VanillaSky schreef op 13 oktober 2016 20:53:
[...]
Inderdaad ongelofelijk dat men het hier voordoet als non-event, dan ben je toch gewoon steke blind. Ach maar 8% dus dat valt mee, nou ik vind het een aardige afstort en vraag me af of het daarbij blijft. TT heeft voorlopig weer een dalende omzet en dat is wat weer de algemene teneur zal zijn. Eerst was het langzaam stabiliserend en sinds eind 2015: "Oke er word geen drol verdiend MAAR de omzet groeit een klein beetje en het lijkt erop dat dat zich gaat voortzetten".
Nou je kunt op een bierviltje uitrekenen dat bij een zo sterk dalende PND omzet de omzet de komende 2 jaar niet of niet noemenswaardig gaat stijgen. Ik teken voor een omzet van 1000-1100mio voor 2017 en 2018.
En 100% eens licensing, automotive en telematics is gewoon nodig om daling in consumer op te vangen en de enorme overhead te kunnen betalen niets meer en niets minder. En vergis je niet door consumer is er een hele hoop aan kosten opgevangen ten behoeve van die andere BUs. De overhead van het nieuwe TomTom is gewoon >600mio dus bij een nette 60% marge moet er dan een klap omzet bij wil je echt winst gaan maken en dat gaat dus niet gebeuren met een fors dalende consumer.
Op cijfers gaan we de komende paar jaar geen klappers maken, het blijft een volatiel aandeel dus zeg een 6-10 euro. We moeten het hebben van het opknippen / overname bedrijf voor die >12 euro. Van mij mag het onderhand ook wel, oke indien TT winnende blijft zit er misschien over 5 of meer jaar een hogere koers in maar veel eerder niet.