Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

4,128
  • Verschil

    +0,098 +2,43%
  • Volume

    522.853 Gem. (3M) 262K
  • Bied

    4,100  
  • Laat

    4,236  
+ Toevoegen aan watchlist

Nokia HERE te koop

4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 79 80 81 82 83 ... 250 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Spoetnik 26 mei 2015 10:37
    quote:

    *Justin* schreef op 26 mei 2015 10:29:

    Er zijn nogal wat lijnen tussen Microsoft en Nokia. Er waren kredietlijnen, daarna een overname en dan zijn er nog contracten waarbij Microsoft een aantal jaren gebruik kan maken van diverse Nokia patenten, het merk Nokia en 10 jaar van HERE. Er zal dus een dik pak aan contracten / afspraken tussen beiden. Misschien is een optie tot overname / right of first refusal een onderdeel van de deals tussen Microsoft en Nokia? En krijgt MSFT daardoor de tijd om een beter bod te doen?
    Oke, klinkt niet onlogisch.
    Zo'n right of first refusal, enige idee hoe dat in z'n werk gaat?
    Kan me zo voorstellen dat er contractueel gezien voorwaarden gesteld zijn aan de termijn waarop gereageerd moet worden?
  2. [verwijderd] 26 mei 2015 10:42
    Baidu die zich eerst wilde aansluiten bij het Duitse consortium autobouwers, is geswitst naar Uber. Uber wil samen met Baidu en Apax het bod verhogen? Was $3 miljard(Uber s bod). Het Duitse consortium zoekt ondertussen partijen uit de auto-industrie , om genoeg te kunnen bieden. Volgens de Wall Street Journal hebben Duitse autobouwers 3 miljard euro geboden. Bericht dateerde van begin Mei.
  3. mjmj 26 mei 2015 10:42
    quote:

    *Justin* schreef op 26 mei 2015 10:29:

    Misschien is een optie tot overname / right of first refusal een onderdeel van de deals tussen Microsoft en Nokia? En krijgt MSFT daardoor de tijd om een beter bod te doen?
    Of een oor aangenaaid te krijgen....
  4. Kuiken 26 mei 2015 10:46
    Ber
    Bij de Nederlandse kaartenmaker TomTom halen ze opgelucht adem, nu Apple zijn contract verlengt. Het houdt zich ver van de biedstrijd rond concurrent Nokia Here en blijft TomTom trouw. Zit er ooit ook een echt huwelijk in?




    Advertentie

















    Recent advies



    Apple Inc kopen of verkopen?
    Bekijk hier het advies op belegger.be

    TomTom kopen of verkopen?
    Bekijk hier het advies op belegger.be

    Renault kopen of verkopen?
    Bekijk hier het advies op belegger.be

    Microsoft Corp kopen of verkopen?
    Bekijk hier het advies op belegger.be

    Daimler kopen of verkopen?
    Bekijk hier het advies op belegger.be

    BMW kopen of verkopen?
    Bekijk hier het advies op belegger.be



    Veel mag over het akkoord tussen Apple en TomTom niet geweten zijn. De Nederlanders moeten, geheel in lijn met de leer van de techreus, de lippen stijf op elkaar houden. De deal met Apple wordt ‘verlengd’ en ‘uitgebreid’, dat is het zowat. ‘Het gaat over een contract over meerdere jaren, dat is zeker’, zegt Rabobank-analist Hans Slob. ‘Wellicht behelst het deze keer een langere periode dan bij de vorige contracten. De ‘uitbreiding’ slaat vermoedelijk op de massa’s informatie waar TomTom met zijn nieuwe generatie software op mikt. TomTom heeft immers zijn Map Making-platform grondig vernieuwd, waardoor het heel goed is geworden in het in real time toevoegen van informatie aan zijn kaarten. Die kan komen van gebruikers op de weg, maar ook van camera’s of overheden.’

    Een tweede element waar Apple tuk op kan zijn, is de ontwikkeling van TomToms high-definitionkaarten (HD). Die zullen heel gedetailleerde informatie bevatten: een verkeersbord of -licht zal tot op centimeter nauwkeurig aangegeven zijn. Dat is dan weer heel belangrijk voor de aanstormende zelfrijdende auto.

    Andersom zou Apple zijn plaatsgebonden data kunnen toevoegen aan het netwerk van TomTom-navigatietoestellen. ‘Stel dat op een bepaald punt op de autosnelweg enkele tientallen iPhone-gebruikers stilstaan, dan weet je onmiddellijk dat daar een file is’, zegt Slob. ‘Meteen kan je je een beeld vormen van waar en wanneer de file begint op te lossen. Dat versterkt de informatie van TomTom.’

    Ook naar het bedrag dat Apple betaalt voor het nieuwe contract, is het gissen. ‘Het enige referentiepunt zijn de contracten die Google tot voor enkele jaren sloot met TomTom’, zegt Slob. ‘Die draaiden rond 30 miljoen euro. Je kan ervan uitgaan dat wat Apple nu betaalt hoger ligt.’

    Door de nieuwe deal tussen het Amerikaanse en het Nederlandse bedrijf zal Apple niet meer geneigd zijn nog mee te bieden op Nokia Here. En dat is uiteraard goed nieuws voor de Nederlanders. Dat ze bij TomTom zo opgetogen zijn met de Apple-deal heeft ook te maken met het verlies van Google als klant. Enkele jaren geleden gooide dat er zelf honderden miljoenen tegenaan om een eigen navigatietechnologie uit te bouwen. Apple vulde dat gat bij TomTom bijna naadloos op, precies op het moment dat de markt van deTomTom-navigatieconsoles (de hardware) in elkaar stuikte. En dat was nu net het gevolg van de opkomst van ecosystemen als Google Maps en ingebouwde navigatiesystemen. Nochtans is 30 miljoen nog steeds maar een klein deel van de 440 miljoen euro omzet die TomTom dit jaar wil halen uit de verkoop van kaarten, de divisie ‘content & services’. De totale omzet, inclusief de hardware, zal dit jaar wellicht 990 miljoen euro bedragen.

    Offer you can’t refuse

    Maar als Apple en TomTom technologisch zo dicht bij elkaar aansluiten, waarom koopt Apple TomTom dan niet gewoon? Voor een bedrijf dat op een berg 193 miljard dollar cash zit, lijkt 2,8 miljard euro (2,95 miljard dollar) niet eens zo veel - vorig jaar betaalde het even veel voor het muziekbedrijf Beats Electronics. 2,8 miljard euro is wat TomTom volgens Rabobank waard zou zijn als je de multiples hanteert die nu leiden tot een waarde van 4 miljard voor Nokia Here. Maar, en dat is meteen de eerste hinderpaal, daarin zit de hardware vervat, iets waar Apple niet in geïnteresseerd is. Bovendien kost een licentie op de TomTom een fractie van die miljarden. ‘Tot slot maken de huidige vier hoofdaandeelhouders en stichters van TomTom er geen geheim van dat ze hun bedrijf graag zelfstandig houden als enige overblijvende, onafhankelijke kaartenleverancier. Samen met nog een Nederlandse holding hebben ze 56 procent van de aandelen - de rest zit op de beurs.

    Maar ook dat kan keren als door de biedstrijd om Nokia Here ook de aandelen van TomTom zo gigantisch zouden stijgen dat een bod een offer you can’t refuse wordt. ‘Ik sluit niet uit dat Apple TomTom toch overneemt. Dat scenario wordt denkbaar als Uber, dat nu zijn zinnen op Nokia Here heeft gezet, naast die prooi grijpt en vervolgens zou bieden op TomTom. Dat kunnen de jongens in Cupertino moeilijk laten gebeuren.’
    icht in Belgische DE TIJD.
  5. [verwijderd] 26 mei 2015 10:47
    quote:

    Chiddix schreef op 26 mei 2015 10:42:

    Baidu die zich eerst wilde aansluiten bij het Duitse consortium autobouwers, is geswitst naar Uber. Uber wil samen met Baidu en Apax het bod verhogen? Was $3 miljard(Uber s bod). Het Duitse consortium zoekt ondertussen partijen uit de auto-industrie , om genoeg te kunnen bieden. Volgens de Wall Street Journal hebben Duitse autobouwers 3 miljard euro geboden. Bericht dateerde van begin Mei.
    Ik las in zelfde berichten de term 'regulatory scrutiny'. Dat zou een reden kunnen zijn voor Baidu om mee te liften met UBER. Bij UBER zal er minder mededinging problatiek zijn dan met een aantal autofabrikanten. Dat zou de angst kunnen opwekken tot buitensluiting andere autofabrikanten. UBER zal niet als fabrikant ge-oormerkt worden.
  6. [verwijderd] 26 mei 2015 10:51
    quote:

    Kuiken schreef op 26 mei 2015 10:46:

    Bij de Nederlandse kaartenmaker TomTom halen ze opgelucht adem, nu Apple zijn contract verlengt. Het houdt zich ver van de biedstrijd rond concurrent Nokia Here en blijft TomTom trouw. Zit er ooit ook een echt huwelijk in?

    Veel mag over het akkoord tussen Apple en TomTom niet geweten zijn. De Nederlanders moeten, geheel in lijn met de leer van de techreus, de lippen stijf op elkaar houden. De deal met Apple wordt ‘verlengd’ en ‘uitgebreid’, dat is het zowat. ‘Het gaat over een contract over meerdere jaren, dat is zeker’, zegt Rabobank-analist Hans Slob. ‘Wellicht behelst het deze keer een langere periode dan bij de vorige contracten. De ‘uitbreiding’ slaat vermoedelijk op de massa’s informatie waar TomTom met zijn nieuwe generatie software op mikt. TomTom heeft immers zijn Map Making-platform grondig vernieuwd, waardoor het heel goed is geworden in het in real time toevoegen van informatie aan zijn kaarten. Die kan komen van gebruikers op de weg, maar ook van camera’s of overheden.’

    Een tweede element waar Apple tuk op kan zijn, is de ontwikkeling van TomToms high-definitionkaarten (HD). Die zullen heel gedetailleerde informatie bevatten: een verkeersbord of -licht zal tot op centimeter nauwkeurig aangegeven zijn. Dat is dan weer heel belangrijk voor de aanstormende zelfrijdende auto.

    Andersom zou Apple zijn plaatsgebonden data kunnen toevoegen aan het netwerk van TomTom-navigatietoestellen. ‘Stel dat op een bepaald punt op de autosnelweg enkele tientallen iPhone-gebruikers stilstaan, dan weet je onmiddellijk dat daar een file is’, zegt Slob. ‘Meteen kan je je een beeld vormen van waar en wanneer de file begint op te lossen. Dat versterkt de informatie van TomTom.’

    Ook naar het bedrag dat Apple betaalt voor het nieuwe contract, is het gissen. ‘Het enige referentiepunt zijn de contracten die Google tot voor enkele jaren sloot met TomTom’, zegt Slob. ‘Die draaiden rond 30 miljoen euro. Je kan ervan uitgaan dat wat Apple nu betaalt hoger ligt.’

    Door de nieuwe deal tussen het Amerikaanse en het Nederlandse bedrijf zal Apple niet meer geneigd zijn nog mee te bieden op Nokia Here. En dat is uiteraard goed nieuws voor de Nederlanders. Dat ze bij TomTom zo opgetogen zijn met de Apple-deal heeft ook te maken met het verlies van Google als klant. Enkele jaren geleden gooide dat er zelf honderden miljoenen tegenaan om een eigen navigatietechnologie uit te bouwen. Apple vulde dat gat bij TomTom bijna naadloos op, precies op het moment dat de markt van deTomTom-navigatieconsoles (de hardware) in elkaar stuikte. En dat was nu net het gevolg van de opkomst van ecosystemen als Google Maps en ingebouwde navigatiesystemen. Nochtans is 30 miljoen nog steeds maar een klein deel van de 440 miljoen euro omzet die TomTom dit jaar wil halen uit de verkoop van kaarten, de divisie ‘content & services’. De totale omzet, inclusief de hardware, zal dit jaar wellicht 990 miljoen euro bedragen.

    Offer you can’t refuse

    Maar als Apple en TomTom technologisch zo dicht bij elkaar aansluiten, waarom koopt Apple TomTom dan niet gewoon? Voor een bedrijf dat op een berg 193 miljard dollar cash zit, lijkt 2,8 miljard euro (2,95 miljard dollar) niet eens zo veel - vorig jaar betaalde het even veel voor het muziekbedrijf Beats Electronics. 2,8 miljard euro is wat TomTom volgens Rabobank waard zou zijn als je de multiples hanteert die nu leiden tot een waarde van 4 miljard voor Nokia Here. Maar, en dat is meteen de eerste hinderpaal, daarin zit de hardware vervat, iets waar Apple niet in geïnteresseerd is. Bovendien kost een licentie op de TomTom een fractie van die miljarden. ‘Tot slot maken de huidige vier hoofdaandeelhouders en stichters van TomTom er geen geheim van dat ze hun bedrijf graag zelfstandig houden als enige overblijvende, onafhankelijke kaartenleverancier. Samen met nog een Nederlandse holding hebben ze 56 procent van de aandelen - de rest zit op de beurs.

    Maar ook dat kan keren als door de biedstrijd om Nokia Here ook de aandelen van TomTom zo gigantisch zouden stijgen dat een bod een offer you can’t refuse wordt. ‘Ik sluit niet uit dat Apple TomTom toch overneemt. Dat scenario wordt denkbaar als Uber, dat nu zijn zinnen op Nokia Here heeft gezet, naast die prooi grijpt en vervolgens zou bieden op TomTom. Dat kunnen de jongens in Cupertino moeilijk laten gebeuren.’
    icht in Belgische DE TIJD.
    Uiteraard is dat het geval.
  7. [verwijderd] 26 mei 2015 11:00
    quote:

    *Justin* schreef op 26 mei 2015 10:47:

    [...]

    Ik las in zelfde berichten de term 'regulatory scrutiny'. Dat zou een reden kunnen zijn voor Baidu om mee te liften met UBER. Bij UBER zal er minder mededinging problatiek zijn dan met een aantal autofabrikanten. Dat zou de angst kunnen opwekken tot buitensluiting andere autofabrikanten. UBER zal niet als fabrikant ge-oormerkt worden.
    In aanvulling daarop. Mochten het dus die drie autofabrikanten worden, dan gaat er nog flinke tijd overheen voordat vanuit Europa door de opvolgers van Neelie Kroes toestemming wordt gegeven. In de tussentijd kachelt TomTom lekker door...
  8. [verwijderd] 26 mei 2015 11:12
    Wat mij bezig houdt is de vraag wat doet Samsung, deze partij wordt nergens genoemd. En zoals ik het zie kan TT zonder enig probleem bij Samsung gevoegd worden.
  9. [verwijderd] 26 mei 2015 11:17
    quote:

    san marco schreef op 26 mei 2015 07:49:

    Dat bediel ik...waarom bod in dollars verhogen als Nokia meer euro's krijgt bij huidige bod
    Als de dollar sterker word krijgen ze juist minder euro's bij huidige bod slimpie
  10. [verwijderd] 26 mei 2015 11:59
    Wat slob van rabobank nu zegt is eigenlijk: door groei van koers aandeel wordt het voor founders tomtom aantrekkelijker om te verkopen. Zeker nu de interesse in maps groot is door uber, baidu, bmw, merc, audi, alibaba, msft en nog meer partijen die nu niet genoemd zijn.

    Contractverlenging Apple met TomTom was signaal aan de bovengenoemde partijen: blijf met je poten van tomtom af. Maar als iemand op tomtom biedt, moet Apple de daad bij het woord voegen.
  11. [verwijderd] 26 mei 2015 12:20
    Indien ik de gelukzalige gezichten terughaal bij de productreleases zie ik een verkoop van tom2 de komende twee jaar niet gebeuren.

    Deze mannen en vrouw zijn gefocust om zich te bewijzen, het geld is voor hen geen drijfveer.

    Zij willen genoegdoening door het bewijs te leveren dat ze Google de baas zijn geworden.

    Ook voor ons als kleine aandeelhouder is het prettig dat ze de zaak niet voor een "not to refuse offer" tov de huidige koers in de aanbieding doen.

    Waarom zouden ze nu 30 of 40 euro accepteren en daardoor de kans laten schieten om het ultieme bewijs te leveren dat hun strategie om maps te leveren in bijna real-time en met een precizie die nodig is voor HAD beslissend is voor wie er met de grote koek vandoor gaat.

    Neen, ik geloof niet dat HG cs er ook maar enig moment over nadenkt nu te vertrekken uit de arena, zij voelen zich gesterkt door de laatste ontwikkelingen en willen het stadion juigend verlaten.

  12. [verwijderd] 26 mei 2015 12:37
    quote:

    martinmartin schreef op 26 mei 2015 12:20:

    Indien ik de gelukzalige gezichten terughaal bij de productreleases zie ik een verkoop van tom2 de komende twee jaar niet gebeuren.

    Deze mannen en vrouw zijn gefocust om zich te bewijzen, het geld is voor hen geen drijfveer.

    Zij willen genoegdoening door het bewijs te leveren dat ze Google de baas zijn geworden.

    Ook voor ons als kleine aandeelhouder is het prettig dat ze de zaak niet voor een "not to refuse offer" tov de huidige koers in de aanbieding doen.

    Waarom zouden ze nu 30 of 40 euro accepteren en daardoor de kans laten schieten om het ultieme bewijs te leveren dat hun strategie om maps te leveren in bijna real-time en met een precizie die nodig is voor HAD beslissend is voor wie er met de grote koek vandoor gaat.

    Neen, ik geloof niet dat HG cs er ook maar enig moment over nadenkt nu te vertrekken uit de arena, zij voelen zich gesterkt door de laatste ontwikkelingen en willen het stadion juigend verlaten.


    30 euro was naar mijn idee zo'n beetje de minimumprijs en daar zie ik ze het nu niet meer voor weg doen. De kaarten van TomTom zijn volgens een zakenbanker van Morgan Stanley 1,6 maal meer waard dan die van Here.
    Wat gaat er de komende periode met de koers van TomTom gebeuren als Here voor ergens tussen de 4 en 6 miljard naar een partij als Uber, Microsoft of Alibaba gaat? Dan gaan we wellicht die 30 euro al heel snel zien.
  13. [verwijderd] 26 mei 2015 12:50
    quote:

    *Justin* schreef op 26 mei 2015 11:59:

    Wat slob van rabobank nu zegt is eigenlijk: door groei van koers aandeel wordt het voor founders tomtom aantrekkelijker om te verkopen. Zeker nu de interesse in maps groot is door uber, baidu, bmw, merc, audi, alibaba, msft en nog meer partijen die nu niet genoemd zijn.

    Contractverlenging Apple met TomTom was signaal aan de bovengenoemde partijen: blijf met je poten van tomtom af. Maar als iemand op tomtom biedt, moet Apple de daad bij het woord voegen.
    Die Slob van de Rabobank is in de regel zeer voorzichtig. Heeft, net als de meeste andere bankanalisten, weinig kaas gegeten van de werkelijke waarde van TomTom.
    Op de huidige koers kan Apple helemaal geen succesvol bod doen. Daarvoor xal de koers toch eerst naar minimaal 20 euro. Vanuit die koers kan Apple vervolgens een bod uitbrengen van 30. Maar gaan de grootaandeelhouders dat dan accepteren?
    Ik verwacht van niet en denk dat het bedrag fors hoger zal moeten zijn voordat men een bod accepteert.
    Overigens verwacht ik alleen een bod van Apple als Microsoft er in slaagt om Here over te nemen. Dan wordt die kans opeens zeer groot.
    Opvallend blijven het opstappen van de CFO en de vrolijke selfie van de grootaandeelhouders (die dat al wisten).
  14. [verwijderd] 26 mei 2015 13:16
    quote:

    groeibriljant schreef op 26 mei 2015 12:50:

    Die Slob van de Rabobank is in de regel zeer voorzichtig. Heeft, net als de meeste andere bankanalisten, weinig kaas gegeten van de werkelijke waarde van TomTom.
    100% mee eens. Ik denk dat er heeeeeeeeeeeel veel meer valt te verdienen als je de info op dit forum tot je door laat dringen dan dat je naar dat ingeslapen zootje analisten luistert.

    En uiteraard je eigen gezonde verstand gebruiken nadat je je hier hebt geïnformeerd!

    Analisten zijn nog helemaal niet klaar om te denken in termen van koersdoelen van 30 Euro en meer. Terwijl dat toch echt de reële koersdoelen beginnen te worden. Die analisten moeten dan gaan uitleggen waarom ze steeds zo blind zijn geweest en dat vinden ze niet leuk.
  15. [verwijderd] 26 mei 2015 16:26
    quote:

    Pacman RTT schreef op 26 mei 2015 16:20:

    Blackberry aandeelhouders hebben de moed al opgegeven geloof ik.
    Bij speculatie op overname zou je toch denken dat de koers omhoog veert ???

    www.marketwatch.com/investing/stock/b...

    Zo zie je maar dat ze bij bbry niet met geruchten werken. En alle aandeelhouders united staan. En mss was de waarde die werd genoemd in het nieuws wel veel ste laag.
  16. [verwijderd] 26 mei 2015 16:41
    ownboss

    Tja, maar ik zie toch wel een hele grote kans dat Microsoft BB gaat over nemen.
    - De QNX licentie geeft Microsoft heel veel macht als zij dit in handen gaan krijgen.
  17. wilast 26 mei 2015 19:35
    Msft wordt hier genoemd in dit artikel vandaag als mogelijke biedende partij in een consortium met 3 Amerikaanse investeerders:

    Nokia-CEO: Vielleicht verkaufen wir Here nicht
    von Florian Kalenda am 26. Mai 2015, 12:09 Uhr
    Nokia-CEO Rajeev Suri pokert in der Suche nach “strategischen Optionen” für die Kartensparte Here. Der Zeitschrift European Communications sagte er Ende vergangener Woche, es gebe “beträchtliches Interesse”, und Nokia benötigte “mehr Zeit”. “Am Ende werden wir möglicherweise überhaupt nicht verkaufen, wenn der Preis nicht stimmt.”

    Logo Nokia Here (Bild: Nokia)“Wir machen [diese strategische Überprüfung], weil sich das Unternehmen stärker auf Netzwerke fokussieren wird”, erklärte Suri auch. Für jede Sparte werde überprüft, ob sie sich noch in die langfristige Strategie einfügt. Im vergangenen Jahr hatte sich Nokia von seinem Kerngeschäft mit Mobilfunkgeräten getrennt, das samt dem damaligen CEO Stephen Elop für 5,44 Milliarden Dollar an Microsoft ging.

    Als Nokia nach der Ankündigung des Kaufs von Alcatel-Lucent Mitte April auch mitteilte, Here stehe zum Verkauf, nannte es einen geschätzten Wert der Kartensparte von 2 Milliarden Euro, obwohl es selbst 2008 noch 8,1 Milliarden Dollar für den US-Kartenanbieter Navteq zahlte, aus dem Here hervorgegangen ist. Anschließend zeichnete sich aber ein Wettbieten ab. Der Fahrdienst Uber soll beispielsweise drei Milliarden Dollar geboten haben; ein späterer Bericht ging von bis zu vier Milliarden Dollar aus, die Uber zusammen mit dem chinesischen Baidu aufbringen wolle.

    Weitere Bietergruppen sind dem Vernehmen nach einmal die deutschen Autobauer Audi, BMW und Mercedes und zweitens die chinesische Tencent Holdings, NavInfo sowie der schwedische Buyout-Spezialist EQT Partners AB. Eine dritte Gruppe soll Microsoft zusammen mit drei US-Investoren enthalten. Eine unklare Rolle spielt Facebook, das kürzlich Heres Kartenmaterial in Lizenz nahm – zwar testweise, aber mit dem ausgesprochenen Ziel, seine Kartennutzung “zu vereinheitlichen”.

    Nokia Here bietet aktuelles Kartenmaterial für 196 Länder und Live-Traffic-Informationen für 41 Länder. Zu seinen Kunden zählen unter anderem Amazon, Outdoor-Navigationsspezialist Garmin und Oracle. Im Quartal bis 31. März 2015 war Heres Material zudem für 3,6 Millionen neue Fahrzeuge in Lizenz genommen worden – ein Anstieg gegenüber dem Vorjahresquartal um 29 Prozent. Die Sparte wies 194 Millionen Euro Nettogewinn aus (plus 21 Prozent).
4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 79 80 81 82 83 ... 250 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 07 februari

    1. Aperam Q4-cijfers
    2. Orange Belgium Q4-cijfers
    3. Crédit Agricole Q4-cijfers (Fra)
    4. TotalEnergies Q4-cijfers (Fra)
    5. Novo Nordisk Q4-cijfers (Dee)
    6. Industriële productie december (Dld)
    7. Handelsbalans december (Dld)
    8. Harley-Davidson Q4-cijfers (VS)
    9. Banengroei en werkloosheid januari (VS) Banengroei: 170K, werkloosheid: 4,1%, uurlonen: +3,8% YoY volitaliteit verwacht
    10. Consumentenvertrouwen (Universiteit v Michigan) februari vlpg (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht