Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Vrijdag 8 juli

95 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 8 juli 2011 19:50
    Ronka had niet helemaal ongelijk. Garmin heeft een directie die meer vertrouwd wordt, en ze hebben een betere financiele positie. Maar zoals ik zei: TomTom beter in de diepte en Garmin beter in de breedte. Denk dat op termijn de automobilist toch gaat merken dat je met een TT beter af bent...
  2. forum rang 6 hvasd2 8 juli 2011 20:00

    Zou een gem. automobilist nou echt zo snel afscheid nemen van zijn huidige (garmin) navigatie systeem !? Op de plekken waar het niet werkt ga je gewoon terug op je eigen richtings gevoel en voor de rest is het afwachten tot dat de PND er apparaat-technisch mee ophoudt.
  3. [verwijderd] 8 juli 2011 20:12
    Richtingsgevoel?

    En wat denk je dan van nieuwe automobilisten (20-ers). Die hebben nog nooit een kaart gelezen (ik ook niet hoor) en hebben al helemaal geen richtingsgevoel. Gewoon doen wat ze zegt en dan kom je er wel. Uiteindelijk worden dus steeds meer automobilisten afhankelijk van navigatie. Ik zie het dan ook als een vast onderdeel van de auto, zeker in de toekomst en met de prijzen, doordat TomTom de inbouwmarkt heeft opengebroken met een aanbod van rond de 500 euro. Ik zie op termijn geen verschil tussen een ruitewisser, reservewiel of navigatiesysteem. Die hoort gewoon in de auto.
  4. [verwijderd] 8 juli 2011 21:24
    quote:

    jan6307 schreef op 8 juli 2011 19:45:

    [...]

    Het was jou ook al opgevallen.
    Geen spoken zien hoor

    Ronka heb ik al eerder op fora gelezen en is denk ik zeker niet een alterego van Creampie.

    Trouwens Creampie was tot heden de grootste gek
  5. largo33 8 juli 2011 21:32
    quote:

    justin_case schreef op 8 juli 2011 20:12:

    Richtingsgevoel?

    En wat denk je dan van nieuwe automobilisten (20-ers). Die hebben nog nooit een kaart gelezen (ik ook niet hoor) en hebben al helemaal geen richtingsgevoel. Gewoon doen wat ze zegt en dan kom je er wel. Uiteindelijk worden dus steeds meer automobilisten afhankelijk van navigatie. Ik zie het dan ook als een vast onderdeel van de auto, zeker in de toekomst en met de prijzen, doordat TomTom de inbouwmarkt heeft opengebroken met een aanbod van rond de 500 euro. Ik zie op termijn geen verschil tussen een ruitewisser, reservewiel of navigatiesysteem. Die hoort gewoon in de auto.
    Geen 20'er meer 34 maar vertrouw altijd 100% op mijn inbouw (geen TT is een auto van het bedrijf). Regelmatig 2 a 3 keer per week rij ik dezelfde weg 140 kilometer naar kantoor. Ik heb altijd mijn navigatie aan, ook al weet ik uiteraard de weg wel, het is vertrouwd en ik hoef minder op te letten. Dan heb ik tijd om ondertussen de beurs te volgen op tel en te bellen enz.
    Zonder navigatie zou ik me wel wat minder prettig voelen en daarnaast voor afsprake buiten kantoor geen stess en geen tijd verlies
  6. wooky 8 juli 2011 21:42
    quote:

    JanK1 schreef:

    [quote alias=jan6307 id=5661628 date=201107081945]
    [...]

    Het was jou ook al opgevallen.
    [/quote]

    Geen spoken zien hoor

    Ronka heb ik al eerder op fora gelezen en is denk ik zeker niet een alterego van Creampie.

    Trouwens Creampie was tot heden de grootste gek
    Nee ik ben niemands alterego. Maar wat bedoel je nou met die laatste zin?
  7. [verwijderd] 8 juli 2011 21:46
    quote:

    Ronka schreef op 8 juli 2011 21:42:

    [...]

    Nee ik ben niemands alterego. Maar wat bedoel je nou met die laatste zin?
    War een vraag toch Ronka

    Zuh was de gootste gek

    dus ik suggereer dat er op dit forum al heel wat gekken hebben lopen zeikstralen en dat is ook zo

    Dit is gewoon een relforum doordat er steeds aso's verschijnen die niet onderbouwd het aandeel/bedrijf afkraken

    Ze zijn er alleen maar als het slecht gaat. Het zijn lafbekken die alleen maar anoniem hun gif spuiten

    maar voel jij je dan aangesproken? Nee toch
  8. wooky 8 juli 2011 21:51
    quote:

    JanK1 schreef:

    [quote alias=Ronka id=5661710 date=201107082142]
    [...]

    Nee ik ben niemands alterego. Maar wat bedoel je nou met die laatste zin?
    [/quote]

    War een vraag toch Ronka

    Zuh was de gootste gek

    dus ik suggereer dat er op dit forum al heel wat gekken hebben lopen zeikstralen en dat is ook zo

    Dit is gewoon een relforum doordat er steeds aso's verschijnen die niet onderbouwd het aandeel/bedrijf afkraken

    Ze zijn er alleen maar als het slecht gaat. Het zijn lafbekken die alleen maar anoniem hun gif spuiten

    maar voel jij je dan aangesproken? Nee toch
    Ik voel me niet aangesproken hoor. Maar al zou je me nu de grootste gek vinden kan ik daar helemaal niet mee zitten. De tijd zal het leren.
  9. [verwijderd] 8 juli 2011 22:48
    quote:

    Ronka schreef op 8 juli 2011 21:51:

    [...]

    Ik voel me niet aangesproken hoor. Maar al zou je me nu de grootste gek vinden kan ik daar helemaal niet mee zitten. De tijd zal het leren.
    Later weten we altijd wie er gelijk hebt en nee, ik vind jou dus niet de grootste gek. Als je het forum hebt gevolgd weet je best wat ik bedoel

    Ik heb gewoon de pest aan figuren die roepen dat het koersdoel 2,50 is zonder onderbouwing, trouwens kreten als "up" vind ik net zo goed niets

    Ik geloof niet zo zeer in de pnd verkopen maar wel in de innovatieve kwaliteit van TT en mogelijke nieuwe contracten in de automotive sector

    En mocht het overgenomen worden is TT met TA nog heel wat waard

    Velen vonden dat ze veel te veel voor TA hadden betaald maar dat kan nog wel eens meevallen
  10. gatinmijnhand 9 juli 2011 08:19
    quote:

    JanK1 schreef:

    [...]

    Later weten we altijd wie er gelijk hebt en nee, ik vind jou dus niet de grootste gek. Als je het forum hebt gevolgd weet je best wat ik bedoel

    Ik heb gewoon de pest aan figuren die roepen dat het koersdoel 2,50 is zonder onderbouwing, trouwens kreten als "up" vind ik net zo goed niets

    Ik geloof niet zo zeer in de pnd verkopen maar wel in de innovatieve kwaliteit van TT en mogelijke nieuwe contracten in de automotive sector

    En mocht het overgenomen worden is TT met TA nog heel wat waard

    Velen vonden dat ze veel te veel voor TA hadden betaald maar dat kan nog wel eens meevallen
    Jan, kan jij uitleggen waarom TeleAtlas zo veel waard zou zijn? Ik zie het namelijk niet terug in de winst.
  11. [verwijderd] 9 juli 2011 17:25
    quote:

    gatinmijnhand schreef op 9 juli 2011 08:19:

    [...]

    Jan, kan jij uitleggen waarom TeleAtlas zo veel waard zou zijn? Ik zie het namelijk niet terug in de winst.
    De waarde blijkt niet zozeer in de huidige cijfers, maar een overnemende partij heeft wel een 1e klasse kaartenmaker in huis.

    2,9 miljard was heel veel geld , maar er zijn geen betere kaartenmakers momenteel

    Achteraf kun je stellen dat de prijs te hoog is geweest en dat is denk ik ook zo, maar wat zou TT nu zijn zonder TA?

  12. Scarlet 9 juli 2011 17:53
    quote:

    JanK1 schreef op 9 juli 2011 17:25:

    [...]

    De waarde blijkt niet zozeer in de huidige cijfers, maar een overnemende partij heeft wel een 1e klasse kaartenmaker in huis.

    2,9 miljard was heel veel geld , maar er zijn geen betere kaartenmakers momenteel

    Achteraf kun je stellen dat de prijs te hoog is geweest en dat is denk ik ook zo, maar wat zou TT nu zijn zonder TA?

    TT zonder TA een bedrijf met 2,9 miljard op de balans, geebn schulden hoewel dei mooi worden afgebouwd. Neen hoezeer ik het ook bekijk in alle eerlijkheid de CEO van Garmin heeft heel wat meer in zijn mars dan Goddijn die zich liet opnaaien door hem om maar even 700 miljoen meer te gaan bieden op een prijs van 2,1 miljard.
    hadden we nu dividend ontvangen en veel meer nieuwe markten kunnen exploreren. Zoals ze zelf bij TT zeggen, we hebben niet zo veel geld dat we op alle markten meekunnen en produkten kunnen ontwikkelen.
    Garmin heeft geen TA, maar draait gewoon lekker op de kaarten van Navteq.
  13. Erwee 9 juli 2011 18:20
    TomTom breidt strategie smartphones uit

    Uitgegeven: 9 juli 2011 16:47
    Laatst gewijzigd: 9 juli 2011 16:49

    AMSTERDAM – TomTom is druk bezig met het uitbreiden van de smartphonestrategie wat betreft navigatie. De software zal binnenkort naar meer platformen dan alleen iOS komen en TomTom blijft zich onderscheiden van gratis alternatieven.
    © TomTomDat stelt Joost Jetten, vice-president Consumer Benelux en Zuidelijk Afrika, tegenover NU.nl.

    Op dit moment beschikt TomTom over navigatiesoftware voor de iPhone. Er worden zo’n honderdduizend applicaties per kwartaal verkocht.

    “We zien de potentie van de applicatiemarkt en blijven onze iPhone-app ontwikkelen. Ook zijn we aan het kijken naar welke andere platformen interessant zijn voor navigatiesoftware van TomTom”, aldus Jetten.

    Android, dat flink aan marktaandeel wint, lijkt dan een logische keuze. In mei werd al aangegeven dat er ‘binnenkort’ een Androidapplicatie komt. Of ook andere platformen zoals Windows Phone 7 en Blackberry worden betrokken bij de plannen kan TomTom nog niet zeggen.

    Concurrentie

    Eerder dit jaar werd duidelijk dat TomTom meer concurrentie ondervindt van tablets en smartphones dan verwacht, in vooral de Noord-Amerikaanse markt. De Europese markt ontwikkelt zich min of meer zoals verwacht. Duidelijk is dat gratis navigatiesoftware op smartphones invloed heeft.

    TomTom zal zich in de toekomst dan ook, naast de vertrouwde navigatiekastjes en ingebouwde systemen, richten op mobiel. Jetten wijst bijvoorbeeld op de aankondiging van TomTom Places. Met die applicatie, die nog op de markt moet verschijnen, kunnen gebruikers navigeren van hun auto naar nuttige plaatsen als bedrijven of een pinautomaat.

    Meerwaarde

    De meerwaarde van TomTom boven gratis navigatie bestaat volgens Jetten uit twee punten. “Je hebt IQroutes dat op basis van miljarden historische snelheidsmetingen van TomTomgebruikers de snelste route berekent op een bepaald tijdstip.”

    “Dat werkt bijvoorbeeld zo dat als je in de buurt van een school woont en naar je werkt rijdt, je in de ochtend niet langs de school wordt gestuurd. De straat is dan immers druk. Op de terugweg rijd je dan wel zo.”

    Daarnaast noemt Jetten de dienst HD Traffic: “Hiermee zijn we de eerste en enige in de markt die verkeer meet op basis van anonieme GSM-metingen, publieke verkeersinformatie en TomTom LIVE-apparaten.” Op die manier kan TomTom zien waar files beginnen en ophouden, deze informatie wordt dan gebruikt voor de meest accurate file-informatie.

    Deze functionaliteiten bestaan niet in bijvoorbeeld Google Maps dat wel gratis beschikbaar is terwijl voor een TomTomapp tientallen euro’s betaald moet worden. Volgens Jetten draait het naast bovengenoemde voorbeelden ook om de gebruiksvriendelijkheid en de overzichtelijke kaarten.

    Eerder

    Het bedrijf zegt niet eerder te hebben kunnen reageren op de groeiende smartphonemarkt. “Het was voor ons belangrijk om een compleet product af te leveren. Dat hebben we in augustus 2009 voor het eerst kunnen doen op de iPhone.”

    Wel is TomTom al sinds 2004 aanwezig met software op smartphones, zelfs voor de iPhone überhaupt bestond dus. Er was toen een applicatie voor onder meer Windows Phone. Omdat de hardware en software constant veranderden, was dit platform minder aantrekkelijk dan de iPhone.

    Kastjes

    TomTom schrijft de traditionele navigatiekastjes waarmee het bedrijf groot geworden is niet af. “Toen we in 2004 het eerste draagbare navigatiesysteem, de TomTom Go, introduceerden, werden we uitgelachen. Onze software was al beschikbaar op PDA’s. Dat was volgens critici veel handiger.”

    “Het bewijst maar eens dat de consument een eigen wil heeft. Sommige mensen willen graag met een smartphone navigeren. Anderen kiezen bewust voor een draagbaar navigatiekastje of een geïntegreerde oplossing.”

    © NU.nl/Colin van Hoek
  14. [verwijderd] 9 juli 2011 19:16
    quote:

    Scarlet schreef op 9 juli 2011 17:53:

    [...]

    de CEO van Garmin heeft heel wat meer in zijn mars dan Goddijn

    Daar ben ik het volledig mee eens
95 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.086
AB InBev 2 5.525
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.801
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.755
Aedifica 3 923
Aegon 3.258 322.940
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.129
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.043
Alfen 16 24.972
Allfunds Group 4 1.508
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.825
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.444
AMG 971 133.846
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.026
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.787
Arcelor Mittal 2.034 320.822
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.328
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.360
ASML 1.766 108.456
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 520
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 maart

    1. Air France-KLM Q4-cijfers
    2. Lufthansa Q4-cijfers
    3. Deutsche Post Q4-cijfers
    4. Merck KGaA Q4-cijfers
    5. Zalando Q4-cijfers
    6. Eurocommercial Properties Q4-cijfers
    7. Detailhandelsverkopen januari (eur)
    8. Macy's Q4-cijfers
    9. JD.com Q4-cijfers
    10. Kroger Q4-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht