Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

PERSBERICHT: AkzoNobel wint prestigieuze TED-prijs met Let's Color-film

1 Post
| Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 9 maart 2011 16:08
    PERSBERICHT: AkzoNobel wint prestigieuze TED-prijs met Let's Color-film


    9 maart 2011

    Een inspirerende commercial waarin AkzoNobel's baanbrekende Let's Color-campagne
    wordt gepromoot, is door TED bekroond met een prestigieuze Ads Worth Spreading-
    prijs.

    De opvallende, twee minuten durende film - bedoeld om online gedeeld te worden -
    van regisseur Adam Berg en producent Euro RSCG uit Londen neemt de kijker mee op
    een caleidoscopische reis langs mensen die overal ter wereld samenkomen om
    grauwe plekken te transformeren met behulp van AkzoNobel's verfmerken Dulux,
    Dulux Valentine en Coral.

    Het doel van de wedstrijd was om commercials te vinden die zo treffend zijn, dat
    mensen van binnenuit de behoefte hebben om ze te bekijken. Er kwamen meer dan
    duizend inzendingen binnen en een panel van 24 deskundige juryleden koos de
    inzending van AkzoNobel als een van de tien winnaars. In een toelichting op de
    keuze zei TED dat de commercial van het bedrijf de kijker ontroert met haar
    boodschap dat kleur het leven glans geeft en dat een nieuwe laag verf overal een
    nieuw licht op werpt. Een van de juryleden merkte op: "Dit is het perfecte
    project voor een verfmerk om in te investeren."

    Tex Gunning, die als lid van de Raad van Bestuur van AkzoNobel verantwoordelijk
    is voor het bedrijfsonderdeel Decorative Paints, voegde eraan toe: "Kleur heeft
    het vermogen om ons allen te inspireren en ik ben heel blij dat onze positieve
    invloed op markten en gemeenschappen over de hele wereld zo sterk is
    overgebracht door deze commercial."

    "De Let's Color-campagne versterkt niet alleen onze rol als wereldautoriteit op
    het gebied van kleur, maar moedigt consumenten ook aan om hun wereld er lichter
    en beter uit te laten zien, door onze merken te gebruiken. Het is een kwestie
    van consumenten op een nieuwe en onweerstaanbare manier voor ons te winnen en
    professionals bewust te maken van de effecten en voordelen van het gebruik van
    kleur."

    De wereldwijde Let's Color-campagne, die in 2010 werd gelanceerd, is opgezet om
    mensen te inspireren om aan hun leefomgeving nieuwe kleur en glans te geven. De
    schilderscènes in de winnende commercial werden over een periode van vier
    maanden georganiseerd in Brazilië, India, Frankrijk en Groot-Brittannië. Lokale
    gemeenschappen werden uitgenodigd om kleurloze plekken om te vormen met behulp
    van de verfmerken van de onderneming, waarbij elk evenement werd gefilmd om
    materiaal voor de commercial te leveren.

    Sinds de komst van de video hebben er ook projecten in Nederland, Zuid-Afrika en
    Turkije plaatsgevonden, terwijl tal van andere projecten voor de komende maanden
    op het programma staan. Ga naar www.letscolourproject.com om de bekroonde film
    te bekijken. Op www.letscolourproject.com/blog is bovendien te zien hoe de film
    tot stand is gekomen.

    = - -

    AkzoNobel is 's werelds grootste verf- en coatingsonderneming en een
    vooraanstaand producent van specialistische chemicaliën. Wij voorzien industrie
    en consumenten wereldwijd van innovatieve producten en werken met passie aan de
    ontwikkeling van duurzame oplossingen voor onze klanten. Tot onze merken behoren
    bekende namen als Dulux, Sikkens, International en Eka. Ons hoofdkantoor staat
    in Amsterdam, we behoren tot de Global Fortune 500 en hebben een
    leiderschapspositie op het gebied van duurzaamheid. Met activiteiten in meer dan
    80 landen zetten onze circa 55.000 medewerkers zich in voor topkwaliteit en het
    realiseren van "Tomorrow's Answers Today(TM)".

    De missie van TED ("Ideas Worth Spreading") reikt nu veel verder dan de
    jaarlijkse conferenties en omvat een verscheidenheid aan projecten en
    initiatieven, die bedoeld zijn om de kracht van ideeën proberen te gebruiken om
    de wereld te veranderen.
    "Ads Worth Spreading" is een uitdaging voor de wereldwijde reclamebranche om
    doelgroepen opnieuw uit te vinden, betrokken te krijgen en te inspireren met een
    nieuwe definitie van wat videoreclame in het digitale tijdperk kan betekenen.

    Niet voor publicatie - voor meer informatie

    Corporate Media Relations
    Tel. 020 502 78 33
    Contactpersoon: Christian Tardif




    Pdf file AkzoNobel persbericht:
    hugin.info/130660/R/1495466/431222.pdf




    This announcement is distributed by Thomson Reuters on behalf of
    Thomson Reuters clients. The owner of this announcement warrants that:
    (i) the releases contained herein are protected by copyright and
    other applicable laws; and
    (ii) they are solely responsible for the content, accuracy and
    originality of the information contained therein.

    Source: Akzo Nobel NV via Thomson Reuters ONE

    [HUG#1495466]

    www.akzonobel.com

1 Post
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.106
AB InBev 2 5.536
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.115
ABO-Group 1 23
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.837
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.815
Aedifica 3 926
Aegon 3.258 323.055
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.305
ageas 5.844 109.903
Agfa-Gevaert 14 2.062
Ahold 3.538 74.349
Air France - KLM 1.025 35.275
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.050
Alfen 16 25.212
Allfunds Group 4 1.516
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 418
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.794
AMG 971 134.285
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.745
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 495
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.053
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 386
Arcadis 252 8.802
Arcelor Mittal 2.034 320.953
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.350
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.750
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.599
ASML 1.766 109.879
ASR Nederland 21 4.507
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.881
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.449

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 26 maart

    1. Economische groei Q4 2e raming (NL)
    2. Consumenten- en producentenprijzen februari (VK)
    3. Consumentenvertrouwen maart (Fra)
    4. Randstad - Jaarvergadering
    5. Hypotheekaanvragen - wekelijks (VS)
    6. Orders voor duurzame goederen februari (VS)
    7. Olievoorraden - wekelijks (VS)
  2. 27 maart

    1. Exor Q4-cijfers
    2. Sligro Q4-cijfers
    3. Hennes & Mauritz Q1-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht