tocas schreef op 30 juli 2011 11:26:
Om op een jaaromzet van 1250 mln uit te komen, moet de Consumer Business inderdaad met 31% afnemen in het 2e halfjaar. Dit overigens bij gelijke omzet van de overige divisies. Dat laatste is niet reeel, omdat vooral Automotive groeit tov 2010. Rekening houdend met een omzetgroei van 15% van de overige divisies moet Consumer zelfs met 36% naar beneden.
Daarnaast neemt een deel van de Consumeromzet helemaal niet af. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het Nike-horloge of de baten uit Apps. Hieruit trek ik de conclusie dat de omzetvoorspelling alleen kan uitkomen wanneer de pure PND-omzet met minimaal 40% daalt tov vorig jaar. Dit weer is niet consistent met de marktverwachting. TT zegt immers zelf dit jaar 20% minder PNDs te verkopen.
Het hele verhaal klopt dus niet. Men schetst bewust een te negatief beeld. Daarnaast brengt men de balans op orde en is met laks met het herstelplan. De operating expenses nemen immers alleen maar toe het komende halfjaar.
Zonder het O-woord te noemen vermoed ik daarom dat er iets speelt.