Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

TT 30 Sep 2011

94 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 september 2011 16:27
    quote:

    *Justin* schreef op 30 september 2011 16:14:

    [...]

    Hoge bankschulden en teveel goodwill?

    Leg eens alle 30 AEX fondsen qua goodwill (randstad) of bankschuld (arcelor) naast elkaar. Dan is TomTom niet meer dan gemiddeld (na de recente impairment bedoel ik dan hè)
    Klopt helemaal Justin.
    Schuld van 2,9 miljard in paar jaar terug gebracht naar ongeveer 340 miljoen noem ik uitstekend.
    Plusje zal wel veel hebben verloren met Tom2 of zit short want zoekt alleen maar naar de negatieve dingen.
  2. Scarlet 30 september 2011 16:30
    weert een teleurstellend interview: geeft geen antwoord waarom TT zo slecht doet in vergelijk met Garmin; geeft geen antwoord op datTT dezelfde weg opgaat asl Nokia en RIM door toedoen van Apple.
    Blijft gewoon zijn zelfde riedel afdraaien over connected cars en de inkomsten uit andere bronnen. Maar de waarheid is, dat die inkomsten bij lange na niet de teruggang in PND compenseren.
    Werd trouwens zelf op het hoofdkantoor door TT toegegeven in het voorjaar.
  3. [verwijderd] 30 september 2011 16:36
    quote:

    Scarlet schreef op 30 september 2011 16:30:

    weert een teleurstellend interview: geeft geen antwoord waarom TT zo slecht doet in vergelijk met Garmin; geeft geen antwoord op datTT dezelfde weg opgaat asl Nokia en RIM door toedoen van Apple.
    Blijft gewoon zijn zelfde riedel afdraaien over connected cars en de inkomsten uit andere bronnen. Maar de waarheid is, dat die inkomsten bij lange na niet de teruggang in PND compenseren.
    Werd trouwens zelf op het hoofdkantoor door TT toegegeven in het voorjaar.
    Scarlet, hij zegt ook: "gaat niet snel genoeg" en inderdaad waren ze daar op kantoor ook open over.

    Natuurlijk wil je dat als je een nieuwe bron van inkomsten ontwikkeld dat het snel gaat, maar dat heb je niet in de hand. Ik geloof wel in de omschakeling en denk dat we er gewoon meer tijd voor uit moeten trekken.
    Persoonlijk had ik ook liever gehad dat het sneller ging en in de koers tot uitdrukking kwam, helaas het is niet zo.
  4. [verwijderd] 30 september 2011 16:52
    Nu nog niet scarlett. Al vind ik 1,3 mln live services abonnees niet slecht. Het groeit met zo'n 300K per kwartaal zo lijkt het.

    Qua omzet zal het tij niet snel keren, maar met services en bijkomende marges kan de winst denk ik al eerder verbeteren.

    Ik ben alleen benieuwd wat het dan is dat de transitie langer laat duren en wat is langer?

    Vanuit het automotive perspectief snap ik het wel, dat groeit naar behoren vind ik en ontwikkeltijden zijn daar veel langer dan in retail.

    Maar in services snap ik het niet. Waarom lukt inrix wel wat TomTom nog niet lukt: file info los verkopen aan app ontwikkelaars en autofabrikanten. En waarom duurt die Android app zo lang; moet wel een geweldig iets worden.

    Al met al mag het wel sneller, en wat is ervoor nodig? Ik blijf er verder wel bij dat het een gezond bedrijf is met erg lage waardering. Maar ze moeten een versnelling hoger...
  5. [verwijderd] 30 september 2011 17:19
    quote:

    hvasd2 schreef op 30 september 2011 17:16:

    TT vandaag niet in de hoek waar de klappen vallen en dat is mooi !!
    Dat heeft een reden ..........maar welke ? Prettig weekend u allen!
  6. forum rang 5 charlieb 30 september 2011 17:27
    quote:

    relakz schreef op 30 september 2011 17:19:

    [...]
    Dat heeft een reden ..........maar welke ? Prettig weekend u allen!
    Mss hebben ze weer een beetje vertrouwn gekregen in die toko van H. Goddijn, hopelijk op goede cijfers as 24 okt. en mss nog een autodeal of nog beter de apps voor android, dat zou mooi zijn. charlie
  7. [verwijderd] 30 september 2011 17:39
    Hier een heel oud artikel (2007) met Alain de Taeye, toen nog CEO van TeleAtlas dat op het punt stond overgenomen te worden door TomTom.

    Je ziet dat heel veel dingen die nu de innovaties van tomtom zijn (IQ routes, HD traffic) uit de koker van TeleAtlas komen. www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx...

    Dus of die overname zo slecht was, dat weet ik nog zo net niet. Het nieuwe tomtom is voor een groot deel ook teleatlas, het is niet slechts een onderdeeltje.

    Wel is er teveel betaald denk ik. Maar er is wel veel waardevols mee binnengehaald wat tomtom anders niet zou hebben.
  8. forum rang 5 charlieb 30 september 2011 18:54
    quote:

    *Justin* schreef op 30 september 2011 17:39:

    Hier een heel oud artikel (2007) met Alain de Taeye, toen nog CEO van TeleAtlas dat op het punt stond overgenomen te worden door TomTom.

    Je ziet dat heel veel dingen die nu de innovaties van tomtom zijn (IQ routes, HD traffic) uit de koker van TeleAtlas komen. www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx...

    Dus of die overname zo slecht was, dat weet ik nog zo net niet. Het nieuwe tomtom is voor een groot deel ook teleatlas, het is niet slechts een onderdeeltje.

    Wel is er teveel betaald denk ik. Maar er is wel veel waardevols mee binnengehaald wat tomtom anders niet zou hebben.
    Er is zeker teveel betaald voor TeleAtls toen, 2,9 miljard, ik weet niet of TomTom dit bedrag nu nog voor over had om dit nu neer te tellen, zekr hebben ze een mooi bedrijf binnen gehaald, maar 2,9 miljard is vlgs veel en veel teveel, maar ja dat was toen en dat telt nu niet meer. Als ze ooit TA zouden/willen verkopen krijgen ze echt nooit meer die 2,9 miljard voor, als ze de helft krijgen, ongeveer 1,30 miljard mogen ze blij zijn, denk zelf dat T2 TA nooit zal verkopen, zonder TA zou T2 niks meer waard zijn denk ik. Hopelijk volgende week een beetje herstel. Charlie
  9. stot 30 september 2011 19:44
    voor degene die 1 week weggeweest zijn dan kijken ze aan tegen een mooie plus van 7% , echter de laatste 3 dagen zijn we gedaald.

    voor degene die 2 weken weg zijn geweest van 2,98 naar 2,67 kijken aan tegen een min van 10%

    kortom ik denk dat het voor iedereen goed is de tom2 5 jaar op de plank te leggen en dan weer eens te kijken waar we staan,

    in 2009 stond tom2 volgens mij ook op 4 en een jaar later op 13 ,

    zijn er nog beleggers die dat hebben meegemaakt. was toen ook niet iedereen negatief over tom2 , en wat was de trigger renault , wie weet met een paar inbouwcontracten en we komen weer op 7....
  10. forum rang 6 hvasd2 30 september 2011 20:00
    quote:

    charlie b schreef op 30 september 2011 17:27:

    [...]
    Mss hebben ze weer een beetje vertrouwn gekregen in die toko van H. Goddijn, hopelijk op goede cijfers as 24 okt. en mss nog een autodeal of nog beter de apps voor android, dat zou mooi zijn. charlie
    Je zegt het zelf al... TT is een bedrijf vol verassingen en vernieuwingen en dat zal zich uiteindelijk uitbetalen ! Misschien dat Imtech TT kan benaderen qua innovatie maar TT is 1 grote brainstorm !!!
  11. [verwijderd] 30 september 2011 21:27
    VRAAG...

    sinds kort moeten alle les wagens verplicht navigatie gebruiken..maar waarom mogen ze geen smart-phone gebruiken om te navigeren? wat zou hier reden van zijn? en bestaat er ook een mogelijkheid dat dit dalijk geld voor alle auto's ? ik zie wel een verband met elkaar.. waarom zou ze anders bij les wagens verplicht navigatie kastje gebruiken...ben benieuwd naar jullie reactie..

  12. [verwijderd] 2 oktober 2011 17:08
    quote:

    Scarlet schreef op 30 september 2011 16:30:

    weert een teleurstellend interview: geeft geen antwoord waarom TT zo slecht doet in vergelijk met Garmin; geeft geen antwoord op datTT dezelfde weg opgaat asl Nokia en RIM door toedoen van Apple.
    Blijft gewoon zijn zelfde riedel afdraaien over connected cars en de inkomsten uit andere bronnen. Maar de waarheid is, dat die inkomsten bij lange na niet de teruggang in PND compenseren.
    Werd trouwens zelf op het hoofdkantoor door TT toegegeven in het voorjaar.
    Juiste opsomming Scarlet.

    Van dat zeg eens ehh wordt je ook niet goed, niet of hij niet eerlijk en oprecht kan zijn. Op een simpele vraag hoe TT de file kon vermijden werd ook niet goed op geantwoord

    Goddijn moet gewoon een spreek verbod krijgen
94 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.086
AB InBev 2 5.525
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.800
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.755
Aedifica 3 923
Aegon 3.258 322.940
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.129
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.043
Alfen 16 24.970
Allfunds Group 4 1.508
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.825
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.444
AMG 971 133.845
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.025
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.787
Arcelor Mittal 2.034 320.822
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.328
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.360
ASML 1.766 108.456
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 520
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 maart

    1. Air France-KLM Q4-cijfers
    2. Lufthansa Q4-cijfers
    3. Deutsche Post Q4-cijfers
    4. Merck KGaA Q4-cijfers
    5. Zalando Q4-cijfers
    6. Eurocommercial Properties Q4-cijfers
    7. Detailhandelsverkopen januari (eur)
    8. Macy's Q4-cijfers
    9. JD.com Q4-cijfers
    10. Kroger Q4-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht