(ABM FN-Dow Jones) Restaurant Brands International heeft in het derde kwartaal een slechtere prestatie geleverd dan verwacht. Dit bleek dinsdag uit de cijfers van het fastfoodbedrijf bekend van onder meer hamburgerketen Burger King.
De nettowinst bedroeg 223 miljoen dollar, of 0,47 dollar per aandeel, tegenover 351 miljoen dollar, ofwel 0,75 dollar per aandeel, een jaar geleden.
De aangepaste winst per aandeel bedroeg 0,68 dollar, terwijl de consensus samengesteld door FactSet op een aangepaste winst van 0,83 dollar per aandeel had gerekend.
De omzet daalde van 1,46 miljard naar 1,34 miljard dollar op jaarbasis. De markt rekende op een omzetstijging.
Inclusief de restaurant die door franchisehouders worden gerund, daalde de omzet van 8,9 miljard naar 8,3 miljard dollar. Bij Tim Hortons daalde de omzet met 13,7 procent, bij Burger King met 7,9 procent, maar bij burgerrestaurant Popeyes steeg de omzet met 21,5 procent. Toch was Burger King met een omzet van 5,5 miljard dollar de keten die het meest bijdroeg aan de groepsomzet.
Sinds eind september zijn 96 procent van de fastfoodketen in handen van RBI weer open.
Verder verwacht het fastfoodbedrijf dat de coronacrisis van invloed zal blijven op de resultaten in het vierde kwartaal.
Bron: ABM Financial NewsBeeld: BMe
ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Community trend
Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?
Community trend
Om deze actie uit te voeren moet u ingelogd zijn. Inloggen of Aanmelden