Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

4,022
  • Verschil

    -0,106 -2,57%
  • Volume

    566.861 Gem. (3M) 268,1K
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Nokia HERE te koop

4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 250 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 juni 2015 14:50
    quote:

    Tom3 schreef op 16 juni 2015 14:26:

    [...]

    AB, nu weten we tenminste dat ze nog bezig zijn. Zou Navinfo al groen licht van zijn aandeelhouders hebben? Verder weinig nieuwe ontwikkelingen. Dat de biedingsstrijd intenser wordt en dat de Duitsers in feite afgehaakt hebben is een leuke bevestiging. Vraag me af of die private equity bedrijven nu gezamenlijk optreden of dat ze alleen hand en soandiensten verlenen?
    Ik denk niet dat Navinfo al groen licht heeft. Ze hebben aanstaande vrijdag een buitengewone aandeelhoudersvergadering gepland. Misschien dat het daar besproken wordt?
  2. [verwijderd] 16 juni 2015 21:55
    quote:

    Eva1960 schreef op 16 juni 2015 21:01:

    Lexus met waardeloze Here navigatie.... Als Lexus premium is wat is TOMTOM dan wel niet....

    Zie www.autoweek.nl/autoreview/37705/lexu...

    Gewoon leuk, zo net net voor de overname :)

    Goed stijging de komende dagen en weken, ik plof nog steeds van de calls.

    Eva1960
    Heb dezelfde ervaringen met Here in mijn Audi. Waardeloze navigatie en traffic. Rij nu al bijna 2 jaar rond met een nieuwe connected GO600 met real time Traffic. Die heb ik bovenop het inbouwcherm geklikt. Werkt fantastisch; iedere dag genieten.

    Volgende nieuwe auto wordt sowieso met TomTom-inside.
  3. [verwijderd] 17 juni 2015 17:47
    NOKIA CEO kan beslissen tegen verkopen hier MAPS eenheid, 17 juni 2015 · door de M & A arbitrageant · in spin-off. ·
    Nokia-Releases-HERE-Maps-App-for-iPhones Bloomberg gemeld eerder vandaag dat Nokia Corporation (NYSE:NOK) CEO Rajeev Suri uiteindelijk besluiten kan niet te verkopen zijn toewijzing eenheid, hier. Het bedrijf werd naar verluidt op zoek om de kaarten divisie voor 3 miljard dollar, met verschillende automotive en tech reuzen in de race naar de wal omhoog hun navigatie platformen te verkopen.

    In April, werd Facebook (NASDAQ: FB) gezegd te overwegen een verhuizing naar het verwerven van de eenheid, omdat het al maakt gebruik van Nokia's mapping technologie te leveren informatie over de locatie op het sociale netwerk. Rijden delen opstarten die uber ook bij onderhandelingen, samen met de Chinese zoekmachine Baidu betrokken was. Ondertussen, Duitslands premier premie autofabrikanten, Audi, BMW en Mercedes wordt gezegd dat een consortium om te kopen Nokia's kaart eenheid, in een poging om hun autonome auto ambities geavanceerde hebben gevormd.

    Mr. Rajeev zei Bloomberg dat een strategische analyse van de hier eenheid nog aan de gang was en dat had nog geen beslissing is genomen. Nokia aandelen steeg 1,85% in dinsdag de handelssessie.
  4. MSN 17 juni 2015 17:53
    quote:

    paulta schreef op 17 juni 2015 17:49:

    Nabeurs de woorden van de Nokia CEO, verontrustend....
    Niet nabeurs..

    "Bloomberg reported earlier today that Nokia Corporation (NYSE:NOK) CEO Rajeev Suri could eventually decide not to sell its mapping unit, HERE. The company was reportedly looking to sell the maps division for $3 billion, with several automotive and tech giants in the race to shore up their navigation platforms."
  5. [verwijderd] 17 juni 2015 17:55
    Bod te laag? OF zien ze zelf kansen, aangewakkerd door alle commotie en interesse?

    Des te langer ze het zelf houden en niet doorontwikkelen (= ook noodzakelijk heel veel geld er in steken) des te minder waard wordt het.
    Op die manier schiet het voor niemand op.
    Maar wat betekent dit voor de koers van TT?
    Kunnen ze nu hun unieke positie uitbuiten of worden ze er in meegesleurd omdat nu niet 'hard' de virtuele marktwaarde bekend wordt middels het bod op HERE?
  6. [verwijderd] 17 juni 2015 17:55
    De autonome auto's komen.
    Het klinkt misschien als een vrij eenvoudige zaak om een auto te sturen en zelf rem, maar er is veel meer bij kijken dan dat. Vrijwel elk aspect van de auto zal uiteindelijk moeten worden betrokken, met inbegrip van sommige u mei niet zijn overwegen: haar navigatiesysteem, en haar banden.
    Navigatiesystemen zijn al gemeengoed, natuurlijk, maar ze gonna moet worden zelfs steeds geavanceerder en vaker worden bijgewerkt als ze gaan voor het correct het verzenden van voertuigen op de goede weg zonder een chauffeur achter het stuur.
    "Je moet weten waar je bent en om te weten wat is voor u, en ook om te weten waar andere objecten verplaatsen om je heen zijn ten opzichte van de weg en uw auto," zegt Harold Goddijn, president en CEO van navigatie en GPS bedrijf TomTom. "Er is een gehele nieuwe technologie die moet samenkomen."
    Auto's die zelf kunnen rijden zijn al beschikbaar vandaag, met inbegrip van de Mercedes-Benz S-klasse en Acura MDX. Maar deze voertuigen alleen reageren op wat direct om hen heen, is met behulp van hun vermogen lane-houden om te blijven tussen de lijnen, en hun adaptive cruise control te handhaven van een consistente afstand van eventuele voertuig vooraan. Ze kunnen niet veel meer ingewikkelde taken uitvoeren, zoals stoppen voor een rood licht, draaien op een kruispunt, of langs andere voertuigen op hun eigen.
    Een volledig autonoom auto zal zitten kundig voor dat allemaal doen, maar het zal afhangen van infrastructuur, met inbegrip van een nauwkeurige navigatiesysteem. Goddijn zegt dat dergelijke kaarten dergelijke informatie moet als waar de lijnen zijn op de weg, hoe de weg bochten, en weet precies, binnen 20 centimeter, waar snelweg begin- en einddatum verlaat. "Dit alles geeft de computer in de auto de informatie nauwkeurig plannen zijn volgende manoeuvre, en dus de computer weet waar het is en waar het post," zegt hij.Maar het maken van deze nauwkeurige kaarten is slechts de helft van de slag, en het moeilijkste deel is ze up-to-date houden. Een bestuurder zal zijn plannen veranderen wanneer een weg is afgesloten voor de bouw of een brug ingestort, maar een autonome auto zal niet als zijn kaart zegt dat de manier is duidelijk. En dat is het soort dingen die houdt Goddijn's nachts."We niet (de routes) rijden elke week of elk jaar, en we moeten de auto's terug aan ons te melden als er een verschil van wat er in onze database," zegt hij. "We bouwen een zeer-geautomatiseerde zelf verbetering systeem, op basis van machinaal leren en andere technologieën, die ons om ervoor te zorgen dat de kaarten zijn nauwkeurig weerspiegelt de realiteit zal helpen."
    Auto's al doen dit tot op zekere hoogte, zegt Goddijn. In eerste instantie maken van een kaart betekent zoiets als regering gegevens digitaliseren, en rijden de wegen met mobiele mapping vans. Het bedrijf blijft gebruiken die bij het bijwerken, maar het hangt ook af van haar klanten. TomTom vraagt gebruikers om feedback te geven wanneer er iets veranderd, maar het bedrijf tevens GPS-gegevens verzamelt zoals voertuigen rijdt.
    "We maken verkeersinformatie op basis van werkelijke verkeer van auto's die zijn verbonden met het netwerk," zegt Goddijn. "Het is anoniem, maar we weten waar ze zijn." Het bedrijf is op zoek naar verschillen, zoals auto's rijden waar de kaart nog een weg niet weergeven, of ongebruikelijke verkeerspatronen, met inbegrip van auto's rijden een andere manier op een straat met eenrichtingsverkeer die op de straat richting duiden veranderd.
    Hoe lang het gaat duren voordat kaart infrastructuur nauwkeurig genoeg voor een autonome auto is is raden iedereen, maar Goddijn suggereert dat het kon worden binnen de komende vijf jaar.
    Natuurlijk, is de kaart slechts één onderdeel van een gecompliceerde puzzel. Het is een ding voor de auto om te weten waar te gaan, maar het is een andere voor het om te weten waar op nood voor zwijgen. Veel voertuigen hebben al vocht en temperatuursensoren, die hen helpen om erachter te komen als de weg mogelijk natte en gladde. Maar ze weten niet welke vorm hun banden zijn, en dat is een primaire sleutel te stoppen in de tijd.Pirelli plannen op te pakken die probleem met de Cyber-band, die niet alleen effenen voor autonome auto's helpen zal, maar is verwachting naar beschikbaar in eerste instantie op conventionele voertuigen zo goed.
    De Cyber Tire systeem bouwt voort op de bandenspanning monitoringsysteem (TPMS) en voegt sensoren waarmee u kunnen bepalen hoe veel grip van de banden hebben. Deze sensoren controleren dergelijke informatie als de laterale en verticale belasting op de band, het type van asfalt op, de band voetafdruk en hoek, de slijtage, en het aantal omwentelingen is die het maakt. De sensoren Relais vervolgens deze informatie aan de auto's computers, die op zijn beurt de cruise control en remsystemen zodat deze overeenkomen met de beschikbare grip kunt aanpassen.
    "Het systeem is in staat om precies de hoeveelheid wrijving en het niveau van de grip, afhankelijk van de profieldiepte en kwaliteit van de band die u hebt geïnstalleerd, te meten", zegt Giorgio Audisio, directeur van cyber technologie voor Pirelli. "Bent u kunnen meten van de grip, kunt u het aanpassen van de snelheid van het voertuig, en een functie zou een snelheidsbegrenzer veiligheid in zeer moeilijke omstandigheden, wanneer u op een natte weg, op ijs, of sneeuw werkt."
    De sensoren doorgeven hun informatie in real-time aan het voertuig, die op hun beurt vrijwel direct reageren kan als het niveau van de beschikbare grip wijzigingen. Dit houdt op een conventionele auto, waarschuwing het stuurprogramma te vertragen of te nemen extra zorg indien nodig. Op een autonome auto, zou de informatie uit de sensoren rechtstreeks aan de betrokken systemen worden meegedeeld.Dergelijke informatie is essentieel, want er zijn beperkingen met betrekking tot hoe goed elk systeem kunt uitvoeren gebaseerd op de informatie die het heeft. Een autonome auto zal weten er om te beginnen wanneer het krijgt dicht bij het voertuig vooraan, maar als de sensoren zijn zich niet bewust dat ze moeten ook verantwoordelijk zijn voor versleten banden of een glad wegdek, het nog steeds niet in de tijd stoppen kan om te voorkomen dat een botsing remmen. Dergelijke informatie kan ook vertellen de auto zelf vertragen in ongunstige omstandigheden, of om een curve met een lagere snelheid dan het misschien op droge stoep of met nieuwere banden.
    Pirelli biedt al de Cyber vloot oplossing voor vrachtwagen banden, die meet druk, temperatuur en kilometers en communiceert het aan een toegewijde lezer. De Cyber-band in serie geproduceerde voor voertuigen van de consument nog niet, maar wordt gebruikt op de beperkte oplage Ferrari FXXK racer, waar het stuurt de informatie terug naar het stuurprogramma. En, natuurlijk, wanneer de autonome auto eindelijk naar het niveau van de consument krijgt, kun je verwachten te zien iets als dit in het zo goed.
  7. [verwijderd] 17 juni 2015 18:05

    Ja, de grote Scandinavische Investment Fondsen die volgens velen niets in te brengen hadden, want de Banken die beslissen bij dit soort mergers, wel dat gaan we nog bezien, maar goed het kan ook zo weer de andere kant opswingen, het gaat dus al niet meer om het hoogste bod, de strategische waarde moet grondig geanalyseerd worden.

    ook bij MSFT Elop is eruit gebonjoured en dat voor "de Man " die ze de NOK Phones en Here zou leveren , wel bye bye, de nieuwe CEO kijkt er toch anders naar.

    bijzonder toeval van omstandigheden, zou het dan toch NOK/Duitse combinatie /MSFT gaan worden ?

    MSFT toont blijkbaar wel interesse in een minderheidsbelang
  8. mjmj 17 juni 2015 18:05
    quote:

    MSN schreef op 17 juni 2015 17:53:

    [...]

    "Bloomberg reported earlier today that Nokia Corporation (NYSE:NOK) CEO Rajeev Suri could eventually decide not to sell its mapping unit, HERE. The company was reportedly looking to sell the maps division for $3 billion, with several automotive and tech giants in the race to shore up their navigation platforms."
    Ik ziet de advocaten al warmlopen om een schadeclaim in te dienen...
  9. [verwijderd] 17 juni 2015 18:15
    Zo te zien is Nokia ook nog niet helemaal uit de mobiele platform business: Ze verkopen hun kennis nog gewoon onder licentie.
    Misschien is dit een nieuwe weg die ze ook in willen slaan met HERE op mobiele platforms?

    Nokia Corporation (ADR) Signs Deal To Remain Major Player In Mobile Industry
    Nokia signs patent licensing agreement with LG, which will enable the latter to embed the former’s technology in its own mobile phones
    NOK MSFT
    By: MARTIN BLANC
    Published: Jun 17, 2015 at 10:26 am EST

    www.bidnessetc.com/45585-nokia-corpor...
  10. [verwijderd] 17 juni 2015 18:25
    De komende 2 weken zeker geen verkoopdeal, het statement van de Nokia-CEO was duidelijk.

    Ik vrees verdere verkoopdruk bij koers TT, de reden van Niet-verkoop is wat nu gecommuniceerd moet worden...
  11. [verwijderd] 17 juni 2015 18:28
    quote:

    paulta schreef op 17 juni 2015 17:55:

    Wanneer definitief antwoord?

    De markt hinten op niet doorgaan verkoop, veel onzekerheid toch hoor!
    De opmerking van de CEO spreekt niet van daadkracht. We hebben nog geen beslissing genomen. Bedoelt hij, aan wie wil hij de kaartendivisie verkopen of overweegt hij het in eigen beheer te houden?
    Dat de verkoop complex is, is duidelijk vanwege het klantenbestand.
  12. Camino 17 juni 2015 18:30
    Misschien dat Justin vanuit zijn bronnen en expertise hierop kan reageren op laatste "nieuwsitems".
  13. [verwijderd] 17 juni 2015 18:46
    quote:

    Chiddix schreef op 17 juni 2015 18:28:

    [...]

    De opmerking van de CEO spreekt niet van daadkracht. We hebben nog geen beslissing genomen. Bedoelt hij, aan wie wil hij de kaartendivisie verkopen of overweegt hij het in eigen beheer te houden?
    Dat de verkoop complex is, is duidelijk vanwege het klantenbestand.
    Zie andere draadje. Artikel waar naar verwezen wordt kan niet gevonden worden. Verhaal is dus verzonnen.
4.995 Posts
Pagina: «« 1 ... 113 114 115 116 117 ... 250 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 10 februari

    1. Industriële productie december (NL)
    2. UniCredit Q4-cijfers (Ita)
    3. NX Filtration Q4-cijfers
  2. 11 februari

    1. Kering Q4-cijfers (Fra)
    2. Wereldhave Q4-cijfers
    3. Barco Q4-cijfers
    4. Wereldhave Belgium Q4-cijfers
    5. BP Q4-cijfers (VK)
    6. Ondernemersvertrouwen mkb januari (VS)
    7. Coca-Cola Q4-cijfers (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht