Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

TomTom nieuws 2011

1.496 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 75 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 mei 2011 19:39
    Nieuwe 'vice president sport' bij TomTom
    www.gpsbusinessnews.com/Benoit-Simera...

    Het kan bijna niet anders dat deze man verantwoordelijk wordt om de sportsbranche op te zetten en te ontwikkelen met nieuwe producten en diensten. Het sporthorloge zal niet het laatste sportproduct van tomtom worden.

    Je kunt me veel wijs maken, maar niet dat je vice president kunt worden van een divisie die maar 1 product, namelijk het sporthorloge met Nike, onder zijn hoede heeft. Bovendien bestaat er nog helemaal geen afdeling sports.

    Er gaat dus op dit terrein ook nog een en ander gebeuren.

  2. [verwijderd] 26 mei 2011 19:41
    Op dezelfde site staat ook een artikel met de titel "Study: 1/3 Smartphone Users Still Prefer GPS Devices Over Apps". Maar het artikel is niet te lezen, want dan moet je inloggen en het is een betaalde nieuwssite. Maar de titel spreekt in ieder geval voor zichzelf.
  3. [verwijderd] 26 mei 2011 21:19
    Mooi gevonden qwertyu

    Tussen de regels staat nog wel iets interessants.

    In the TomTom-Nike agreement the Dutch company is particularly responsible for selling the product through consumer electronics stores, a field where Simeray spent most of his career.
  4. jan6307 26 mei 2011 23:03
    Een reactie op een ander forum ivm overname, een goed verhaal

    Ik denk sowieso aan TomTom, om de volgende reden:

    1) Veel intrinsieke waarde, maar geen hoge winst
    2) Verticale integratie
    3) Hevige concurrentie om leiderschap op de smartphone markt
    4) Zelfde product, grotere klantenbase
    5) Netwerken van de over te nemen partij
    6) GRMN

    Punt 1:
    Er is veel waarde in het bedrijf, zonder dat dit er in de winst duidelijk uit komt. Die waarde, bijvoorbeeld van kaarten en duizenden patenten, kan er beter uitkomen door een partij die meer geld heeft. TomTom heeft zoveel betaald voor de kaarten (2,9 miljard) dat ze te weinig geld hebben om het volop te exploiteren. Door de niet al te hoge winst is de totale beurswaarde van TomTom als geheel nu 1,5 miljard. Maar de waarde in het bedrijf is een flinke factor hoger. Verborgen waarde is iets waar overnemers altijd naar zoeken.

    Punt 2:
    Verticale integratie, ofwel het in je eigen keten opnemen van een bedrijf waar je nu klant van bent, verdient zich al direct terug. Er zijn talrijke partijen die nu veel betalen om van kaarten van TT gebruik te maken. Nu kunnen ze dat in hun keten opnemen.

    Punt 3:
    Zoals Corne zegt bulken sommige partijen van de cash. Met de miljarden overnames van Microsoft (Skype en Nokia) zie je dat de oorlog om de mobiele klant echt is losgebarsten. Microsoft start een alles of niets gevecht om nog tussen Android en iPhone in te komen. Die appsmarkt is ook enorm. Goede navigatie op je eigen toestel aanbieden is een flinke plus om klanten naar je mobieltjes te lokken. Ik zie hier Apple overigens niet zo als kandidaat overnemer. Zij hebben geen reputatie als overnemer, in tegenstelling tot Google. Ik zie eerder een partij als Samsung, dat ook hevig concurreert met het snelgroeiende HTC, als gegadigde. Google zou ook kunnen.

    Punt 4:
    TomTom heeft niet bepaald weinig klanten. Maar er zijn partijen die een groter bereik hebben (zoals veel smartphone fabrikanten). Ze hoeven dan dus een lagere prijs te vragen om een goed verdienmodel te hebben. Bij het exploiteren van kaarten is massa nodig.

    Punt 5:
    TomTom heeft ongeveer alle autofabrikanten wel als klant. Sommigen alleen voor kaarten en anderen (Fiat, Renault, Toyota, Mazda) ook voor inbouw. Er zijn partijen die die netwerken graag zouden hebben om daarmee ook een push te maken in die markt. Stel je bijvoorbeeld voor dat een Apple ook entertainment systemen (incl navigatie) in autos wil gaan leveren.

    Punt 6:
    Garmin en TomTom zijn aanvullend op elkaar. Garmin heel veel cash, TomTom weinig cash. TomTom heeft daarentegen weer meer (intellectuele) eigendommen. En Garmin een eigen productiefaciliteit (die niet op 100% draait!) en TomTom besteedt alle productie uit. En steeds minder schapruimte voor beiden. Ze kunnen hun assortiment simpel samenvoegen en 50% van de modellen er uit saneren. En de productieplants overuren laten draaien.

    Laatste punt: de koers van TomTom is alweer in elkaar gedonderd, zonder heel duidelijke aanleiding. Het is daarmee vooral een goedkope prooi. En van de overname van 2,9 miljard, heeft TomTom nog een restschuld van 300 miljoen (eentiende) over. Dus dat is ook te overzien.

  5. forum rang 6 hvasd2 27 mei 2011 09:26
    quote:

    jan6307 schreef op 26 mei 2011 23:03:

    Een reactie op een ander forum ivm overname, een goed verhaal

    Ik denk sowieso aan TomTom, om de volgende reden:

    1) Veel intrinsieke waarde, maar geen hoge winst
    2) Verticale integratie
    3) Hevige concurrentie om leiderschap op de smartphone markt
    4) Zelfde product, grotere klantenbase
    5) Netwerken van de over te nemen partij
    6) GRMN

    Punt 1:
    Er is veel waarde in het bedrijf, zonder dat dit er in de winst duidelijk uit komt. Die waarde, bijvoorbeeld van kaarten en duizenden patenten, kan er beter uitkomen door een partij die meer geld heeft. TomTom heeft zoveel betaald voor de kaarten (2,9 miljard) dat ze te weinig geld hebben om het volop te exploiteren. Door de niet al te hoge winst is de totale beurswaarde van TomTom als geheel nu 1,5 miljard. Maar de waarde in het bedrijf is een flinke factor hoger. Verborgen waarde is iets waar overnemers altijd naar zoeken.

    Punt 2:
    Verticale integratie, ofwel het in je eigen keten opnemen van een bedrijf waar je nu klant van bent, verdient zich al direct terug. Er zijn talrijke partijen die nu veel betalen om van kaarten van TT gebruik te maken. Nu kunnen ze dat in hun keten opnemen.

    Punt 3:
    Zoals Corne zegt bulken sommige partijen van de cash. Met de miljarden overnames van Microsoft (Skype en Nokia) zie je dat de oorlog om de mobiele klant echt is losgebarsten. Microsoft start een alles of niets gevecht om nog tussen Android en iPhone in te komen. Die appsmarkt is ook enorm. Goede navigatie op je eigen toestel aanbieden is een flinke plus om klanten naar je mobieltjes te lokken. Ik zie hier Apple overigens niet zo als kandidaat overnemer. Zij hebben geen reputatie als overnemer, in tegenstelling tot Google. Ik zie eerder een partij als Samsung, dat ook hevig concurreert met het snelgroeiende HTC, als gegadigde. Google zou ook kunnen.

    Punt 4:
    TomTom heeft niet bepaald weinig klanten. Maar er zijn partijen die een groter bereik hebben (zoals veel smartphone fabrikanten). Ze hoeven dan dus een lagere prijs te vragen om een goed verdienmodel te hebben. Bij het exploiteren van kaarten is massa nodig.

    Punt 5:
    TomTom heeft ongeveer alle autofabrikanten wel als klant. Sommigen alleen voor kaarten en anderen (Fiat, Renault, Toyota, Mazda) ook voor inbouw. Er zijn partijen die die netwerken graag zouden hebben om daarmee ook een push te maken in die markt. Stel je bijvoorbeeld voor dat een Apple ook entertainment systemen (incl navigatie) in autos wil gaan leveren.

    Punt 6:
    Garmin en TomTom zijn aanvullend op elkaar. Garmin heel veel cash, TomTom weinig cash. TomTom heeft daarentegen weer meer (intellectuele) eigendommen. En Garmin een eigen productiefaciliteit (die niet op 100% draait!) en TomTom besteedt alle productie uit. En steeds minder schapruimte voor beiden. Ze kunnen hun assortiment simpel samenvoegen en 50% van de modellen er uit saneren. En de productieplants overuren laten draaien.

    Laatste punt: de koers van TomTom is alweer in elkaar gedonderd, zonder heel duidelijke aanleiding. Het is daarmee vooral een goedkope prooi. En van de overname van 2,9 miljard, heeft TomTom nog een restschuld van 300 miljoen (eentiende) over. Dus dat is ook te overzien.

    Bijna te logisch om waar te zijn.......... Achteraf zullen we zeggen dat we het allang hebben geweten!
  6. Tiekoes1 27 mei 2011 17:50
    quote:

    ilko schreef op 27 mei 2011 10:10:

    www.techzine.nl/nieuws/26142/tomtom-b...

    Of TomTom ook met losse modellen op de markt gaat komen gebaseerd op Android is niet bekend, al is de stap om dit te doen niet bijzonder groot.

    ik hoopt het...
    HTC samenwerking al een half jaar geleden afgesloten.
    Tom tom gaat echt wel door in dit.
  7. [verwijderd] 27 mei 2011 18:06
    Hoe meer ik er over lees, hoe meer dat Android een hype lijkt. Het is een besturingssysteem, lekker belangrijk.

    Alsof als tomtom op Android komt, ineens het geld binnenstroomt. Dat zal denk ik best meevallen. Maar toen tomtom aankondigde op de iphone te komen, toen knalde de koers ook omhoog. Het heeft vooral te maken met associaties en emoties, niet met de cijfers. Het grote G-woord.

    De meeste Android gebruikers zijn te schraal om voor een goede app flink geld te betalen, in tegenstelling tot iphone gebruikers. En er wordt veel gekopieerd.

  8. Tiekoes1 27 mei 2011 19:15
    quote:

    qwertyu schreef op 27 mei 2011 18:06:

    Hoe meer ik er over lees, hoe meer dat Android een hype lijkt. Het is een besturingssysteem, lekker belangrijk.

    Alsof als tomtom op Android komt, ineens het geld binnenstroomt. Dat zal denk ik best meevallen. Maar toen tomtom aankondigde op de iphone te komen, toen knalde de koers ook omhoog. Het heeft vooral te maken met associaties en emoties, niet met de cijfers. Het grote G-woord.

    De meeste Android gebruikers zijn te schraal om voor een goede app flink geld te betalen, in tegenstelling tot iphone gebruikers. En er wordt veel gekopieerd.

    O, dat wist ik niet
1.496 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 75 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.087
AB InBev 2 5.525
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.801
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.755
Aedifica 3 923
Aegon 3.258 322.940
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.129
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.043
Alfen 16 24.974
Allfunds Group 4 1.508
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.825
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.444
AMG 971 133.849
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.026
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.787
Arcelor Mittal 2.034 320.824
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.328
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.362
ASML 1.766 108.457
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 521
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 maart

    1. Air France-KLM Q4-cijfers
    2. Lufthansa Q4-cijfers
    3. Deutsche Post Q4-cijfers
    4. Merck KGaA Q4-cijfers
    5. Zalando Q4-cijfers
    6. Eurocommercial Properties Q4-cijfers
    7. Detailhandelsverkopen januari (eur)
    8. Macy's Q4-cijfers
    9. JD.com Q4-cijfers
    10. Kroger Q4-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht