W schreef op 8 februari 2017 12:08:
[...]
ja, opex/capex is ongoing, dus die hefboom uit automotive, licensing and telematics moet wel een keer gaan werken
kijk, ik weet het zo langzamerhand ook niet meer voor gevoel, probeer me dan ook te verwijderen van het koersniveau, want voor mij is alles onder de 10 koopwaardig, maar dat is basis op waardering van de assets, ik heb altijd twijfels gehad bij het verdienmodel.
wat ik wel weet is dat markt-perceptie, zeker bij bull-sentiment op de beurzen of voor een sector wonderen kan doen, kijk naar de share price van Tesla, kijk naar MBLY en kijk wat start-ups opleveren
de markt-perceptie bij TT blijft hangen bij een aftakelende consumer biz, we kelderen vandaag niet op de cijfers van 2016, NEEN de outlook voor 2017, wederom een non-performing cautious outlook, dat is gewoon GEEN investment-case;
de Focus moet naar de groeionderdelen, daarbij is er een serieus gevaar dat het "raam" qua tijdspanne waarin TT opereert voor met name MAPS wel eens een andere weging over tijd kan krijgen, nu is het nog het bindmiddel, maar is dat nog zo over 3 jaar en is het ook nog zo dat over 3 jaar Apple en Google gewoon MAP-bepalend gaan worden ?
da's een serieus risico, TT moet eauite participanten binnen halen, strategische partners, kijk verdomme naar HERE die lopen dan wel achter voor Road DNA, maar als dat pas echt speelt over 3 of 5 jaar voor level 4 autonoom, dan is de markt al gewijzigd
heb 2 alarmbellen HIK en BDB, HIK is al aan het afgaan, zelf ben ik de materie niet machtig, maar ik weet wel wat het kan betekenen als je te laat bent.
HG moet nu aktie nemen, durft hij dat ?
is hij eigenlijk al niet uitgeblust en free-wheeled hij nu maar als voorzichtig mens naar de uitgang.
ik zou zeggen neem hem dan nu en laat een hongerige CEO het eens proberen, ook niet eentje die jullie al in de bestuurskamer hebben zitten, Neen, een frisse wind door de toko.