atitlan schreef op 31 januari 2012 14:52:
De hele noordelijke Niederrhein streek (aan het westen grofweg begrensd door Nijmegen-Venlo, noordelijk en oostelijk door de Rijn) boomt.
Een van de speerpunten daarbij is logistiek, enerzijds vanwege de excellente aanbinding aan snelwegen, rivieren en spoorlijnen, anderzijds vanweg de hoge bevolkingsconcentratie zowel als indutrieconcentratie aan de 'Rheinschiene' t/m Basel toe.
De Zwitserse logistiekgigant Kühne+Nagel (nog pas in 2006 in Duisburg begonnen) breidt daar de zoveelste keer uit, waarmee Duisburg nu zelfs de grootste vestiging voor K+H wereldwijd wordt.
Amazon stampte vorig jaar in Rheinberg een nieuw distributiecentrum van van 110.000 meter uit de grond.
En het Hamburgse BLG logistics vestigde zich kortelings in soortgelijke omvang nabij de rijnterminal van Emmerich.
Fascinerend allemaal.. en ook Rotterdam en Antwerpen profiteren sterk van die ontwikkelingen hier.
De Betuwelijn gaat nu toch met Duitse prioriteit doorgetrokken worden, maar tegelijkertijd is er priorieit bij het beter aanbinden van de zeehavens van Bremen en Hamburg aan Duisburg en Rheinschiene.