanks to a rise in
    average revenue per passenger in all segments.
    - On the Americas, traffic grew by 3.7% in line with capacity (+3.8%). The load factor remained at the very
    high level of 86.7% (-0.1 point).
    - Activity on the Asian routes remained buoyant with traffic rising 10.0% on 9.7% higher capacity. The load
    factor reached 88.4% (up 0.2 points).
    - On the Africa & Middle-East network, the increase in traffic remained strong (+9.8%) in line with the
    increase in capacity (+9.0%). The load factor stood at 76.3%, up 0.6 points.
    - On the Caribbean & Indian Ocean sector, traffic was down 6.2% while capacity decreased by 2.3%. The
    load factor slipped 3.3 points to 79.5%.
    - Activity on the European network remained particularly strong with traffic up by 7.5% in line with capacity
    (+7.6%). The load factor stood at 71.8% (-0.1 points).
    Cargo operations
    In October, cargo traffic remained stable (-0.1%) on 1.0% higher capacity. The cargo load factor
    decreased 0.7 points to 67.7%.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
  3. NBWO 7 november 2006 16:35
    quote:

    Ice T schreef:

    Blijft een fantastisch aandeel!

    [...]
    Helemaal mee eens. Vraag me alleen wel af hoe lang dit zo door gaat. In een half jaar tijd een klim van 16 euro naar ruim 29, dat is niet mis!!
  4. [verwijderd] 9 november 2006 13:48
    NAAR DE E40 IN DECEMBER 2006! (tenzij olie weer boven de $70, zolang daaronder: zeer koopwaardig)

    Heb overigens ook gehoord dat een aantal grote partijen in de markt flink aan t inslaan zijn in AF-KLM. Een aantal hedgefondsen zitten dik LONG in t fonds en zijn aan t accumuleren.

  5. Lange Lat 9 november 2006 16:05


    Ice T schreef:

    Blijft een fantastisch aandeel!

    [...]

    Vraag mij wat de reden van die stijging is.
    Ik wel eens een slechter rendament gehad.

    Gr.

    Vg.

  6. [verwijderd] 9 november 2006 22:11
    Ik ga maar eens short in dit aandeel want het patroon toont een typische 'blow off' en dan kan het ook weer hard vallen. 100% stijging in 5 maanden lijkt me wel genoeg.

    Dik
  7. [verwijderd] 9 november 2006 22:51
    Dat t ongezond is, een constante stijging, daarmee ben ik t wel mee eens, af en toe een kleine dip is wel zo gezond. Maar daarnaast hedgen ze wel goed de olierisico, kom ik net achter.

    check ff: www.airfranceklm-finance.com/EN/147

    En op t plaatje zie je t ook, wat ik bedoel.

    En ik denk dat ik morgen nog wat meer ga aanschaffen, ik ga nu echt ZWAAR OVERWEIGHT in AFA zitten. Ik ga uit mn andere fondsen, en voor de komende maand zeker wel LONG in AFA.

    Groet,

    MB

  8. [verwijderd] 13 november 2006 11:59
    quote:

    Ice T schreef:

    Op naar de 40 euro, deze week nog?

    Oil 13:56 - $ 59.52 0.07 0.12%

    Mn weekdoel heb ik nu voor mezelf verhoogd van E34 naar E37,50.

    Voor volgende week van E37,50 naar E42

    ....En volgende week de 23ste AFA cijfers afwachten.... en hoe t dan afloopt moeten we maar zien....
  9. sebpb 13 november 2006 14:42
    ik krijg bijzonder last van shit had ik maar ingestapt, maar op dit moment tegelijkertijd ook hoogte vrees, ben ooit met dergelijke grafieken in Binck en Buhrmann gestapt en zit nog steeds de schaafwonden te likken.

    Wat is wijsheid??
  10. [verwijderd] 13 november 2006 15:10
    quote:

    plumeau schreef:

    vanwaar die stuiter naar beneden van iets meer dan 33 euri naar onder de 32 euri??
    Dat is omdat de top bereikt is, heb je de bel niet gehoord? :-)
    33€ was belachelijk hoog, in ieder geval het hoogste punt dat ik mogelijk achtte volgens een Fibonacci analyse. Daarom zit ik nu short in AFA en wacht rustig af wat komen gaat. Eerste doel van de retracement is 28€.

    Dik
  11. [verwijderd] 13 november 2006 15:47
    quote:

    plumeau schreef:

    vanwaar die stuiter naar beneden van iets meer dan 33 euri naar onder de 32 euri??
    Van oorspronkelijk outperformer (de afgelopen weken), is ie nu naar mn gevoel een marketperformer geworden... althans vandaag. Eerdere weken was de koers opwaarts gericht, nu zie ik ineens heel veel gelijkenis in de daggrafiek vd AEX en AFA.

    Wellicht zal t iets te maken hebben gehad, dat de koers van AFA op dat moment vd dag overbought was... ik ging zelf uit voor maandag van een slotkoers van E 32,50 ... en t kan zijn dat groepen in de markt ook zo'n gevoel hadden.... en ik was weer ns te hebzuchtig... alhoewel mn doelen bereikt waren... verkocht ik t niet... hopend op meer(en ik denk dat iedereeen in dit forum hetzelfde gevoel heeft).

    Ik had de E33 pas zelf rondom woensdag/donderdag verwacht.

    Wel klote dat ik niet op de hoogtepunt vd dag heb verkocht! ....en vooral erg klote als je optiehandelaar bent!
  12. [verwijderd] 13 november 2006 16:12
    Niet gelijk panikeren zeg... Beetje winstnemen mag af en toe toch wel... Hoorde die knakker van KLM op rtlz zeggen dat de synergie met air france wel tot 1 miljard zal stijgen... Zie ook even xea.nl:

    tijd 10.55 uur,
    Air France KLM trekt door +77 cent op EUR 32,76 en 36.000 sts omzet.

    Volgend jaar zal er een uitkooprgeleing komen voor de 1.713.400 aandelen KLM, die nog niet zijn aangeboden. Die kunnen profiteren van de veel betere gang van zaken bij de combinatie.<br>
    En de heer van Wijk maar klagen, we hebben nu een goed jaar gehad, maar als de olieprijs (was tot ca. $37/8) nog meer stijgt, daat is het misschien niet te overzien wat het resultaat gaat worden.
    Lus je nog "peultjes" heren en dames beleggers.
  13. [verwijderd] 13 november 2006 18:06
    quote:

    Monsieur schreef:

    Niet gelijk panikeren zeg... Beetje winstnemen mag af en toe toch wel... Hoorde die knakker van KLM op rtlz zeggen dat de synergie met air france wel tot 1 miljard zal stijgen... Zie ook even xea.nl:

    tijd 10.55 uur,
    Air France KLM trekt door +77 cent op EUR 32,76 en 36.000 sts omzet.

    Volgend jaar zal er een uitkooprgeleing komen voor de 1.713.400 aandelen KLM, die nog niet zijn aangeboden. Die kunnen profiteren van de veel betere gang van zaken bij de combinatie.<br>
    En de heer van Wijk maar klagen, we hebben nu een goed jaar gehad, maar als de olieprijs (was tot ca. $37/8) nog meer stijgt, daat is het misschien niet te overzien wat het resultaat gaat worden.
    Lus je nog "peultjes" heren en dames beleggers.
    He M,

    Over dat niet-in-paniek-raken, heb je helemaal gelijk, een klein dippie in de rit naar boven toe is heel gezond.. dat je ten tijde vd dip DIEP long zit is natuurlijk wat minder leuk... maar goed... it's all in the game!

    Ik heb overigens ook al heel veel geld verdient met opties AFA, zat met al dat geld long in de calls (en nu nog steeds)... Jij ook Monsieur????

    Groet,
    MB
  14. NBWO 13 november 2006 18:28
    quote:

    plumeau schreef:

    vanwaar die stuiter naar beneden van iets meer dan 33 euri naar onder de 32 euri??
    Dit heeft mij ook verbaasd. Dacht eerst dat het wellicht aan de extra investering zou liggen (100 miljoen is natuurlijk niet niks), maar dat bericht was van kwart voor 10, terwijl de koers pas tussen half twaalf en twee deze duikeling maakte. Typisch.

    Ondanks alles toch weer 10 cent hoger gesloten dan vrijdag. Morgen weer een dag!
  15. [verwijderd] 13 november 2006 20:31
    quote:

    mueslibollen schreef:

    He M,

    Over dat niet-in-paniek-raken, heb je helemaal gelijk, een klein dippie in de rit naar boven toe is heel gezond.. dat je ten tijde vd dip DIEP long zit is natuurlijk wat minder leuk... maar goed... it's all in the game!

    Ik heb overigens ook al heel veel geld verdient met opties AFA, zat met al dat geld long in de calls (en nu nog steeds)... Jij ook Monsieur????

    Groet,
    MB

    Ik zal je wat vertellen, ik heb nog geen cent verdiend aan air-france-klm :-) Volg het aandeel wel al geruime tijd en dacht iedere dag "het kan toch niet nóg verder stijgen". Maar dat kon toch wel, bijna iedere dag steeg het aandeel naar een nieuw flightlevel en dat leverde me flink wat frustraties op. Vanmiddag kon ik me niet meer inhouden en ben bij de dip van vanmiddag ingestapt (op 32,22 uit m'n hoofd). Dit zal dus waarschijnlijk de top zijn, haha. Nee zonder dollen, heb er voorlopig maar een klein aantal, slechts 150. Puur om het feit dat er op deze hoogte wel wat turbulentie kan ontstaan.

    Waarom stap je dan nu nog in hoor ik je denken? Tja, ik heb de afgelopen 3 weken zoveel verlies geleden, bijna 10% van mijn vermogen verloren - waar ik het niet meer over wil hebben (gelieve geen bloemen) -, dat ik het vanaf vandaag helemaal over een andere boeg heb gegooid en dat me een beetje verlies niet meer kan schelen.

    Meer spreiding, meer gezonde bedrijven, dus bijv. GEEN getronics meer, hoe aantrekkelijk die rendementen daar af en toe zijn. Handel voornamelijk technisch, waardoor ik vanmiddag in Heijmans ben gestapt (41,33 en 41,86, Slot was uiteindelijk 42,44, eerste weerstand 45,75). Omdat het plaatje van Air France-KLM er ook wel leuk uit zag, heb ik hier maar wat in geïnvesteerd (ook omdat ik die man op RTL Z wel vertrouwde en die leek me nogal positief, zie ook het bericht dat ik gepost heb in een nieuw draadje).

    Dus om even op je vraag terug te komen: NEE :-)
  16. [verwijderd] 14 november 2006 09:39
    Easyjet boekt recordwinst GBP 129 mln in 2005/06
    14-11-2006 8:38:47

    Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Easyjet heeft in het boekjaar 2005/06 een recordwinst geboekt van GBP 129 miljoen. Dit betekent een stijging van 56% ten opzichte van GBP 83 miljoen een jaar eerder. Dat heeft de low budget luchtvaartmaatschappij dinsdag bekendgemaakt op basis van voorlopige cijfers. Het aantal passagiers steeg in het afgelopen boekjaar met 11,5% tot 33 miljoen.

    De passagiersomzet steeg met 5,9% of GBP 2,13 per stoel gedreven door een sterke vraag in de zomer. De kosten exclusief brandstofkosten daalde met 1,5% of GBP 0,42 per stoel tot GBP 28,36. Inclusief brandstof stegen de kosten met 33% of GBP 2,48 per stoel. Het rendement op eigen vermogen steeg met drie procentpunten tot 10,1%.

    Easyjet kondigde tevens aan de optie uit te oefenen voor de bestelling van 52 Airbus A319-toestellen voor levering tussen 2008 en 2010. Daarnaast stelt de luchtvaartmaatschappij een nieuwe optie op 75 Airbus A320-toestellen te hebben zekergesteld.

    Easyjet heeft nu 104 toestellen in bestelling bij Airbus met een totale waarde van meer dan USD 4 miljard en heeft een optie op nog eens 123 toestellen. De totale order van Easyjet voor Airbus-toestellen bedraagt sinds oktober 2002 315 toestellen, waarvan er tot nu toe 88 zijn geleverd.

    'Onze order bij Airbus onderschrijft onze toekomstige groei en we verwachten de capaciteit in 2007 met 15% uit te breiden', zo verklaarde bestuursvoorzitter Andy Harrison. 'De huidige gang van zaken is in lijn met onze verwachtingen en we zien de opbrengsten voor de winter min of meer in lijn met vorig jaar. Voor de zomer voorzien ze meer druk op de opbrengsten als gevolg van aanhoudende agressieve concurrentie', aldus Harrison.

    (c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

  17. [verwijderd] 24 november 2006 14:52
    quote:

    dpbruijn schreef:

    Ik ga maar eens short in dit aandeel want het patroon toont een typische 'blow off' en dan kan het ook weer hard vallen. 100% stijging in 5 maanden lijkt me wel genoeg.

    Dik
    Het gaat goed met de puts. De helft heb ik nu de deur uitgedaan zodat de inleg al ruim is terugverdiend. Met de rest wacht ik rustig af of de winst nog hoger wil worden doordat we de steunen op 28 dan wel op 25 gaan testen.

    Dik
20 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 12 februari

    1. Faillissementen januari (NL)
    2. TINC Q4-cijfers
    3. Siemens Energy Q1-cijfers (Dld)
    4. ABN AMRO Q4-cijfers
    5. Ahold Delhaize Q4-cijfers
    6. Heineken Q4-cijfers
    7. Randstad Q4-cijfers
    8. TINC Q4-cijfers
    9. Hypotheekaanvragen wekelijks (VS)
    10. Kraft Heinz Q4-cijfers (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht