stockexchangestaartje schreef op 26 augustus 2014 12:56:
Ehm Pexs, bij innovaties is het niet zo dat je een idee hebt en de volgende dag het geld al binnenstroomt. Daar gaan doorgaans jaren van testen aan vooraf. De nieuwe asfaltnaadtechniek heeft zich reeds vertaald in het feit dat rijkswaterstaat deze techniek als enige nog toestaat. Er was nog 1 andere partij met dezelfde kwaliteit, maar heijmans was ook nog eens de goedkoopste omdat ze geen extra materieel hoeven aan te leveren op zo'n klus.
Dividend is altijd een sigaar uit eigen doos. Ik denk dat ze het op een duppie gooien dit jaar. Maar het is ten slotte wel een transitiejaar na 1 van de heftigste crisisjaren sinds de jaren 30. Solvabiliteit staat 30% dat is onverminderd goed. Concurrent BAM doet iets van 20% en Ballast na de emissie misschien eveneens op het randje binnen de bankconvenanten. (eerst slechts 4%)
Een orderporto die in 7 maanden met zowat een miljard toeneemt valt ook weinig op af te dingen. Naar eigen zeggen met middelmatige tot goede marges en risico's per project afgemeten ten opzichte van de gehele orderporto. (daar waar het bij Ballast dus mis ging bij de A15 - een project waar Heijmans ook op had ingeschreven maar ze te duur waren).