Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

Brightwell (Turken) trekken zich officieel terug

39 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. AX lover 27 februari 2012 23:14
    Turkish bidder withdraws - "GM wants to kill Saab"

    2012-02-27 22:23
    The Turkish investment company Brightwell Holdings withdraws its bid for Saab Automobile. This after GM, which sits on the technology licenses, proved unwilling to cooperate. It says spokesperson Zamier Ahmed to di.se.

    On Thursday had Brightwell Holdings planned public its bid for Saab Automobile. The plan was to take over Saab Automobile, and to re-employ the majority of the employees at Saab, according to the investment company's spokesperson and board member Zamier Ahmed.

    But it will not.

    "The offer has been withdrawn. We have been in contact with the administrators. Because of GM's attitude, we can not continue, "said Ahmed Zamier to di.se on Monday night.

    On Monday evening stalled discussions with GM.

    "Everything was under control and we are awaiting final feedback from GM. The changed behavior in the last minute. Unfortunately, I must say I have never experienced such behavior from a company of that size, "said Ahmed Zamier and underlines how disappointed he is.

    It is the attempt to reach an agreement on the critical technology licenses, which GM owns the rights to, and production of 9-4X, which did not lead to any concrete results, according Zamier Ahmed.

    When it comes to technology licenses, said GM will not say no, according Zamier Ahmed, but gave "unsatisfactory answer."

    What answer would you have wanted from GM?
    "It is very simple. We would like to have the answer that they want to cooperate. "

    Zamier Ahmed has previously declared that he has had discussions with GM, and that the signals are positive. According to him, he has been in contact with members of GM's top management, which he also met in Detroit.

    It was hoped to present a favorable response from GM on Thursday, along with the bid for Saab.

    But Brightwell now see no way to get Saab back on its feet with production of the models 9-3, 9-5 and 9-4X.

    "Our intention has always been to buy the Saab to get Saab to survive, we needed to start production immediately. I can not see how production could be started without the cooperation of GM's part, "says Zamier Ahmed.

    According to him, he and a team of 36 people working on the villa on the valuation of Saab and on a business plan in recent weeks - a work which has cost several million.

    The plan was part of Brightwell Holdings would regain a majority of Saab's former workforce and a production of 200,000 cars a year within two years.

    "We have put a plan on the table to get Saab to survive. GM has not only proven to be unwilling to cooperate. It is also my conclusion that GM wants to kill Saab, "said Zamier Ahmed.

    While he lavishes praise on the receivers, which he calls "very professional".

    "Everyone has been working with us - the administrators, vendors and people at Saab. We were prepared to invest hundreds of millions of euros, but unfortunately the GM other plans, "said Zamier Ahmed.
    di.se/Artiklar/2012/2/27/260408/Turki...

  2. AX lover 27 februari 2012 23:17
    En daar is de eerst afvaller...
    Dat GM niet akkoord wil gaan is natuurlijk geen verrassing, behalve voor believers en de heer Ahmed.

    Morgen schijnt er een persconferentie te zijn van de curatoren waarop ze bekend gaan maken wie er een (serieus) bod gedaan hebben.

    Als ik iets mag voorspellen:
    Ze zullen bekend maken dat er alleen maar biedingen zijn binnengekomen die inhouden dat Saab opgeknipt zal worden. Saab in 1 geheel verkopen zal onmogelijk blijken.
  3. bart1805 27 februari 2012 23:18
    Oeps.
    Iemand nog een leuk baantje voor Victor? Is op vrij korte termijn beschikbaar. Liever niet iets met auto's.
  4. [verwijderd] 28 februari 2012 08:40
    quote:

    bart1805 schreef:

    Oeps.
    Iemand nog een leuk baantje voor Victor? Is op vrij korte termijn beschikbaar. Liever niet iets met auto's.
    Waarom liever niet iets met auto's?

    Portier van het SAAB-museum lijkt me geknipt. Hij heeft tenslotte al twee jaar op de fabriek gepast. Toen liet-ie alleen wel de deuren tegen elkaar open staan en vloog het geld met bakken weg.

    Dus dat moeten ze hem dan wel eerst duidelijk maken: dat-ie als portier juist op de deuren moet letten. En dan mag hij van mij zelfs een pet dragen met de letters 'CEO'. Is-ie weer helemaal in z'n element!

  5. AX lover 28 februari 2012 11:25
    quote:

    realiteit 2012 schreef op 28 februari 2012 09:24:

    Zou er tussen de mogelijke bieders een gegadigde zijn waar GM, wel zijn goedkeuring aan zal geven. Of zullen ze 1 voor 1 allemaal afgewezen worden?
    GM zal geen enkele bieder toegang willen geven tot hun techniek. En al helemaal geen andere autofabrikant.
    De enige mogelijkheid op een "doorstart" van Saab is er als iemand het koopt die met eigen techniek en platformen daar auto's gaat bouwen. Oftewel een scenario waarbij GM niet nodig is.

    - Youngman kan dat niet
    - Mahindra kan dat niet
    - BMW zou dat eventueel kunnen (als ze een bod geplaatst hebben)

  6. tombola 28 februari 2012 13:19
    daar werden een minuutje geleden even ineens 34.000 stuks gekocht (want 23 ct staat in de laat). voorkennis?
    sw persconferentie van de curatoren geeft aan de ene kant vertrouwen, dat er nog wel activiteit blijft in de fabriek, maar het is nu officieel meegedeeld, dat geen van de bieders de schuld zullen dekken. wat er natuurlijk al in zat. en dus het aandeel -wat eigenlijk al losstaat van dit gebeuren- alleen maar minder waard zou moeten maken.
    maar de koers blijft steeds reageren -afgezien vd machinaties van GEM en consorten- op positief nieuws uit zweden. onbegrijpelijk, maar altijd wel goed voor kleine winstjes, als je tenminste lang genoeg wacht en zakkers durft te weerstaan. de angst én kans is levensgroot, dat de koers wel eens ineens kan gaan inklappen -zoals die al die keren heeft gedaan om van 5 euro paar jaar geleden op dit nivo aan te landen. dus is beleggen in dit aandeel een erg ongewisse business, op een dag raakt weer 90% van alle aandeelhouders heel veel geld kwijt.
  7. [verwijderd] 28 februari 2012 13:40
    quote:

    tombola schreef op 28 februari 2012 13:19:

    daar werden een minuutje geleden even ineens 34.000 stuks gekocht (want 23 ct staat in de laat). voorkennis?
    sw persconferentie van de curatoren geeft aan de ene kant vertrouwen, dat er nog wel activiteit blijft in de fabriek, maar het is nu officieel meegedeeld, dat geen van de bieders de schuld zullen dekken. wat er natuurlijk al in zat. en dus het aandeel -wat eigenlijk al losstaat van dit gebeuren- alleen maar minder waard zou moeten maken.
    maar de koers blijft steeds reageren -afgezien vd machinaties van GEM en consorten- op positief nieuws uit zweden. onbegrijpelijk, maar altijd wel goed voor kleine winstjes, als je tenminste lang genoeg wacht en zakkers durft te weerstaan. de angst én kans is levensgroot, dat de koers wel eens ineens kan gaan inklappen -zoals die al die keren heeft gedaan om van 5 euro paar jaar geleden op dit nivo aan te landen. dus is beleggen in dit aandeel een erg ongewisse business, op een dag raakt weer 90% van alle aandeelhouders heel veel geld kwijt.
    Voorkennis en 34.000 stuks a 23 cent, lol ja hoor. Iemand investeert maar liefst 7k, dat moet wel voorkennis zijn. Welk positief nieuws heb jj het over? Het goede nieuws dat niemand een licentie krijgt van GM. Wat blijft er dan over? Een fabriekshal die is verpand aan Hemfoso, tooling en parts die eigendom zijn van het NDO. Echt goed nieuws!
  8. AX lover 28 februari 2012 14:17
    Heb wel zo'n voorgevoel dat Brightwell de eerste is van de tien kleine negertjes die af gaat vallen. Er zijn tot nu toe alleen maar "indicatieve biedingen" gedaan.

    Zodra Mahindra, Youngman en andere gelukzoekers er achter komen dat GM geen steun zal geven haken ze allemaal af.
  9. tombola 28 februari 2012 14:21
    positief nieuws wil zeggen: dat er weer eens een bieder is, die wordt dan genoemd en hup, daar gaat de koers weer. we hebben hem toch al een paar keer tot boven de 30 ct zien stijgen. maar zoals ik al schreef, ook al zou er écht positief nieuws komen (dat de een deel van de werknemers kunnen blijven werken) dan nog heeft het niets meer met dit aandeel te maken.je hebt gelijk, dat met dit aandeel we het slechts over ruim 7000eu hebben. vergeet je soms. dus dat gemanipuleer van GEM, dat lijkt me dan ook een beetje uit de lucht gegrepen.
    Diegenen die dik verdienen aan deze windhandel zijn Alex, Bing en andere brokers.
  10. AX lover 28 februari 2012 14:41
    quote:

    tombola schreef op 28 februari 2012 14:21:

    positief nieuws wil zeggen: dat er weer eens een bieder is, die wordt dan genoemd en hup, daar gaat de koers weer. we hebben hem toch al een paar keer tot boven de 30 ct zien stijgen.
    Dat er verschillende partijen met interesse zijn wisten we al.
    We hebben vandaag alleen maar te horen gekregen dat er geen nieuwe bieders meer bij zullen komen en dat de Turken definitief hebben afgehaakt.

    Wie er wel een "indicatief" bod hebben ingediend weten we eigenlijk niet.
    Alleen van Youngman kunnen we dat met enige zekerheid zeggen.
  11. tombola 28 februari 2012 15:22
    ax, ik reageerde even op de wat geen achtig getoonzette reactie van greenspalan. het lijkt wel, alsof je je moet gaan verdedigen als je niet exact hetzelfde toontje aanslaat.
    er zal heus wel straks blijken, dat door paar partijen geboden is, de curatoren jokken niet. maar saab in zijn geheel verkopen? ik ben het met je eens dat alleen een partij die de productielijn opstart onafhankelijk van gm geliseerde modellen nog in aaanmerking komt. maar ik betwijfel, of bmw dat wil. volgens mij zitten ze op de lijn van volvo, alleen de bruikbare onderdelen van de febriek en een deel van de medwerkers. wellicht heb ik ongelijk.
  12. AX lover 28 februari 2012 19:21
    GM heeft nog maar eens verklaring uitgegeven vandaag:

    We hebben met NIEMAND onderhandelt en zullen en willen ook met niemand onderhandelen over Saab. Van Brightwell hebben ze berichten ontvangen, maar ze hebben nooit onderhandelt met Brightwell. James Cain is daar heel duidelijk in.

    quote:

    schreef:

    - We have not discussed with anyone, says GM spokesman James Cain.
    - Our relationship with Brightwell true only if they sent several letters with requests to start a discussion. We answered that we are not interested. It has never been any negotiations or discussions.
    Why do not you accept to meet them?
    - We stand by our policy not to sell technology licenses to a new owner for Saab.
    Under no conditions?
    - No.
    Normally in business, everything has a price tag.
    - Not in this case, says James Cain.
    Can you describe why GM does not want to give Saab a chance to survive?
    - They have had several chances to survive. The business has been in terrible shape for a long time. That's why GM, when we had our own problems, we decided to close down Saab. It was not GM's fault that Saab decided to stop paying their suppliers and their employees.
    www.expressen.se/gt/gm-nobbar-alla-fo...
  13. [verwijderd] 28 februari 2012 21:46
    quote:

    AX lover schreef op 28 februari 2012 14:41:

    [...]

    Wie er wel een "indicatief" bod hebben ingediend weten we eigenlijk niet.
    Alleen van Youngman kunnen we dat met enige zekerheid zeggen.
    "Reports have also surfaced that Indian commercial utility vehicles manufacturer Mahindra and Mahindra has placed a bid as well."

    www.thelocal.se/39382/20120228/
  14. AX lover 28 februari 2012 22:04
    quote:

    Calm Down & Cheer Up schreef op 28 februari 2012 21:46:

    [...]

    "Reports have also surfaced that Indian commercial utility vehicles manufacturer Mahindra and Mahindra has placed a bid as well."

    www.thelocal.se/39382/20120228/
    Die geruchten horen wel al een hele tijd, maar er niks officieel bekend (zoals ik al aangeef).

    Ook vraag ik mij af wat Mahindra met een lege fabriek in Europa moet.
    Ze hebben geen modellen die ze in Europa kunnen gaan produceren/verkopen.

    GM zal nooit toestaan dat Mahindra hun techniek in handen krijgt. Het is dus niet mogelijk voor Mahindra om simpelweg de 'oude' Saab modellen weer te gaan bouwen.

    Ze hebben twee keuzes:
    - Nieuwe Saabs ontwikkelen (duurt 2+ jaar)
    - Eigen modellen in Europa bouwen (kost 6-9 maanden)

    Veel vraag zal er in Europa niet zijn naar Indiaase pickups.
  15. [verwijderd] 28 februari 2012 23:08
    quote:

    AX lover schreef op 28 februari 2012 22:04:

    [...]

    Die geruchten horen wel al een hele tijd, maar er niks officieel bekend (zoals ik al aangeef).

    Ook vraag ik mij af wat Mahindra met een lege fabriek in Europa moet.
    Ze hebben geen modellen die ze in Europa kunnen gaan produceren/verkopen.

    GM zal nooit toestaan dat Mahindra hun techniek in handen krijgt. Het is dus niet mogelijk voor Mahindra om simpelweg de 'oude' Saab modellen weer te gaan bouwen.

    Ze hebben twee keuzes:
    - Nieuwe Saabs ontwikkelen (duurt 2+ jaar)
    - Eigen modellen in Europa bouwen (kost 6-9 maanden)

    Veel vraag zal er in Europa niet zijn naar Indiaase pickups.
    Bij Nedcar kun je de fabriek krijgen voor 1 euro.
  16. [verwijderd] 28 februari 2012 23:10
    Nog een trap na van de ceo van Youngman richting Muller.

    Mr. Qingnian says: “The goal is to buy the complete Saab and to continue to make the cars in Sweden. We want to do it using the present factory and the equipment inside. With that equipment one can reach the demands the market has on a car with the Saab brand. To many parties where invited by Victor Muller, Hawtai and Pang Da, he says he likes Victor Muller as a person, but if he had managed Saab wisely Saab would never had gone bankrupt. The task was to big for Victor Muller”
39 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.124
AB InBev 2 5.540
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.226
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.892
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.850
Aedifica 3 926
Aegon 3.258 323.087
AFC Ajax 538 7.092
Affimed NV 2 6.305
ageas 5.844 109.906
Agfa-Gevaert 14 2.064
Ahold 3.538 74.353
Air France - KLM 1.025 35.295
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.051
Alfen 16 25.316
Allfunds Group 4 1.518
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 425
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.989
AMG 972 134.479
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.745
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 496
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.063
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 386
Arcadis 252 8.807
Arcelor Mittal 2.035 321.005
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.357
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.751
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.632
ASML 1.766 110.406
ASR Nederland 21 4.513
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.996
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.449

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 april

    1. Hypotheekaanvragen - wekelijks (VS)
    2. Banenrapport ADP maart (VS)
    3. Fabrieksorders februari (VS)
    4. Olievoorraden - wekelijks (VS)
    5. Bekendmaking invoerheffingen VS
    6. Tesla - Productiecijfers eerste kwartaal (verwacht)
  2. 03 april

    1. Inkoopmanagersindex diensten maart def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten (Caixin) maart (Chi)
    3. Inkoopmanagersindex diensten maart def. (Dld)
    4. Inkoopmanagersindex diensten maart def. (eur)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht