(ABM FN-Dow Jones) Restaurant Brands International heeft in het tweede kwartaal de resultaten onder druk zien staan vanwege de coronacrisis, maar presteerde wel iets beter dan verwacht Dit bleek uit de cijfers van het fastfoodbedrijf bekend van onder meer hamburgerketen Burger King.
CEO José Cil sprak van ongekende uitdagingen die de corona-uitbraak opleverden.
Het dieptepunt werd in maart bereikt, en tegen het einde van afgelopen kwartaal was 93 procent van de restaurants van RBI weer open. Daarmee wordt een omzet gegenereerd die slechts 10 procent lager ligt dan voor de crisis.
De kwartaalomzet kwam op 1,05 miljard dollar uit, tegenover 1,40 miljard een jaar eerder. Dit was iets beter dan verwacht. De analisten die aan de consensus bijdragen hadden op 1,04 miljard dollar aan omzet gerekend.
De winst per aandeel daalde van 0,55 naar 0,35 dollar. De aangepaste winst per aandeel bedroeg 0,33 dollar, vergeleken met 0,71 dollar een jaar eerder. Ook dit was ondanks de daling iets beter dan verwacht. De consensus samengesteld door FactSet mikte op een winst van 0,29 dollar per aandeel.
RBI maakt zich naar eigen zeggen op voor een sterk herstel en een terugkeer naar groei vanaf 2021. Een concrete outlook verstrekte RBI niet.
Het aandeel opent vermoedelijk ruim 2 procent hoger.
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Community trend
Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?
Community trend
Om deze actie uit te voeren moet u ingelogd zijn. Inloggen of Aanmelden