Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Koffiekamer Terug naar discussie overzicht

Airbus

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 mei 2010 21:28
    de crash op Tripoli en die boven de atlantische oceaan waren zelfde type toestel. a330.

    betekent dit einde airbus als er sprake is van ernstige constructiefout ?
  2. [verwijderd] 13 mei 2010 21:45
    quote:

    Koos RLNFF schreef:

    de crash op Tripoli en die boven de atlantische oceaan waren zelfde type toestel. a330.

    betekent dit einde airbus als er sprake is van ernstige constructiefout ?
    Hoe bedenk je dit? Niemand weet nog de oorzaak.

    Kan gewoon de piloot zijn, uit canada vertok een paar jaar geleden een vliegtuig, piloot riep allah akbar en daar gingen ze met zijn allen zee in.

  3. [verwijderd] 13 mei 2010 22:11
    quote:

    Taxcow schreef:

    [quote=Koos RLNFF]
    de crash op Tripoli en die boven de atlantische oceaan waren zelfde type toestel. a330.

    betekent dit einde airbus als er sprake is van ernstige constructiefout ?
    [/quote]

    Hoe bedenk je dit? Niemand weet nog de oorzaak.

    Kan gewoon de piloot zijn, uit canada vertok een paar jaar geleden een vliegtuig, piloot riep allah akbar en daar gingen ze met zijn allen zee in.

    je bedoelt die oudere egyptische hulppiloot?
  4. Herr Professor 13 mei 2010 23:29
    Wat zijn beleggers toch altijd goed in patronen zien die er niet zijn.

    Hoeveel A330's vliegen er rond? Hoe groot is dan de a-priori kans dat een a330 puur toevallig twee keer bij een ongeluk is betrokken. Hoe verhoudt zich dat tot andere types?

    Je hebt natuurlijk wel een punt dat als er meer mensen zo denken als jij, dat dat het aandeel Airbus dan geen goed doet.

  5. [verwijderd] 13 mei 2010 23:33
    quote:

    Taxcow schreef:

    [quote=Koos RLNFF]
    de crash op Tripoli en die boven de atlantische oceaan waren zelfde type toestel. a330.

    betekent dit einde airbus als er sprake is van ernstige constructiefout ?
    [/quote]

    Hoe bedenk je dit? Niemand weet nog de oorzaak.

    Kan gewoon de piloot zijn, uit canada vertok een paar jaar geleden een vliegtuig, piloot riep allah akbar en daar gingen ze met zijn allen zee in.

    alvast een hoop mensen die het lezen ...

    www.telegraaf.nl/binnenland/6712109/_...,1
  6. [verwijderd] 13 mei 2010 23:37
    quote:

    Koos RLNFF schreef:

    [quote=Taxcow]
    [quote=Koos RLNFF]
    de crash op Tripoli en die boven de atlantische oceaan waren zelfde type toestel. a330.

    betekent dit einde airbus als er sprake is van ernstige constructiefout ?
    [/quote]

    Hoe bedenk je dit? Niemand weet nog de oorzaak.

    Kan gewoon de piloot zijn, uit canada vertok een paar jaar geleden een vliegtuig, piloot riep allah akbar en daar gingen ze met zijn allen zee in.

    [/quote]

    Seansatiebelust gespeculeer, laten we de uitslag van het onderzoen van de zwarte dozen afwachten........
    alvast een hoop mensen die het lezen ...

    www.telegraaf.nl/binnenland/6712109/_...,1
  7. [verwijderd] 13 mei 2010 23:43
    zonder meer
    ziedaar de overeenkomst met beleggen :-)

    en vandaaar ook mn vraag

    stel nou dat blijkt dat er inderdaad wat mee aan de hand is, het zijn nieuwe vliegtuigen, dan ligt reputatie geheel aan gort. wat doet dat in deze tijd ?

    Ik kan er niet in handelen volgens mij, anders zou ik short gaan. gewoon met de telegraaf meespeculeren ...

  8. [verwijderd] 14 mei 2010 01:02
    Wat ik vreemd vind is dat niemand:
    - het raar vindt dat de Libanese autoriteiten direkt wisten dat het geen aanslag was
    - het raar vindt dat de Libanese autoriteiten direkt wisten dat het geen technisch mankement betrof
    - raar vindt dat bij de eerste beelden zo snel na de ramp al geen slachtoffers meer te zien zijn
    - op zijn minst de woorden vliegramp en Libanon met het Schotse Lockerbee associeert
    - uit de eerste twee genoemde dingen concludeert dat de Libanese autoriteiten al wel weten wat de oorzaak is.
    - de voor de hand liggende konklusie trekt dat het een door Libië veroorzaakt ongeluk is (per ongeluk een raket gelanceerd?) of dat uit de gesprekken met de cockpit en de verkeersleiding gebleken is dat de piloten ladderzat waren of anders iets doms of kwaads in de zin hadden.
10 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.166
AB InBev 2 5.545
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.511
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.931
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 193
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.893
Aedifica 3 927
Aegon 3.258 323.214
AFC Ajax 538 7.093
Affimed NV 2 6.306
ageas 5.844 109.911
Agfa-Gevaert 14 2.075
Ahold 3.538 74.363
Air France - KLM 1.025 35.335
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.075
Alfen 16 25.508
Allfunds Group 4 1.525
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.253
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 427
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 244.276
AMG 972 134.770
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.757
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 501
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.110
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 387
Arcadis 252 8.808
Arcelor Mittal 2.035 321.103
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.382
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.759
Ascencio 1 30
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.702
ASML 1.767 112.403
ASR Nederland 21 4.522
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 523
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 14.358
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 69
Azerion 7 3.463

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 14 april

    1. Internationale handel februari (NL)
    2. Aalberts €1,13 ex-dividend
    3. Goldman Sachs Q1-cijfers (VS)
    4. Kendrion jaarvergadering
    5. OPEC maandrapport (Oos)
    6. Theon jaarcijfers
  2. 15 april

    1. Ctac jaarvergadering
    2. TomTom Q1-cijfers
    3. Beiersdorf Q1-cijfers (Dld)
    4. Werkloosheid februari (VK)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht