Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

[Modbreak IEX]: Thread afgesloten.] Laatste bijdrage van Chris63

60 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 juni 2012 21:37
    quote:

    chris63 schreef:

    Even voor alle duidelijkheid......Er is al veel (on-) duidelijkheid over zeker 3 licensies.

    Het Phoenixplatform
    de 9-5
    de 9-3 ( volledig in handen van SWAN en Spyker)

    Zie mijn andere posten.

    Niemand kent de kleine lettertjes en de onderlinge afspraken exact. De licentieovereenkomsten zijn niet openbaar.

    Alleen al het feit dat de kans bestaat dat Spyker recht zou kunnen hebben op een deel daarvan, is voor mij reden om in te stappen en te kijken waar deze trein stopt. Want dat deze trein gaat rijden is wel zeker.

    Maar met name de licentie op de 9-3 heeft mijn interesse omdat hierop de E-power 9-3 is gebaseerd.
    En nu er een serieuze kandidaat is in de vorm van National Electric Vehicle Sweden kan GM daar onmogelijk bezwaar tegen maken omdat dit op geen enkel vlak concurerend voor hen is. Sterker nog...zo worden alle I.P's en eigendomsrechten van GM omzeild !!

    Inmiddels is duidelijk dat de licenties van de 9-5 bij GM liggen en dat deze niet bij de verkoop aan NEVS betrokken zijn.

    Daar is het mij ook nooit om te doen geweest maar WEL om de licenties van de 9-3 en het phoenix platform. Waarvan ik nog steeds de stellige overtuiging heb dat een deel daarvan rechtstreeks naar Spyker zal vloeien.

    Lees het onderstaande stuk maar eens...

    www.groenlicht.be/2012/06/14/saab-gek...

    QUOTE:
    De eerste Saab onder NEVS’ vleugels zou al eind 2013 of begin 2014 klaar moeten zijn en zal op basis van de nieuwe generatie 9-3 gebouwd worden. NEVS kocht hiervoor de bestaande plannen en licenties. De 9-3 op Phoenix-platform was namelijk nog volop in ontwikkeling tijdens het faillissement van Saab in 2011.
    End Quote.

    Goh, van wie zouden ze nu die licenties gekocht hebben ??
    Niet van GM want daar waren ze niet van. Uit de failliete boedel van SWAN ?? Ja zeker, maar de kans is groot dat VM daar wel een clausule voor op heeft laten nemen.

    DIT IS MIJN LAATSTE POST OP DIT FORUM !!

    Ik heb er meer dan mijn buik van vol om op dit forum uitgescholden te worden, of voor laf worden uitgemaakt, alleen omdat ik een andere mening heb dan de meesten.

    Daarnaast is het totaal van de gekke dat hier mensen op dit forum zitten die alles alleen maar af lopen te kraken, zelf geen aandelen c.q. belangen in Spyker hebben, en tot diep in de nacht onzinnige posten zitten te schrijven. Tegen die mensen zeg ik "Zoek een ander forum om bedrijven af te kraken waar je toch geen aandelen/belangen in hebt !! Get a Life !!"

    Doe er mee met deze informatie wat je wilt. Ik hou mijn aandelen vast en wacht rustig op het moment dat de kleine lettertjes van de verkoop aan NEVS zullen doorkomen in de vorm van licentieopbrengsten voor Spyker.

    Adieu en toch ook nog bedankt aan alle forumleden die wel positief waren/zijn over Spyker en mijn bedragen.
  2. [verwijderd] 15 juni 2012 21:45


    QUOTE:
    De eerste Saab onder NEVS’ vleugels zou al eind 2013 of begin 2014 klaar moeten zijn en zal op basis van de nieuwe generatie 9-3 gebouwd worden. NEVS kocht hiervoor de bestaande plannen en licenties. De 9-3 op Phoenix-platform was namelijk nog volop in ontwikkeling tijdens het faillissement van Saab in 2011.
    End Quote.

    Goh, van wie zouden ze nu die licenties gekocht hebben ??
    Niet van GM want daar waren ze niet van. Uit de failliete boedel van SWAN ?? Ja zeker, maar de kans is groot dat VM daar wel een clausule voor op heeft laten nemen.

    [/quote]
    Waarom zegt Victor Muller dan op de AVA afgelopen dinsdag dat hij geen Saab licenties heeft??
  3. AX lover 16 juni 2012 04:13
    quote:

    chris63 schreef op 15 juni 2012 21:37:

    Goh, van wie zouden ze nu die licenties gekocht hebben ??
    Mag ik het verklappen? Dat hebben ze van de curator gekocht.
    Dat is verder geen geheim.
  4. [verwijderd] 16 juni 2012 09:24
    quote:

    henk spijker schreef op 16 juni 2012 09:20:

    [...]

    Heb jij pech Henk Spijkerstopt ermee door iemand als jou.
    Ik denk eerder dat jij stopt omdat je eindelijk inziet dat het toch niets meer word met Spyker..
    Nr
    Net zoals Chris63..
  5. arreno 16 juni 2012 10:21
    Jammer dat je stopt, Chris 63.
    Wie er gelijk hebben zal de toekomst uitwijzen. Voorlopig bestaat Spyker nog en denk ik dat mijn gemiddelde aankoop van 0,06 geld op zal gaan brengen.
  6. [verwijderd] 16 juni 2012 10:23
    quote:

    arreno schreef op 16 juni 2012 10:21:

    Jammer dat je stopt, Chris 63.
    Wie er gelijk hebben zal de toekomst uitwijzen. Voorlopig bestaat Spyker nog en denk ik dat mijn gemiddelde aankoop van 0,06 geld op zal gaan brengen.
    Denk je dat ook van jou Antonov aandelen?
  7. arreno 16 juni 2012 10:28
    Nee, maar zekerheid is er pas als faillissement uitgesproken is.
    Gelukkig heb ik met andere aandelen wel goed geboerd.
    Maar zoals waarschijnlijk bij de meeste is mijn portefeuille minder waard als op 1 januari
  8. AX lover 16 juni 2012 14:53
    quote:

    chris63 schreef op 15 juni 2012 21:37:

    Adieu en toch ook nog bedankt aan alle forumleden die wel positief waren/zijn over Spyker en mijn bedragen.
    Je nutteloze bijdragen zullen niet gemist worden.
  9. arreno 16 juni 2012 16:28
    quote:

    AX lover schreef op 16 juni 2012 14:53:

    [...]

    Je nutteloze bijdragen zullen niet gemist worden.
    Hoe zo nutteloos? Ik vond ze niet meer of minder als jouw bijdrages.
    Een ieder is vrij om te posten wat hij of zij wil zolang het maar binnen het forumregelement vallen.
    De ene zal het meer waarderen als de andere
  10. AX lover 16 juni 2012 16:33
    quote:

    arreno schreef op 16 juni 2012 16:28:

    [...]
    Hoe zo nutteloos? Ik vond ze niet meer of minder als jouw bijdrages.
    Een ieder is vrij om te posten wat hij of zij wil zolang het maar binnen het forumregelement vallen.
    De ene zal het meer waarderen als de andere
    Op het moment dat iemand louter ongefundeerde klinkklare onzin post die nergens op slaat dan noem ik dat nutteloos.

    Blijkbaar heb je mijn post (zie ook verleden) nooit goed gelezen.
  11. arreno 16 juni 2012 17:06
    Ik zal niet alles van je gelezen hebben.
    Ik had ook de overtuiging dat Spyker met Saab ten onder zou gaan.
    Nu zijn we weer enkele rondes verder en lijkt het erop dat het meevalt en dat Spyker weer op een niveau zit van voor het Saab avontuur.
    Weliswaar veel schuld en heel wat meer aandelen. Maar dat het vandaag of morgen omvalt dat lijkt mij ook niet te gebeuren.
    Het zal zeer zeker nog een hele lange weg worden. als ze al overeind blijven.
  12. [verwijderd] 16 juni 2012 17:50
    quote:

    arreno schreef op 16 juni 2012 17:06:

    Ik zal niet alles van je gelezen hebben.
    Ik had ook de overtuiging dat Spyker met Saab ten onder zou gaan.
    Nu zijn we weer enkele rondes verder en lijkt het erop dat het meevalt en dat Spyker weer op een niveau zit van voor het Saab avontuur.
    Weliswaar veel schuld en heel wat meer aandelen. Maar dat het vandaag of morgen omvalt dat lijkt mij ook niet te gebeuren.
    Het zal zeer zeker nog een hele lange weg worden. als ze al overeind blijven.
    Tussen de spijkerkoers van 2 euro voor de saabovername en de 6 cent nu zie je ook geen verschil zeker?
    Er is een oud spreekwoord van brood stront maken kan iedereen andersom is veel moeilijker.
    Muller is het niet gelukt in ieder geval.
  13. arreno 16 juni 2012 19:40
    Tussen de spijkerkoers van 2 euro voor de saabovername en de 6 cent nu zie je ook geen verschil zeker?
    Toen 2 euro en nu 6 cent. Dat bedoel ik met meer schuld en meer aandelen
    De koers hoort daar ergens tussen in, zo rond de 60 cent
  14. AX lover 16 juni 2012 20:39
    quote:

    arreno schreef op 16 juni 2012 19:40:

    De koers hoort daar ergens tussen in, zo rond de 60 cent
    Geloof je nou werkelijk dat Spyker een beurswaarde van 189.367.400,40 zou moeten hebben? Wat een lariekoek zeg!

    Muller heeft een jaar lang geprobeerd om Spyker te verkopen (zonder schulden!) voor 25-30 miljoen euro en er was niemand die interesse had.

    Een bedrag van 190 miljoen euro is Spyker dus zeker niet waard. Dat zou namelijk rijkelijk veel zijn voor een beursfonds dat niet veel meer heeft dan grote dromen, een loods in Zeewolde en zo goed als ontwikkelde auto (Aileron) waarvan ze een handvol exemplaren bouwen.
  15. AX lover 16 juni 2012 21:31
    quote:

    BramW schreef op 16 juni 2012 20:53:

    De 9-3 is toch een verouderde Vectra?
    Yep! De Saab 9-3 werd geïntroduceerd in 2002 en staat op het GM Epsilon platform dat debuteerde onder de Opel Vectra (2002).

    Overigens heeft NEVS niet het recht om de merknaam Saab (of het logo) te gebruiken. Daar hebben defensieconcern Saab AB en vrachtwagenbouwer Scania AB namelijk (nog) géén toestemming voor gegeven.
60 Posts
Pagina: 1 2 3 »» | Laatste |Omhoog ↑

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.158
AB InBev 2 5.544
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.488
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.930
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 193
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.890
Aedifica 3 927
Aegon 3.258 323.202
AFC Ajax 538 7.092
Affimed NV 2 6.306
ageas 5.844 109.908
Agfa-Gevaert 14 2.074
Ahold 3.538 74.357
Air France - KLM 1.025 35.323
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.057
Alfen 16 25.488
Allfunds Group 4 1.523
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 426
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 244.237
AMG 972 134.726
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.753
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 501
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.104
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 387
Arcadis 252 8.808
Arcelor Mittal 2.035 321.076
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.377
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.757
Ascencio 1 30
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.695
ASML 1.767 112.089
ASR Nederland 21 4.522
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 14.328
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.463

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 11 april

    1. Faillissementen, maart (NL)
    2. Inflatie, maart (Dld)
    3. Industriële productie, februari (VK)
    4. Handelsbalans, februari (VK)
    5. Ahold Delhaize €0,67 ex-dividend
    6. SBM Offshore ex-dividend €0,85 (bepaald op AGM 9 april)
    7. JPMorgan Chase, cijfers eerste kwartaal
    8. Morgan Stanley, cijfers eerste kwartaal
    9. Wells Fargo, cijfers eerste kwartaal
    10. BlackRock, cijfers eerste kwartaal
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht