Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Tomtom 9 t/m 13 juni

318 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 16 | Laatste | Omlaag ↓
  1. Kniesoor 14 juni 2014 09:18
    quote:

    moneymaker schreef op 14 juni 2014 08:44:

    ik kan niet wachten op de woorden:Äpple doet een bod van 12 euro per aandeel op TomTom".
    Verlost van dit niet vooruit te branden aandeel en een zak met geld rijker
    Moe word ik van de performance van dit aandeel dus bieder kom aub. snel langs
    Apple of wie dan ook
    12 euro lijkt me een faire prijs
    Ik neem aan dat je weet dat je bij een overname minimaal 95% mee moet krijgen van de aandeelhouders. Dat gaat op een bod van € 12.- echt niet lukken omdat de grootaandeelhouders samen bijna 50% bezitten en een dergelijk bod tegen zullen houden.

    Zoals ik er tegenaan kijk zijn er twee redenen waarom het lastig is om TT over te nemen:
    1. Het feit dat grootaandeelhouders bijna 50% bezitten en dus een mager bod (in hun ogen) niet zullen accepteren.
    En waarom zou een overnamekandidaat dan nu al een hoog bod op tafel leggen? Dan kan je beter even afwachten of de groeitrend bevestigd wordt (herbevestiging in o.a. Q2 cijfers?) en of de uitrol van de realtime map's ook gaat opleveren wat er verwacht wordt (minder onderhoudskosten en monopolie positie). Alleen als er opeens van meerdere kanten belangstelling komt voor TT kan het heel anders gaan lopen.
    2. Het feit dat TT uit meerdere divisies bestaat terwijl een overnamekandidaat misschien maar belangstelling heeft voor één van de 4 divisies.

    Mijns inziens bestaat er meer kans op:
    1. Afsplitsing TT Telematics waardoor extra geld beschikbaar komt om in de andere divisies (automotive, consumenten, licensing) te stoppen. Het blijkt dat er veel belangstelling is voor telematics, mede van private partijen.
    2. Geen overname (door Apple, Samsung, Alibaba, Yahoo, Facebook, wie dan ook) maar zelf blijven groeien in de komende jaren op eigen kracht.
    3. Exit doordat grootaandeelhouders de overige 50% overnemen voor een bod van ongeveer € 8.-

    Maar goed; het is ook maar een (mijn) visie ;-) Feit is wel dat ik vind dat TT maar moeizaam vooruit komt na alle positieve nieuws, maar eens zal toch een keer die explosie moeten komen, maar ja, wanneer?
  2. [verwijderd] 14 juni 2014 11:18
    Ik zou 2015 afwachten! Is door management diverse keren aangegeven dat de automotive wat een van de belangrijkste groeimarkten is in 2015 robuste groei verwacht wordt-mede door carplay! Ook belangrijk is de nieuwe realtime mapping, deze zal zeer innovatief en kosten reducerend zijn. Dus geduld..
  3. NabeursInfoCorrectKaderen 14 juni 2014 11:42
    quote:

    moneymaker schreef op 14 juni 2014 11:40:

    er zijn er velen hier die deze trutkoers zat zijn
    ik vraag ze bij deze zich even te laten horen zodat zal blijken dat ik niet alleen sta in die gedachte
    Ik vraag bij deze aan de moderator jou van dit forum te verwijderen of op zijn minst de verbergknop te introduceren. Al moet ik hem er zelf inbouwen, dat zou ik nog gratis willen doen ook.
  4. [verwijderd] 14 juni 2014 13:24
    Paar maanden niet op gekeken op het IEX forum van TomTom.En zo te lezen is dat maar goed ook.Wat een gestumper van die uit Waalwijk en de geldkraker.
    Gewoon het verkeerde aandeel gekozen jongens!.
    Verkopen die handel of stoppen met het gezeur.
    Want je zeurt tegen jezelf;JIJ hebt ze immers gekocht!
  5. [verwijderd] 14 juni 2014 18:26
    quote:

    PietKlerx schreef op 14 juni 2014 16:47:

    [...]

    Ik weet wel zeker dat heel veel mensen hun geduld op is.
    Ik word strontziek van mensen die deze lage koers maar blijven verdedigen.
    Nooit zal ik daar een logische verklaring voor kunnen vinden.

    De grootste zeurders zijn de mensen die hier komen zeiken dat er een paar niet blij zijn met deze gemanipuleerde nepkoers, en terecht dat die klagen vind ik met deze bagger koers!
    Het hele idee achter het beleggen in een aandeel dat ondergewaardeerd is, is dat het ondergewaardeerd is, dus dan is het gek om te klagen dat het ondergewaardeerd is. Ik zou me pas zorgen maken als het aandeel goed gewaardeerd is, want dan is er minder ruimte voor verbetering.
  6. [verwijderd] 14 juni 2014 19:14
    quote:

    PietKlerx schreef op 14 juni 2014 16:47:

    [...]

    Ik weet wel zeker dat heel veel mensen hun geduld op is.
    Ik word strontziek van mensen die deze lage koers maar blijven verdedigen.
    Nooit zal ik daar een logische verklaring voor kunnen vinden.

    De grootste zeurders zijn de mensen die hier komen zeiken dat er een paar niet blij zijn met deze gemanipuleerde nepkoers, en terecht dat die klagen vind ik met deze bagger koers!
    Ik begrijp dat gemopper op jezelf niet;nooit zal ik daar een logische verklaring voor kunnen vinden.

    Als je bij Piet Klerkx geen goede zitbank kunt vinden, dan ga je toch ook naar een ander?
  7. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 15 juni 2014 07:48
    quote:

    *Justin* schreef op 14 juni 2014 00:52:

    [...]

    Klopt. Maar de realiteit is ook deze: De kleinere partijen kunnen niet mee concurreren in de consolidatieslag. Dus die komen goedkoop te koop. Goddijn zegt nu: als er koopjes langskomen, dan happen we.

    Als TomTom in tegenstelling tot bovenstaande wel een hele grote Fleetmanagement partij koopt, zoals bijvoorbeeld dat Masternaut dat net gekocht is, dan is er geen sprake van een korting op de aankoop. En dan is het gevolg dat TomTom 550 miljoen schuld moeten maken om een overname te financieren. Aandelen uitgeven op deze koers lijkt me niet echt prettig.

    Met als gevolg dat TomTom na zo'n overname 100 miljoen euro meer omzet en 50 miljoen euro meer winst te maken. Dan wordt na de overname de positieve cashflow waarschijnlijk geen 100 maar 150 miljoen per jaar. Wat betekent dat je ongeveer 4 jaar bezig bent met aflossen. En dat in een verbeterend, maar nog altijd financieel kwetsbare macro omgeving.

    Ik denk dat TomTom zo enorm blij is dat ze schuldenvrij zijn, dat ze zoiets niet willen doen. Plus dat ze bij een grote overname ook grote integratie-inspanningen moeten leveren, terwijl ze nog maar net bekomen zijn van het volledig integreren van TeleAtlas in TomTom.

    Bovendien vraag ik me af of TomTom Telematics alleen wil groeien door (grote) overnames, of vooral ook zichzelf ziet als overnameprooi. Je ziet nu behoorlijk wat overname activiteit in de markt. Voor een goede prijs is TomTom wellicht bereid om het Telematics onderdeel af te stoten. Of te verzelfstandigen, een eigen IPO. Van de inkomsten van die IPO kunnen dan wel grotere overnames gedaan worden. Terwijl verzelfstandiging ook zorgt voor focus. Ze hoeven bij TomTom Telematics geen zorgen te hebben of ze beter kunnen investeren in Telematics, of toch fitness of toch maar automotive componenten.

    Wat misschien een tussenvorm zou zijn is als TomTom middelgrote overnames pleegt. Van ergens tussen de 50 en 100 miljoen euro, zodat TomTom zo'n overname in 1 jaar geheel kan terugbetalen vanuit de cashflow. Of gewoon serieel. Niet 2 kleine, maar 5 kleine overnames in een jaar, dan begint het ook aan te tikken.

    Iets aggressiever zou dus wellicht kunnen. En wie zegt dat TomTom daar niet mee bezig is. Ze reserveren cash voor overnames, willen om die reden ook geen dividend uitkeren. Het kan alle kanten op. Zowel eten of gegeten worden.

    Een lang en genuanceerd betoog. Mijn waardering.
    Het verschil tussen ons is slechts gradueel. Ik bedoel: tussen zeer kleine overnamen bij fleetmanagement en een echt grote vis zit veel ruimte.

    Zoals je zegt: ze genereren nu genoeg cash om een deel van die ruimte in te vullen. Let's wait and see.
  8. [verwijderd] 15 juni 2014 14:45
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 15 juni 2014 07:48:

    [...]

    Een lang en genuanceerd betoog. Mijn waardering.
    Het verschil tussen ons is slechts gradueel. Ik bedoel: tussen zeer kleine overnamen bij fleetmanagement en een echt grote vis zit veel ruimte.

    Zoals je zegt: ze genereren nu genoeg cash om een deel van die ruimte in te vullen. Let's wait and see.

    Een grote overname zou betekenen dat TomTom de Telematics divisie wil behouden. Met kleine overnames zou het wellicht zo zijn dat ze zich oppoetsen voor een mooie IPO of verkoop van onderdeel. Door mooi groeitempo te laten zien, kan de IPO prijs ook omhoog.
  9. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 15 juni 2014 18:01
    OK, een multi-functionele tactiek dus. Je lijkt van Gaal wel!

    Het dilemma blijft: je sterspeler verkopem om zo je eigen talent te behouden, of je jeugd verhuren om zo die sterspeler te behouden...
    Je merkt: ik ga sowieso uit van goed opgeleide jeugd.

318 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 16 | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.120
AB InBev 2 5.538
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.177
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.859
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.840
Aedifica 3 926
Aegon 3.258 323.075
AFC Ajax 538 7.089
Affimed NV 2 6.305
ageas 5.844 109.905
Agfa-Gevaert 14 2.063
Ahold 3.538 74.353
Air France - KLM 1.025 35.293
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.050
Alfen 16 25.282
Allfunds Group 4 1.517
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 421
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.915
AMG 971 134.361
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.745
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 496
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.058
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 386
Arcadis 252 8.806
Arcelor Mittal 2.034 320.988
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.355
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.751
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.614
ASML 1.766 110.176
ASR Nederland 21 4.512
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.940
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.449

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 31 maart

    1. Inkoopmanagersindex industrie en diensten maart (Chi)
    2. Importprijzen februari (Dld)
    3. Detailhandelsverkopen februari (Dld)
    4. Inflatie maart vlpg (Dld)
    5. Inkoopmanagersindex Chicago maart (VS)
  2. 01 april

    1. Tankan index eerste kwartaal (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex industrie maart def. (Jap)
    3. Inkoopmanagersindex industrie Caixin maart (Chi)
    4. Reserve Bank of Australia rentebesluit (Aus)
    5. Omzet detailhandel februari (NL)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht