woopsie schreef op 11 juli 2011 22:57:
Zonder al te veel kennis te hebben van beide bedrijven (ik geloof gewoon niet in het segment) is Garmin wel een stuk verder daar waar TT nog steeds opereert (als aandeel) als groeibedrijf (geen dividenden, alles in research and development, veel kosten voor reclame etc) daar waar Garmin gewoon een net dividend uitkeert. Er komt een punt dat dat dividend, als beleggers menen dat dat wel zal worden uitgekeerd, een bodem onder de koers legt. Zie een KPN bij ons bv. Laten we eens terug gaan naar de basis, wat bepaalt de prijs van een aandeel theoretisch? Contant gemaakte inkomsten die je verwacht uit een belegging. Op een gegeven moment houdt het op als je geen dividenden uitkeert. TT is al sinds 2005 (meen ik) beursgenoteerd, kan er naast zitten. En er gaat geen cent naar de aandeelhouders. Wat zegt dat over de winstgevendheid en het management van de tent zelf? Je kunt maar zo lang een groeibedrijf zijn en daarmee wegkomen.