(ABM FN) Miko heeft in de eerste zes maanden van 2016 de winst beduidend sterker zien stijgen dan de omzet. Dit bleek woensdag nabeurs uit de halfjaarcijfers van de koffieservice- en kunststofverpakkingsspecialist.
"Met de resultaten van het eerste halfjaar zijn wij zeer tevreden. Maar dat geeft uiteraard geen garantie voor de tweede jaarhelft. De economische toestand en de grondstoffenprijzen blijven immers onvoorspelbaar", aldus CEO Frans Van Tilborg van Miko in een toelichting op de halfjaarcijfers.
De topman voegde daar wel aan toe dat dit jaar al voor meer dan 21 miljoen euro is geïnvesteerd, wat de CEO een bevestiging noemde voor het vertrouwen van Miko in de toekomst.
In de eerste jaarhelft steeg de omzet met 1,3 procent op jaarbasis van 93,8 miljoen naar 95,0 miljoen euro. Van deze omzet werd ruim driekwart gerealiseerd in het buitenland. Het koffiesegment was goed voor een omzet van 47,0 miljoen euro, een stijging van 3 procent. Dit was onder meer te danken aan de fusie met Qusotic in Duitsland. Het kunststofsegment zag de omzet juist met 0,3 procent dalen tot 48,0 miljoen euro. "De omzet bleef stationair omdat de verkoopprijzen afnamen wegens lagere grondstofprijzen", aldus Miko.
Het bedrijfsresultaat (EBITDA) nam zelfs met 5,8 procent toe tot 13,2 miljoen euro en de nettowinst dikte met 8,3 procent aan tot 5,0 miljoen euro.
Op een groene beurs sloot het aandeel Miko woensdag 0,2 procent hoger op 102,20 euro.
ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Community trend
Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?
Community trend
Om deze actie uit te voeren moet u ingelogd zijn. Inloggen of Aanmelden