(ABM FN-Dow Jones) Unilever en Colgate-Palmolive hebben zich gemengd in de biedingsstrijd om het onderdeel van Nestlé dat huidverzorgingsproducten voor consumenten maakt. Dat meldde persbureau Bloomberg donderdag.
Tot dusverre was het veilingproces gedomineerd door private equity-bedrijven, volgens het persbureau. Onder andere een consortium van Advent, Cinven en GIC drong door tot de tweede ronde, evenals een consortium van KKR, EQT en Carlyle Group. Cosmeticareus L'Oreal laat de veiling aan zich voorbijgaan.
Het gaat Unilever en Colgate om het onderdeel dat onder andere vochtinbrengende crèmes en reinigingstonics maakt onder het merk Cetaphil en een acné-behandeling genaamd Proactiv. Ze zouden niet geinteresseerd zijn in de medische tak, met producten op doktervoorschrift, zoals opvullers voor rimpels en behandelingen van acné en andere huidaandoeningen.
Nestlé zou zijn huidverzorgingstak liefst in zijn geheel verkopen, voor 8 tot 10 miljard dollar.
Het is nog onzeker of Nestlé de huidverzorging voor consumenten apart wil verkopen van de medische huidverzorgingstak, of niet. Wellicht zouden Unilever en Colgate-Palmolive een bod op het geheel willen doen samen met een private equity-partij, die dan de medische tak zou krijgen.
ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Community trend
Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?
Community trend
Om deze actie uit te voeren moet u ingelogd zijn. Inloggen of Aanmelden