Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur)

5,010
  • Verschil

    -0,105 -2,05%
  • Volume

    503.354 Gem. (3M) 210,1K
  • Bied

    5,000  
  • Laat

    5,120  
+ Toevoegen aan watchlist

TOMTOM JUNI 2016

5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 195 196 197 198 199 ... 279 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 22 juni 2016 17:39
    quote:

    Jakkie schreef op 22 juni 2016 17:36:

    Lukt die Shorters weer
    Onzin, deze keer ging de aex van plus 0,8% naar break even in een paar minuten, omdat de dow wegzakte.wat een gemanipuleer. Zijn alvast aan het oefenen voor een brexit. Pffff
  2. Jakkie 22 juni 2016 17:45
    Oké misschien heb je gelijk maar ik geloof niet in een brexit. Volgens mij de markt ook niet.
  3. apollo 22 juni 2016 17:49
    quote:

    Diepo schreef op 22 juni 2016 16:52:

    @ Justin om 14:59

    Google hoeft maar een klein berichtje de wereld in te sturen dat het zijn beleid ten aanzien van map-licenties wijzigt en Tom Tom wordt hard geraakt. Dat is één van de redenen dat de koers niet omhoog wil. Men is er te beducht voor, het is namelijk eerder gebeurd.
    Zag net een Google auto met een grote bal op het dak in de weilanden bij Peize staan.
    Zouden ze ook een agrarische tak hebben.
  4. mjmj 22 juni 2016 18:00
    quote:

    apollo schreef op 22 juni 2016 17:49:

    [...]

    Zag net een Google auto met een grote bal op het dak in de weilanden bij Peize staan.
    Zouden ze ook een agrarische tak hebben.

    brengen ze de akkers in kaart zodat de boeren deze met drones kunnen bespuiten?
  5. [verwijderd] 22 juni 2016 18:03
    quote:

    Diepo schreef op 22 juni 2016 16:52:

    @ Justin om 14:59

    Google hoeft maar een klein berichtje de wereld in te sturen dat het zijn beleid ten aanzien van map-licenties wijzigt en Tom Tom wordt hard geraakt. Dat is één van de redenen dat de koers niet omhoog wil. Men is er te beducht voor, het is namelijk eerder gebeurd.
    Het verdienmodel van google is data, dus ze zullen altijd data willen van hun klanten. En dat is waar veel bezwaar in zit. Die policy gaat google niet veranderen. Dat is hun verdienmodel, dingen (bijna) gratis geven in ruil voor informatie.

    Kijk naar deze opmerking van Porsche

    There's no technological reason the porsche 991/2 doesn't have Android Auto playing through its massively upgraded PCM system. But there is an ethical one. As part of the agreement an automaker would have to enter with Google, certain pieces of data must be collected and mailed back to Mountain View, California. Stuff like vehicle speed, throttle position, coolant and oil temp, engine revs—basically Google wants a complete OBD2 dump whenever someone activates Android Auto. Not kosher, says Porsche
  6. Diepo 22 juni 2016 18:22
    quote:

    *Justin* schreef op 22 juni 2016 18:03:

    [...]

    Het verdienmodel van google is data, dus ze zullen altijd data willen van hun klanten. En dat is waar veel bezwaar in zit. Die policy gaat google niet veranderen. Dat is hun verdienmodel, dingen (bijna) gratis geven in ruil voor informatie.

    Kijk naar deze opmerking van Porsche

    There's no technological reason the porsche 991/2 doesn't have Android Auto playing through its massively upgraded PCM system. But there is an ethical one. As part of the agreement an automaker would have to enter with Google, certain pieces of data must be collected and mailed back to Mountain View, California. Stuff like vehicle speed, throttle position, coolant and oil temp, engine revs—basically Google wants a complete OBD2 dump whenever someone activates Android Auto. Not kosher, says Porsche
    Maar als iedereen dreigt weg te lopen bij Google om de reden die Porsche aangeeft. Wat dan? Iets minder data aanleveren en meer geld betalen aan Google? Dat kan een (tijdelijke) optie voor Google zijn. Google bepaalt in deze. Niet fijn voor Tom Tom.
  7. Nasdaq_NL 22 juni 2016 18:51
    quote:

    *Justin* schreef op 22 juni 2016 18:03:

    [...]

    Het verdienmodel van google is data, dus ze zullen altijd data willen van hun klanten. En dat is waar veel bezwaar in zit. Die policy gaat google niet veranderen. Dat is hun verdienmodel, dingen (bijna) gratis geven in ruil voor informatie.

    Kijk naar deze opmerking van Porsche

    There's no technological reason the porsche 991/2 doesn't have Android Auto playing through its massively upgraded PCM system. But there is an ethical one. As part of the agreement an automaker would have to enter with Google, certain pieces of data must be collected and mailed back to Mountain View, California. Stuff like vehicle speed, throttle position, coolant and oil temp, engine revs—basically Google wants a complete OBD2 dump whenever someone activates Android Auto. Not kosher, says Porsche
    Zie ook @Here en privacy

    twitter.com/geoawesomeness/status/744...
  8. [verwijderd] 22 juni 2016 18:54
    @Justin, over wat je eerder in je analyse schreef:

    Waarom is het zo van doorslaggevend belang dat TomTom realtime kaarten kan updaten en Here dat alleen maar batchgewijs, bijvoorbeeld 1 keer per dag?

    Het gaat hier niet om de mogelijkheid dat problemen op routes direct en realtime worden doorgegeven, het gaat om de kaart zelf. Dan is een batchgewijze update toch niet zo'n nadeel?
  9. apollo 22 juni 2016 19:01
    quote:

    mjmj schreef op 22 juni 2016 18:00:

    [...]

    brengen ze de akkers in kaart zodat de boeren deze met drones kunnen bespuiten?
    Zou kunnen maar er stonden rondom de SUV ook een paar koeien te grazen met een antenne op hun kont.
    Wellicht zelfsturende koeien?
  10. [verwijderd] 22 juni 2016 20:21
    quote:

    Overtake schreef op 22 juni 2016 18:54:

    @Justin, over wat je eerder in je analyse schreef:

    Waarom is het zo van doorslaggevend belang dat TomTom realtime kaarten kan updaten en Here dat alleen maar batchgewijs, bijvoorbeeld 1 keer per dag?

    Het gaat hier niet om de mogelijkheid dat problemen op routes direct en realtime worden doorgegeven, het gaat om de kaart zelf. Dan is een batchgewijze update toch niet zo'n nadeel?
    www.datasciencecentral.com/profiles/b...

    real time data processing involves a continual input, process and output of data. Data must be processed in a small time period (or near real time).

    While most organizations use batch data processing, sometimes an organization needs real time data processing. Real time data processing and analytics allows an organization the ability to take immediate action for those times when acting within seconds or minutes is significant. The goal is to obtain the insight required to act prudently at the right time - which increasingly means immediately.
  11. [verwijderd] 22 juni 2016 20:38
    quote:

    Cain Velasquez schreef op 22 juni 2016 20:21:

    [...]

    www.datasciencecentral.com/profiles/b...

    real time data processing involves a continual input, process and output of data. Data must be processed in a small time period (or near real time).

    While most organizations use batch data processing, sometimes an organization needs real time data processing. Real time data processing and analytics allows an organization the ability to take immediate action for those times when acting within seconds or minutes is significant. The goal is to obtain the insight required to act prudently at the right time - which increasingly means immediately.

    Waarvoor dank,

    Maar, het verklaart niet waarom het ingeval van kaartendatabases zo'n geweldige pre is.
  12. [verwijderd] 22 juni 2016 21:14
    quote:

    Overtake schreef op 22 juni 2016 18:54:

    @Justin, over wat je eerder in je analyse schreef:

    Waarom is het zo van doorslaggevend belang dat TomTom realtime kaarten kan updaten en Here dat alleen maar batchgewijs, bijvoorbeeld 1 keer per dag?

    Het gaat hier niet om de mogelijkheid dat problemen op routes direct en realtime worden doorgegeven, het gaat om de kaart zelf. Dan is een batchgewijze update toch niet zo'n nadeel?
    'Mandatory' (!)

    www.automotiveworld.com/analysis/navi...

    The new transactional map-making platform minimises the time between detecting changes in the real world, processing these on the server, and updating the map in a car. Changes can pass through TomTom’s mapmaking process, be fully quality assured, and end up in a customer’s map with small and frequent increments. “As far as we can tell, this is something that no other company has right now. We think – and expect – this will be a mandatory part of being able to produce real-time maps for the automotive industry,” affirmed de Vries.

  13. NielsjeB 22 juni 2016 21:19
    quote:

    Riet van Milt schreef op 22 juni 2016 12:27:

    Tijd om in de calls te gaan lijkt het.
    Dat zou je denken ja. Maar wat maakt dit nieuws/advies anders dan de vorige keren?

    De fanfare gaat hier al weer lopen. Met alle scheuren in de broek die ik met call-opties op dit aandeel al heb opgelopen heb ik bijna een korte broek gekregen ;)

    Misschien toch maar gewoon old-fashioned aandelen aanschaffen?
  14. [verwijderd] 22 juni 2016 21:29
    quote:

    *Justin* schreef op 22 juni 2016 21:14:

    [...]

    'Mandatory' (!)

    www.automotiveworld.com/analysis/navi...

    The new transactional map-making platform minimises the time between detecting changes in the real world, processing these on the server, and updating the map in a car. Changes can pass through TomTom’s mapmaking process, be fully quality assured, and end up in a customer’s map with small and frequent increments. “As far as we can tell, this is something that no other company has right now. We think – and expect – this will be a mandatory part of being able to produce real-time maps for the automotive industry,” affirmed de Vries.

    Dank!

    Begrijp dat het vooral voordelen biedt ivm real-time maps.

    Mijn gedachte was juist dat wijzigingen aan wegen niet zo frequent en/of elementair en/of relevant voor navigatie zijn, dat een batchgewijze verwerking grote nadelen zou inhouden. Maar, misschien begrijp ik dat dan onvoldoende.
    In ieder geval zullen de kosten van real-time hoger liggen.
  15. [verwijderd] 22 juni 2016 21:45
    quote:

    Overtake schreef op 22 juni 2016 21:29:

    [...]
    Dank!

    Begrijp dat het vooral voordelen biedt ivm real-time maps.

    Mijn gedachte was juist dat wijzigingen aan wegen niet zo frequent en/of elementair en/of relevant voor navigatie zijn, dat een batchgewijze verwerking grote nadelen zou inhouden. Maar, misschien begrijp ik dat dan onvoldoende.
    In ieder geval zullen de kosten van real-time hoger liggen.
    In April 2015 TomTom reached an internal milestone when 50 percent of map edits were fully automated and the target is to continue to grow this part significantly. According to Eszter Pattantyus, senior vice president for maps major markets, “We are much more efficient than our closest competitor (i.e. HERE) at producing maps, we have calculated that on a Euro per kilometer of maps our costs are about one third.“

    www.gpsbusinessnews.com/In-the-Heart-...

5.575 Posts
Pagina: «« 1 ... 195 196 197 198 199 ... 279 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 04 februari

    1. Chinese beurs vasteland gesloten
    2. BNP Paribas Q4-cijfers (Fra)
    3. Infineon Q4-cijfers (Dld)
    4. UBS Q4-cijfers (Zwi)
    5. TomTom Q4-cijfers
    6. Merck Q4-cijfers (VS)
    7. PepsiCo Q4-cijfers (VS)
    8. Pfizer Q4-cijfers (VS)
    9. Spotify Q4-cijfers (VS)
    10. Fabrieksorders december (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht