Word abonnee en neem Beursduivel Premium
Rode planeet als pijlen grid met hoorntjes Beursduivel
Aandeel

Air France-KLM FR001400J770

Laatste koers (eur)

8,000
  • Verschil

    -0,020 -0,25%
  • Volume

    1.225.130 Gem. (3M) 1,5M
  • Bied

    -  
  • Laat

    -  
+ Toevoegen aan watchlist

Waar deze mooie stijging?

16 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 JvH 1 april 2014 16:09
    quote:

    papanaki schreef op 1 april 2014 14:49:

    Hallo forum,

    heeft iemand een verklaring voor deze mooie stijging?

    Voorteken voor de cijfers?

    Oppompen van de koers door de banken om de aanstaande emissie te laten slagen.
  2. forum rang 4 JvH 1 april 2014 16:30
    vr 07 feb 2014, 10:54
    'Air France KLM komt met emissie'
    Van onze redactie
    Luchtvaartmaatschappij Air France KLM gaat extra kapitaal ophalen voor het eind van het jaar. Dat schrijft de Franse krant La Tribune op basis van anonieme bronnen.

    Naar Air France-KLM detailpagina >

    Waarschijnlijk wordt het een kapitaalronde in de vorm van een aandelenemissie, aldus de krant. Air France KLM zou tot wel €1 miljard willen ophalen.
    De luchtvaartcombinatie wilde niet reageren op het bericht. Wel is bekend dat het bedrijf al een tijd bezig is om in de kosten te snijden, onder meer via het schrappen van banen.
    De beurskoers zakte flink weg op de geruchten. Beleggers wegen de emissie waarschijnlijk als een teken dat de luchtvaartcombinatie te snel inteert op zijn eigen vermogen en niet als teken van kracht.

    www.telegraaf.nl/dft/bedrijven/airfra...
  3. joebeatt 1 april 2014 17:00
    Ja, dat gerucht ging rond. Maar Alexandre de Juniac heeft die geruchten ontkend bij de presentatie van de jaarcijfers. Het zou toch wel erg bont zijn als ze dan toch nog met een emissie komen. Dat kan toch haast niet?

    Overigens begrijp ik niks van deze stijging. AF-KLM heeft in 2013 een enorm verlies gedraaid, 1,8 miljard(!). Het lijkt nu weliswaar ietsje beter te gaan maar of dat nou een koersstijging van meer dan 100% in een half jaar rechtvaardigt? De schuldenpositie ziet er ook nog steeds niet rooskleurig uit. Weet iemand meer?
  4. gerrit 69 1 april 2014 17:48
    quote:

    joebeatt schreef op 1 april 2014 17:00:

    Ja, dat gerucht ging rond. Maar Alexandre de Juniac heeft die geruchten ontkend bij de presentatie van de jaarcijfers. Het zou toch wel erg bont zijn als ze dan toch nog met een emissie komen. Dat kan toch haast niet?

    Overigens begrijp ik niks van deze stijging. AF-KLM heeft in 2013 een enorm verlies gedraaid, 1,8 miljard(!). Het lijkt nu weliswaar ietsje beter te gaan maar of dat nou een koersstijging van meer dan 100% in een half jaar rechtvaardigt? De schuldenpositie ziet er ook nog steeds niet rooskleurig uit. Weet iemand meer?
    Ik ben ook verbaasd.
    Drie jaar achtereen heeft AF-KLM zware verliezen geleden, maar dit jaar lopen beleggers vooruit op mooie zwarte cijfers.
    Wel ben ik van mening dat de koers nog wat verder opgepompt zal worden en dat in de loop van dit jaar de aap uit de mouw zal komen dat men toch een grote aandelen emissie zal plaatsen.
    Dat werd wel in alle toonaarden ontkend toen de koers rond de € 8,50 stond, maar het is natuurlijk prettiger als de koers straks fors hoger staat in de richting van € 13,00 tot € 15,00 om veel meer geld binnen te kunnen halen.
    Het bedrijf heeft gewoon heel veel geld nodig om straks te investeren want de laatste drie jaar heeft AF-KLM enorm ingeteerd op haar reserve.
    Voor de wat langere termijn ben ik wel positief.

    Gerrit
  5. [verwijderd] 2 april 2014 18:34
    quote:

    gerrit 69 schreef op 2 april 2014 18:01:


    De bijgaande daggrafiek van AF-KLM ziet er dit jaar spectaculair uit.
    Ik houd het koersdoel op € 15,00 en dan te bedenken dat het aandeel nog onder de € 4,00 heeft gestaan.

    www.adnbeursanalyse.nl/Aandelen/AFA-g...

    Gerrit
    ...ja, zekers. bam er uit en heb mijn positie gister verdubbeld
  6. The Man 4 april 2014 15:57
    dus een aandeel verdubbeld en jij koopt daarna aandelen? Is dat een werkende strategie. Ik zit short na de verdubbeling. Ze zouden gek zijn als ze geen emissie doen bij deze koersen. Met een miljard of bijna 2 per jaar verlies moet je toch iets doen? De helft van je mensen ontslaan is dan niet genoeg lijkt mij.
  7. [verwijderd] 4 april 2014 18:03
    quote:

    The Man schreef op 4 april 2014 15:57:

    dus een aandeel verdubbeld en jij koopt daarna aandelen? Is dat een werkende strategie. Ik zit short na de verdubbeling. Ze zouden gek zijn als ze geen emissie doen bij deze koersen. Met een miljard of bijna 2 per jaar verlies moet je toch iets doen? De helft van je mensen ontslaan is dan niet genoeg lijkt mij.

    ...je leest het niet goed, ik zat al in bij 7.30! mijn klm positie had ik verdubbeld door het bij te kopen en wat is jouw rendement met short?
  8. The Man 4 april 2014 18:20
    Ik had het inderdaad niet goed begrepen. Ik dacht dat je nu nog had bijgekocht. Mijn rendement met KLM is niet goed, gelukkig wordt dit wel gecompenseerd door mijn andere beleggingen. Ik ben echter nu op dit hoge koersniveau nog shorter gegaan. Misschien is het dom, maar mijn reactie was vooral een van onbegrip.
  9. forum rang 4 Dicall69 4 april 2014 18:47
    quote:

    gerrit 69 schreef op 1 april 2014 17:48:

    [...]

    Ik ben ook verbaasd.
    Drie jaar achtereen heeft AF-KLM zware verliezen geleden, maar dit jaar lopen beleggers vooruit op mooie zwarte cijfers.
    Wel ben ik van mening dat de koers nog wat verder opgepompt zal worden en dat in de loop van dit jaar de aap uit de mouw zal komen dat men toch een grote aandelen emissie zal plaatsen.
    Dat werd wel in alle toonaarden ontkend toen de koers rond de € 8,50 stond, maar het is natuurlijk prettiger als de koers straks fors hoger staat in de richting van € 13,00 tot € 15,00 om veel meer geld binnen te kunnen halen.
    Het bedrijf heeft gewoon heel veel geld nodig om straks te investeren want de laatste drie jaar heeft AF-KLM enorm ingeteerd op haar reserve.
    Voor de wat langere termijn ben ik wel positief.

    Gerrit
    Er zitten beleggers in KLM op een koers van minder dan € 4,- en € 5,- die lachen zich een deuk om wat hier op dit forum voorbij komt KLM en Air France presteren boven verwachting, daarom loopt de koers wederom vooruit, laat de gesuggereerde emissie of wat dan ook maar komen het levert de lange termijn belegger alleen maar geld op.
  10. [verwijderd] 4 april 2014 19:20
    quote:

    LA TETONA schreef op 4 april 2014 19:15:

    Ik heb 25000 stuks aan 4, en ik geef ze nog niet af....
    ...kijk, dat is wijs! wat maakt die 10% of meer verlies nog uit...
16 Posts
|Omhoog ↑

Neem deel aan de discussie

Word nu gratis lid van Beursduivel.be

Al abonnee? Log in

Macro & Bedrijfsagenda

  1. 03 februari

    1. Beurs Shanghai gesloten (Chinees nieuwjaar)
    2. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Jap)
    3. Omzet detailhandel december (NL)
    4. Inflatie januari vlpg. (NL)
    5. Inkoopmanagersindex industrie januari (NL)
    6. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Spa)
    7. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Ita)
    8. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Fra)
    9. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (Dld)
    10. Inkoopmanagersindex industrie januari def. (eur)
de volitaliteit verwacht indicator betekend: Market moving event/hoge(re) volatiliteit verwacht