Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Porsche, grootaandeelhouder in Volkswagen.

292 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 15 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 6 november 2008
    Porsche is grootaandeelhoduer bij wat de laatste jaren gerust het meest succesvolle autobedrijf ter wereld genoemd kan worden en nu bij een koers van 410 euro met 160 miljard euro ook de duurste autofabrikant naar beurswaarde is.
    Wat heet duurste?
    Ofschoon Volkswagen met haar hoofdmerken VW, Audi, Seat en Skoda qua volume de 4e fabrikant ter wereld is, is het ruim meer waard dan General Motors, Ford, Daimler, BMW, Fiat, Renault en Peugeot samen!

    Porsche bezit daarvan 75%, waarvan 31% in de vorm van optierechten die bij elkaar werden gesprokkeld toen de koers van Volkswagen beneden de 200 Euro bivakkeerde. Nu is dat dus 410 Euro.

    Autoproductie is bij Porsche Holding eigenlijk geen kernactiviteit meer.
    Ofschoon de haar autoproductie uitermate winstgevend is, realiseerde Porsche dankzij forse boekwinsten op haar VW belang in 2007 op een jaaromzet van 7,4 miljard euro een abnormale netto winst 4,2 miljard euro.
    De verwachting is dat Porsche dit jaar dankzij de door haar toegezegde verkoop van een deel van haar optierechten een netto winst van 8 miljard euro kan rapporteren. Dat is zelfs meer dan de jaaromzet!
    E.e.a. betekent een netto winst van ca 40 euro per aandeel.

    Volgens sommige marktkenners zal Porsche dankzij haar optiestrategie VW vrijwel uiteindelijk zelfs om niet volledig in bezit kunnen krijgen, mits bondsstaat Nedersaksen haar belang van 20% verkoopt.
    Vanaf een belang van 75% kan Porsche de cijfers van VW direct consolideren en haar balans tevens versterken met de riante 15 miljard euro die Volkswagen aan kasmiddelen bezit.

    Porsche AG is momenteel wellicht het meest succesvolle hedge fund ter wereld, ofschoon dat niet in de koers wordt gereflecteerd.
    Haaks op het spectaculaire koersverloop van Volkswagen, daalde Porsche vanaf een top van 180 euro in oktober 2007 naar een intra day low van 37 euro op 27 oktober j.l..
    Dat was de dag waarin de koers van VW van 200 naar 400 euro steeg. Op 28 oktober zou VW zelfs een waanzinnige top van 1015 euro bereiken en zelfs voor even ruim voor Exxon Mobil het duurste bedrijf ter wereld zijn.

    Er staan 175 mijoen aandelen Porsche uit. Met een koers van 61 euro heeft Porsche een beurswaarde van "maar" 10,6 miljard euro.
    Ik vind dat gelet op het belang in VW een enorme paradox en ben daarom vandaag aan 61 euro in Porsche gestapt.
    Dat hebben eind oktober overigens ook een aantal directieleden van Porsche gedaan.
    De free float in Porsche is overigens maar 50% omdat de families Porsche en Piech samen 50% bezitten.
  2. hjm 6 november 2008 15:22
    Dank! Zoals ik al had aangegeven heb ik mijn VW van de hand gedaan. Ik had hier zelf op moeten komen!
  3. [verwijderd] 6 november 2008 15:58
    Hallo Lexpen,

    Ik ben vorige week fors ingestapt tegen een gemiddelde koers van EUR 63,- Volgens een publicatie van "der aktionar" gisteren is de waarde van het bezit aan aandelen en opties Volkswagen per aandeel Porsche zelfs EUR 256,-; tel hier de waarde van het aandeel Porsche nog bij op: KASSA!!!
    E.e.a. zal duidelijk naar voren komen bij de publicatie van de cijfers later deze maand.

    mvg, ASDF10

    www.finanzen.net/analyse/Porsche_Kurs...
  4. [verwijderd] 6 november 2008 16:00
    Grootaandelhouders Porsche en Nedersaksen liggen nog steeds met elkaar in de clinch, omdat Nedersaksen met haar 20% belangrijke beslissingen bij Volkswagen kan blokkeren (Sperrminorität).
    Porsche vindt dat wederrechtelijk. Op 27 november wordt de rechterlijke uitspraak in het geschil verwacht.
    Dat is een dag na de cijfers die Porsche op 26/11 zal brengen.

    Machtpoker bei VW - Großaktionäre streiten vor Gericht

    06.11.08 15:12

    HANNOVER (dpa-AFX) - Im Machtpoker bei Volkswagen (Profil) streiten die beiden Großaktionäre Porsche und das Land Niedersachsen jetzt vor Gericht um die Kontrolle bei dem Autobauer. Der Prozess begann am Donnerstag vor dem Landgericht in Hannover. Eine Entscheidung der Richter soll am 27. November verkündet werden. Die beiden größten Anteilseigner hatten Klage gegen Beschlüsse der VW-Hauptversammlung im April erhoben, in der sich beide gegenseitig blockiert hatten. Nach den Erwartungen wird sich das Verfahren voraussichtlich noch länger hinziehen, da die unterlegene Partei in Berufung gehen dürfte.

    Es geht im wesentlichen um die 20-Prozent-Sperrminorität in der VW-Satzung, die Niedersachsen mit seinem entsprechend hohen Aktienanteil ein Veto-Recht bei wichtigen Entscheidungen sichert. Im Aktienrecht üblich sind 25 Prozent. Porsche will VW im nächsten Jahr mit 75 Prozent Mehrheit beherrschen und kämpft daher massiv gegen die Sonderregelung. Der Sportwagenbauer hält inzwischen 42,6 Prozent der VW-Anteile und hat sich weitere 31,5 Prozent über Optionen gesichert.

    NATIONALES RECHT

    Porsche argumentiert, die Sperrminorität, die 1960 vor Erlass des VW-Gesetzes bei der Privatisierung des Unternehmens in der Satzung verankert wurde, sichere den staatlichen Einfluss bei VW und behindere die Freiheit des Kapitalverkehrs in der EU. Abweichende Sperrminoritäten im Aktienrecht seien zwar möglich - bei Porsche liegt sie bei einem Drittel - doch müsse dies die Hauptversammlung beschließen. Bei VW habe es einen solchen Beschluss nie gegeben, sondern allein eine staatliche Entscheidung darüber. "Sie haben den Einfluss, den Sie sonst nur mit 25 Prozent hätten - und den haben Sie sich selbst geschaffen", kritisierte einer der Anwälte in der teilweisen heftigen Auseinandersetzung vor Gericht.

    Für das Land Niedersachsen sagte Finanzminister Hartmut Möllring (CDU), das Aktienrecht sei nationales Recht. Abweichungen seien durchaus möglich - es gebe sie ja auch in den Satzungen anderer Unternehmen, wie etwa der Deutsche Telekom. Niedersachsen habe sich eine Sperrminorität im übrigen auch etwa bei Salzgitter gesichert, wo sie bei den üblichen 25 Prozent liege. "Ich halte es für richtig, dass der Staat privatwirtschaftlich handeln kann", sagte Möllring. Ein Aktienkauf sei schließlich keine hoheitliche Handlung.

    ANPASSUNG AN EUROPÄISCHEN REGELUNGEN

    Das Gericht machte deutlich, es gehe um die Frage, wie weit älteres nationales Recht im Nachhinein abgeändert und angepasst werden müsse an europäische Regelungen, die später hinzugekommen sind. Dabei spielten auch Aspekte des Vertrauensschutzes eine Rolle. Der Vorsitzende Richter warf indirekt zugleich die Frage auf, ob es tatsächlich um die Höhe der Sperrminorität gehe. Wenn nicht Niedersachsen, sondern irgendeine andere Gesellschaft - als Beispiel nannte er Gazprom - den Anteil von 20,1 Prozent halten würde, würde Porsche dann ebenso heftig dagegen kämpfen?

    Ein Sprecher des VW-Betriebsrates bezeichnete die Argumentation des Landes als schlüssig. Der VW-Betriebsrat teile die Auffassung, dass die 20-Prozent-Sperrminorität erhalten bleiben kann, die auch in der Neufassung des VW-Gesetzes beibehalten wird. Gegen neuere Bestrebungen in Brüssel, das novellierte VW-Gesetz erneut vor den Europäischen Gerichtshof zu bringen, will der Betriebsrat weiter vorgehen. VW-Betriebsrat und IG Metall wollten Kommissionspräsident José Manuel Barroso 160.000 Unterschriften aus allen europäischen VW-Standorten vorlegen, kündigte Betriebsratschef Bernd Osterloh in der "Braunschweiger Zeitung" an. Der VW-Betriebsrat liegt mit Porsche wegen Mitbestimmungsfragen in der künftigen Gesellschaft im Clinch./ta/DP/edh
  5. [verwijderd] 6 november 2008 16:01
    quote:

    asdf10 schreef:

    Hallo Lexpen,

    Ik ben vorige week fors ingestapt tegen een gemiddelde koers van EUR 63,- Volgens een publicatie van "der aktionar" gisteren is de waarde van het bezit aan aandelen en opties Volkswagen per aandeel Porsche zelfs EUR 256,-; tel hier de waarde van het aandeel Porsche nog bij op: KASSA!!!
    E.e.a. zal duidelijk naar voren komen bij de publicatie van de cijfers later deze maand.

    mvg, ASDF10

    www.finanzen.net/analyse/Porsche_Kurs...
    Interessant, bedankt voor deze link.
  6. Erik480 6 november 2008 17:07
    Vandaag voor 62 euro ook flink ingeslagen, positieve cijfers en uitspraak zou helpen de koers te laten knallen!
  7. [verwijderd] 7 november 2008 09:17
    Er is heel veel nieuws rond Volkswagen en Porsche en dat zal de komende tijd zeker zo blijven.
    Kernpunt is dat analisten het heel moeilijk vinden om Porsche te waarderen, omdat er eigenlijk geen inzicht is in de precieze waarde van haar VW derivaten.
    Een artikel in Boersenzeitung van vandaag geeft dat dillemma goed weer. Tegelijkertijd is het artikel voor de Duitse lezers bijzonder fantasie prikkelend.
    Als illustratie daarvan heb ik deze passages uitgelicht.

    "Rechtfertigen lässt sich die These, wer eine Porsche-Vorzugsaktie kauft, bekommt die VW-Beteiligung als Geschenk obendrauf. Allein die 42,6 % der insgesamt rund 297 Millionen VW-Stämme aber, die sich derzeit im Besitz von Porsche befinden, repräsentieren auf Basis des derzeitigen Niveaus von rund 400 Euro einen Wert von etwa 50 Mrd. Euro."

    "Macht Härter (=CFO Porsche) nun die VW-Optionen zu Geld, würde ihm das vermutlich eine Summe in die Kasse bringen, die deutlich über der gesamten Marktbewertung von Porsche liegt. Eine Ankündigung in diesem Sinne dürfte ausreichen, um den Kurs explodieren zu lassen."

    Volledige artikel
    www.boersen-zeitung.de/index.php?li=2...
  8. [verwijderd] 7 november 2008 09:46
    Als ik het dus goed begrijp heeft Porsche een astronomisch optie recht op aandelen VW .Die opties zijn nu zwaar in the money .
    Als ze hun optie recht uit oefenen hebben ze de meerderheid 75 % van de aandelen van VW. Dat levert op dit moment een stevige boekwinst op vanwege het koers verschil. Als men deze winst wil cashen zou dat toch gelijk een enorm koers drukkend effect veroorzaken als ze zoveel VW aandelen op de markt gooien.
    Of begrijp ik het niet goed?
    Er moet ergens een reden voor zijn dat de koers niet allang is geëxplodeerd.
  9. [verwijderd] 7 november 2008 10:02
    quote:

    bezoeker schreef:

    Als ik het dus goed begrijp heeft Porsche een astronomisch optie recht op aandelen VW .Die opties zijn nu zwaar in the money .
    Als ze hun optie recht uit oefenen hebben ze de meerderheid 75 % van de aandelen van VW. Dat levert op dit moment een stevige boekwinst op vanwege het koers verschil. Als men deze winst wil cashen zou dat toch gelijk een enorm koers drukkend effect veroorzaken als ze zoveel VW aandelen op de markt gooien.
    Of begrijp ik het niet goed?
    Er moet ergens een reden voor zijn dat de koers niet allang is geëxplodeerd.

    Vond jij meer dan 1000 p/a niet geexplodeerd genoeg dan, vorige week was Volkswagen eventjes 290 miljard waard, ter vergelijking , de beurswaarde vorige week van de totale aex was toen 325 miljard...............

    www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=23&t...
  10. dct 7 november 2008 10:06
    quote:

    bezoeker schreef:

    dat de koers niet allang is geëxplodeerd.
    De enige reden dat de koers van Volkswagen zo hoog is , komt door de shortsqueeze. Porsche kan nu een papieren winst pakken, maar meer ook niet.

    gr.DCT
  11. [verwijderd] 7 november 2008 10:07
    quote:

    robertix schreef:

    Vond jij meer dan 1000 p/a niet geexplodeerd genoeg dan, vorige week was Volkswagen eventjes 290 miljard waard, ter vergelijking , de beurswaarde vorige week van de totale aex was toen 325 miljard...............

    www.iex.nl/forum/topic.asp?forum=23&t...
    Het is nog ongelofelijker, want er staan bijna 400 miljoen aandelen VW uit, heel even goed voor een krankzinnige beurswaarde van 400 miljard euro.
  12. [verwijderd] 7 november 2008 10:09
    quote:

    dct schreef:

    [quote=bezoeker]
    dat de koers niet allang is geëxplodeerd.
    [/quote]
    De enige reden dat de koers van Volkswagen zo hoog is , komt door de shortsqueeze. Porsche kan nu een papieren winst pakken, maar meer ook niet.

    gr.DCT
    Ik zoek naar de reden waarom de koers van Porsche zo relatief laag blijft.
  13. dct 7 november 2008 10:13
    quote:

    bezoeker schreef:

    Ik zoek naar de reden waarom de koers van Porsche zo relatief laag blijft.
    Het is niet zo dat Porsche het belang gaat verzilveren. De hele markt gaat er vanuit dat ze op den duur de mega boekwinst weer net zo hard moeten afboeken. Dit omdat iedereen het erover eens is dat Volkswagen nu gewoon zwaar overgewaardeerd is als gevolg van de shortsqueeze.

    gr.DCT
  14. [verwijderd] 7 november 2008 10:20
    quote:

    dct schreef:

    [quote=bezoeker]
    Ik zoek naar de reden waarom de koers van Porsche zo relatief laag blijft.
    [/quote]
    Het is niet zo dat Porsche het belang gaat verzilveren. De hele markt gaat er vanuit dat ze op den duur de mega boekwinst weer net zo hard moeten afboeken. Dit omdat iedereen het erover eens is dat Volkswagen nu gewoon zwaar overgewaardeerd is als gevolg van de shortsqueeze.

    gr.DCT
    Met andere woorden het zou heel goed kunnen dat Porsche om dit belang aan te houden en te financieren een aandelen emissie moet uitvoeren.
  15. hjm 7 november 2008 10:27
    quote:

    dct schreef:

    [quote=bezoeker]
    Ik zoek naar de reden waarom de koers van Porsche zo relatief laag blijft.
    [/quote]
    Het is niet zo dat Porsche het belang gaat verzilveren. De hele markt gaat er vanuit dat ze op den duur de mega boekwinst weer net zo hard moeten afboeken. Dit omdat iedereen het erover eens is dat Volkswagen nu gewoon zwaar overgewaardeerd is als gevolg van de shortsqueeze.

    gr.DCT
    Allemaal waar, maar er staan 175 miljoen Porsche aandelen uit. Als je probeert om te rekenen wat een 75% aandeel van Porsche in VW betekent kom je tot hele vreemde getallen (zelfs tegen een veel lagere koers dan de huidige). Daarnaast is er een aardig spel gepseeld met de derivaten. Het zo me niet verbazen wanneer zich dat tegen de november expiratie nog eens gaat afspelen. Als belegger moet je toch ook een beetje fantasie (willen) hebben.

    Bovendien: Porsche is een gevestigd merk dus zullen ze wel uit de recessie komen. VW is ook niet slecht. Dus behalve de fantasie lijken ook de fundamentals de moeite waard.
  16. [verwijderd] 7 november 2008 10:36
    quote:

    bezoeker schreef:

    Als ik het dus goed begrijp heeft Porsche een astronomisch optie recht op aandelen VW. Die opties zijn nu zwaar in the money .
    Als ze hun optie recht uit oefenen hebben ze de meerderheid 75 % van de aandelen van VW. Dat levert op dit moment een stevige boekwinst op vanwege het koers verschil. Als men deze winst wil cashen zou dat toch gelijk een enorm koers drukkend effect veroorzaken als ze zoveel VW aandelen op de markt gooien.
    Of begrijp ik het niet goed?
    Er moet ergens een reden voor zijn dat de koers niet allang is geëxplodeerd.
    Hallo bezoeker,

    Ik kan het eigenlijk ook niet verklaren.

    Mijn kijk op het gebeurde is echter deze.
    Terwijl het afgelopen jaar de koersen van alle autofabrikanten vanwege verminderde prestaties en vooral marktvooruitzichten letterlijk kelderden (Renault bv. van 120 naar 20 euro), bleef VW in 2008 met een koers van 200 euro ijzersterk liggen.
    Maar bij elke cijferpresentatie werden de verwachtingen van analisten weér overtroffen.
    Volkswagen bezit 9 merken, maar het enorme succes van de afgelopen jaren is vooral te danken aan één merk: Audi.
    Dat heeft in het premiumsegment wereldwijd een ongekende opmars gemaakt en in het bijzonder in de BRIC-landen.
    Audi maakt fantastische autos en Chinezen zijn (mogelijk vanwege de olympische spelen) ook nog eens gek gebleken op het fraaie statusverhogende 4-ringen logo.

    Samenvattend.
    Daar waar analisten in koor riepen dat VW bij 200 euro flink was overgewaardeerd en koersdoelen neerzettn van 110 euro, bleef de koers van VW maar hoog.
    Dat verleidde banken en hedge funds dan weer tot het innemen van zware shortposities. Echter Porsche bleef haar belang maar uitbreiden en recent dus vooral in optierechten.
    Dat kon het dus doen zonder dat de koers van VW verder werd opgedreven.
    Een Porsche grootaandeelhouder en pokerspeler als ferdinand Piech (die als godfather van de duitse autoindustrie wordt gezien) is tevens toezichthouder bij VW )ooit zelfs bestuursvoorzitter) en weet als geen ander waarin hij de afgelopen jaren een groot belang opbouwde.

    Vorige week dramatische cijfers over de oktoberautoverkopen in de VS. Maar er was één merk dat bij een bijna gehalveerde markt toch haar omzet wist te verhogen: Audi...

    Persoonlijk lijkt mij 400 Euro voor VW aan de hoge kant, maar met een ook de komende jaren sterk groeiende Bricmarkt ziet het er erg goed uit.

    Toen bekend werd dat Porsche inclusief haar opties samen met Nedersaksen 95% in VW had, en er dus nog maar 5% free float was, leidde dat tot een ongekende shortsqueeze en koersopdrijving bij VW.
    Porsche heeft daar dan weer handig gebruik van gemaakt door meteen toe te zeggen dan maar 5% van de optierechten te verkopen (en dus niet in aandelen om te zetten).
    Maar 5% zijn goed voor 20 miljoen aandelen VW. Naar mijn inschatting heeft men op dat pakket (gemiddelde aankooppijs 200 euro, gemiddelde verkoopprijs > 400 euro) dan minimaal 4 miljard euro winst gemaakt!
    Wanneer Porsche op 26/11 haar jaarcijfers presenteert (boekjaar juli/juli) zal deze mega transactiewinst daar nog niet eens inzitten. Desondanks wordt voor dat boekjaar een netto winst verwacht groter dan de jaaromzet van Porsche!

    M.i. waren analisten bij VW al een tijd de weg volledig kwijt en daar heeft Porsche met haar pokerspel als geen ander van weten te profiteren.
    Banken en hedge funds zijn voor vele miljarden stuk gegaan in VW en ik las ergens, dat zij dat verloren terrein voor een groot deel weer zouden kunnen inlopen, door in te stappen bij het -bizar genoeg- zo sterk gedaalde Porsche.
  17. dct 7 november 2008 11:25
    quote:

    hjm schreef:

    [quote=dct]
    [quote=bezoeker]
    Ik zoek naar de reden waarom de koers van Porsche zo relatief laag blijft.
    [/quote]
    Het is niet zo dat Porsche het belang gaat verzilveren. De hele markt gaat er vanuit dat ze op den duur de mega boekwinst weer net zo hard moeten afboeken. Dit omdat iedereen het erover eens is dat Volkswagen nu gewoon zwaar overgewaardeerd is als gevolg van de shortsqueeze.

    gr.DCT
    [/quote]

    Allemaal waar, maar er staan 175 miljoen Porsche aandelen uit. Als je probeert om te rekenen wat een 75% aandeel van Porsche in VW betekent kom je tot hele vreemde getallen (zelfs tegen een veel lagere koers dan de huidige).
    De vraag is wat is de echte waarde van Volkswagen voor de aandeelhouder Porsche. Wat als de luchtbel Volkswagen leegloopt? Kijk eens naar de preferente aandelen Volkswagen die normaal gesproken op ongeveer 70% van Volkswagen noteerden. Die staan nu op 37 Euro!!! De bottomline is dat Porsche een belang koopt in een auotbedrijf. Iedreen weet hoe de autobedrijven er voorstaan. De koers is als gevolg van de opkoop aandelen en shortsqueeze geexplodeerd.

    Maar wat hou je straks over als aandeelhouder Porsche? Een groot belang in een overgewaardeerd autobedrijf. Alleen als Porsche de winst zou kunnen cashen en de aandelen er op 400 zou uitstampen zou je er als aandeelhouder beter van worden. Maar dat kunnen/willen ze niet.

    gr.DCT

    Long Prefs Volswagen
292 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 15 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.001
AB InBev 2 5.485
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.238
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 264
Accsys Technologies 23 10.549
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 188
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.654
Aedifica 3 902
Aegon 3.258 322.677
AFC Ajax 538 7.087
Affimed NV 2 6.288
ageas 5.844 109.887
Agfa-Gevaert 14 2.048
Ahold 3.538 74.302
Air France - KLM 1.025 35.008
AIRBUS 1 11
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.036
Alfen 16 24.357
Allfunds Group 4 1.468
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 405
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.819
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.836 242.805
AMG 971 133.134
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.686
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 485
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 14.956
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 380
Arcadis 252 8.733
Arcelor Mittal 2.033 320.609
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.288
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.721
Ascencio 1 26
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.086
ASML 1.766 106.153
ASR Nederland 21 4.452
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 474
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.614
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.390

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 11 februari

    1. Kering Q4-cijfers (Fra)
    2. Wereldhave Q4-cijfers
    3. Barco Q4-cijfers
    4. Wereldhave Belgium Q4-cijfers
    5. BP Q4-cijfers (VK)
    6. Ondernemersvertrouwen mkb januari (VS)
    7. Coca-Cola Q4-cijfers (VS)
    8. DuPont Q4-cijfers (VS)
    9. Deutsche Boerse Q4-cijfers (Dld)
    10. Montea Q4-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht