Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Jos Koets - Uitstervend ras: verzekeringsadviseurs

47 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 april 2010 15:40
    Een kantoor gaat met een abbonnement werken. En zodra de adviseur "werkt" voor de klant gaat de teller lopen. Is dit de oplossing?
    Iemand krijg een autoschade, kettingbotsing. Ingewikkelde zaak en de adviseur is er in totaal 6 uur mee kwijt. Wat zal de klant doen als deze een factuur krijg van 300 euro te zien krijgt in verband met het werk dat de adviseur heeft gedaan?

    Helaas hebben teveel mensen een slecht beeld over de verzekeringsadviseur. Op een premie van een inboedel of autoverzekering zit 20 tot 25% provisie. Daar moet alles van betaald worden; huur pand, personeelkosten, opleiding, vergunningen, drukwerk, telefoon en porto kosten, software enz...

    Wat is de marge als je een broek of schoenen gaat kopen? Waarom mogen zij wel 100% boven op de inkoop prijs doen?
    Hebben we dan ook te maken met woekerbroeken en woekerschoenen? Misschien dat ik morgen ook wel aan de bakker ga vragen wat het hem kost om een brood te maken. Dan doe ik er 25% boven en dat zal ik hem dan betalen. Kijken hoe hij reageert?

    Het provisiesysteem op schadeverzekeringen was een prima iets. Waarom iets veranderen dat goed is?
  2. forum rang 5 andre68 16 april 2010 15:52
    Wat is de marge als je een broek of schoenen gaat kopen? Waarom mogen zij wel 100% boven op de inkoop prijs doen?
    Hebben we dan ook te maken met woekerbroeken en woekerschoenen? Misschien dat ik morgen ook wel aan de bakker ga vragen wat het hem kost om een brood te maken. Dan doe ik er 25% boven en dat zal ik hem dan betalen. Kijken hoe hij reageert?

    Het provisiesysteem op schadeverzekeringen was een prima iets. Waarom iets veranderen dat goed is?
    [/quote]
    Wat een zielige kromme vergelijking. Bij dit soort produkten zie je wat je krijgt voor je geld. Niet meer en niet minder. Bevalt het niet, dan zit je zo bij een andere bakker of koop je een ander merk broek. Of koop je je broek bij de Zeeman i.p.v. een dure merkbroek. Allemaal heel transparant. De verzekeraars hechten niet voor niets zo aan klantenBINDING met hun wurg-achtige constructies met opzegtermijnen van tot soms wel 5 jaar (vroeger dan) en ongunstige afkoop-regelingen.
  3. Jos Koets 16 april 2010 16:03
    quote:

    andre68 schreef:

    Wat is de marge als je een broek of schoenen gaat kopen? Waarom mogen zij wel 100% boven op de inkoop prijs doen?
    Hebben we dan ook te maken met woekerbroeken en woekerschoenen? Misschien dat ik morgen ook wel aan de bakker ga vragen wat het hem kost om een brood te maken. Dan doe ik er 25% boven en dat zal ik hem dan betalen. Kijken hoe hij reageert?

    Het provisiesysteem op schadeverzekeringen was een prima iets. Waarom iets veranderen dat goed is?
    [/quote]
    Wat een zielige kromme vergelijking. Bij dit soort produkten zie je wat je krijgt voor je geld. Niet meer en niet minder. Bevalt het niet, dan zit je zo bij een andere bakker of koop je een ander merk broek. Of koop je je broek bij de Zeeman i.p.v. een dure merkbroek. Allemaal heel transparant. De verzekeraars hechten niet voor niets zo aan klantenBINDING met hun wurg-achtige constructies met opzegtermijnen van tot soms wel 5 jaar (vroeger dan) en ongunstige afkoop-regelingen.
    [/quote]

    Wat is er transparant als je een broek koopt. Ik zie toch echt maar 1 prijs staan en daar staat niet onder de verdienste van de winkel.

    Natuurlijk is er heel wat fout gegaan mbt. woekerpolissen etc... Ik heb er niet voor niets een boek over geschreven. Overigens wisten slechts enkele de hooogte van de verborgen kosten in de polissen (mooi voorbeeld was de Opmaathypotheek waarbij sparen niet gegarandeerd was). En dan heb ik het niet eens over de berekeningen die je mocht maken met dubbele percentages. Toen heb ik de AFM en DNB ook niet gehoord.

    Gr. Jos
  4. guillem 16 april 2010 16:06
    In feite is het raar. Een verzekering is een product. Waarom bouwt de branche zich niet om en begint met verzekeringswinkels; on-line heb je dit wel. Verzekeraars moeten zich conformeren aan regelgeving en de winkels verkopen met marge. Dan moet wel voorkomen worden dat die winkeltjes weer allemaal eigendom zijn van de verzekeraars, wat dat is nu wel het geval. Je ziet dit fenomeen ook ontstaan met Ditzo en SharedXYZ.
    De producent van het product moet zich ontkoppelen van de verkoop en dan moet de retailer zelf bepalen wat hij verkoopt en tegen welke prijs.
    Nu gaat de toezichthouder op de stoel van de ondernemer zitten en dat is een slechte zaak, voor iedereen, dus ook de consument!
    De verzekeringsbranche is aan vernieuwing toe en moet een echte bedrijfstak worden, ook moet er eens worden nagedacht over de assurantiebelasting, ook zo'n raar apart fenomeen.
  5. [verwijderd] 16 april 2010 16:09
    quote:

    jkoets schreef:

    [quote=andre68]
    Wat is de marge als je een broek of schoenen gaat kopen? Waarom mogen zij wel 100% boven op de inkoop prijs doen?
    Hebben we dan ook te maken met woekerbroeken en woekerschoenen? Misschien dat ik morgen ook wel aan de bakker ga vragen wat het hem kost om een brood te maken. Dan doe ik er 25% boven en dat zal ik hem dan betalen. Kijken hoe hij reageert?

    Het provisiesysteem op schadeverzekeringen was een prima iets. Waarom iets veranderen dat goed is?
    [/quote]
    Wat een zielige kromme vergelijking. Bij dit soort produkten zie je wat je krijgt voor je geld. Niet meer en niet minder. Bevalt het niet, dan zit je zo bij een andere bakker of koop je een ander merk broek. Of koop je je broek bij de Zeeman i.p.v. een dure merkbroek. Allemaal heel transparant. De verzekeraars hechten niet voor niets zo aan klantenBINDING met hun wurg-achtige constructies met opzegtermijnen van tot soms wel 5 jaar (vroeger dan) en ongunstige afkoop-regelingen.
    [/quote]

    [/quote]

    Wat is er transparant als je een broek koopt. Ik zie toch echt maar 1 prijs staan en daar staat niet onder de verdienste van de winkel.

    Natuurlijk is er heel wat fout gegaan mbt. woekerpolissen etc... Ik heb er niet voor niets een boek over geschreven. Overigens wisten slechts enkele de hooogte van de verborgen kosten in de polissen (mooi voorbeeld was de Opmaathypotheek waarbij sparen niet gegarandeerd was). En dan heb ik het niet eens over de berekeningen die je mocht maken met dubbele percentages. Toen heb ik de AFM en DNB ook niet gehoord.

    Gr. Jos
    zoals ik al zei.. alles wat maar naar verzekeringen ruikt is het haasje. de enige die er geen enkele last van hebben, nee sterker nog, er goed aan verdiend hebben zijn de bedenkers van die walgelijke producten en de grote bazen. die mogen straffeloos roven en jatten en via een constructie (bonussen) de buit binnen halen.
  6. [verwijderd] 16 april 2010 16:15
    quote:

    IndexBelegger schreef:

    Kortom: Uurtje-factuurtje, prima zaak!
    En toen kwam die lastige aansprakelijkheidsschade, waar de adviseur in totaal circa 8 uur tijd aan kwijt was. Met het uurtarief van € 100,- betekent dat een rekening voor de klant van € 800,-. (Mogelijk meer dan de hele schade groot is).
    Inderdaad, de klant heeft echt baat bij het systeem van uurtje-factuurtje!
  7. forum rang 4 theo1 16 april 2010 16:28
    quote:

    Jos Galacticos schreef:

    Een kantoor gaat met een abbonnement werken. En zodra de adviseur "werkt" voor de klant gaat de teller lopen. Is dit de oplossing?
    Iemand krijg een autoschade, kettingbotsing. Ingewikkelde zaak en de adviseur is er in totaal 6 uur mee kwijt. Wat zal de klant doen als deze een factuur krijg van 300 euro te zien krijgt in verband met het werk dat de adviseur heeft gedaan?
    [/quote]

    Er zijn ook verzekeraars die zonder tussenpersonen werken (zoals FBTO bijvoorbeeld). Je vult het schadeformulier in, stuurt het op en de zaak wordt afgehandeld zonder dat er een teller gaat lopen en zonder dat er een rekening komt voor al het werk dat ze hebben moeten doen om je claim te behandelen. En hun premie is ook niet extra hoog. Het kan dus wel.

    [quote=Jos Galacticos]
    Helaas hebben teveel mensen een slecht beeld over de verzekeringsadviseur. Op een premie van een inboedel of autoverzekering zit 20 tot 25% provisie. Daar moet alles van betaald worden; huur pand, personeelkosten, opleiding, vergunningen, drukwerk, telefoon en porto kosten, software enz...

    Wat is de marge als je een broek of schoenen gaat kopen? Waarom mogen zij wel 100% boven op de inkoop prijs doen?
    Hebben we dan ook te maken met woekerbroeken en woekerschoenen? Misschien dat ik morgen ook wel aan de bakker ga vragen wat het hem kost om een brood te maken. Dan doe ik er 25% boven en dat zal ik hem dan betalen. Kijken hoe hij reageert?

    Het provisiesysteem op schadeverzekeringen was een prima iets. Waarom iets veranderen dat goed is?
    Wat een onzinvergelijking. De broekenwinkel moet van de marge op zijn broeken óók alles betalen: pand, personeel, inkoop, reclame, alles. De prijskaart is heel duidelijk: geen verborgen kosten, geen stiekeme levenspolis die verdekt is opgesteld in de kleine letters en als je het te duur vindt dan zijn er nog meer modewinkels waar het misschien goedkoper kan. Het is precies what you see is what you get en dát is het ware verschil met de verzekeringswereld: daar krijg je namelijk nogal eens niet wat je denkt dat je koopt. Sterker nog: je wordt nogal eens willens en wetens besodemieterd door louche figuren die net doen alsof ze objectief zijn maar in werkelijkheid gewone verkopers zijn. Een modezaak gaat toch ook niet op provisiebasis werken? Je koopt een broek en betaalt dan jarenlang een tientje per maand, daar trapt toch niemand in? Waarom met een verzekeringsadvies (niet eens de verzekering zelf) dan wel? Die branche is echt niet zo speciaal als ze het zelf doet voorkomen.
  8. [verwijderd] 16 april 2010 16:29
    quote:

    DoubleUP schreef:

    [quote=IndexBelegger]
    Kortom: Uurtje-factuurtje, prima zaak!
    [/quote]
    En toen kwam die lastige aansprakelijkheidsschade, waar de adviseur in totaal circa 8 uur tijd aan kwijt was. Met het uurtarief van € 100,- betekent dat een rekening voor de klant van € 800,-. (Mogelijk meer dan de hele schade groot is).
    [/quote]

    Een lastige aansprakelijkheidsschade waar de adviseur 8 uur mee bezig is terwijl de schade minder dan €800 bedraagt? Zeer onwaarschijnlijk verhaal.

    [quote=DoubleUP]
    Inderdaad, de klant heeft echt baat bij het systeem van uurtje-factuurtje!
    [/quote]

    Zeker, dat blijkt wel uit het artikel:

    [quote=jkoets]
    In ieder geval is duidelijk dat veel adviseurs het de komende jaren niet gaan redden.


    De goede nagelaten, een aanzienlijk deel van de adviseurs hebben het spel met de verzekeringsmaatschappijen meegespeeld en de klanten stelselmatig belazerd. Dit geldt overigens niet alleen voor verzekeringsadviseurs maar ook voor hypotheek- en beleggingsadviseurs. Ik ben er niet rouwig om dat er nu een kaalslag gaat plaatsvinden.
  9. forum rang 4 theo1 16 april 2010 16:35
    quote:

    jkoets schreef:

    Wat is er transparant als je een broek koopt. Ik zie toch echt maar 1 prijs staan en daar staat niet onder de verdienste van de winkel.
    [/quote]
    Dat is het punt niet. Het interesseert niemand hoe de kostenbasis van een modezaak precies in elkaar zit en dat komt omdat er in die branche een hoop concurrentie is waardoor ze er zelf wel voor zorgen dat de kosten zo laag mogelijk blijven. Bij verzekeringen is dat dus niet zo, daar zijn "kosten"structuren tot het absurde opgeblazen en dan roep je dus over jezelf af dat dat soort regels er komen. Hadden verzekeraars iets meer voeling gehad met de klant (dat is dus de polishouder, niet de tussenpersoon), zoals iedere retailer die wil overleven, dan was dat niet nodig geweest.
    [quote=jkoets]
    Natuurlijk is er heel wat fout gegaan mbt. woekerpolissen etc... Ik heb er niet voor niets een boek over geschreven. Overigens wisten slechts enkele de hooogte van de verborgen kosten in de polissen (mooi voorbeeld was de Opmaathypotheek waarbij sparen niet gegarandeerd was). En dan heb ik het niet eens over de berekeningen die je mocht maken met dubbele percentages. Toen heb ik de AFM en DNB ook niet gehoord.

    Gr. Jos
    AFM en DNB hebben dan ook hopeloos gefaald.
  10. [verwijderd] 16 april 2010 16:36
    Er is iets nieuws gaande in de wat grotere steden.
    Waar voorheen belhuizen, pizzerias en ABNOMRO-filialen zaten ontstaan nu financiele-dienstverleners met turks,arabische, marokaanse achtergrond.
    Het dienstenpakker wat in deze winkels wordt aangeboden is zeer ruimomvattend.
    In Amsterdam de Kinkerstraat en Clerqstraat als voorbeeld met tientallen winkels.
    De opzet van subsystemen in een internationale omgeving als atwoord op de NL-grootbanken.
    De wereld verandert snel, op zich is daar niets mis mee ....
  11. Jos Koets 16 april 2010 16:44
    quote:

    blaaskaak schreef:

    [quote=jkoets]
    [quote=andre68]
    Wat is de marge als je een broek of schoenen gaat kopen? Waarom mogen zij wel 100% boven op de inkoop prijs doen?
    Hebben we dan ook te maken met woekerbroeken en woekerschoenen? Misschien dat ik morgen ook wel aan de bakker ga vragen wat het hem kost om een brood te maken. Dan doe ik er 25% boven en dat zal ik hem dan betalen. Kijken hoe hij reageert?

    Het provisiesysteem op schadeverzekeringen was een prima iets. Waarom iets veranderen dat goed is?
    [/quote]
    Wat een zielige kromme vergelijking. Bij dit soort produkten zie je wat je krijgt voor je geld. Niet meer en niet minder. Bevalt het niet, dan zit je zo bij een andere bakker of koop je een ander merk broek. Of koop je je broek bij de Zeeman i.p.v. een dure merkbroek. Allemaal heel transparant. De verzekeraars hechten niet voor niets zo aan klantenBINDING met hun wurg-achtige constructies met opzegtermijnen van tot soms wel 5 jaar (vroeger dan) en ongunstige afkoop-regelingen.
    [/quote]

    [/quote]
    [/quote]

    zoals ik al zei.. alles wat maar naar verzekeringen ruikt is het haasje. de enige die er geen enkele last van hebben, nee sterker nog, er goed aan verdiend hebben zijn de bedenkers van die walgelijke producten en de grote bazen. die mogen straffeloos roven en jatten en via een constructie (bonussen) de buit binnen halen.
    Een mooi voorbeeld is Dhr. Willem Vermeend, die bij Afab heeft gewerkt en met stille trom is vertrokken. Hij zal zeker een aardig salaris hebben gehad daar. En ik kan me niet voorstellen dat hij niet op de hoogte was van de producten en de werkwijze van Afab. Nu hij ergens anders zit, komt hij ineens met een geweldige oplossing. Een verplichte annuiteitenhyp. om nog in aanmerking te komen voor hypotheekrenteaftrek!!! Dat had hij een paar jaar geleden moeten roepen.

    Gr. Jos
  12. [verwijderd] 16 april 2010 19:16
    quote:

    jkoets schreef:

    Over uurloon kan je blijven discusseren. Wat is redelijk etc... Ik had zomaar 100 euro in mijn column genomen. Kan best zijn dat dit slechts 50 euro wordt als er sprake is van een schadeverzekering.

    Zo kan je ook discusseren over de verdienste (en declaraties) van de hoge heertjes bij DNB en de AFM. Maar die doen hun werk gelukkig uitstekend!

    Gr. Jos
    NB: Ik werk trouwens (nog) niet op serviceabonnement.


    Voor inboedels waar weinig waardevolle of goed specificeerbaar spul is, is maatwerk onzin, en is een simpele premie-risk verzekering het meest voordelig. Hoe langer je er over doet, hoe nadeliger je keuze!!!
  13. [verwijderd] 16 april 2010 20:39
    Het is inderdaad jammer dat het ras van adviseurs uitsterft. Voor de gemiddelde Nederlander geldt nog altijd dat die

    Pennywise and Poundfoolish

    is.

    Ofwel adviseurs zijn eigenlijk bijzonder hard nodig.

    Alleen

    Die provisiesysteem die jij zo prachtig vindt vind ik een verschrikkelijk gedrocht.

    Geen klant weet meer of de adviseur in haar/zijn belang werkt. Sterker nog de DSB heeft wel laten zien dat het belang van de klant ondergeschikt is.

    Er is niets mis met een uurtje factuurtje, eerst vraag je offertes bij verschillende adviseurs, je kiest de offerte die je het meest aanspreekt en je betaalt gewoon achteraf je factuur.

    Iedereen die weet waar die aan toe is.
  14. basberg 16 april 2010 21:12
    die verz. agent van mij rekent gewoon een tarief van eur. 5,-- per maand voor zakelijk advies - dit alleen naar bedrijven
  15. Jos Koets 16 april 2010 21:53
    quote:

    basberg schreef:

    die verz. agent van mij rekent gewoon een tarief van eur. 5,-- per maand voor zakelijk advies - dit alleen naar bedrijven
    Die van mij helemaal niets per maand. En ik heb toch aardig wat zakelijke verzekeringen bij hem lopen. Gewoon een toffe kerel, is ook altijd bereikbaar (zelfs in het weekend).
  16. forum rang 4 williewilwel 16 april 2010 22:06
    wat denk je van een aov-verzekering?
    naarmate je ouder wordt betaal je steeds meer premie omdat je zogenaamd meer risico gaat lopen.
    nee,ze willen dat je voortijdig stopt met de verzekering want dan hebben ze 100% winst.
  17. Twinkeling 16 april 2010 22:08
    Een goed advies lijkt me toch wel op zijn plek bij verzekeringen. Of dit bij afsluiten of juist bij claimen aanwezig is? Ik denk bij beide een aanvullende waarde.

    Dat een Nederlander bereid is voor financieel advies te betalen? Dat betwijfel ik. Zelfs kleine interesse voor grote uitgaven blijkt vaak afwezig. Een 2e hands auto krijgt 50x zoveel aandacht...
  18. [verwijderd] 16 april 2010 22:29
    Wat een zielig verhaal is dit. Als de branche nu zelf eerst zorgt voor transparante en duidelijke voorwaarden zorgt, dan is een adviseur niet meer nodig om een schade te claimen bij je verzekeraar. Via internet kun je makkelijk en snel je verzekering afsluiten, een hypotheekofferte aanvragen enzovoorts.

    Helaas is de consument lui. Voor de aanschaf van een auto of keuken wordt elke informatiebron geraadpleegd en wordt er tot de laatste euro afgedingd. Je zou eens teveel betalen. Diezelfde consument neemt de moeite niet om de voorwaarden van zijn verzekering en hypotheek door te nemen. Producten die vaak langer meegaan als die mooie keuken. De branche springt hier natuurlijk handig op in met zoveel mogelijk mistige voorwaarden.
  19. Jos Koets 16 april 2010 22:52
    quote:

    Superfons schreef:

    Wat een zielig verhaal is dit. Als de branche nu zelf eerst zorgt voor transparante en duidelijke voorwaarden zorgt, dan is een adviseur niet meer nodig om een schade te claimen bij je verzekeraar. Via internet kun je makkelijk en snel je verzekering afsluiten, een hypotheekofferte aanvragen enzovoorts.

    Helaas is de consument lui. Voor de aanschaf van een auto of keuken wordt elke informatiebron geraadpleegd en wordt er tot de laatste euro afgedingd. Je zou eens teveel betalen. Diezelfde consument neemt de moeite niet om de voorwaarden van zijn verzekering en hypotheek door te nemen. Producten die vaak langer meegaan als die mooie keuken. De branche springt hier natuurlijk handig op in met zoveel mogelijk mistige voorwaarden.
    Je moet eens weten hoeveel mensen mij wekelijks benaderen met vragen. En ik ben dan nog zo gek om deze gratis te beantwoorden (terwijl ze gewoon te lui zijn om zelf iets te achterhalen). Lees volgende week mijn column maar dan weet je voldoende hoe de mensen er op het ogenblik voor staan.

    Gr. Jos
  20. Twinkeling 16 april 2010 23:14
    quote:

    Superfons schreef:

    Wat een zielig verhaal is dit. Als de branche nu zelf eerst zorgt voor transparante en duidelijke voorwaarden zorgt, dan is een adviseur niet meer nodig om een schade te claimen bij je verzekeraar. Via internet kun je makkelijk en snel je verzekering afsluiten, een hypotheekofferte aanvragen enzovoorts.

    Helaas is de consument lui. Voor de aanschaf van een auto of keuken wordt elke informatiebron geraadpleegd en wordt er tot de laatste euro afgedingd. Je zou eens teveel betalen. Diezelfde consument neemt de moeite niet om de voorwaarden van zijn verzekering en hypotheek door te nemen. Producten die vaak langer meegaan als die mooie keuken. De branche springt hier natuurlijk handig op in met zoveel mogelijk mistige voorwaarden.
    Hoezo zielig verhaal? Ik zie dat we het eens zijn dat consumenten zelf geen tijd en energie wensen te steken in, zijn we het weer eens, complexe zaken. Ook zijn we het eens dat af en toe een keuze moet worden gemaakt voor lange termijn. En nogmaals zijn we het eens dat je als consument in een lastig parket kan komen met verzekeraars, die ook gewoon opkomen voor eigen zaak. Is dat in algemene zin zo verkeerd? Ik ken geen charitatieve verzekeraars.

    Wat ik gek vind is dat men niet bereid is te betalen voor bijstand in dit soort gevallen. Geef je veel geld uit, moet je of tijd en energie erin steken of deze inuren.

    Ff een verzekerinkje afsluiten en denken dat je risico's zijn afgedekt komt op mij over als bidden voor een goede afloop. Je kan ervoor kiezen, mijn keuze is het niet.
47 Posts
Pagina: «« 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.001
AB InBev 2 5.485
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.229
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 264
Accsys Technologies 23 10.546
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 188
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.653
Aedifica 3 902
Aegon 3.258 322.677
AFC Ajax 538 7.087
Affimed NV 2 6.288
ageas 5.844 109.887
Agfa-Gevaert 14 2.048
Ahold 3.538 74.302
Air France - KLM 1.025 35.006
AIRBUS 1 11
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.036
Alfen 16 24.354
Allfunds Group 4 1.468
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 405
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.819
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.836 242.790
AMG 971 133.124
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.686
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 485
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 14.950
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 380
Arcadis 252 8.733
Arcelor Mittal 2.033 320.603
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.288
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.721
Ascencio 1 26
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.086
ASML 1.766 106.142
ASR Nederland 21 4.452
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 474
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.610
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.390

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 10 februari

    1. Industriële productie december (NL)
    2. UniCredit Q4-cijfers (Ita)
    3. NX Filtration Q4-cijfers
    4. ASML ex-dividend (€1,52)
  2. 11 februari

    1. Kering Q4-cijfers (Fra)
    2. Wereldhave Q4-cijfers
    3. Barco Q4-cijfers
    4. Wereldhave Belgium Q4-cijfers
    5. BP Q4-cijfers (VK)
    6. Ondernemersvertrouwen mkb januari (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht