Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel

Spyker N.V. Terug naar discussie overzicht

Rechten Phoenix liggen niet bij Youngman

372 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 19 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. AX lover 27 augustus 2012 12:19
    Ze kunnen wel heel leuk roepen dat ze "de rechten" hebben, maar ze hebben slechts een licentie op een héél klein deel. Lees dit maar even:

    quote:

    schreef:

    The details of Youngman’s ownership in the Phoenix platform

    On September 12th, 2011, Saab sent out a press-release regarding a technology license agreement with Youngman in which Youngman was supposed to obtain non-exclusive rights to the 12 modules of the platform for a sum of 70 Million Euro as well as a part of the technology license transfer provide a guarantee for its payment of the license, this payment was only partly performed. Part of the agreement was also that Youngman was supposed to provide bridge funding to Saab Automobile at a sum of 245 million Euro which was never paid either.

    In the autumn of 2011 Youngman wanted some form of security for its payments into Saab since Saab was so close to bankruptcy at the time. The unions had already twice been forced to ask Saab to enter bankruptcy in order to pay for the wages owed. The management of Saab decided to take the phoenix platform which was only 65% finished at the time in to 5 segments comprising of 12 modules. An approximate amount of about 130-150 Million Euro’s had been spent on the platform to that date and another 100 Million Euro over a period of 12-14 months was needed in order to complete the development work of the platform itself.

    The platform was designed in a special way which is best described as a unique language and in order to use the documentation of the platform, one needs to be able to read that language. On top of that special software was used for the development. In order to make use of the documentation one must have the people who can read the language and one must have the software to continue the development, Youngman was provided with neither. At meetings where engineers from Saab and Youngman met to discuss the systems, the impression of Youngman’s engineers technical skills (who were not used to develop cars, rather only trucks and busses) by the Saab engineering teams were not good as described by one of the engineers present at one of the meetings.

    To our knowledge Youngman never paid for nor obtained more than 2 of the 12 modules to the Phoenix platform, the total amount paid by Youngman was a sum of 10 million USD (at the time about 6,5 million Euro). The 2 modules bought by Youngman were drivetrain and another non-significant module. The most important segment of the whole platform is the Body-to-powertrain integration module and this part was NOT obtained by Youngman.

    To sum things up, Youngman owns two modules which are completed to 65% only and they have neither the people nor the instruments to utilize the information contained within these modules. On top of that none of the modules are of a significant nature.
    www.saabsunited.com/2012/08/the-detai...

    Daarnaast is nog het volgende aan te merken:

    - Muller stelde dat er al 650 miljoen euro in het platform was geïnvesteerd
    www.autoweek.nl/autonieuws/18226/excl...
    - Er zitten nog steeds GM onderdelen in het platform
    en.wikipedia.org/wiki/Saab_PhoeniX
    - Spyker & Youngman hebben géén R&D afdeling om het platform "af te maken"
    - De eigenaar van het platform is nog steeds Saab Automobile AB
    - Youngman heeft alleen een gebruikslicentie die dubieus is.
  2. AX lover 27 augustus 2012 12:32
    quote:

    henk spijker schreef op 27 augustus 2012 12:28:

    wet andere woorden AX,jij denkt dat VM en Youngman niet weten waar ze met bezig zijn?
    Dat zeg ik niet. Ik weet niet precies waar ze mee bezig zijn...
    Ik probeer alleen even duidelijkheid te scheppen rondom het Phoenix platform.

    Door vele wordt dit gezien als een volledig ontwikkeld GM-vrij platform dat morgen in productie kan. Dat is zeker niet het geval.

    - <10% van de onderdelen is van GM
    - Het is voor 65% ontwikkeld
    - Ontwikkeling gaat nog minimaal 1,5 jaar duren
    - Als het platform klaar is heb je een platform, geen auto
    - Ontwikkeling van auto's op basis van platform duurt nog jaren
    - Youngman/Spyker hebben alleen licenties op gebruik. Zijn géén eigenaar
  3. [verwijderd] 29 augustus 2012 15:38
    Victor heeft de rechten van het Phoenix platform verkocht
    aan Youngman in de periode dat hij de leiding had bij Saab.VM heeft de verkoop zelf afgerond.
  4. [verwijderd] 29 augustus 2012 17:19
    quote:

    henk spijker schreef:

    Niemand reageert, of is dit ook weer onzin?
    Nee Henk, geen onzin. Hooguit bestaat er wat twijfel over je formulering - of over VM's stellingen op dat punt.

  5. [verwijderd] 29 augustus 2012 17:30
    Als het geen onzin is , wat het echt niet is,dan is het dus echt zo dat ons gewardeerde drietal de laatste weken veel onzin naar buiten gebracht hebben.
  6. [verwijderd] 29 augustus 2012 18:09
    quote:

    henk spijker schreef:

    Beste Bullish kan jij ook geen antwoordt op mijn vraag geven? Ps Bullish heb je een rijbewijs?
    Ik heb een rijbewijs, Henk. B-E en geldig tot mei 2012 zelfs. Vanwaar deze vraag?

    Het antwoord op je andere vraag moet je maar even uit de voorgaande reacties filteren. Anders ga ik misschien in herhalingen vervallen.

  7. [verwijderd] 29 augustus 2012 18:10
    quote:

    Bullish. schreef op 29 augustus 2012 17:58:

    [...]

    Dat komt omdat de webmaster van Youngman met een verkoudheid op bed ligt.

    Ooow jeetje! Of zou VM het dan toch niet helemaal goed begrepen hebben? Zo'n egotripper vertaalt natuurlijk alles naar wat ie wil horen.
  8. [verwijderd] 29 augustus 2012 18:16
    quote:

    BlueWonder schreef:

    [quote alias=Bullish. id=6445145 date=201208291758]
    [...]

    Dat komt omdat de webmaster van Youngman met een verkoudheid op bed ligt.

    [/quote]

    Ooow jeetje! Of zou VM het dan toch niet helemaal goed begrepen hebben? Zo'n egotripper vertaalt natuurlijk alles naar wat ie wil horen.
    Nee, misschien heeft de directiesecretaresse van Youngman tegen VM gezegd: "Master has put all cold". En dat ik daarvan per ongeluk heb gemaakt: "Webmaster has got cold".

    In dat laatste geval: mijn oprechte excuses voor de mis-information!

  9. [verwijderd] 29 augustus 2012 18:26
    quote:

    BlueWonder schreef:

    &quot;Master has put you on hold&quot; zal het wel geweest zijn. ;-)
    Nou Blauw, je denkt wel erg slecht. Vertel eens eerlijk, jij bent toch niet ook zo'n negativo?

  10. [verwijderd] 29 augustus 2012 18:28
    Nee hoor, geen negativo, maar ik volg VM al vanaf 1999, en daar word je best sceptisch van. 't Is soms net een hangende grammofoonplaat waardoor steeds het zelfde liedje wordt afgespeeld.
372 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 ... 19 »» | Laatste |Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Direct naar Forum

Zoek alfabetisch op forum

  1. A
  2. B
  3. C
  4. D
  5. E
  6. F
  7. G
  8. H
  9. I
  10. J
  11. K
  12. L
  13. M
  14. N
  15. O
  16. P
  17. Q
  18. R
  19. S
  20. T
  21. U
  22. V
  23. W
  24. X
  25. Y
  26. Z
Forum # Topics # Posts
Aalberts 466 7.124
AB InBev 2 5.538
Abionyx Pharma 2 29
Ablynx 43 13.356
ABN AMRO 1.582 52.226
ABO-Group 1 25
Acacia Pharma 9 24.692
Accell Group 151 4.132
Accentis 2 267
Accsys Technologies 23 10.892
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC 218 11.686
Ackermans & van Haaren 1 192
Adecco 1 1
ADMA Biologics 1 34
Adomos 1 126
AdUX 2 457
Adyen 14 17.849
Aedifica 3 926
Aegon 3.258 323.087
AFC Ajax 538 7.092
Affimed NV 2 6.305
ageas 5.844 109.906
Agfa-Gevaert 14 2.064
Ahold 3.538 74.353
Air France - KLM 1.025 35.295
AIRBUS 1 12
Airspray 511 1.258
Akka Technologies 1 18
AkzoNobel 467 13.051
Alfen 16 25.316
Allfunds Group 4 1.517
Almunda Professionals (vh Novisource) 651 4.251
Alpha Pro Tech 1 17
Alphabet Inc. 1 425
Altice 106 51.198
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko)) 8.486 114.826
AM 228 684
Amarin Corporation 1 133
Amerikaanse aandelen 3.837 243.988
AMG 972 134.478
AMS 3 73
Amsterdam Commodities 305 6.745
AMT Holding 199 7.047
Anavex Life Sciences Corp 2 496
Antonov 22.632 153.605
Aperam 92 15.063
Apollo Alternative Assets 1 17
Apple 5 386
Arcadis 252 8.807
Arcelor Mittal 2.035 321.004
Archos 1 1
Arcona Property Fund 1 287
arGEN-X 17 10.355
Aroundtown SA 1 221
Arrowhead Research 5 9.751
Ascencio 1 28
ASIT biotech 2 697
ASMI 4.108 39.631
ASML 1.766 110.402
ASR Nederland 21 4.513
ATAI Life Sciences 1 7
Atenor Group 1 522
Athlon Group 121 176
Atrium European Real Estate 2 199
Auplata 1 55
Avantium 32 13.978
Axsome Therapeutics 1 177
Azelis Group 1 67
Azerion 7 3.449

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 02 april

    1. Hypotheekaanvragen - wekelijks (VS)
    2. Banenrapport ADP maart (VS)
    3. Fabrieksorders februari (VS)
    4. Olievoorraden - wekelijks (VS)
    5. Bekendmaking invoerheffingen VS
    6. Tesla - Productiecijfers eerste kwartaal (verwacht)
  2. 03 april

    1. Inkoopmanagersindex diensten maart def. (Jap)
    2. Inkoopmanagersindex diensten (Caixin) maart (Chi)
    3. Inkoopmanagersindex diensten maart def. (Dld)
    4. Inkoopmanagersindex diensten maart def. (eur)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht