Jos Galacticos schreef:
Een kantoor gaat met een abbonnement werken. En zodra de adviseur "werkt" voor de klant gaat de teller lopen. Is dit de oplossing?
Iemand krijg een autoschade, kettingbotsing. Ingewikkelde zaak en de adviseur is er in totaal 6 uur mee kwijt. Wat zal de klant doen als deze een factuur krijg van 300 euro te zien krijgt in verband met het werk dat de adviseur heeft gedaan?
[/quote]
Er zijn ook verzekeraars die zonder tussenpersonen werken (zoals FBTO bijvoorbeeld). Je vult het schadeformulier in, stuurt het op en de zaak wordt afgehandeld zonder dat er een teller gaat lopen en zonder dat er een rekening komt voor al het werk dat ze hebben moeten doen om je claim te behandelen. En hun premie is ook niet extra hoog. Het kan dus wel.
[quote=Jos Galacticos]
Helaas hebben teveel mensen een slecht beeld over de verzekeringsadviseur. Op een premie van een inboedel of autoverzekering zit 20 tot 25% provisie. Daar moet alles van betaald worden; huur pand, personeelkosten, opleiding, vergunningen, drukwerk, telefoon en porto kosten, software enz...
Wat is de marge als je een broek of schoenen gaat kopen? Waarom mogen zij wel 100% boven op de inkoop prijs doen?
Hebben we dan ook te maken met woekerbroeken en woekerschoenen? Misschien dat ik morgen ook wel aan de bakker ga vragen wat het hem kost om een brood te maken. Dan doe ik er 25% boven en dat zal ik hem dan betalen. Kijken hoe hij reageert?
Het provisiesysteem op schadeverzekeringen was een prima iets. Waarom iets veranderen dat goed is?