Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Digitaal is het nieuwe normaal !

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 18 mei 2011 12:42
    Het digitaal lezen van tijdschriften en boeken is nog niet sterk doorgebroken, maar is wel de toekomst. Voorwaarde is echter dat uitgevers unieke content of publicaties moeten aanbieden op elektronische dragers willen ze dat klanten daarvoor betalen. Zo luidt de conclusie van het eerste grootschalig onderzoek naar interesse in digitaal lezen in Vlaanderen.

    Het onderzoek werd uitgevoerd door Memori, een expertisecentrum van Lessius Hogeschool Mechelen, en kadert in het onderzoeksproject "Van e-reader naar e-reading" dat wil nagaan hoe magazine- en nieuwsuitgevers het best inspelen op de e-readingtrend. Tijdens de maanden januari en februari van dit jaar werd bij 2.770 personen - via een online enquête - gepeild naar hun interesse, verwachtingen en betalingsbereidheid op het vlak van digitaal lezen.

    E-reader voor 60-plussers
    Daaruit blijkt dat digitaal lezen nog niet sterk is doorgebroken in Vlaanderen. De meerderheid van de Vlamingen leest nog steeds liever op papier dan digitaal. Ongeveer 8 procent van de respondenten heeft een iPad (5 procent van de vrouwen en 16 procent van de mannen) en 5 procent een e-reader (opvallend: voornamelijk populair bij 60-plussers). Deze toestellen winnen echter gestaag aan populariteit: 8 procent van de ondervraagde personen zegt dat ze plannen om het komende jaar een iPad aan te schaffen en 4 procent plant een e-reader aan te kopen.

    Unieke content
    De conclusie van de onderzoekers is dan ook dat digitaal lezen en uitgeven duidelijk toekomst heeft. "Wie er al mee vertrouwd is, staat namelijk positief tegenover digitaal lezen. Zeker jongere, hoogopgeleide mannen. Voorlopig willen de meeste mensen echter alleen digitaal lezen als het niet anders kan. Ze willen er dan ook wel voor betalen. Bestaande media gewoon overzetten naar een digitaal formaat werkt slechts in heel beperkte mate. Uitgevers moeten er dus voor zorgen dat ze 'unieke' content of publicaties aanbieden op elektronische dragers. Pas dan zullen ze lezers er van kunnen overtuigen om digitaal te gaan lezen én er ook voor te betalen", aldus onderzoeker Bruno Koninckx.

    Digitaal papier
    De onderzoeker verwacht dat digitaal lezen op termijn kranten en tijdschriften zullen vervangen. "Maar dan spreken we niet meer over tablets, maar over digitaal papier." (belga/tma)
  2. [verwijderd] 10 oktober 2011 18:17

    Adrian Steele: Trends in digital and flexo technology

    Posted on 10 Oct 2011

    Label Expo 2011 was a great show with a lot of buzz about the place. To me, the digital hall had the biggest and best buzz of all! The head to head – EFI v HP v Xeikon – digital print workshops were great, a real showcase to watch the latest developments. The best bit was watching Filip from Xeikon eating the toner to demonstrate its FDA food safe properties for direct food contact!

    If you doubted the trend towards increased digitalization of the narrow web workflow, then this was the show to finally put those doubts to rest. There were new software enhancements announced by Xeikon and HP, and a raft of inkjet machines launched or enhanced. Add to that the various laser die cutting modules that are becoming increasingly productive, then it looks like we are about to see a big change to what is regarded as a standard labeling workflow. There were a lot of entry level desktop laser machines that also got a lot of interest, and seemed ideal as a first step towards digital label production for a small labeling business, or an in house solution for small label user customers. Xeikon and HP continue to battle for the top spot as industrial digital labeling powerhouses, and although it gets better and better, I think we are still a way from inkjet becoming a serious rival in the premium quality mass market.

    This year, flexo didn’t seem to show very many big developments. All the focus was on quick changeovers, with one stand demonstrating 32 second changeovers of a flexo print station. It is very impressive, and combined with the move towards even smaller repeat cylinders with smaller plate costs it is very clear that pure flexo manufacturers are competing now not on quality and max speed, but how efficient they can be when matched against digital – which is getting faster and wider. The middle ground of flexo/digital changeover is getting to be a VERY crowded space.

    Twitter was heavily used, and my favorite tweet was, ‘At #labelexpo 2009 digital competed with flexo. This year its all change; flexo is trying to compete with digital’. I’m looking forward to DRUPA where there must be some more really exciting new developments!

    Adrian Steele

    Managing director

    Mercian Labels Group
5 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.087
AB InBev 2 5.525
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.802
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.755
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.755
Aedifica 3 923
Aegon 3.258 322.941
AFC Ajax 538 7.088
Affimed NV 2 6.297
ageas 5.844 109.895
Agfa-Gevaert 14 2.051
Ahold 3.538 74.343
Air France - KLM 1.025 35.151
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.043
Alfen 16 24.986
Allfunds Group 4 1.509
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 406
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.825
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.451
AMG 971 133.860
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.698
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 491
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.027
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 384
Arcadis 252 8.787
Arcelor Mittal 2.034 320.825
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.328
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.745
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.379
ASML 1.766 108.490
ASR Nederland 21 4.502
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 521
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.688
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.404

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 06 maart

    1. Air France-KLM Q4-cijfers
    2. Lufthansa Q4-cijfers
    3. Deutsche Post Q4-cijfers
    4. Merck KGaA Q4-cijfers
    5. Zalando Q4-cijfers
    6. Eurocommercial Properties Q4-cijfers
    7. Detailhandelsverkopen januari (eur)
    8. Macy's Q4-cijfers
    9. JD.com Q4-cijfers
    10. Kroger Q4-cijfers
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht