Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

8,202
  • Verschil

    -0,028 -0,34%
  • Volume

    1.717.652 Gem. (3M) 1,5M
  • Bied

    8,200  
  • Laat

    8,290  
+ Toevoegen aan watchlist

Air France-KLM boekt 618 miljoen euro winst

52 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 november 2006 20:57
    Hoi allemaal

    Ik ben het helemaal eens dat dit weer een overdreven reactie was. Meerdere malen zo ook makkelijk geld kunnen verdienen met Crucell. je zag om 14.45 het dieptepunt op 29,61 en in een mum van tijd zag je de koers weer boven de 30,30 staan, hiernaar wederom naar beneden naar rond de 29,80 (hogere bodem)om vervolgens vanaf 17.00 uur weer hard op te lopen. ik heb zelfs een laat gezien van 30,54.
    Een ander plus punt is dat je de AEX en hierdoor ook de rest weer zag aantrekken boven de steun. Als de Nikkei vanacht stabiel blijft acht ik een opening van 30,40-30,50 zeker niet uitgesloten.tevens zie vaker wel dan niet goede fondsen een dag later weer herstellen. Ik ga voor een slot boven de 31 euro.

    Groeten Jan Schenk.
  2. [verwijderd] 23 november 2006 21:38
    Jan ,

    Wij hebben ze beiden gekocht op een koers van € 30,19

    Volgens mij is dat nooit verkeerd, zelfs niet als er morgen nog wat vanaf gaat. Natuurlijk was deze reactie overdreven, maar dat weten we onderhand wel.

    Dat is ook de enige reden waarom ik juist na- of tijdens de cijferdagen koop.

    Ik ben in deze wijze van handelen , door enkele keren op m'n bek te gaan , wel wijzer geworden.

    Dit moet goed komen.

    groet
    Jan
  3. [verwijderd] 23 november 2006 21:51
    Lees ik hier een instapmomentje?

    Iets als de daling van AF vandaag zag ik onlangs ook bij ING gebeuren met haar iets minder gunstige cijfers dan vergelijkbare voorgaande periode. Heftige afstraffing als gevolg, er wordt ontzettend veel gedumpt (volumes AF vandaag ook sky-high). Natuurlijk is het aandeel gelijk oversold (RSI gelijk van erg hoog naar richting 50), wat de koers ook -tijdelijk- extra drukt. - zie bijlage -

    Tijd om even ademhalen en het aandeel eens fundamenteel bekijken en dan wellicht tot de conclusie komen dat met een best lage koerswinstverhouding, een sterke hedgingstrategie om de brandstofprijzenen te drukken en plannen in de maak om met een prijsvechter de budget-markt te lijf te gaan er best potentieel opwaarts in zit. Of de zet richting Alitalia zo'n goed idee is, vraag ik mij af, maar daar staan in mijn optiek te veel goede punten tegenover. We gaan het komende dagen zien...
  4. [verwijderd] 24 november 2006 10:12
    Zou toch maar een aantal putjes aanschaffen mocht je aandelen AF in bezit hebben.
    Het zou een sneeuwbaleffect kunnen worden mocht de koers een aantal dagen achter elkaar dalen.
    Je weet immers dat de markt achter elkaar aanholt.
  5. [verwijderd] 24 november 2006 10:16
    Ik ben nu wel benieuwd of de koers weer eens bij gaat trekken. Nu een koers van € 29,28 is wel heel erg overdreven. Ik dacht, dat de koers gisteren al zou herstellen, maar nee het fonds wordt nog verder afgestraft.

    Hoe goed moet je in Nederland wel niet zijn om eens echt te worden gewaardeerd op prima winstcijfers.

    Wat mij betreft zijn vooral analisten overbodig.

    Ik begrijp wel, dat dit heel zuur klinkt maar logisch is het ook allemaal niet meer.

    Een fonds als Fugro komt vanmorgen met puike cijfers en hoge verwachtingen.
    Gevolg; Dalende koers.

    Wie begrijpt dit nog ?
  6. Goldcity 24 november 2006 11:34
    JanK1, kijk je wel uit dat je je winst op Grontmij niet verspeelt op AF? De vliegtuigen zijn dit jaar verdubbeld in waarde, daar moet ooit eens winst op genomen worden...

    Prettig weekend,

    Goldcity
  7. [verwijderd] 24 november 2006 13:41
    quote:

    Goldcity schreef:

    JanK1, kijk je wel uit dat je je winst op Grontmij niet verspeelt op AF? De vliegtuigen zijn dit jaar verdubbeld in waarde, daar moet ooit eens winst op genomen worden...

    Prettig weekend,

    Goldcity
    Ik zag het vanmorgen al aankomen Goldcity en heb ze maar van de hand gedaan bij de openingskoers, dus weinig verlies. Ben direct overgestapt naar Fugro. In dit fonds zit nu zeker veel meer potentie. Ik had gisteren na de daling van AF-KLM een snel herstel verwacht maar je ziet het, het kan anders lopen dan je verwacht.

    Dus mijn Grontmij winst is er nog steeds hoor.

    groet
    Jan
  8. [verwijderd] 24 november 2006 15:48
    Goldcity,

    en wat denk je, ik heb ze toch weer teruggekocht voor een stuk lagere prijs en sta nu dus weer in de plus. Het is wel heel wispelturig wat ik doe, maar ik ben ervan overtuigd, dat het een goede zet is geweest. Ik houd wel van een gokje en gemiddeld heeft mij dat zeker geen geld gekost. Als begin komende week blijkt, dat ik verkeerd heb gegokt is dat jammer maar dat is dan het risico. En ik houd de risico's altijd binnen voor mij aanvaardbare grenzen.

    ook een prettig weekend
    Jan
  9. [verwijderd] 24 november 2006 17:26
    Gezien de koers nu, niet verkeerd, dat ik vanmorgen bij opening verkocht en op een lager niveau weer heb teruggekocht. Soms moet je geluk hebben met gokken. Dacht ik eerst, dat de koers nog meer klappen zou krijgen, zo heb ik nu weer hoop voor aanstaande week.

    Het kan verkeren.
  10. [verwijderd] 26 november 2006 21:33
    'Fusie Air France-KLM en Alitalia niet ten koste van banen'

    Uitgegeven: 26 november 2006 16:47
    Laatst gewijzigd: 26 november 2006 16:47

    PARIJS - Een fusie van de luchtvaartgroep Air France-KLM met de Italiaanse branchegenoot Alitalia moet niet worden overwogen als dit ten koste gaat van banen. Dat zei de topman van Air France-KLM, Jean-Cyril Spinetta, zondag op de Franse radio.

    "We zouden het alleen doen als het waarde creëert voor aandeelhouders en werknemers van Air France-KLM en niet als Air France-KLM er slechter van wordt", aldus Spinetta tegen de radiozender Europe 1. "Het moet niet gedaan worden met banenreducties."

    Een mogelijk samengaan van Air France-KLM en Alitalia werd afgelopen week weer actueel na een treffen van de Franse president en Jacques Chirac en zijn Italiaanse collega Romano Prodi. Chirac toonde zich een voorstander van een fusie van de luchtvervoerders.

    Gesprekken

    Air France-KLM en Alitalia lonken al enkele jaren naar elkaar. Onlangs vonden er weer verkennnende gesprekken tussen de bedrijven plaats.

    Spinetta herhaalde vorige week dat Alitalia eerst aan een aantal eisen moet voldoen, voordat een fusie mogelijk is. Zo moet de Italiaanse vervoerder volgens de Fransman onder meer eerst zijn financiën op orde krijgen.
  11. [verwijderd] 26 november 2006 21:34
    KLM en Delta Air Lines breiden samenwerking uit

    Uitgegeven: 27 oktober 2006 12:37
    Laatst gewijzigd: 27 oktober 2006 12:37

    AMSTERDAM - KLM en Delta Air Lines gaan met ingang van komend weekeinde hun zogenoemde codeshare-samenwerking uitbreiden, zo heeft KLM vrijdag bekendgemaakt. Daardoor neemt het aantal bestemmingen toe.

    Beide vliegtuigmaatschappijen behoren tot de SkyTeam-alliantie. Codesharing houdt in dat beide maatschappijen elkaars passagiers gaan vervoeren. De codeshare-samenwerking tussen KLM en Delta ging in juli dit jaar van start.

    Voor KLM betekent de nieuwe overeenkomst de toevoeging van 29 bestemmingen in het Delta-netwerk, die onder KLM-vluchtnummer kunnen worden aangeboden, met een overstap op de Delta-hubs Atlanta of New York JFK.

  12. [verwijderd] 27 november 2006 10:40
    Willem,

    Met de door jouw geplaatste berichten zie ik zeker geen problemen voor de koers van dit aandeel. Ik denk, dat er zeker kansen zijn de verliezen van de afgelopen week weer goed te maken en eventueel weee te doen vergeten. Hogere koersen zijn m.i. mogelijk.

    Wij praten toch over een prachtbedrijf?

    Ik denk alleen, dat velen in dit land , na de fusie met AF, onze KLM niet meer zien als nationale trots, maar dat is het nog steeds want de geschiedenis van de KLM is nooit uit te wissen.

    Ook logisch is het, dat je in deze huidige wereld niet meer onder fusies uit komt, maar dit maakt bedrijven alleen maar sterker. Kijk in de autoindustrie en vergelijk het aantal zelfstandige autofabrikanten maar eens tussen zo'n 10 jaar geleden en nu, een wereld van verschil.

    Ook in de luchtvaart nemen de allianties toe en alleen de samenwerking, dus nog niet eens het samengaan, levert veel voordelen op voor de reiziger maar ook voor het bedrijf.

    Lagere onderhoudskosten, inkopen op grotere schaal, concurrentiemogelijkheden etc.

    Dus met dit fonds komt het ook goed.

    groet
    Jan
  13. [verwijderd] 27 november 2006 12:52
    Met zo'n beurs is het beste aandeel nog niet vooruit te branden. Hoewel, je hebt geluk als je nu de juiste fondsen hebt qua interesse van de belegger. Ik had die interesse zeker voor een fonds als AF-KLM vandaag ook wel weer eens verwacht.

    Dan ga ik vanmiddag op deze mooie dag maar weer eens buiten spelen want op het scherm kun je de koersen ook niet omhoog kijken
  14. [verwijderd] 28 november 2006 10:42
    Het is bijna Sinterklaas en de koersen zijn wat wispelturig. Na de afstraffing de afgelopen week zijn er misschien beleggers die hoopten op een snel herstel en dat kan zo maar gebeuren. Maar dan moet de beurs wel meewerken. Dit aandeel moet je zeker niet met verlies wegdoen want het komt gewoon weer goed. Een beetje geduld en wie nerveus wordt van de dalingen moet maar stoppen met beleggen want deze golfbewegingen horen er gewoon bij.

    AF-KLM is en blijft een sterk bedrijf, dus daar ligt het niet aan.
  15. [verwijderd] 29 november 2006 10:44
    AF-KLM wordt eindelijk weer eens behoorlijk gekocht en dat resulteert tot heden in een koers van let wel, € 29,55.

    Natuurlijk is er nog veel in ten halen na de afstraffing van vorige week, maar het is in ieder geval een begin.

    Zou je gisteren nog triest geworden zijn van die rode beurs en absurd lage koersen, dan zie je maar weer hoe het verschil kan worden met een mooie beursdag. Natuurlijk is deze dag nog niet voorbij, maar ik heb er goede hoop op en het mooist zou zijn, als de USA vanmiddag ook maar weer eens in het groen wil starten.

    gr
    Jan
  16. Lange Lat 29 november 2006 16:44
    Ja, u bent de enige, heb er vandaag een paar gekocht was in september ingestapt voor gem.
    24,50 en voor de cijfers van het tweede kwartaal verkocht met winst van 7 euro p/aandeel.
    Leuk fonds om te beleggen.

    Groeten,

    Vg.

    JanK1 schreef:

    Hallo, ben ik de enige hier nu het wat beter gaat ?
52 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 12 februari

    1. Faillissementen januari (NL)
    2. TINC Q4-cijfers
    3. Siemens Energy Q1-cijfers (Dld)
    4. ABN AMRO Q4-cijfers
    5. Ahold Delhaize Q4-cijfers
    6. Heineken Q4-cijfers
    7. Randstad Q4-cijfers
    8. TINC Q4-cijfers
    9. Hypotheekaanvragen wekelijks (VS)
    10. Kraft Heinz Q4-cijfers (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht