(ABM FN) Mondelez International en Lotus Bakeries hebben een strategisch partnerschap aangekondigd om het Lotus Biscoff koekjesmerk te commercialiseren en te laten groeien in India. Dit meldde Lotus donderdagochtend in een persbericht.
Binnen deze samenwerking zal Mondelez zijn uitgebreide distributienetwerk en lokale aanwezigheid benutten om Biscoff koekjes in India te produceren, op de markt te brengen en te verkopen.
Naast de groei van Biscoff in India, zullen Mondelez en Lotus Bakeries samenwerken om 'co-branded' chocoladeproducten te ontwikkelen en op de markt te brengen in andere regio’s. Doel is om de "unieke, gekarameliseerde en knapperige Biscoff smaak en textuur" te combineren met Mondelez’s bekende chocolademerken zoals Cadbury en Milka in Europa, maar met de optie om dit wereldwijd uit te breiden.
De eerste co-branded producten worden verwacht begin 2025, met Cadbury en Biscoff in het Verenigd Koninkrijk, en Milka en Biscoff in Europa.
Financiële details werden donderdag niet gemeld.
Bron: ABM Financial News
ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.
Community trend
Zal het aandeel stijgen of dalen naar aanleiding van dit nieuwsbericht?
Community trend
Om deze actie uit te voeren moet u ingelogd zijn. Inloggen of Aanmelden