groeibriljant schreef op 26 november 2015 10:51:
@xynix
Je hebt volledig gelijk met de mogelijkheden van Consumer. TomTom biedt hier met de connected PND's, de sportswatches en de Bandit action cam zeer veelbelovende en unieke producten.
Dat levert groei op, maar het is vooral omzetgroei vanuit deze divisie. Het blijft wachten op het moment dat er een baanbrekend nieuw IoT massaproduct uit de koker komt.
De explosieve winstgroei die in de komende 10 jaar vanuit de divisies Automotive, Telematics en Licensing gaat komen is voorlopig veel interessanter.
Dat is groei die eigenlijk via de orders en marktontwikkelingen al vrijwel zeker binnen is; groei met schaalbare omzet uit software&services (hogere marges)op basis van abonnementen
(jaarlijks stapelen van meer en meer auto's met een abonnement op TomTom-inside).Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de omzetgroei op basis van het daadwerkelijk gebruik van de kaarten en real-time services van TomTom in Licensing. Dat gebruik gaat via megaklanten als Apple en Uber ook zeer fors groeien de komende 10 jaar.