groeibriljant schreef op 30 maart 2017 11:42:
[...]
Moet je beter lezen:
De deal met Volvo is fantastisch maar gaat pas vanaf 2019 geld opleveren. Maar dan ook gelijk veel. Mooie van Volvo-deal is dat het de meest trouwe klant van HERE was en men nu overstapt naar TomTom. Volvo loopt voorop in veiligheid. De technologie van TomTom is daarin belangrijk (HD-maps en roadDNA). In eerste instantie werd gecommuniceerd dat het de gewone kaarten en navigatie zijn. Nu hoor je dat Volvo ook in het Drive Me programa aan de slag gaat met de TomTom HD-maps en roadDNA.
Tesla is andere koek. Kleinere aantallen (voorlopig) maar wel het merk dat zo'n beetje de benchmark is voor autonoom rijden. Knap hoe ze dat met inferieure technologie hebben geclaimd. De nieuwe Autopilot mag echter niet meer blunderen.
Als TomTom gaat leveren aan Tesla dan is dat het bewijs dat TomTom HD-maps en roadDNA leading zijn.
Krijg je wereldwijd en continue aandacht in de komende jaren. En trekt TomTom ook grote beleggers en sectorbeleggers uit USA, AZIE etc.. De impact van een deal met Tesla is dus vele malen groter dan de deals met Uber, Apple, Volvo etc.etc..
De testen van Bosch-TomTom in Tesla, de 'can't comment on that' van Goddijn, het in opdracht van een klant versneld maken van de HD-map en roadDNA voor de USA-snelwegen en hoofdwegen (zojuist gereed), de overname van Autonomos, nu de automatic calibration, het zijn allemaal aanwijzingen in de richting van een deal met Tesla.
Die deal brengt in korte tijd (dagen/weken) de sprong naar de 12 -15 euro range, maar dat is slechts een eerste beginnetje. Na Tesla krijg je dan mogelijk ook grote partijen als Toyota, Ford, GM etc.etc.
Goddijn verwacht 50% marktaandeel Automotive in 2020. Ga je met die 50% rekenen, dan gaat de koers tzt de hobbel van
100 euro eenvoudig nemen.
En vergeet ook niet dat Tesla eind vorig jaar Mobileye de deur heeft uitgegooid (werd recent door Intel overgenomen voor ruim 30x de omzet; omgerekend zou TomTom dan
140 euro per aandeel doen)