Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

General Motors: 'Niemand krijgt Saab'

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. AX lover 29 februari 2012 11:21
    General Motors: 'Niemand krijgt Saab'

    07:57 woensdag 29-02-2012
    Dossier: Spyker/Saab
    door: Stefan Vermeulen

    General Motors zal geen toestemming geven voor de verkoop van Saab-onderdelen aan welke geïnteresseerde partij dan ook. Dat stelt GM-woordvoerder James Cain woensdag tegenover Quote. Met het Turkse Brightwell Holdings heeft GM volgens hem ook helemaal niet onderhandeld.

    ‘Er zijn nooit enige discussies, onderhandelingen of ontmoetingen geweest tussen GM en Brightwell, of enige andere mogelijke bieder trouwens’, zo mailt Cain in antwoord op vragen van Quote. ‘Zij (Brightwell, red.) hebben per brief interesse getoond. Maar daarop hebben wij gezegd dat we geen interesse hadden in een ontmoeting, of in het uitgeven van licenties op onze technologie aan een mogelijke nieuwe eigenaar van Saab. Die positie is niet veranderd: we gaan op geen enkel voorstel in dat betrekking heeft op de GM-technologie.’

    Brightwell-eigenaar Zamier Ahmed zei dinsdag nog dat hij dichtbij een akkoord was om de failliete Saab-boedel over te nemen. GM zou op het laatste moment haar medewerking hebben ingetrokken. Maar volgens Cain is dat onzin: ‘We hebben gezegd dat we de technologie aan niemand zouden leveren. Een potentiële nieuwe concurrent toestaan onze technologie te gebruiken om mee de markt op te gaan, is niet in het belang van onze aandeelhouders.’

    Met die boodschap lijkt GM definitief de deur dicht te gooien voor een mogelijke doorstart van Saab. GM geeft geen enkele partij meer toegang tot de technologie van de modellen 9-5 en 9-4X. Vorige week liet het Chinese Youngman nog wel weten interesse te hebben in de technologie achter de 9-3, waarvoor geen licentie van GM nodig is. Maar betrokkenen rond Saab vragen zich tegenover Quote af of met alleen dat onderdeel Saab een serieuze herstart zou kunnen maken.

    Het 'No' van General Motors was in december al aanleiding voor Victor Muller om het faillissement van Saab aan te vragen.
    www.quotenet.nl/biz/general-motors-ni...
  2. [verwijderd] 29 februari 2012 11:37
    Hoe verbazingwekkend, maar waarschijnlijk zal dit door sommigen als een tactisch spelletje van GM worden gezien om een hogere prijs te bedingen ;-)
  3. [verwijderd] 1 maart 2012 20:03
    Saab Update: Creditors, Senators and Spare Parts Many people still want a piece of the automaker, and they're far from finished.

    By Clifford Atiyeh 5 hours ago

    No, Saab ain’t dead yet.

    With the plant in Trollhattan, Sweden, closed and Saab Cars North America gutted down to its last office chair, it may seem as if the remaining groups bidding on the automaker’s remains are nothing more than vultures circling a corpse.

    On Tuesday, Turkish investment group Brightwell pulled out of negotiations with General Motors (yes, old GM is still sitting at the table with veto authority) to purchase the entirety of Saab. GM, as enthusiast blog Saabs United has pointed out, does not and will not license its platforms – which all current Saabs use – to a new owner. It’s an odd angle to take, considering GM sold some of its 9-3 and 9-5 tooling to a Chinese company in 2009.

    So far, Zhejiang Youngman Lotus Automobile (not affiliated with Lotus Cars), Indian automaker Mahindra (which had its own U.S. failure last year) and two European groups (one of which is rumored to be BMW) are still in talks. That's according to Pierre Belperron, service manager for Charles River Saab in Watertown, Mass., the country’s oldest and highest-grossing Saab dealer. Of course, someone else might tell you that number was six or seven bidders. But no one is betting production lines will restart, not even the dealers.

    Point is, dissolution and bankruptcy cause a slow, painful death. Remember that killing Oldsmobile cost GM about $1 billion over a year’s time in 2009. And we know GM doesn’t want to dole a dime more to Saab customers than the federal government forced it to, which has left buyers and owners of 2010 and 2011 Saabs without a factory warranty and has left dealers no choice but to offer insane 35 percent markdowns on brand-new cars.

    “These are some of the best sales we’ve had in a long time,” Belperron says. “It’s understandable in a sense that somebody’s slightly willing to take a risk. But you can buy a really well-equipped 9-3 for less than Camry money.”

    As of late January, when Saab’s North American offices shut down, there were about 2,500 new Saabs in the country, according to Michele Tinson, Saab's former PR spokeswoman. About 600 to 700 cars are still sitting at a port, waiting to be released, but dealers fear that if these cars are released all at once, it will drive prices down from fire-sale to rock-bottom levels.

    Ray Ciccolo, owner of Charles River Saab and Saab representative for the National Automobile Dealers Association, said he thinks General Motors is hurting itself by refusing to placate the roughly 10,000 Saab owners affected by the warranty cancellations.

    “I feel they have some culpability. These were General Motors customers,” Ciccolo says. “There aren’t that many [cars] out there. It’d be a wonderful PR coup, and it would give General Motors the opportunity to try and put the Saab customers in a General Motors car.”

    Saab’s parts warehouse in Sweden is the only working hand left, except it’s shipping parts only on a cash order basis and is just barely restarting in Canada, so there’s no ready supply of anything. Last year, Belperron says, the only way to get a new Saab 9-5 windshield was to scrape one off the abandoned production line and box it up.

    Earlier this month, 165 Saab dealers banded together to propose a new parts-distribution company and are pleading GM to honor warranty repairs for 2010 and 2011 models. Sens. Richard Blumenthal, D-Conn., Scott Brown, R-Mass., and John Kerry, D-Mass., have, at Ciccolo’s insistence, sent letters to General Motors requesting a meeting. Unsurprisingly, there has been no response.

    There are more problems. In addition to the possibility that Saab’s assets may be split among several companies, the bankruptcy proceeding will force Saab to pay back its 10 largest creditors in the U.S., says Ciccolo, who is owed about $200,000 in back warranty repairs.

    All told, it will take most, if not all, of this year to finally put Saab to rest. We won’t call Saab dead until all of its ashes have been dumped into the North Sea.
  4. AX lover 1 maart 2012 23:44
    quote:

    unaspected schreef op 1 maart 2012 20:03:

    That's according to Pierre Belperron, service manager for Charles River Saab in Watertown, Mass.
    LOL! De 'bron' van zo'n verhaal is een Saab monteur uit de VS.
    Die zal ongetwijfeld precies weten wat er in Zweden aan de hand is...
7 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.160
AB InBev 2 5.544
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.502
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.931
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 193
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.892
Aedifica 3 927
Aegon 3.258 323.211
AFC Ajax 538 7.093
Affimed NV 2 6.306
ageas 5.844 109.909
Agfa-Gevaert 14 2.074
Ahold 3.538 74.360
Air France - KLM 1.025 35.329
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.065
Alfen 16 25.500
Allfunds Group 4 1.525
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 426
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 244.242
AMG 972 134.747
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.754
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 501
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.104
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 387
Arcadis 252 8.808
Arcelor Mittal 2.035 321.086
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.379
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.758
Ascencio 1 30
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.697
ASML 1.767 112.167
ASR Nederland 21 4.522
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 523
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 14.342
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.463

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 11 april

    1. Faillissementen, maart (NL)
    2. Inflatie, maart (Dld)
    3. Industriële productie, februari (VK)
    4. Handelsbalans, februari (VK)
    5. Ahold Delhaize ex-dividend €0,67
    6. SBM Offshore ex-dividend €0,8606
    7. JPMorgan Chase, cijfers eerste kwartaal
    8. Morgan Stanley, cijfers eerste kwartaal
    9. Wells Fargo, cijfers eerste kwartaal
    10. BlackRock, cijfers eerste kwartaal
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht