harrysnel schreef op 8 maart 2017 11:48:
Wat ik "apart" vond aan Genève is de focus die Goddijn in Bloomberg interview gisteren legde op verkeerssystemen. Smart City PR sausje tijdens een automotive event. Merkwaardig. Wel persbericht over 1 miljoen Traffic gebruikers via Mercedes Benz dat daar dan wel weer bij past (Traffic Jams, Smart Mobility etc.).
Nu vandaag, op een voor mij onverwacht moment, persbericht over Drive Me programma van Volvo. En: dat gaat ook over
steden. Goddijn laat in het interview van gisteren weten "we doen geen verkeerslichten"; heeft het over samenwerking met Siemens, Elgin en PTV.
Opvallende quote in Bloomberg interview:
“Uber is very much relying on our technology and our data for routing, for traffic information,“ Goddijn said. “We have a vast amount of data and experience, which helps them to tune their algorithms.”www.bloomberg.com/news/articles/2017-...Augustus 2016 gaat Volvo met Uber samenwerken:
Volvo Cars and Uber join forces to develop autonomous driving cars
www.media.volvocars.com/global/en-gb/...Gisteren dus een interview over mobiliteit in steden en wat TomTom daar kan betekenen samen met partners. Uber wordt specifiek genoemd. Vandaag dus persbericht over Drive Me programma van Volvo waar het gaat om kaarten voor in de stad. Volvo trekt samen op met Uber. Toch een soort van rode draad in deze persberichten en een partij als IBM zou hier goed bij kunnen aansluiten.
@HIK: je hebt gelijk dat de andere lezers hier weinig aan hebben. Ben gewend om al mijn conclusies over alles wat ook maar iets met TT te maken heeft hier te delen. Vandaar mijn bijdrage maar zal erover op houden en mijn verbazing voor mijzelf bewaren.
@xynix: dacht gezien te hebben dat Ford, GM, Fiat en Tesla niet op de persagenda voor Genève stonden dus logisch dat daar geen persberichten vandaan kwamen. Kan dus wel bij andere gelegenheid.