Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Peter van Kleef - 25 miljard of Dow 6.000

17 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 november 2008 13:08
    nog EEN keer.
    Als je geen auto's gaat verkopen en de oorlog met de Jappe hebt verloren op het gebied van de Autoindustrie heb je GEEN bestaansrecht. ALS ze gered worden wordt de produktie toch in lage lonen landen ondergebracht!!
    Lekker bloeden en over 3 jaar zien we wel verder, maar hou eens op over die Staatssteun want er valt niks te redden!!
  2. [verwijderd] 18 november 2008 13:19
    Mijn verwachting:

    Er komt een mooi dealtje met de Europese en Aziatische autoindustrie. Die gaan tegen gunstige voorwaarden grote belangen nemen in de Amerikaanse autoindustrie.

    Dus geen 25 miljard en geen Dow 6000 (al zal de Dow fors omlaag gaan).
  3. Paulio 18 november 2008 14:29
    Ik sluit me aan bij 0,01. De trend van schonere, zuinigere auto's is al 20 jaar gaande. Dat goedkope olie op zou raken, is al heel lang bekend. Als je daar allemaal niet op inspeelt en toch alleen maar slurpers blijft produceren, heb je inderdaad geen bestaansrecht meer.

    En als het nou nog kwalitatief goede auto's waren, was dat nog een verzachtende omstandigheid. Maar ook dat is niet het geval.
  4. [verwijderd] 18 november 2008 15:13
    Geheel mee eens... wat hebben die zogenaamde TOp managers in GM zitten doen? Zich beziggehouden met kaarten, zuipen, bordelen, feestjes, bonussen, etc.

    Top managers ontslaan, klassieke auto industrie ten onder laten gaan, en het overheidsgeld investeren in bedrijven met een echte toekomst: electrische auto's, zonnepanelen, windturbines, goed onderwijs, uitstekend medisch zorgsysteem. Vanuit welbevinden en welzijn bouw je welvaart voor de mensheid. WM
  5. [verwijderd] 18 november 2008 15:24
    Volgens Bos zal GM in de kern een gezond bedrijf zijn...als je alle schulden en verplichtingen eruit haalt, en omzet definieerd als iets dat gelijk is aan winst, tja dan redden maar. Beter korte pijn dan een slopend trage vernietiging. Chapter 11 en opnieuw beginnen
  6. taurus86az 18 november 2008 16:35
    @Paulio.
    Ooit gezien welek status men verwierf bij familie, vrieden en collega´s als je in een nieuwe GM bak kwam aanrijden. The American Dream !!
    GM moest ze wel produceren, want zij konden niet de zegsman zijn het slechte nieuws, dat The American Dream alleen nog in Disneyland wordt opgevoerd. Toen de Duitser in 1920 het gevoel kregen dat ze geen ´Ubermenschen´ meer waren, begon het volgen van foute leiders, want zelf kwam men daar niet uit. Nu GM laten stikken kon weleens een herhaling zijn van het stellen van de verkeerde voorwaarden aan de Duitsers bij de vrede van Versailles. Laat de wereld nu een wedloop organiseren, wie het eerst de meest veilige en energieneutrale auto kan ontwikkelen.
    Want daar zitten we op te wachten; niet op een wapenwedloop.
  7. k2es 18 november 2008 17:52
    @Paulio
    Ik wist niet dat Opels, Vauxhalls(is ook GM)en de koreaanse Chevrolet benzineslurpers waren.
    In amerika kost de benzine overigens nog steeds ca. de helft van hier, dus het verbruiksargument telt daar veel minder. Niet alleen GM, Ford etc. verkopen veel minder maar ook buitenlandse merken als Toyota, dat heeft dus niets met het verbruik te maken, maar komt omdat men liever de hand op de knip houdt tot de onrust op de financiële markten over is.
  8. [verwijderd] 18 november 2008 17:52
    quote:

    brav0 schreef:

    Volgens Bos zal GM in de kern een gezond bedrijf zijn...als je alle schulden en verplichtingen eruit haalt, en omzet definieerd als iets dat gelijk is aan winst, tja dan redden maar. Beter korte pijn dan een slopend trage vernietiging. Chapter 11 en opnieuw beginnen
    Datzelfde zegt Bos van al die banken die miljarden hebben gekregen. Ze hadden het nergens voor nodig maar wilden het maar wat graag tegen woekervoorwaarden in ontvangst nemen.

    Als een politicus je een hand geeft. Tel dan direct daarna twee maal al je vingers na.

    PS: Chapter 11 is nu juist het equivalent van surseance van betaling en makt e.e.a. dus juist tot een slepende ziekte. In normale tijden een mooi iets voor een bedrijf met incidentele problemen maar in de huidige tijden praat je over structurele problemen.

  9. [verwijderd] 18 november 2008 17:53
    quote:

    k2es schreef:

    In amerika kost de benzine overigens nog steeds ca. de helft van hier, dus het verbruiksargument telt daar veel minder.
    De helft?? Zeg maar liever eenkwart.
  10. gerrit 69 18 november 2008 21:03
    In zijn geheel zal GM niet te redden zijn.
    Het bedrijf moet zo snel mogelijk afgeslankt worden en een doorstart maken met de meest vitale delen. Met pappen en nat houden gaat het hele bedrijf failliet. Zoals GM er nu voor staat, is het bedrijf veel te groot en te log om nog in zijn geheel te overleven in een slecht draaiende economie. Met een goede chirurgische ingreep geef ik GM een goede kans. Voor de aandeelhouders blijft er dan als vanouds niet veel meer over.
    Gerrit
  11. Paulio 19 november 2008 09:12
    Even reageren dan:

    Ooit gezien welek status men verwierf bij familie, vrieden en collega´s als je in een nieuwe GM bak kwam aanrijden. The American Dream !!

    Dit gaat over de jaren 50 t/m 80. Ik heb het over daarna.

    En voor wat betreft de Opels en Vauxhalls (is overigens hetzelfde): Inderdaad is dat nu ook GM, maar hierop ligt natuurlijk niet de focus. Ik kwam tot voor kort regelmatig in Amerika, en je ziet daar echt geen Opels rijden.
17 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 6.997
AB InBev 2 5.479
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.111
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 264
Accsys Technologies 23 10.444
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 188
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.622
Aedifica 3 900
Aegon 3.258 322.599
AFC Ajax 537 7.084
Affimed NV 2 6.287
ageas 5.844 109.883
Agfa-Gevaert 14 2.046
Ahold 3.538 74.287
Air France - KLM 1.025 34.971
AIRBUS 1 11
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.017
Alfen 16 24.207
Allfunds Group 4 1.467
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 403
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.485 114.806
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.834 242.573
AMG 971 132.993
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.685
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 481
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 14.884
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 375
Arcadis 252 8.731
Arcelor Mittal 2.032 320.438
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.278
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.715
Ascencio 1 26
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.060
ASML 1.766 105.253
ASR Nederland 21 4.450
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 465
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.572
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.383

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 februari

    1. Beurs Shanghai gesloten (Chinees nieuwjaar)
    2. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Jap)
    3. Omzet detailhandel december (NL)
    4. Inflatie januari vlpg. (NL)
    5. Inkoopmanagersindex industrie januari (NL)
    6. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Spa)
    7. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Ita)
    8. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Fra)
    9. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Dld)
    10. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (eur)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht