xkinkykongx schreef op 18 september 2015 11:00:
Ik vraag mij af in hoeverre het personeelsbeleid van ING meewerkt aan de aandelenkoers. Zie bericht Asscher. Ik weet niet hoeveel % aandelen in handen is van NL beleggers. Ik ken wel een aantal mensen die voor de ING werken. Er is iig veel veranderd de afgelopen jaren. Aan de ene kant, denk als belegger, de top is goed bezig, geld besparen op personeel=nr1. Als mens hoor ik de verhalen en denk ik 'Zo ga je toch niet met mensen om' . Tevens lijkt het mij niet goed voor de motivatie van het personeel, gevolg is dat de klantenservice snel achteruit gaat. Ik hoor regelmatig verhalen van mensen die 'solidair zijn' en naar een andere bank stappen. Zelf moest ik laatst ook drie keer telefoneren ( kon niet via i-net) , en persoonlijk ben ik er niet van gediend om telkens aan het einde van een gesprek de vraag te krijgen over sparen. De derde keer zei ik vraag het ajb niet, en de verbrouwereerde medewerker antwoordde met 'eeeeh, ok.. '. Lijkt wel erg op robot-achtig gedrag, van als x - bedrag op zichtrekening staat vraag y. Heb zelf nooit zo van dat Amerikaans gedoe gehouden. Maar de vraag is wat zijn de effecten hiervan op de bank zelf ?
Aan de ene kant besparingen , aan de andere kant een toekomstig personeelsbestand zonder enig toekomstperspectief, slecht betaald, en een top die bonussen krijgt wat ook niet goed is voor de motivatie van het personeel. Hoe beinvloed dit de bank ( long )?