Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

Dinsdag 16 Augustus 2011

500 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 25 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. DTJ 15 augustus 2011 23:26
    quote:

    Pechvogel schreef:

    Laten we een nieuw forum openen.
    Zonder een negatief of positief getinte forumtitel.
    Succes.
    Pechvogel ik wilde er net een aanmaken voor dinsdag zonder negatief gelul maar je bent me net voor.
    Wat verwacht je morgen weer zo'n achtbaanrit als vandaag.
    of gaat de koers stabiliseren.

  2. DTJ 15 augustus 2011 23:31
    quote:

    egeltjemetstekel schreef:

    maakt me niks uit maar ik wil gewoon weten wat men er van denkt das toch niet negatief?
    Nee als je short zit niet nee
  3. DTJ 15 augustus 2011 23:44
    quote:

    egeltjemetstekel schreef:

    mijn positie? nou ik zit gewoon op n treintje te wachten maar das niet relevant voor mijn vraag vind ik
    Dat treintje gaat nog deze week vertrekken.

  4. [verwijderd] 15 augustus 2011 23:54
    quote:

    DTJ schreef:

    [...]

    Pechvogel ik wilde er net een aanmaken voor dinsdag zonder negatief gelul maar je bent me net voor.
    Wat verwacht je morgen weer zo'n achtbaanrit als vandaag.
    of gaat de koers stabiliseren.

    Haha ja ik dacht ik maak er maar 1 aan, met hoofdletters enzo, dat maakt het wat overzichtelijker en netter.
    En idd zonder negatief gelul.
    Ik duik straks onder de wol, weet echt totaal niet wat de dag me morgen gaat brengen op de beurs.
    Al die speculaties.. om gek van te worden.
    Ik hoop omhoog iig, het slechte nieuws is nu wel geweest voor de komende dagen.
  5. [verwijderd] 15 augustus 2011 23:59
    Nee we gaan elkaar lekker gek maken en vertellen hoe geweldig dit aandeel is. Vooral niet nadenken, al je geld erin en hopen dat het goed komt.
  6. [verwijderd] 16 augustus 2011 00:01
    quote:

    greenspanalan schreef:

    Nee we gaan elkaar lekker gek maken en vertellen hoe geweldig dit aandeel is. Vooral niet nadenken, al je geld erin en hopen dat het goed komt.
    bedankt voor de waarschuwing papa
  7. [verwijderd] 16 augustus 2011 00:04
    (nog een poging)

    Waarom zou er volgens jullie gekozen zijn voor het aantal van 4 miljoen?

    Is dit het max aantal dat lager ligt dan de vorige 5 miljoen? Wordt zo gesuggereerd dat dit het laatste plukje geld is wat op de zeer korte termijn nodig is zodat het huidige "vertrouwen" in het aandeel wordt gehandhaafd?
    Volgt hierna een uitgifte van 2,5 miljoen nieuwe aandelen?
    Waarom niet een uitgifte van 6,3 miljoen, zou de koers hier op dit moment anders op reageren?

    Kunnen we bij gebrek aan meer info mogelijk ook maar iets afleiden uit dat aantal 4 miljoen?

    Ik ben benieuwd naar jullie redenaties over de totstandkoming van dat aantal.
  8. AX lover 16 augustus 2011 00:11
    quote:

    Calm Down & Cheer Up schreef op 16 augustus 2011 00:04:

    (nog een poging)

    Waarom zou er volgens jullie gekozen zijn voor het aantal van 4 miljoen?

    Is dit het max aantal dat lager ligt dan de vorige 5 miljoen? Wordt zo gesuggereerd dat dit het laatste plukje geld is wat op de zeer korte termijn nodig is zodat het huidige "vertrouwen" in het aandeel wordt gehandhaafd?
    Volgt hierna een uitgifte van 2,5 miljoen nieuwe aandelen?
    Waarom niet een uitgifte van 6,3 miljoen, zou de koers hier op dit moment anders op reageren?

    Kunnen we bij gebrek aan meer info mogelijk ook maar iets afleiden uit dat aantal 4 miljoen?

    Ik ben benieuwd naar jullie redenaties over de totstandkoming van dat aantal.
    Heel simpel. Ze hebben gekozen voor die hoeveelheid omdat het net genoeg geld oplevert om de rekeningen te betalen die de Kronofogden deze week komt innen bij Saab.

    Victor Muller heeft zelf (in het verleden) al meerdere malen aangegeven dat GEM een "last resort" optie is en dat het een zeer dure manier van "geld ophalen" is. Ze maken er dus liever geen gebruik van. Het is echt een appeltje voor de dorst. Dat is dus de reden dat ze er alleen gebruik van maken al er op geen andere manier aan geld gekomen kan worden.

    Dat was 2 weken geleden het geval toen een deel van de salarissen betaald moesten worden. Toen werd er net genoeg uitgegeven om de lonen te kunnen betalen.

    Nu moeten ze een paar miljoen betalen aan (uit mijn hoofd 4) leveranciers en dus vragen ze GEM om precies zoveel geld. Als er straks geen geld is om de salarissen te betalen geven ze gewoon weer 14 miljoen aandelen uit en krijgen ze geld van GEM om de salarissen te kunnen betalen.
  9. [verwijderd] 16 augustus 2011 00:14
    quote:

    greenspanalan schreef op 16 augustus 2011 00:07:

    Je had al antwoord gekregen
    Ja, ik heb je "antwoord" gelezen.

    Hoewel ik het niet als inhoudelijke reactie zie, maar meer als praten zonder iets te zeggen: alsnog bedankt voor je reactie.
  10. AX lover 16 augustus 2011 00:14
    quote:

    schreef:

    Saab gebruikt laatste redmiddel voor cash

    MAANDAG 15 AUGUSTUS 2011
    Saab geeft alweer aandelen uit onder de faciliteit van GEM. Dat is al de tweede keer in korte tijd. Het is echter een hele dure manier om aan cash te komen.

    Deze keer verstrekt Saab 4 miljoen aandelen aan GEM. Begin augustus waren het er 5 miljoen in verband met de salarisbetalingen. Eerder, in mei, deed Saab ook al een beroep op de faciliteit voor 1 miljoen aandelen.

    Opbrengst magertjes
    De precieze opbrengst van de aandelenuitgifte is nog niet bekend. De uitgifteprijs wordt bepaald aan de hand van de gemiddelde slotkoers van 15 handelsdagen minus een korting van 10%. Met een aandelenkoers van ronde de euro is de te verwachten opbrengst zeer magertjes te noemen.

    De emissievoorwaarden zijn bijzonder ongunstig voor Saab. Dat heeft Saab-topman Victor Muller zelf toegegeven toen hij de GEM-faciliteit 'hele dure cash' noemde. Maar GEM is dan ook een financier van het soort dat in beeld komt als alle andere mogelijkheden zijn uitgeput.

    En daar lijkt het wel op bij Saab. Het is een teken aan de wand dat Saab nu eens zo kwistig gebruikt maakt van de dure GEM-faciliteit. Ze moeten hoe dan ook aan cash komen, want er staan -uiteraard- betalingen voor de deur.

    Incasso
    Meest acute en meest precaire is de incassoprocedure die een aantal leveranciers is gestart. Deze week kan het geld gevorderd gaan worden. Het gaat om enkele miljoenen euro's, ongeveer het bedrag dat Saab nu via GEM betrekt.

    Zo lijkt het alsof Saab voor elke grote betaling het geld nog moet gaan zoeken als het moment daar is. Dat geeft aan dat de kas echt leeg lijkt te zijn.

    De faciliteit van GEM omvat 150 mln euro en is ingesteld bij de overname van Saab door Spyker in januari 2010. Gedurende heel 2010 zijn er circa 1,5 miljoen aandelen onder de GEM-faciliteit uitgegeven. Die gingen toen voor 4 euro per stuk weg.

    Direct doorverkopen
    GEM verkoopt de aandelen direct door via de vrije markt, want GEM's doel is niet om een belang op te bouwen, maar slechts om geld te verdienen aan het verstrekken van cash. Dat betekent dat eenieder die er vertrouwen in heeft, makkelijk een fors pakket kan inslaan bij GEM. Vladimir Antonov bijvoorbeeld, of de beoogde Chinese partners Pang Da en Youngman.

    De verwatering door de drie emissies van dit jaar is enorm: 10 miljoen nieuwe aandelen erbij terwijl er zo'n 23 miljoen aandelen uitstaan, ofwel een verwatering van maar liefst 43%. En dat niet eens voor een algehele herfinanciering, maar slechts voor een paar noodverbanden om gaten mee te dichten.
    spyker-saab.blogspot.com/2011/08/saab...

    Als het nu nog niet duidelijk is...
  11. DTJ 16 augustus 2011 00:17
    quote:

    greenspanalan schreef:

    Nee we gaan elkaar lekker gek maken en vertellen hoe geweldig dit aandeel is. Vooral niet nadenken, al je geld erin en hopen dat het goed komt.
    Greenspanalan het is nu wel duidelijk hoe je over SWAN denkt.

    Wat wil je eigenlijk bereiken met die negatieve op negatieve op negatieve op negatieve op negatieve op negatieve berichten.

  12. AX lover 16 augustus 2011 00:24
    quote:

    schreef:

    Saab customers abandon automaker as Swedish hometown frets

    Ola Kinnander and Joshua Armstrong
    August 14, 2011 - 6:34 pm ET

    STOCKHOLM (Bloomberg) -- Chuck Ronson, a New York trader who's driven Saab cars since 2001, ditched the automaker last month when the lease on his sedan ended.

    "The brand is losing money, and dealerships are closing," said Ronson, who opted for a BMW instead. "Are they going to have money or not for payroll this week? There's too much uncertainty. I wouldn't buy a Saab again."

    Saab Automobile, the 64-year-old Swedish carmaker sold by General Motors Co. last year to Spyker Cars NV, is fighting to survive after halting production in March amid a payment dispute with suppliers.

    Following a series of starts and stops, the main Swedish factory has been quiet since early June, and the company has delayed paying wages twice as it scrambled to raise money. The market volatility caused by the European sovereign debt crisis complicates Saab's efforts to raise funds as banks become increasingly reluctant to loan money.

    With the factory shut down, the automaker's dealerships are going bust and employees are wondering about their future.

    "The chances have definitely narrowed," Martin Crum, an analyst at Amsterdams Effectenkantoor BV, said of Saab's possible survival. "The longer it takes, the harder it gets."

    The uncertainty has also hit the carmaker's stock. Spyker, which changed its name to Swedish Automobile NV in June, has plunged 69 percent this year, valuing the Netherlands-based company at 24.4 million euros ($34.7 million).

    Dealership closes
    New Salem Saab in Albany, N.Y., closed its doors Aug. 12 after 50 years in business.

    The "continual disruptions of the Saab brand and its operational difficulties" caused the demise, dealer president Darryl F. Carl wrote on its Web site.

    "It's definitely a tough, tough time being a Saab dealer," said Wes Harris, general manager of Dirito Brothers Saab in Walnut Creek, Calif. "A lot of the customers that are coming in that are Saab buyers are definitely nervous about the car company and what's going on."

    In Saab's hometown of Trollhaettan, nestled in southwestern Sweden along the banks of the country's biggest river, political leaders are already preparing for the possibility of life without the town's largest employer.

    Of Saab's 3,700 employees, 3,500 work in Trollhaettan. In total, almost 9,000 people in the region could lose their jobs in a shutdown, Paul Akerlund, the city's mayor, said in an interview.

    "We have discussed what to do if Saab fails, and we have a Plan B," Akerlund said, adding the town's current 10 percent unemployment rate would soar. Actions would include helping the unemployed get into university for retraining, he said.

    Downward trajectory
    The river flowing through Trollhaettan powered local companies in the 1800s, laying the foundation for the industrial growth that's still evident today with the dozens of auto suppliers and other manufacturers surrounding the city center.

    The town of 55,400 boomed as Saab, which began making cars in 1947, gained a reputation for being offbeat, practical and safe. Innovations that defined the brand included headlight wipers, self-repairing bumpers and side-impact door beams. Saab, whose global sales peaked in 2006 at 133,000 cars, has been on a downward trajectory in recent years.

    The automaker sold just 31,700 vehicles in 2010, with deliveries suffering after it took months to restore the production flow because GM had emptied the factory as part of a planned closure.

    The brand has hovered near bankruptcy several times, including in 1989, the year before GM bought half of it. In December 2009, crisis-hit GM announced it would kill Saab as it did with Saturn, Hummer and Pontiac -- before Victor Muller, now Saab's CEO, persuaded GM to change its mind.

    Securing funding
    "Everyone here is rooting for Saab," said Robert Henriksson, a salesman at Trollhaettan hardware store Industriprodukter AB, as he sold a fan belt to a Saab employee. Saab has aimed to sell 120,000 cars and become profitable by 2012. Those goals will be "re-evaluated" after Saab resumes production, spokesman Eric Geers said.

    Saab's focus now is to secure funding and negotiate terms with its 819 suppliers, Gunnar Brunius, the carmaker's production and purchasing chief, said in an interview at the factory. It may take a few weeks to restart assembly, he said.

    Swedish Automobile agreed in June to sell a 29.9 percent stake to Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co. for 136 million euros.

    Pangda Automobile Trade Co. offered to pay 109 million euros for a 24 percent stake. Regulators and GM must still approve the deals. Saab also aims to secure a commercial loan and pay back the 217 million euros it owes the European Investment Bank in a move that would allow Russian banker Vladimir Antonov to invest in the carmaker.

    Saab has "great potential" if it can survive this crisis as it has developed more new models than ever, Brunius said. The 9-5 wagon should reach dealers shortly after assembly restarts, he said.

    The 9-4X, Saab's first crossover that GM's producing for the Swedish carmaker in Mexico, hit U.S. showrooms in June. Akerlund, who worked at Saab for 32 years before becoming mayor, is betting the carmaker will make it.

    "If anyone will survive this, it's Saab," Akerlund said. "Never count them out."
    www.autonews.com/apps/pbcs.dll/articl...
  13. AX lover 16 augustus 2011 00:39
    quote:

    schreef:

    Hawtai Motor in Talk with Malaysia’s Proton–Source

    August 15, 2011
    The Chinese newspaper "Economic Observer" reports that Hawtai Motor has been in talk with the Malaysian automaker Proton over partnership since last month, and there are signs that an initial framework agreement has been reached.

    Malaysian guests have been sighted several times visiting Hawtai’s new headquarters office in the Dongcheng district of Beijing. The Chinese side in the negotiation is believed to be headed by Hawtai’s Vice Chair and General Manager, Hou Haijing, who just took office early last month.

    Few details of the talks are known, as both sides remain tight-lipped. According to one analyst, the cooperation they are exploring targets both the Chinese and ASEAN markets–"Proton has long wanted a share of the booming Chinese market, and expanding overseas sales, especially to ASEAN members, is now a high priority for Hawtai." Through an alliance with Proton, Hawtai, he points out, seeks to open up the ASEAN market via running assembly plants locally, thus avoiding high import tariffs for whole vehicles.

    Hou, Haijing told reporters recently that Hawtai aimed to sell 2 million cars worldwide in 2020, one third of which will be to meet demand from overseas, and for that, it will attach a high importance to emerging economies like Russia, Brazil, India, and Indonesia.
    chinaautoweb.com/2011/08/hawtai-motor...

    Waarom is dit interessant? Hawtai kennen we natuurlijk nog als de "bijna partner" van Saab. Die samenwerking ging uiteindelijk op het laatste moment niet door en daarna kwamen Pang Da en Youngman op het toneel.

    Het Maleisische Proton werkt echter al jarenlang (exclusief) samen met Youngman in China. Sterker nog: Alle auto's die Youngman bouwt en verkoopt zijn Proton's (ze hebben niks zelf ontworpen).

    Het lijkt er dus op dat Proton afscheid gaat nemen van Youngman en vriendjes wil worden met de ex van Saab.

    Het is te hopen voor Youngman dat de deal met Saab uiteindelijk doorgang kan vinden, want anders staan ze straks helemaal met lege handen. Ze kunnen dan geen verbouwde Proton's meer verkopen en ook geen verbouwde Saab's.
  14. [verwijderd] 16 augustus 2011 00:40
    quote:

    AX lover schreef op 16 augustus 2011 00:14:

    [...]
    spyker-saab.blogspot.com/2011/08/saab...

    Als het nu nog niet duidelijk is...
    Ik begrijp de negatieve ondertoon in vrijwel iedere reactie van een enkeling van jullie niet.

    AX ik maak gebruik van dit forum om info te verkrijgen/delen over swan, volgens mij is dit forum daar ook voor bedoeld.

    Hoewel je reacties inhoudelijk vaak ijzersterk zijn en ik veel aan je info heb, kom je soms op mij over alsof je vroeger bent gepest (sorry voor deze opmerking).

    Omdat je zegt niet in swan te handelen ga ik er vanuit dat je voor je plezier gebruik maakt van dit forum.
    Ik denk dat we met zn allen meer vruchten (en met nog meer plezier ;-) ) van dit forum kunnen plukken wanneer ook mensen als jij op een "normale" manier reageren. Ik ga er namelijk vanuit dat, ondanks dat je erg veel weet over swan, jij ook jezelf nogsteeds als een "normaal" mens ziet.

  15. N€O 16 augustus 2011 07:52
    Weer een spannende dag.

    Is er eindelijk al eens goedkeuring van de Chinese overheid voor de investeringen van PangDa en Youngman? Duurt wel erg lang zeg. Minder dan 2 weken te gaan ...

    Aan de andere kant... wel heel gaaf als Vic het redt zonder de Chinezen ! Als de band maar rolt bij wijze van...
  16. [verwijderd] 16 augustus 2011 07:58
    Nederlandse Saab-dealers laten de exclusiviteit van het merk los nu de levering van nieuwe auto's uit Zweden al maanden stilligt.
    FD dinsdag 16 aug pagina 7
500 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 25 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.012
AB InBev 2 5.495
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 51.523
ABO-Group 1 22
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 264
Accsys Technologies 23 10.588
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 188
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.730
Aedifica 3 903
Aegon 3.258 322.687
AFC Ajax 538 7.087
Affimed NV 2 6.289
ageas 5.844 109.887
Agfa-Gevaert 14 2.049
Ahold 3.538 74.330
Air France - KLM 1.025 35.023
AIRBUS 1 11
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.036
Alfen 16 24.691
Allfunds Group 4 1.469
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 405
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.819
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.836 242.925
AMG 971 133.201
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.687
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 490
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 14.975
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 381
Arcadis 252 8.767
Arcelor Mittal 2.033 320.659
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 286
arGEN-X 17 10.295
Aroundtown SA 1 219
Arrowhead Research 5 9.730
Ascencio 1 26
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.089
ASML 1.766 106.431
ASR Nederland 21 4.452
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 485
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.647
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 64
Azerion 7 3.392

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 14 februari

    1. Theon Q4-cijfers
    2. Hermes Q4-cijfers (Fra)
    3. Umicore Q4-cijfers
    4. Consumptie huishoudens december (NL)
    5. Economische groei vierde kwartaal vlpg (NL)
    6. Internationale handel december (NL)
    7. Economische groei vierde kwartaal 2e raming (eur) volitaliteit verwacht
    8. Moderna Q4-cijfers (VS)
    9. Detailhandelsverkopen januari (VS)
    10. Importprijzen januari (VS)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht