Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

TOMTOM DECEMBER 2015

3.369 Posts
Pagina: «« 1 ... 58 59 60 61 62 ... 169 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dokus 7 december 2015 15:09
    quote:

    notebookje schreef op 7 december 2015 14:47:

    Een vraag aan de specialisten. Ergens begin dit jaar, vlak voor de jaarcijfers dacht ik laat ik eens iets nieuws proberen. Ik heb toen naast mijn bestaande Tom2 aandelen een pakketje turbo's aangeschaft. De turbo's zijn in waarde gestegen van 1,78 naar 7,92 vandaag. Ik ben er erg blij mee natuurlijk.

    Maar wat is beter? Ik zit te denken om ze te verkopen en om te zetten in aandelen. Of, kan ik de turbo's beter aanhouden aangezien de stoploss erg laag is?
    over turbos betaal je wel rente. vraag me even niet hoeveel. Dat zou je eens moeten opzoeken en uitrekenen. wellicht is het rente bedrag verwaarloosbaar.
  2. [verwijderd] 7 december 2015 15:26
    quote:

    Dokus_ schreef op 7 december 2015 14:41:

    hebben we DH gehad vandaag...of zal er nog een toetje komen?
    Denk dat we de DH wel gezien hebben vandaag.Als TomTom rond de 12,40 sluit zou dat mooi zijn.
    Stijgt die toch nog verder.Dan is er echt groot nieuws opkomst. Of bij goed bericht vanmiddag.
    Koers nu 12,43 :)
  3. Lee K 7 december 2015 15:26
    quote:

    Dokus_ schreef op 7 december 2015 14:41:

    hebben we DH gehad vandaag...of zal er nog een toetje komen?
    Nieuwe DH komt er aan ..!
  4. Juun 7 december 2015 15:30
    quote:

    Dokus_ schreef op 7 december 2015 15:09:

    [...]

    over turbos betaal je wel rente. vraag me even niet hoeveel. Dat zou je eens moeten opzoeken en uitrekenen. wellicht is het rente bedrag verwaarloosbaar.
    Wat een bank je in rekening brengt is nooit verwaarloosbaar, anders hadden ze het wel achterwege gelaten. Hoe slechter je kunt vinden wat het je kost, hoe argwanender je moet zijn. Het is maar een waarschuwing.
  5. [verwijderd] 7 december 2015 15:31
    quote:

    Dokus_ schreef op 7 december 2015 15:09:

    [...]

    over turbos betaal je wel rente. vraag me even niet hoeveel. Dat zou je eens moeten opzoeken en uitrekenen. wellicht is het rente bedrag verwaarloosbaar.
    Dokus, het gaat om deze turbo:
    www.bnpparibasmarkets.be/NL/index.asp...

    Wat de rente is kan ik echter niet vinden. De stoploss ligt op 4,70 euro.

    Maar aanhouden dus is jullie advies?
  6. Henker 7 december 2015 15:37
    quote:

    notebookje schreef op 7 december 2015 15:31:

    [...]

    Dokus, het gaat om deze turbo:
    www.bnpparibasmarkets.be/NL/index.asp...

    Wat de rente is kan ik echter niet vinden. De stoploss ligt op 4,70 euro.

    Maar aanhouden dus is jullie advies?
    Volgens mij is het

    Financecosts 1,83%

    Zeker weten doe ik dit niet, iemand hier een aanvulling op?
  7. Dokus 7 december 2015 15:39
    quote:

    notebookje schreef op 7 december 2015 15:31:

    [...]

    Dokus, het gaat om deze turbo:
    www.bnpparibasmarkets.be/NL/index.asp...

    Wat de rente is kan ik echter niet vinden. De stoploss ligt op 4,70 euro.

    Maar aanhouden dus is jullie advies?
    ik heb een artikel van elsevier van 2011 !!!
    een kleine quote

    Dat doet de bank niet gratis. ABN AMRO vraagt hiervoor rente. Dit zijn de financieringskosten. Bij Turbo’s en Sprinters op de AEX-index is dit bijvoorbeeld ongeveer 3,5 procent per jaar. Als u een Sprinter op een aandeel koopt waarvan de waarde vervolgens precies gelijk blijft, zal de Sprinter langzaam zijn waarde verliezen.


    url naar artikel: www.elsevier.nl/Algemeen/nieuws/2011/...
  8. eduardo3105 7 december 2015 16:17
    quote:

    notebookje schreef op 7 december 2015 15:31:

    [...]

    Dokus, het gaat om deze turbo:
    www.bnpparibasmarkets.be/NL/index.asp...

    Wat de rente is kan ik echter niet vinden. De stoploss ligt op 4,70 euro.

    Maar aanhouden dus is jullie advies?
    Rendement op turbo's is altijd hoger dan bij aandelen. Het risico van de stoploss is in dit geval verwaarloosbaar. Ik beleg alleen in turbo's waarbij ik in het verleden nogal eens in de verleiding kwam om te switchen naar een hogere stoploss om mijn rendement te vergroten. Ik heb nu met stoploss 4,60 en 7,02 en blijf nu lekker zitten.
  9. [verwijderd] 7 december 2015 16:37
    Er wil echt geen hond verkopen. Het zou mij best goed uitkomen als we even naar de 12,30 terug mochten. Maar onder 12,34 wil het niet echt.

    Shell is trouwens momenteel niet echt een hebbedingetje.
  10. [verwijderd] 7 december 2015 16:48
    quote:

    Mob2020 schreef op 7 december 2015 16:41:

    Artikel over de overname van Here door het Duitse consortium. Here wil ook samenwerken met TomTom.

    www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/tomtom...
    @Mob2020: AB!

    Dat is best een opmerkelijke uitspraak van het consortium. En een bevestiging van onze eerdere veronderstellingen hier. Toch een soort "grand coalition"?
  11. [verwijderd] 7 december 2015 16:53
    quote:

    Mob2020 schreef op 7 december 2015 16:41:

    Artikel over de overname van Here door het Duitse consortium. Here wil ook samenwerken met TomTom.

    www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/tomtom...
    "Belangrijk wordt het dynamische kaarten te krijgen die real-time worden aangepast." Daar loopt TT juist op voor.

    Ze hebben TT gewoon nodig ;-)
  12. Juun 7 december 2015 16:54
    quote:

    xynix schreef op 7 december 2015 16:48:

    [...]
    @Mob2020: AB!

    Dat is best een opmerkelijke uitspraak van het consortium. En een bevestiging van onze eerdere veronderstellingen hier. Toch een soort "grand coalition"?
    Een half miljard aan R&D. Of is dat een groot deel van de personeelskosten van die 6500 man die ze aan het vreten houden. Dan is het vergelijkbaar met AND: die hebben in enig jaar ook meer personeelskosten dan omzet en toch winst onder aan de streep. Ra, ra hoe kan dat.
  13. [verwijderd] 7 december 2015 16:57
    quote:

    Vici schreef op 7 december 2015 16:53:

    [...]

    "Belangrijk wordt het dynamische kaarten te krijgen die real-time worden aangepast." Daar loopt TT juist op voor.

    Ze hebben TT gewoon nodig ;-)
    Idd Nokia HERE loopt miles achter Tomtom en daarom hebben ze tomtom nodig. Ik vertrouw die Duitsers voor geen meter met die smerige spelletjes van ze.
  14. [verwijderd] 7 december 2015 16:58
    quote:

    Juun schreef op 7 december 2015 16:54:

    [...]
    Een half miljard aan R&D. Of is dat een groot deel van de personeelskosten van die 6500 man die ze aan het vreten houden. Dan is het vergelijkbaar met AND: die hebben in enig jaar ook meer personeelskosten dan omzet en toch winst onder aan de streep. Ra, ra hoe kan dat.
    Misschien is de kracht van AND juist dat ze niet te groot zijn en alles nog heel overzichtelijk blijft.
  15. [verwijderd] 7 december 2015 16:58
    quote:

    Vici schreef op 7 december 2015 16:53:

    [...]
    "Belangrijk wordt het dynamische kaarten te krijgen die real-time worden aangepast." Daar loopt TT juist op voor.

    Ze hebben TT gewoon nodig ;-)
    Tja, wat moeten ze zonder fabriek? En ze zullen niet zo dom zijn om te gaan zitten kijken naar Toyota, GM en Ford die lekker met TomTom doorgaan.

    Maar ja, laat die HERE jongens/meidjes dan nog maar eens zinvol werk doen?
  16. Juun 7 december 2015 17:03
    quote:

    JanK1 schreef op 7 december 2015 16:58:

    [...]

    Misschien is de kracht van AND juist dat ze niet te groot zijn en alles nog heel overzichtelijk blijft.
    AND heeft ook een gevaarlijk spelletje gespeeld. Bijna geen klanten, bijna geen omzet en kaarten ontwikkelen in de hoop dat ze daar klanten mee kunnen aantrekken (zekerheid was er niet). Gelukkig is het kwartje de goede kan op gevallen en is er nu 1 miljoen winst op een omzet van 5 miljoen. Maar ik ben me er terdege van bewust dat ik als aandeelhouder geluk heb gehad, dit had ook anders af kunnen lopen. Wel passen ze bij AND goed op de kosten. Die Indiërs kosten naar ik meen € 1,-/uur en dat is het merendeel van de personeelsleden.
3.369 Posts
Pagina: «« 1 ... 58 59 60 61 62 ... 169 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.082
AB InBev 2 5.522
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.795
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.754
Aedifica 3 921
Aegon 3.258 322.928
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.116
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.043
Alfen 16 24.961
Allfunds Group 4 1.506
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.825
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.443
AMG 971 133.832
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.697
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.025
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.787
Arcelor Mittal 2.034 320.814
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.327
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.357
ASML 1.766 108.426
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 519
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 05 maart

    1. Inkoopmanagersindex diensten februari def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten Caixin februari (Chi)
    3. IMCD Q4-cijfers
    4. Adidas Q4-cijfers
    5. Bayer Q4-cijfers
    6. Industriële productie januari (Fra)
    7. Inkoopmanagersindex diensten februari def. (Spa, It, Fra, Du, EU, VK)
    8. Producentenprijzen januari (eur)
    9. Campbell's Q2-cijfers
    10. Foot Locker Q4-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht